Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Teknoloji

Google Köşeye Sıkıştı: ABD’den ‘Ya Sat Ya Dağıt’ Sert Uyarısı

Yayımlandı

üzerinde

Açıklaması: ABD Adalet Bakanlığı, Google’ın dijital reklam tekelini sona erdirmek amacıyla AdX ve DFP birimlerinin satılmasını veya dağıtılmasını talep ediyor; bu karar, teknoloji devinin iş modelini kökten değiştirebilir.

Özet

ABD Adalet Bakanlığı, Google’ın dijital reklam teknolojilerindeki AdX ve DFP birimlerini elden çıkarmasını talep ederek tarihte eşi benzeri görülmemiş bir antitröst baskısı başlattı . Bu hamle, Google’ın dijital reklam pazarında oluşturduğu iki tekelin ortadan kaldırılmasını hedefliyor . Google ise önerilen bu bölünmenin yasal dayanağı olmadığını savunuyor ve iş ortaklarının ihtiyaç duyduğu araçların zarar göreceğini belirtiyor .

ABD’nin Sert Uyarısı: ‘Ya Sat Ya Dağıt’

ABD Adalet Bakanlığı, Google’ın Ad Exchange (AdX) ve DFP reklam sunucu sistemlerini elden çıkarmasını federal mahkemeye önerdi . Bakanlık, bu birimlerin dijital reklam pazarında yasadışı tekel oluşturduğunu ve rekabeti engellediğini savunuyor .

Antitröst Dava Süreci

ABD hükümeti, Google hakkında hem dijital reklam hem de online arama alanında iki ayrı antitröst davası yürütüyor . Dijital reklam davası, 2025 Eylül ayında görülecek olan duruşma ile sonuçlanacak ve mahkeme, AdX ile DFP’nin yeni sahiplerine devrini onaylama yetkisine sahip olacak şekilde yürütülecek .

Google’ın Tepkisi ve Olası Sonuçlar

Google yönetimi, DOJ’nin önerisinin yasal temele dayanmadığını ve sektöre zarar vereceğini belirtiyor . Şirket yetkilileri, veri paylaşım gerekliliklerinin kullanıcı gizliliğini riske atacağını ve siber saldırılara davetiye çıkaracağını vurguluyor . Eğer mahkeme öneriyi onaylarsa, Google’ın iş modeli köklü şekilde değişecek ve reklam teknolojisi pazarında yeni aktörlerin önünü açacak .

Sonuç ve Değerlendirme

ABD’nin Google üzerindeki baskısı, dijital reklamcılık ve arama motoru pazarlarında rekabeti yeniden şekillendirebilir . Zorlu yasal süreç, teknoloji devinin hem reklam birimlerini satma hem de olası dağıtma kararlarıyla karşı karşıya kalmasını gündeme getiriyor. Bu gelişmeler, küresel dijital reklam ekosisteminde yeni dengelerin oluşmasına yol açabilir.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teknoloji

Elon Musk’a şok! Seçtiği marka reddedildi

Yayımlandı

üzerinde

TechCrunch’ın Çarşamba günü bir dosyaya dayandırdığı haberine göre, ABD Patent ve Ticari Marka Ofisi, ‘nın araçlarına atıfta bulunarak “Robotaxi” terimini ticari marka haline getirme girişimini reddetti.

Haberde, Tesla’nın yaklaşan araç çağırma hizmeti için “Robotaxi” teriminin ticari markasını almak için yaptığı bir başka başvurunun hala ofis tarafından incelenmekte olduğu belirtildi.

Rapora göre USPTO Salı günü Robotaxi ticari marka başvurusu hakkında “nihai olmayan bir ofis eylemi” yayınladı. Bu da Tesla’nın bir yanıt vermek için üç ayı olduğu veya ofisin başvuruyu terk edeceği anlamına geliyor.

TechCrunch’a göre Tesla’nın “Cybercab” ticari markası için yaptığı başvurular, benzer “Cyber” ticari markaları takip eden diğer şirketler nedeniyle durduruldu.

Tesla, Reuters’in yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Geçtiğimiz ay Tesla, Haziran ayına kadar Austin, Teksas’ta “para karşılığında otonom araç çağırma” planının yolunda gittiğini söyledi.

Elektrikli araç üreticisi Nisan ayında, “değişen küresel ticaret politikasının otomotiv ve enerji tedarik zincirleri üzerindeki etkilerini ölçmenin zor olması” nedeniyle büyüme tahminini üç ay içinde yeniden değerlendirmek zorunda kalacağını söyledi.

Şirket, “değişen siyasi duyarlılığın yakın vadede ürünlerimize yönelik talep üzerinde anlamlı bir etkisi olabilir” dedi.

Okumaya Devam Et

Teknoloji

Bakan Uraloğlu: 58.5 milyon vatandaş sosyal medya kullanıyor

Yayımlandı

üzerinde

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, kullanıcı sayısının 58,5 milyona ulaştığını bildirdi.

Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan, Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerine ilişkin açıklama yaptı.

Söz konusu rapora göre, Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcısı, son 1 yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştı.” ifadesini kullandı.

Uraloğlu, kullanıcıların yüzde 46,6’sının kadın, yüzde 53,4’ünün ise erkek olduğuna dikkati çekti.

İnternet kullanıcılarının, günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğine değinen Uraloğlu, “Kullanıcılar her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyor.” değerlendirmesinde bulundu.

“Kullanıcılar en çok Instagram’da zaman geçiriyor”

Uraloğlu, kullanıcıların, sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlarını, ailelerini, tanıdıklarını, satın alınmak istenen ürünleri takip ettiğini aktardı.

Sosyal medya kullanıcılarının en çok haber okumak, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullandığının altını çizen Uraloğlu, şunları kaydetti:

“Türkiye’de, en çok kullanıcısı olan platform 58,4 milyon kişi ile Instagram. Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik yok. Ayrıca, internet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.”

Okumaya Devam Et

Teknoloji

GTA 6 ne zaman çıkacak? Rockstar Games net tarihi açıkladı

Yayımlandı

üzerinde

Grand Theft Auto VI’nın çıkış tarihi 26 Mayıs 2026 olarak açıklandı.

Yapılan açıklamada ” Bu tarihin beklediğinizden daha geç olduğunu bildiğimiz için çok üzgünüz. Yeni bir Grand Theft Auto oyunu etrafındaki ilgi ve heyecan, tüm ekibimiz için gerçekten gurur verici oldu. Oyunu tamamlamak için gösterdiğiniz destek ve sabır için size teşekkür etmek istiyoruz.

Şimdiye kadar çıkardığımız her oyunda olduğu gibi, hedefimiz her zaman beklentilerinizi karşılamak ve aşmak oldu; Grand Theft Auto VI da bir istisna değil. Bu kalite düzeyini sunmak için fazladan zamana ihtiyacımız olduğunu anlayışla karşılamanızı umuyoruz.

Sizlerle yakında daha fazla bilgi paylaşmayı dört gözle bekliyoruz.” ifadeleri kullanıldı.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar