Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Teknoloji

“Yapay Zeka Yıldızları” yeni döneme hazır: Hedef 55 bin öğrenci

Yayımlandı

üzerinde

Vakfı ve Habitat Derneği iş birliğiyle hayata geçirilen “Yapay Zekâ Yıldızları” projesi, ilk yılında 36 binden fazla öğrenciye ulaşarak büyük bir başarıya imza attı. Projenin ikinci yılında hedef, 55 bin öğrenciye yapay zekâ eğitimi vermek.

Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği’nin gençleri dijital geleceğe hazırlamak amacıyla başlattığı “Yapay Zekâ Yıldızları” projesi, birinci yılını geride bıraktı. Proje kapsamında 12 ilde, 58 farklı noktada 183 gönüllü eğitmenin katkısıyla 36 bini aşkın öğrenci yapay zekâ ile tanıştı. Her 1 TL’lik yatırımın 5,34 TL sosyal değer olarak geri döndüğü projede, ikinci yıl hedefi 55 bin öğrenciye ulaşmak.

“DAHA FAZLA KÖY OKULUNA ULAŞACAĞIZ”

Projenin yeni dönem hedefleri, Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel ve Habitat Derneği İcra Kurulu Başkanı Bora Caldu’nun katılımıyla düzenlenen toplantıda açıklandı.

Vodafone Vakfı Başkanı Süel, “Yapay zekâ geleceğin teknolojisinde kilit rol oynuyor. Projeyle öğrencilerin bu teknolojiyi sadece tüketen değil, üreten bireyler olarak kullanmalarını sağlıyoruz. Yeni dönemde Yapay Zekâ Startup Studio programını da hayata geçiriyoruz” dedi.

Habitat Derneği İcra Kurulu Başkanı Caldu ise, projeyle sadece şehir merkezlerinde değil, kırsalda da gençlere ulaşıldığını vurguladı. Caldu, “Gezici eğitim çadırlarımızı artırarak daha fazla köy okuluna ulaşacağız. Gençlerin üretmesini ve fark yaratmasını hedefliyoruz,” ifadelerini kullandı.

Projenin yeni döneminde; kırsal bölgelerdeki okullarda yüz yüze eğitimlerin yanı sıra web tabanlı ve çevrim içi eğitimler de sürdürülecek. Ayrıca lise öğrencilerinin yapay zekâ odaklı fikirlerini girişimlere dönüştürebilecekleri Yapay Zekâ Startup Studio adlı bir inkübasyon programı başlatılacak. Bu kapsamda eğitim, hızlandırıcı programlar ve ödüllü yarışmalar düzenlenecek.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teknoloji

Elon Musk’a şok! Seçtiği marka reddedildi

Yayımlandı

üzerinde

TechCrunch’ın Çarşamba günü bir dosyaya dayandırdığı haberine göre, ABD Patent ve Ticari Marka Ofisi, ‘nın araçlarına atıfta bulunarak “Robotaxi” terimini ticari marka haline getirme girişimini reddetti.

Haberde, Tesla’nın yaklaşan araç çağırma hizmeti için “Robotaxi” teriminin ticari markasını almak için yaptığı bir başka başvurunun hala ofis tarafından incelenmekte olduğu belirtildi.

Rapora göre USPTO Salı günü Robotaxi ticari marka başvurusu hakkında “nihai olmayan bir ofis eylemi” yayınladı. Bu da Tesla’nın bir yanıt vermek için üç ayı olduğu veya ofisin başvuruyu terk edeceği anlamına geliyor.

TechCrunch’a göre Tesla’nın “Cybercab” ticari markası için yaptığı başvurular, benzer “Cyber” ticari markaları takip eden diğer şirketler nedeniyle durduruldu.

Tesla, Reuters’in yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Geçtiğimiz ay Tesla, Haziran ayına kadar Austin, Teksas’ta “para karşılığında otonom araç çağırma” planının yolunda gittiğini söyledi.

Elektrikli araç üreticisi Nisan ayında, “değişen küresel ticaret politikasının otomotiv ve enerji tedarik zincirleri üzerindeki etkilerini ölçmenin zor olması” nedeniyle büyüme tahminini üç ay içinde yeniden değerlendirmek zorunda kalacağını söyledi.

Şirket, “değişen siyasi duyarlılığın yakın vadede ürünlerimize yönelik talep üzerinde anlamlı bir etkisi olabilir” dedi.

Okumaya Devam Et

Teknoloji

Bakan Uraloğlu: 58.5 milyon vatandaş sosyal medya kullanıyor

Yayımlandı

üzerinde

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, kullanıcı sayısının 58,5 milyona ulaştığını bildirdi.

Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan, Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerine ilişkin açıklama yaptı.

Söz konusu rapora göre, Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcısı, son 1 yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştı.” ifadesini kullandı.

Uraloğlu, kullanıcıların yüzde 46,6’sının kadın, yüzde 53,4’ünün ise erkek olduğuna dikkati çekti.

İnternet kullanıcılarının, günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğine değinen Uraloğlu, “Kullanıcılar her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyor.” değerlendirmesinde bulundu.

“Kullanıcılar en çok Instagram’da zaman geçiriyor”

Uraloğlu, kullanıcıların, sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlarını, ailelerini, tanıdıklarını, satın alınmak istenen ürünleri takip ettiğini aktardı.

Sosyal medya kullanıcılarının en çok haber okumak, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullandığının altını çizen Uraloğlu, şunları kaydetti:

“Türkiye’de, en çok kullanıcısı olan platform 58,4 milyon kişi ile Instagram. Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik yok. Ayrıca, internet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.”

Okumaya Devam Et

Teknoloji

Google 200 kişiyi işten çıkaracak

Yayımlandı

üzerinde

The Information’ın haberine göre, Salı günü satış ve ortaklıklardan sorumlu küresel iş biriminde yaklaşık 200 kişiyi işten çıkardı.

Büyük oyuncuları harcamalarını veri merkezlerine ve yapay zeka geliştirmeye yönlendirirken, diğer alanlardaki yatırımlarını azaltıyor.

Google yaptığı açıklamada, “daha fazla işbirliği sağlamak ve müşterilerimize hızlı ve etkili bir şekilde hizmet verme yeteneğimizi genişletmek için” ekipler arasında az sayıda değişiklik yaptığını söyledi.
The Information geçtiğimiz ay Google’ın Android platformunu, Pixel telefonlarını ve Chrome tarayıcısını barındıran platformlar ve cihazlar biriminde yüzlerce çalışanı işten çıkardığını bildirmişti.

Ocak 2023’te Google’ın ana şirketi Alphabet, 12.000 kişiyi ya da küresel işgücünün %6’sını işten çıkarmayı planladığını duyurmuştu. Şubat ayında yapılan bir başvuruya göre, 31 Aralık 2024 itibariyle 183.323 çalışanı vardı.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar