Gündem
YEŞİL VATANIN KORKUSUZ KADINLARI: BAŞKENT ORMANLARI “ANNE” ELİYLE KORUNUYOR
YEŞİL VATANIN KORKUSUZ KADINLARI: BAŞKENT ORMANLARI “ANNE” ELİYLE KORUNUYOR
· Yayın Tarihi & Saat: 09 Mayıs 2026 / 10:30

Alevlerin ve kaçakçıların karşısında duran kadın orman muhafaza memurları, “erkek işi” algısını yıkarak gece gündüz demeden görev başında.
Ankara Orman Bölge Müdürlüğü bünyesinde görev yapan, aralarında anne olanların da bulunduğu kadın orman muhafaza memurları, başkentin ciğerlerini tehdit eden yangınlara, kaçak yapılaşmaya ve biyokaçakçılığa karşı amansız bir mücadele veriyor. Zorlu arazi koşullarında sadece doğayı değil, gelecek nesillerin nefesini de koruyan bu fedakar kadınlar, mesai mefhumu gözetmeksizin “Yeşil Vatan” nöbetini tutuyor.

ANKARA – Başkentin dört bir yanındaki ormanlık alanlar, gözünü budaktan sakınmayan kadın muhafaza memurlarına emanet. Geleneksel olarak erkek egemen bir meslek olarak bilinen orman muhafazalığı, kadın eli değdikçe farklı bir anlayış kazanıyor. FatihDoğanMedya’ya özel açıklamalarda bulunan kadın memurlar, zaman zaman ailelerinden uzak kalsalar da doğayı korumanın kendileri için bir yaşam biçimi haline geldiğini söylüyor.

“ANNELİKLE GÖREVİ BİRLEŞTİRMEK ZOR AMA İMKANSIZ DEĞİL”
Sahadaki kadın personelin en büyük motivasyonunun doğa sevgisi olduğu kadar, çocuklarına bırakacakları temiz bir dünya sorumluluğu da taşıdığı görülüyor. Ekipte yer alan ve aynı zamanda anne olan memurlar, nöbet bölgelerine oyuncak ayı gibi bazı küçük semboller bırakarak hem yeşil alanları gözetliyor hem de annelik özlemini bu şekilde bir nebze olsun bastırıyor. Sabahın ilk ışıklarıyla birlikte devriyeye çıkan ekipler, yeri geldiğinde yılan ve kurt gibi yaban hayvanlarıyla karşılaşsalar da görevlerinden bir an olsun geri adım atmıyor.

ORMAN SUÇLARINA KARŞI YÜKSEK DİKKAT
Ankara’nın özellikle Kızılcahamam, Çamlıdere ve Beypazarı gibi orman yoğunluğunun yüksek olduğu bölgelerinde konuşlanan kadın muhafaza memurları, sadece yangınlarla değil, aynı zamanda orman suçlarıyla da mücadele ediyor. Kaçak ağaç kesimi, izinsiz yapılaşma ve endemik türleri hedef alan biyokaçakçılık faaliyetlerine karşı jandarma ile koordineli gece devriyeleri atan kadın memurlar, suçüstü yaptıkları anlarda cesaretleriyle parmak ısırtıyor.
KURUMDAN AÇIKLAMA: “KADIN ELİ SAHAYA DEĞER KATTI”
Ankara Orman Bölge Müdürlüğü yetkilileri, kadın orman muhafaza memurlarının özellikle vatandaşla iletişim ve çevre bilinci oluşturma konusunda çok başarılı olduklarını vurguluyor. Yapılan değerlendirmede, kadın personelin sahada varlığının artmasıyla birlikte, orman köylüleriyle kurulan diyaloğun daha yapıcı bir hale geldiği ve yapılan uyarıların daha yüksek oranda dikkate alındığı belirtiliyor.
HEDEF: YEŞİLİ KORUYARAK GELECEĞE NEFES OLMAK
Arazide geçirilen uzun saatler boyunca omuzlarındaki telsizle sürekli teyakkuzda olan kadın muhafaza memurları, en büyük mutluluklarının yanan bir alanı rehabilite edip yeniden yeşerdiğini görmek olduğunu ifade ediyor. “Doğa bize emanet, biz de bu emaneti genç meslektaşlarımıza ve kız çocuklarımıza ilham olarak devredeceğiz” diyen ekip, her türlü zorluğa rağmen üniformalarını gururla taşımaya devam ediyor.
Gündem
SON DAKİKA | İçişleri Bakanlığı duyurdu: CHP’li 2 belediye başkanı görevden uzaklaştırıldı
SON DAKİKA | İçişleri Bakanlığı duyurdu: CHP’li 2 belediye başkanı görevden uzaklaştırıldı
23 Haziran 2026 | 21:30.

İçişleri Bakanlığı, hakkında “suç işlemek amacıyla örgüt kurma ve rüşvet almak” suçlamasıyla soruşturma yürütülen iki CHP’li belediye başkanının görevden uzaklaştırıldığını duyurdu. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat ve Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut, tutuklanmalarının ardından geçici tedbir olarak görevlerinden alındı.
Bakanlığın sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat hakkında İstanbul Anadolu 3. Sulh Ceza Hakimliğinin 23.06.2026 tarihli ve 2026/711 sorgu numaralı kararıyla tutuklama kararı verildiği belirtildi. Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut ise Silifke Cumhuriyet Başsavcılığının 22.06.2026 tarihli ve 2026/2236 sorgu numaralı kararıyla tutuklandı.
Açıklamada, her iki başkanın da Anayasa’nın 127’nci maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 47’nci maddesi uyarınca, geçici bir tedbir olarak İçişleri Bakanlığınca görevlerinden uzaklaştırıldığı ifade edildi.
Adalar Belediye Başkanı Akpolat hakkında yürütülen soruşturma kapsamında “rüşvet”, “irtikap”, “resmî belgede sahtecilik” ve “suç işlemek amacıyla örgüt kurma ve yönetme” gibi suçlamalar yer alıyor. Soruşturma kapsamında Akpolat’ın yanı sıra çok sayıda kişinin gözaltına alındığı ve bazılarının tutuklandığı öğrenildi.
İstanbul Valiliği’nin, Adalar Belediye Başkanı Akpolat’ın tutuklanması ve görevden uzaklaştırılmasının ardından Adalar İlçe Belediye Meclisi’ni başkan vekili seçimi için toplantıya çağıracağı belirtiliyor.
Gündem
Ordu’da Korkunç Cinayet: Tartıştığı Eşini Manavda Bıçaklayarak Öldürdü, Bir Kişiyi de Ağır Yaraladı
Ordu’da Korkunç Cinayet: Tartıştığı Eşini Manavda Bıçaklayarak Öldürdü, Bir Kişiyi de Ağır Yaraladı
Tarih: 23 Haziran 2026
Saat: 19:43
DHA

