Ekonomi
OTİS’ten Afyonkarahisar’da Sert Eylem: “KYK Yurdunda İş Sağlığı Mücadelesi Veren İşçi İşten Atıldı”
OTİS’ten Afyonkarahisar’da Sert Eylem: “KYK Yurdunda İş Sağlığı Mücadelesi Veren İşçi İşten Atıldı”
22 Haziran 2026 Pazartesi, 20:50
Editör : Fatih Doğan
FatihDoğanMedya
Basın açıklaması bugün (22 Haziran) gerçekleştirildi. Edinilen bilgilere göre, OTİS Genel Başkanı Birsen Tuğlu ve sendika üyeleri Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü önünde toplanarak sert açıklamalarda bulundu.
Tüm Otel ve Turizm İşçileri Sendikası (OTİS), Afyonkarahisar’daki Destine Hatun Kız Öğrenci Yurdu’nda iş sağlığı ve güvenliği mücadelesi verdiği gerekçesiyle işten çıkarılan sendika üyesi işçi için bugün (22 Haziran) basın açıklaması düzenledi. OTİS Genel Başkanı Birsen Tuğlu, kurum yönetimini “kanun tanımazlık ve keyfi yönetim” ile suçlayarak işe iade talebini yineledi.

Afyonkarahisar’da bir KYK yurdunda yaşanan işten çıkarma, sendikal mücadeleyi alevlendirdi. Tüm Otel ve Turizm İşçileri Sendikası (OTİS), Destine Hatun Kız Öğrenci Yurdu’nda görev yapan bir işçinin, İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’na uygun çalışma koşulları için verdiği mücadele sonrası işine son verilmesine tepki gösterdi.
Sendikanın yaptığı açıklamaya göre, işçinin tek “suç”u, sendikalı olması ve iş sağlığı önlemlerinin hayata geçirilmesi için mücadele etmesi. OTİS, işten çıkarma sürecinde Disiplin Kurulu kararının dahi işletilmediğini vurgulayarak, bunun mevcut Toplu İş Sözleşmesi’ne aykırı olduğunu ifade etti.

BASIN AÇIKLAMASINDAN SATIRBAŞLARI
Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü önünde gerçekleştirilen basın açıklamasına OTİS Genel Başkanı Birsen Tuğlu ve sendika üyeleri katıldı. Tuğlu, kurum yönetimine yönelik sert ifadeler kullanarak şu değerlendirmelerde bulundu:
“Değerli Emekçiler, Kadın Örgütleri, Engelli Hakları Savunucuları ve Vicdan Sahibi Afyonkarahisar Halkı; bugün burada, Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nde uzun süredir sistematik hale gelen kanun tanımazlığı, emekçi düşmanlığını ve devletimizin en üst makamlarının emirlerini hiçe sayan keyfi bir yönetim anlayışını ifşa etmek için toplanmış bulunuyoruz.”
Tuğlu ayrıca, Cumhurbaşkanlığı ve bakanlık düzeyinde mobbinge karşı “sıfır tolerans” açıklamaları yapılmasına rağmen bu uyarıların kurumda uygulanmadığını ileri sürerek, “Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Türkiye Cumhuriyeti kanunlarından muaf mıdır?” sorusunu yöneltti.
TALEPLER NET
Sendikanın üç ana talebi bulunuyor:
1. İşten çıkarılan işçinin derhal işe iadesi
2. Tüm KYK yurtlarında insan onuruna yaraşır ve güvenli çalışma koşullarının sağlanması
3. Sendikal haklara yönelik baskıların sonlandırılması
OTİS, tüm KYK’larda işçi onuruna yakışır çalışma koşulları için mücadeleyi büyüteceğini vurguladı.
NOT: Bu içerik, “fatihdogamedya” web sitesinde yayımlanmak üzere özgün ve tarafsız haber diliyle, sendikanın iddialarına yer verilerek hazırlanmıştır. Konuyla ilgili kurum yetkililerinden gelecek açıklamaların eklenecektir
Ekonomi
Ankara’da Öğretmenlerin Açlık Grevi 8. Gününde: “Hakkımızı Almadan Ankara’yı Terk Etmeyeceğiz”
Ankara’da Öğretmenlerin Açlık Grevi 8. Gününde: “Hakkımızı Almadan Ankara’yı Terk Etmeyeceğiz”
Tarih: 22 Haziran 2026
Saat: 16:21
Özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağdurları, taban maaş ve atama talepleri için 8 gündür açlık grevinde. Polis müdahalesine tepki yağarken öğretmenler “korkumuz yok” diyerek direniş kararlılığını vurguladı.
