Ekonomi
PEGASUS’TAN YURT İÇİ UÇUŞLAR İÇİN TAVAN BİLET AÇIKLAMASI
Açıklaması:
Deprem sonrası Pegasus Hava Yolları, İstanbul kalkışlı/varışlı iç hat uçuşlarında 25 Nisan 2025’e kadar 1 750 TL, 30 Nisan’a kadar 2 850 TL tavan bilet fiyatı ve ücretsiz değişiklik hakları sundu.
Özet
23 Nisan 2025’te İstanbul’da yaşanan depremin ardından Pegasus Hava Yolları, İstanbul kalkışlı ve varışlı tüm yurt içi uçuşlarında bilet tavan fiyatlarını iki aşamada sabitledi. Cuma günü (25 Nisan 2025) sonuna kadar tavan fiyat 1 750 TL, 30 Nisan’a kadar ise 2 850 TL olarak belirlendi. Seyahat planı değişen yolcular için ücretsiz “açığa alma” ve bir hafta içinde ücretsiz değişiklik hakkı tanındı.
Neden Tavan Fiyat Uygulandı?
Deprem Etkisi
İstanbul’da 23 Nisan 2025’te meydana gelen deprem sonrası ulaşımda yaşanabilecek fiyat artışlarının önüne geçmek amacıyla Pegasus, tavan fiyat uygulamasına gitti .
Tavan Fiyat Detayları
25 Nisan 2025 Cuma Günü Sonuna Kadar
-
Tavan bilet fiyatı: 1 750 TL
-
Kapsam: İstanbul kalkışlı ve varışlı tüm yurt içi seferler
30 Nisan 2025’e Kadar
-
Tavan bilet fiyatı: 2 850 TL
-
Geçerlilik: 30 Nisan 2025 tarihine kadar İstanbul çıkışlı/varışlı iç hat uçuşlar
Yolculara Sunulan Ek Haklar
-
Ücretsiz açığa alma: 25 Nisan Cuma gününe kadar biletli misafirler ücretsiz olarak bileti “açığa alma” hakkı kullanabilir
-
Ücretsiz tarih değişikliği: Biletli misafirler, alınan biletlerini bir hafta (7 gün) içinde ücretsiz olarak farklı bir tarihe erteleyebilir
Nasıl Yararlanılır?
-
Çağrı Merkezi: 0850 250 67 02 numarasını arayarak işlemlerinizi ücretsiz gerçekleştirebilirsiniz
-
Online İşlemler: Pegasus’un resmi internet sitesinde ve mobil uygulamasında “Bilet İşlemleri” menüsünden açığa alma veya tarih değişikliği talebinde bulunabilirsini
Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
S: Tavan fiyat uygulaması tüm iç hat uçuşları için mi geçerli?
A: Uygulama yalnızca İstanbul kalkışlı ve varışlı iç hat seferlerinde devrede
S: 30 Nisan’dan sonra fiyatlar nasıl olacak?
A: 1 Mayıs 2025 itibarıyla normal fiyatlandırma politikasına geri dönülecektir; özel kampanya veya indirimler duyurulmadıkça tavan fiyatlar kalkar
Sonuç
Pegasus’un deprem sonrası aldığı tavan fiyat kararı, ulaşım maliyetlerini öngörülebilir kılarak yolculara finansal güvence sunuyor. 25 Nisan’a kadar 1 750 TL, 30 Nisan’a kadar 2 850 TL tavan fiyatı ve ücretsiz haklar, acil durum dönemindeki yolculuk ihtiyaçlarına destek sağlıyor.
Ekonomi
HATAY’DA ŞEFTALİDE UÇURUM: BAHÇEDE 15 TL, PAZARDA 60 TL!
HATAY’DA ŞEFTALİDE UÇURUM: BAHÇEDE 15 TL, PAZARDA 60 TL!
Tarih: 23 Haziran 2026
Saat: 15:43
DHA

Üretici isyan etti: “100 ton beklerken 20 ton aldık, girdiler iki kat arttı”
HATAY – Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde şeftali üreticileri, bahçede 15 TL’ye sattıkları ürünün semt pazarlarında 60 TL’den alıcı bulmasına isyan ediyor. Aradaki fark tam 4 kat! Üreticiler, doğal afetler nedeniyle rekoltenin düştüğünü, girdi maliyetlerinin ise iki kat arttığını belirterek mağduriyet yaşadıklarını dile getirdi.