Ordu’nun Kumru ilçesinde dehşet saçan bir olay yaşandı. Serkan S. (38), henüz belirlenemeyen bir nedenle tartıştığı 4 çocuk annesi eşi Emine Sanmak’ı (36) çalıştığı manavda bıçaklayarak öldürdü. Olay sırasında yardıma koşan Celil A. (52) ise saldırgandan kaçmaya çalışırken bıçaklanarak ağır yaralandı.
Edinilen bilgilere göre olay, Kumru ilçesi Karacalı Mahallesi Halil Sıtkı Caddesi’nde saat 15.30 sıralarında meydana geldi. Serkan S. ile eşi Emine S. arasında çıkan tartışma kısa sürede büyüdü. Öfkeli koca, manavın içeriden kapısını kilitleyerek eşine bıçakla saldırdı. Emine Sanmak’ın çığlıkları üzerine çevredeki vatandaşlar manavın camını kırarak içeri girmek istedi. Ancak bu sırada saldırgan, manavdan kaçarak yol kenarında minibüsünde bekleyen Celil A.’yı da bıçaklayarak ağır yaraladı.
Eşi Hastanede Hayatını Kaybetti
İhbar üzerine olay yerine sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Ağır yaralanan Emine Sanmak, sağlık görevlilerinin ilk müdahalesinin ardından Kumru Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı. Doktorların tüm çabasına rağmen genç kadın kurtarılamadı. Celil A. ise Fatsa Devlet Hastanesi’ne sevk edilerek tedavi altına alındı. Hastaneden alınan bilgiye göre yaralının tedavisinin devam ettiği ve hayati tehlikesinin bulunduğu öğrenildi.
Katil Jandarmaya Teslim Oldu
Olayın ardından kaçan Serkan S., kısa süre içinde jandarma karakoluna giderek teslim oldu. Gözaltına alınan şüphelinin işlemleri devam ederken, olayla ilgili geniş çaplı soruşturma başlatıldı.
Yetkililerden Açıklama Bekleniyor
Ordu Valiliği ve Kumru Kaymakamlığı’nın olayla ilgili resmi bir açıklama yapması beklenirken, kamuoyunda kadına şiddet ve cinayetler bir kez daha kanayan yara olarak gündeme geldi.
Gündem
Şişli’de Metrobüs İstasyonunda Gizlice Kadın Fotoğrafı Çeken Şüpheliye Vatandaş Müdahale Etti
Şişli’de Metrobüs İstasyonunda Gizlice Kadın Fotoğrafı Çeken Şüpheliye Vatandaş Müdahale Etti
Tarih: 23 Haziran 2026
Saat: 17:57
DHA
İstanbul Şişli’deki Mecidiyeköy Metrobüs İstasyonu’nda bir kişi, cep telefonuyla bir kadının fotoğraflarını gizlice çekti. Durumu fark eden vatandaşlar şüpheliye müdahale ederek polise teslim etti. O anlar cep telefonu kamerasına yansıdı
Olay, bugün saat 15.30 sıralarında Şişli Mecidiyeköy Metrobüs İstasyonu’nda meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, kimliği henüz öğrenilemeyen bir şahıs, istasyonda bekleyen bir kadının fotoğraflarını izinsiz olarak cep telefonuyla çekmeye başladı. Kadının fark etmesiyle birlikte çevredeki vatandaşlar da duruma müdahale etti.
Görgü tanıklarının ifadesine göre, şüphelinin rahatsız edici tavırları üzerine kalabalıklaşan vatandaşlar, şahsı yakalayarak çevre sarmıştı. Yaşanan arbede sırasında fotoğrafı çekilen kadın, sinirle şüpheliye “Bütün gün benim fotoğraflarımı çekmişsin” diyerek tepki gösterdi. O anlar, başka bir vatandaşın cep telefonu kamerasına yansıdı.

Kısa sürede olay yerine gelen polis ekipleri, vatandaşlar tarafından kontrol altında tutulan şüpheliyi teslim aldı. Yapılan ilk incelemelerde, şüphelinin cep telefonunda kadına ait fotoğrafların bulunduğu tespit edildi. Fotoğrafı çekilen kadının şüpheliden şikayetçi olduğu öğrenilirken, olayla ilgili adli soruşturma başlatıldı.
Yetkililer, özellikle toplu taşıma araçları ve kalabalık alanlarda benzer durumlarla karşılaşan vatandaşların 112 Acil Çağrı Merkezi’ne ihbarda bulunmaları ve güvenlik güçlerine yardımcı olmaları gerektiğini hatırlattı.
-
Magazin1 hafta önceKızılcık Şerbeti’nin Işıl’ı Ece İrtem Hayatını Kaybetti!
-
Gündem1 hafta önceMuğla’da KADES İhbarına Giden Polis Memuru Şehit Oldu
-
Teknoloji1 hafta önceBeyaz Saray’ın Yapay Zeka Ambargosu Dünyada Endişe Yarattı
-
Gündem1 hafta önceŞırnak’ta 13 Yaşındaki Kız Güvercinlerle İlgilenirken Balkondan Düştü: O Anlar Kamerada
-
Magazin1 hafta önceOyuncu Ece İrtem’in Son Görüntüleri Ortaya Çıktı!
-
Gündem1 hafta önceTOKAT’TA AİLE FACİASI: GELİN, KAYINPEDERİNİ DARBEDEREK ÖLDÜRDÜ!
-
Magazin1 hafta önce60. Uluslararası Tekirdağ Kiraz Festivali’nde Coşku Dorukta: Kolpa ve Buray Sahne Aldı
-
Gündem1 hafta önceMeteoroloji’den Son Dakika Uyarısı: Sıcaklıklar Hızla Yükseliyor! 3 Bölgede Sağanak Alarmı