ANKARA – Ankara’da 8 gündür açlık grevini sürdüren Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri ve mülakat mağduru öğretmenler, talepleri karşılanana kadar eylemlerine devam edeceklerini bildirdi.
Öğretmenler, özel sektörde görev yapan meslektaşları için taban maaş hakkının geri verilmesini ve 1611 mülakat mağduru öğretmenin atama hakkının iade edilmesini talep ediyor.Dün gerçekleştirilen polis müdahalesine de sert tepki gösteren öğretmenler, sendika binası önünde nöbetlerini sürdürüyor.
“Sözler Tutulmadığı İçin Buradayız”
Açlık grevindeki öğretmen Ayşenur Çalışkan, taleplerinin net olduğunu belirterek şunları söyledi:
“Özel sektör öğretmenleri, 2014 öncesine kadar sahip oldukları taban maaş haklarını istiyor. Mülakat mağduru öğretmenler ise 2025 KPSS’de zaten atanmıştı ama mülakatlarla atama hakları ellerinden çalındı. Bu 1611 mülakat mağduru öğretmen de atama hakkının iade edilmesini istiyor.”
Çalışkan, açlık grevine devam edeceklerini vurgulayarak, “Hiç kimse açlık grevi yöntemine başvurmak istemez. Bunun sağlığa zararlı olduğunun hepimiz farkındayız. Ama biz buna zorunda bırakıldık. Bize sözler verildi. Bu sözler tutulmadığı için şu anda bu durumdayız” dedi.
Dünkü polis müdahalesine de değinen Çalışkan, “Pek çok arkadaşımız darp edildi, işkenceye maruz kaldı, biber gazı sıkıldı” ifadelerini kullandı.
“Yıllarca İnşaatta Çalıştım, Mülakatta Elendim”
Diyarbakır’dan gelen mülakat mağduru öğretmen Abdullah Tunç, yaşadığı mağduriyeti anlattı. Tunç, Cumhurbaşkanı’nın 2023 yılında “mülakatı kaldıracağız” açıklamasının ardından KPSS’ye çalıştığını ancak mülakatın kaldırılmadığını söyledi.
Sınıf öğretmeni olan Tunç, alanında 3 bin 392 kişilik kontenjan açıldığını ve KPSS sıralamasında 3 bin 361’inci sırada yer almasına rağmen sözlü sınav sonuçlarının ardından 3 bin 811’inci sıraya gerilediğini belirtti.Tunç, “2023 yılından beri haklı bir mücadeleye devam ediyoruz. Bizi buraya ister kabul etsinler, ister etmesinler onlara yalvarmaya gelmedik. Biz hakkımızı mutlaka alacağımızı haber etmeye geldik” dedi.
6 Şubat depremlerini yaşadığını da hatırlatan Tunç, “Depremde biz hayatımızı kaybetmedik ama Yusuf Tekin’in yapmış olduğu mülakattan dolayı hayatımızı kaybetme eğilimine düştük. Açlık grevimiz devam edecek. Hakkımızı almadan Ankara’yı terk etmeyeceğiz” ifadelerini kullandı.
“Korkumuz Yok, Hakkımızı Almadan Eve Dönüş Yok”
Açlık grevindeki öğretmen Sevgi Şule de dünkü polis müdahalesine tepki gösterdi. Şule, “Bizler buraya hakkımızı almak için geldik. Bizler aslında yeni bir hak kazanmak için burada değiliz. Bizler kaybettiğimiz hakları almak için geldik” dedi.
Mülakatlarda pek çok hata ve eksiklik olduğunu ifade eden Şule, Bakan ile görüşmelerinde belgelere bakmayı reddettiğini öne sürdü.Şule, “Korkumuz yok, hakkımızı almadan eve dönüş yok” diyerek kararlılığını vurguladı.
“İşkencelerle Bizi Korkutamayacaklar”
Dün yaşanan polis müdahalesini anlatan öğretmen Merve Balta ise şunları söyledi:
“Arkadaşlarımızın arasında bayılanlar oldu. Biber gazı sıkıldı. Yumruklarla saldırdılar. Sendika binasına sağlık ekiplerinin girmesine uzun bir süre izin verilmedi. Korkunç bir akşam geçirdik aslında ama bütün bunlar bizi yıldırmayacak.”
Balta, taleplerinin meşru olduğunu belirterek, “İşkencelerle, saldırılarla, hukuksuzca, haksızca darp edilmelerle bizi korkutamayacaklar. Çünkü biz günü sonunda öğretmeniz ve öğretmenler artık şunu öğretmek zorunda halkımıza ve ülkemize. Mücadele etmek zorundayız haklarımız için” dedi.
Öğretmenler, taban maaş hakkı ve 1611 mülakat mağdurunun atanması talepleriyle açlık grevlerine ve sendika önündeki nöbetlerine devam edeceklerini bildirdi.
Ekonomi
OTİS’ten Afyonkarahisar’da Sendikalı İşçi İçin Eylem: “KYK Yurdunda İş Sağlığı Mücadelesi Ceza Oldu”
OTİS’ten Afyonkarahisar’da Sendikalı İşçi İçin Eylem: “KYK Yurdunda İş Sağlığı Mücadelesi Ceza Oldu”
21 Haziran 2026. 15: 33
Yazar: Fatih Doğan Medya Haber Merkezi

Tüm Otel ve Turizm İşçileri Sendikası (OTİS), Afyonkarahisar’daki Destine Hatun Kız Öğrenci Yurdu’nda çalışan ve iş güvenliği talepleri nedeniyle işten çıkarılan sendika üyesi işçi için yarın (22 Haziran) basın açıklaması düzenleyecek. Sendika, iş akdinin Disiplin Kurulu kararı olmadan feshedildiğini belirterek süreci “hukuksuz” ve “sendikal haklara saldırı” olarak nitelendirdi.
Afyonkarahisar’da bir KYK yurdunda yaşanan işten çıkarma, sendikal mücadeleyi yeniden alevlendirdi. Tüm Otel ve Turizm İşçileri Sendikası (OTİS), Destine Hatun Kız Öğrenci Yurdu’nda görev yapan bir işçinin, İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’na uygun çalışma koşulları için verdiği mücadele sonrası işine son verilmesine tepki gösterdi.
Sendikanın yaptığı yazılı açıklamaya göre, işçinin tek “suçu”, sendikalı olması ve iş sağlığı önlemlerinin hayata geçirilmesi için mücadele etmesi. OTİS, işten çıkarma sürecinde Disiplin Kurulu kararının dahi işletilmediğini vurgulayarak, bunun mevcut Toplu İş Sözleşmesi’ne aykırı olduğunu ifade etti.
TALEPLER NET
OTİS yetkilileri, eylemde üç ana başlıkta taleplerini dile getirecek:
1. İşten çıkarılan işçinin derhal işe iadesi,
2. Tüm KYK yurtlarında insan onuruna yaraşır ve güvenli çalışma koşullarının sağlanması,
3. Sendikal haklara yönelik baskıların sonlandırılması.
Sendika, “KYK’larda yetkili olan işbirlikçi sendikanın imzaladığı sözleşmeye göre bile disiplin kurulu zorunluyken bu hakkın hiçe sayılması kabul edilemez” dedi.
BASIN AÇIKLAMASININ DETAYLARI
Eylem, yarın (22 Haziran Pazartesi) saat 12.30’da Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü önünde gerçekleştirilecek. OTİS, tüm emek ve demokrasi güçlerini ile yurttaşları dayanışmaya çağırdı.
Ekonomi
HALKALI-İSTANBUL HAVALİMANI METRO HATTI AÇILDI: 30 DAKİKADA HAVALİMANI’NA ULAŞIM
HALKALI-İSTANBUL HAVALİMANI METRO HATTI AÇILDI: 30 DAKİKADA HAVALİMANI’NA ULAŞIM
Tarih: 19 Haziran 2026 | Saat: 15:30

Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Bakan Uraloğlu’nun katılımıyla açılan dev metro hattıyla İstanbul’un Avrupa Yakası’nda ulaşımda yeni bir dönem başlıyor. 69 kilometrelik dev projenin son etabı olan Halkalı-Arnavutköy kesimi hizmete girdi.
İstanbul’a nefes aldıracak dev proje tamamlandı
İstanbul’un trafik çilesine kalıcı çözüm olması beklenen Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, düzenlenen törenle hizmete açıldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katıldığı açılışta, 69 kilometre uzunluğundaki dev metro projesinin son etabı olan 22 kilometrelik Halkalı-Arnavutköy kesimi resmen İstanbulluların kullanımına sunuldu.
Açılışta konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hattı 31 Temmuz’a kadar vatandaşımıza ücretsiz olacak. İstanbul halkını hak ettiği hizmet standardına ulaştırmak için gece gündüz çalışıyoruz” dedi. Erdoğan, yeni metroyla 120 kilometre hıza ulaşıldığını vurgulayarak, İstanbul’u demir ağlarla örmeye devam ettiklerini belirtti.

Türkiye’nin en uzun, dünyanın sayılı metrolarından
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ise projenin detaylarını paylaştı. 16 istasyondan oluşan 69 kilometrelik Gayrettepe-İstanbul Havalimanı-Halkalı Metro Projesi, 37,5 kilometrelik Gayrettepe-İstanbul Havalimanı ve 31,5 kilometrelik Halkalı-İstanbul Havalimanı metrosu olarak iki ayrı koldan hayata geçirildi. Bakan Uraloğlu, “69 kilometre uzunluğuyla tamamı yeraltında olan metro sınıfında Türkiye’nin en uzun ve en hızlı, dünyanın da en uzun metro hatlarından birini tamamlamış olduk” dedi.
Projenin Gayrettepe-Arnavutköy arasındaki 47 kilometrelik kesimi daha önce hizmete açılmıştı. Kağıthane-İstanbul Havalimanı kesimi 22 Ocak 2023’te, Kağıthane-Gayrettepe arası 29 Ocak 2024’te, Arnavutköy-İstanbul Havalimanı kesimi ise Mart 2024’te devreye alınmıştı. Bugün açılan son etap ile birlikte proje tamamen tamamlanmış oldu.

HALKALI-ARNAVUTKÖY METRO HATTI (İHA/ANKARA-İHA)
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı-Gayrettepe metro hattının Halkalı-Arnavutköy kesimindeki çalışmaların tamamlandığını açıkladı. Türkiye’nin en uzun metro ringinin son halkası, 19 Haziran’da Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılacağı törenle hizmete açılacak.
5 yeni istasyon, 1,5 milyon kişiye doğrudan ulaşım
Halkalı-Arnavutköy kesimiyle birlikte hatta 5 yeni istasyon eklendi. Başakşehir sınırlarında İbn Haldun Üniversitesi, Kayaşehir ve Olimpiyatköy istasyonları; Küçükçekmece sınırlarında ise Halkalı Stadı ve Halkalı istasyonları hizmete girdi. Bakan Uraloğlu, bu istasyonlarla birlikte Başakşehir ve Küçükçekmece’de yaşayan yaklaşık 1,5 milyon İstanbullunun doğrudan Halkalı-Gayrettepe arasında seyahat edebileceğini belirtti.
Entegrasyon ağıyla ulaşımda büyük kolaylık
Yeni istasyonlar, mevcut ve yapımı süren metro hatlarıyla entegre olacak. Kayaşehir İstasyonu’nda Bakırköy-Kirazlı-Başakşehir-Kayaşehir Metrosu, Olimpiyatköy İstasyonu’nda Ataköy-İkitelli-Olimpiyat Metrosu, Halkalı Stadı İstasyonu’nda yapımı devam eden Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metrosu ile bağlantı sağlanacak. Halkalı İstasyonu ise Yüksek Hızlı Tren hatları, Halkalı-Bahçeşehir Banliyö Hattı, Yenikapı-Kirazlı-Halkalı Metrosu ve Marmaray ile entegre olacak.
Havalimanı 30 dakikada, Gayrettepe 57 dakikada
Bakan Uraloğlu, seyahat sürelerini de açıkladı. Buna göre:
· Halkalı-İstanbul Havalimanı arası 30 dakika
· Halkalı-Göktürk arası 43 dakika
· Halkalı-Kağıthane arası 54 dakika
· Halkalı-Gayrettepe arası 57 dakika
· Küçükçekmece-Kemerburgaz arası 50 dakika
· Başakşehir (Metrokent)-Kağıthane arası 48 dakika
Marmaray üzerinden Gebze’ye kadar tüm istasyonlardan İstanbul’un neredeyse her yerine ulaşım imkanı sağlanacak.