REKOLTE BEKLENTİSİ YERLE BİR OLDU
Reyhanlı’da hasadı devam eden şeftalide üreticiler, bu yıl beklenenin çok altında bir rekolte ile karşı karşıya. Üreticilerden Zeydan Şanverdi, yaşanan doğal afetleri şu sözlerle anlattı:
“Bu yıl bahçemizde 100 ton rekolte beklerken, don ve ayaz nedeniyle rekoltemiz 20 tona kadar geriledi. Geçen yıla göre girdi maliyetlerimiz 2 kat arttı ancak gelirimiz artmadığı için büyük mağduriyet yaşıyoruz.”
Şanverdi, bahçede 15 TL’ye alıcı bulan şeftalinin semt pazarlarında 60 TL’ye satılmasının kendilerini üzdüğünü, pazar ve marketlerin üreticiden daha fazla kazandığını söyledi.

TÜCCARDAN DİKKAT ÇEKEN AÇIKLAMA
Şeftali tüccarı Emre Şanverdi ise fiyat farkının nakliye ve işçilik masraflarından kaynaklandığını belirterek şunları kaydetti:
“Bahçede 15 TL’ye aldığımız ürün, nakliye ve işçilik masraflarıyla yerine ulaşana kadar maliyeti 30 TL’yi buluyor. Bu yıl çok dolu yağdığı için rekolte düştü, kaliteli meyve yetişmedi. Şu an bu meyvenin dalında kilosu 45-50 TL olması gerekirken 10-15 TL’ye düştü. Biz çiftçilerden daha yüksek fiyata almayı çok isterdik ama ucuza alıp pahalıya satma lüksümüz yok.”

İHRACAT ROTASI ORTA DOĞU
Kentte hasadı yapılan şeftalilerin iç piyasanın yanı sıra Irak ve Suriye başta olmak üzere Orta Doğu ülkelerine gönderildiği öğrenildi. Bölgedeki yoğun talep, fiyatların pazarda yüksek seyretmesinde etkili olurken, üreticiler ise emeğinin karşılığını alamadığından yakınıyor.
ÇİFTÇİNİN ÇILESİ BİTMEK BİLMİYOR
Artan maliyetler, düşen rekolte ve bahçe ile pazar arasındaki devasa fark, Hataylı şeftali üreticilerini zor durumda bırakıyor. Üreticiler, yetkililere seslenerek destek beklediklerini ifade etti.
Ekonomi
OTİS’ten Afyonkarahisar’da Sert Eylem: “KYK Yurdunda İş Sağlığı Mücadelesi Veren İşçi İşten Atıldı”
OTİS’ten Afyonkarahisar’da Sert Eylem: “KYK Yurdunda İş Sağlığı Mücadelesi Veren İşçi İşten Atıldı”
22 Haziran 2026 Pazartesi, 20:50
Editör : Fatih Doğan
FatihDoğanMedya
Basın açıklaması bugün (22 Haziran) gerçekleştirildi. Edinilen bilgilere göre, OTİS Genel Başkanı Birsen Tuğlu ve sendika üyeleri Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü önünde toplanarak sert açıklamalarda bulundu.
Tüm Otel ve Turizm İşçileri Sendikası (OTİS), Afyonkarahisar’daki Destine Hatun Kız Öğrenci Yurdu’nda iş sağlığı ve güvenliği mücadelesi verdiği gerekçesiyle işten çıkarılan sendika üyesi işçi için bugün (22 Haziran) basın açıklaması düzenledi. OTİS Genel Başkanı Birsen Tuğlu, kurum yönetimini “kanun tanımazlık ve keyfi yönetim” ile suçlayarak işe iade talebini yineledi.

Afyonkarahisar’da bir KYK yurdunda yaşanan işten çıkarma, sendikal mücadeleyi alevlendirdi. Tüm Otel ve Turizm İşçileri Sendikası (OTİS), Destine Hatun Kız Öğrenci Yurdu’nda görev yapan bir işçinin, İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’na uygun çalışma koşulları için verdiği mücadele sonrası işine son verilmesine tepki gösterdi.
Sendikanın yaptığı açıklamaya göre, işçinin tek “suç”u, sendikalı olması ve iş sağlığı önlemlerinin hayata geçirilmesi için mücadele etmesi. OTİS, işten çıkarma sürecinde Disiplin Kurulu kararının dahi işletilmediğini vurgulayarak, bunun mevcut Toplu İş Sözleşmesi’ne aykırı olduğunu ifade etti.

BASIN AÇIKLAMASINDAN SATIRBAŞLARI
Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü önünde gerçekleştirilen basın açıklamasına OTİS Genel Başkanı Birsen Tuğlu ve sendika üyeleri katıldı. Tuğlu, kurum yönetimine yönelik sert ifadeler kullanarak şu değerlendirmelerde bulundu:
“Değerli Emekçiler, Kadın Örgütleri, Engelli Hakları Savunucuları ve Vicdan Sahibi Afyonkarahisar Halkı; bugün burada, Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nde uzun süredir sistematik hale gelen kanun tanımazlığı, emekçi düşmanlığını ve devletimizin en üst makamlarının emirlerini hiçe sayan keyfi bir yönetim anlayışını ifşa etmek için toplanmış bulunuyoruz.”
Tuğlu ayrıca, Cumhurbaşkanlığı ve bakanlık düzeyinde mobbinge karşı “sıfır tolerans” açıklamaları yapılmasına rağmen bu uyarıların kurumda uygulanmadığını ileri sürerek, “Afyonkarahisar Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Türkiye Cumhuriyeti kanunlarından muaf mıdır?” sorusunu yöneltti.
TALEPLER NET
Sendikanın üç ana talebi bulunuyor:
1. İşten çıkarılan işçinin derhal işe iadesi
2. Tüm KYK yurtlarında insan onuruna yaraşır ve güvenli çalışma koşullarının sağlanması
3. Sendikal haklara yönelik baskıların sonlandırılması
OTİS, tüm KYK’larda işçi onuruna yakışır çalışma koşulları için mücadeleyi büyüteceğini vurguladı.
NOT: Bu içerik, “fatihdogamedya” web sitesinde yayımlanmak üzere özgün ve tarafsız haber diliyle, sendikanın iddialarına yer verilerek hazırlanmıştır. Konuyla ilgili kurum yetkililerinden gelecek açıklamaların eklenecektir
Ekonomi
Ankara’da Öğretmenlerin Açlık Grevi 8. Gününde: “Hakkımızı Almadan Ankara’yı Terk Etmeyeceğiz”
Ankara’da Öğretmenlerin Açlık Grevi 8. Gününde: “Hakkımızı Almadan Ankara’yı Terk Etmeyeceğiz”
Tarih: 22 Haziran 2026
Saat: 16:21
Özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağdurları, taban maaş ve atama talepleri için 8 gündür açlık grevinde. Polis müdahalesine tepki yağarken öğretmenler “korkumuz yok” diyerek direniş kararlılığını vurguladı.
ANKARA – Ankara’da 8 gündür açlık grevini sürdüren Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri ve mülakat mağduru öğretmenler, talepleri karşılanana kadar eylemlerine devam edeceklerini bildirdi.
Öğretmenler, özel sektörde görev yapan meslektaşları için taban maaş hakkının geri verilmesini ve 1611 mülakat mağduru öğretmenin atama hakkının iade edilmesini talep ediyor.Dün gerçekleştirilen polis müdahalesine de sert tepki gösteren öğretmenler, sendika binası önünde nöbetlerini sürdürüyor.
“Sözler Tutulmadığı İçin Buradayız”
Açlık grevindeki öğretmen Ayşenur Çalışkan, taleplerinin net olduğunu belirterek şunları söyledi:
“Özel sektör öğretmenleri, 2014 öncesine kadar sahip oldukları taban maaş haklarını istiyor. Mülakat mağduru öğretmenler ise 2025 KPSS’de zaten atanmıştı ama mülakatlarla atama hakları ellerinden çalındı. Bu 1611 mülakat mağduru öğretmen de atama hakkının iade edilmesini istiyor.”
Çalışkan, açlık grevine devam edeceklerini vurgulayarak, “Hiç kimse açlık grevi yöntemine başvurmak istemez. Bunun sağlığa zararlı olduğunun hepimiz farkındayız. Ama biz buna zorunda bırakıldık. Bize sözler verildi. Bu sözler tutulmadığı için şu anda bu durumdayız” dedi.
Dünkü polis müdahalesine de değinen Çalışkan, “Pek çok arkadaşımız darp edildi, işkenceye maruz kaldı, biber gazı sıkıldı” ifadelerini kullandı.
“Yıllarca İnşaatta Çalıştım, Mülakatta Elendim”
Diyarbakır’dan gelen mülakat mağduru öğretmen Abdullah Tunç, yaşadığı mağduriyeti anlattı. Tunç, Cumhurbaşkanı’nın 2023 yılında “mülakatı kaldıracağız” açıklamasının ardından KPSS’ye çalıştığını ancak mülakatın kaldırılmadığını söyledi.
Sınıf öğretmeni olan Tunç, alanında 3 bin 392 kişilik kontenjan açıldığını ve KPSS sıralamasında 3 bin 361’inci sırada yer almasına rağmen sözlü sınav sonuçlarının ardından 3 bin 811’inci sıraya gerilediğini belirtti.Tunç, “2023 yılından beri haklı bir mücadeleye devam ediyoruz. Bizi buraya ister kabul etsinler, ister etmesinler onlara yalvarmaya gelmedik. Biz hakkımızı mutlaka alacağımızı haber etmeye geldik” dedi.
6 Şubat depremlerini yaşadığını da hatırlatan Tunç, “Depremde biz hayatımızı kaybetmedik ama Yusuf Tekin’in yapmış olduğu mülakattan dolayı hayatımızı kaybetme eğilimine düştük. Açlık grevimiz devam edecek. Hakkımızı almadan Ankara’yı terk etmeyeceğiz” ifadelerini kullandı.
“Korkumuz Yok, Hakkımızı Almadan Eve Dönüş Yok”
Açlık grevindeki öğretmen Sevgi Şule de dünkü polis müdahalesine tepki gösterdi. Şule, “Bizler buraya hakkımızı almak için geldik. Bizler aslında yeni bir hak kazanmak için burada değiliz. Bizler kaybettiğimiz hakları almak için geldik” dedi.
Mülakatlarda pek çok hata ve eksiklik olduğunu ifade eden Şule, Bakan ile görüşmelerinde belgelere bakmayı reddettiğini öne sürdü.Şule, “Korkumuz yok, hakkımızı almadan eve dönüş yok” diyerek kararlılığını vurguladı.
“İşkencelerle Bizi Korkutamayacaklar”
Dün yaşanan polis müdahalesini anlatan öğretmen Merve Balta ise şunları söyledi:
“Arkadaşlarımızın arasında bayılanlar oldu. Biber gazı sıkıldı. Yumruklarla saldırdılar. Sendika binasına sağlık ekiplerinin girmesine uzun bir süre izin verilmedi. Korkunç bir akşam geçirdik aslında ama bütün bunlar bizi yıldırmayacak.”
Balta, taleplerinin meşru olduğunu belirterek, “İşkencelerle, saldırılarla, hukuksuzca, haksızca darp edilmelerle bizi korkutamayacaklar. Çünkü biz günü sonunda öğretmeniz ve öğretmenler artık şunu öğretmek zorunda halkımıza ve ülkemize. Mücadele etmek zorundayız haklarımız için” dedi.
Öğretmenler, taban maaş hakkı ve 1611 mülakat mağdurunun atanması talepleriyle açlık grevlerine ve sendika önündeki nöbetlerine devam edeceklerini bildirdi.
-
Magazin1 hafta önceKızılcık Şerbeti’nin Işıl’ı Ece İrtem Hayatını Kaybetti!
-
Gündem1 hafta önceMuğla’da KADES İhbarına Giden Polis Memuru Şehit Oldu
-
Teknoloji1 hafta önceBeyaz Saray’ın Yapay Zeka Ambargosu Dünyada Endişe Yarattı
-
Gündem1 hafta önceŞırnak’ta 13 Yaşındaki Kız Güvercinlerle İlgilenirken Balkondan Düştü: O Anlar Kamerada
-
Magazin1 hafta önceOyuncu Ece İrtem’in Son Görüntüleri Ortaya Çıktı!
-
Gündem1 hafta önceTOKAT’TA AİLE FACİASI: GELİN, KAYINPEDERİNİ DARBEDEREK ÖLDÜRDÜ!
-
Magazin1 hafta önce60. Uluslararası Tekirdağ Kiraz Festivali’nde Coşku Dorukta: Kolpa ve Buray Sahne Aldı
-
Gündem1 hafta önceMeteoroloji’den Son Dakika Uyarısı: Sıcaklıklar Hızla Yükseliyor! 3 Bölgede Sağanak Alarmı