180 kilometre raylı sistem, 935 milyon avro ekonomik kazanç
Bugünkü açılışla birlikte Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından İstanbul’a kazandırılan toplam raylı sistem hattı uzunluğu 180 kilometreye ulaştı. Bakan Uraloğlu, Türkiye genelinde 1.058 kilometrelik kent içi raylı sistem ağının 452 kilometresinin bakanlık tarafından inşa edildiğini, 116 kilometrelik yeni hat yapımının sürdüğünü ve 283 kilometrelik hattın planlama aşamasında olduğunu söyledi.
Projenin 2043 yılına kadar sağlayacağı ekonomik faydaya da değinen Uraloğlu, yollarda geçen zamandan 117 milyon saat tasarruf edileceğini ve karayolu bakım, işletme ile zaman kazancı gibi etkenlerle toplam ekonomik kazancın 935 milyon avro olacağını belirtti.
Yerli ve milli teknolojinin zaferi
Bakan Uraloğlu, projenin yerli ve milli teknolojiyle inşa edildiğini vurguladı. 72 metre ile Türkiye’nin en derin metrosu olan Gayrettepe İstasyonu bu proje kapsamında inşa edildi. Türkiye’de ilk defa bir metro projesinde 10 adet TBM (tünel açma makinesi) aynı anda kullanıldı ve TBM ilerlemelerinde günde 64,5 metre, haftada 306 metre, ayda bin 233 metre kazı ile dünya rekorları kırıldı.
Hatta ASELSAN tarafından geliştirilen yerli sinyalizasyon sistemi kullanıldı. Toplam 25 setten oluşan 100 adet metro aracının ilk 10 seti sürücülü, kalan 15 seti ise tamamen sürücüsüz standartta üretildi. Araçların tasarım hızı saatte 132 km olup, işletmede saatte 120 km hıza ulaşacak ve her bir set bin 142 yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak. Hattın tamamlanmasıyla birlikte işletme tam otomatik sürücüsüz sisteme geçirilecek.
“İstanbul’un kalbine kan taşıyan bir eser”
Bakan Uraloğlu, projeyi şu sözlerle değerlendirdi: *“Bu proje sadece bir metro hattı değildir. İstanbul’un Avrupa Yakası’nın kalbinde bir yüzük gibi; batısını doğusuyla, kuzeyini güneyiyle kesintisiz bir ring ile birleştiren, kentin nabzını güçlendiren ve tüm parçalarını birbirine sımsıkı bağlayan muhteşem bir eser haline gelmiştir. Araç trafiğini azaltan, insanımızın yaşam kalitesini yükselten, yeşil ve sürdürülebilir bir ulaşım vizyonunun en somut örneğidir. Aynı zamanda Türk mühendisliğinin, yerli ve milli teknolojinin de zaferidir.
-
Magazin1 hafta önceKızılcık Şerbeti’nin Işıl’ı Ece İrtem Hayatını Kaybetti!
-
Gündem1 hafta önceMuğla’da KADES İhbarına Giden Polis Memuru Şehit Oldu
-
Teknoloji1 hafta önceBeyaz Saray’ın Yapay Zeka Ambargosu Dünyada Endişe Yarattı
-
Gündem1 hafta önceŞırnak’ta 13 Yaşındaki Kız Güvercinlerle İlgilenirken Balkondan Düştü: O Anlar Kamerada
-
Magazin7 gün önceOyuncu Ece İrtem’in Son Görüntüleri Ortaya Çıktı!
-
Gündem7 gün önceTOKAT’TA AİLE FACİASI: GELİN, KAYINPEDERİNİ DARBEDEREK ÖLDÜRDÜ!
-
Gündem1 hafta önceMeteoroloji’den Son Dakika Uyarısı: Sıcaklıklar Hızla Yükseliyor! 3 Bölgede Sağanak Alarmı
-
Magazin1 hafta önce60. Uluslararası Tekirdağ Kiraz Festivali’nde Coşku Dorukta: Kolpa ve Buray Sahne Aldı
