Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Magazin

Göbeklitepe’nin hikayesi animasyonla canlandırılıyor

Yayımlandı

üzerinde

Göbeklitepe'nin hikayesi animasyonla canlandırılıyor

UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan, 12 bin yıllık geçmişe sahip Göbeklitepe’nin gizeminin anlaşılmasına sanal canlandırma merkezi katkı sağlıyor.

Şanlıurfa Kültür ve Turizm Müdürü Aydın Aslan, tarihi ören yerinin, neolitik dönemin önemli merkezlerinin başında geldiğini söyledi. Boyları yaklaşık 3 ila 6 metre, ağırlıkları ise 40 ila 60 ton olan, yabani hayvan figürlü “T” biçimli dikili taşlarıyla meşhur Göbeklitepe’nin, “tarihin sıfır noktası” olarak kabul edildiğini hatırlatan Aslan, eski tapınak kalıntılarıyla ören yerinin dikkati çektiğini ifade etti. Aslan, tarihi ören yerinin öneminin daha iyi anlaşılması için kitaplara, filmlere, dizilere ve animasyon filmlerine konu olmayı sürdürdüğünü dile getirdi.

Sanal canlandırma merkezinde Göbeklitepe’nin inşasından sonra geçen sürecin hikayesinin animasyonlarla anlatıldığını vurgulayan Aslan, merkez sayesinde tarihi ören yerinin gizeminin daha iyi anlaşıldığını anlattı. Merkezin, ziyaretçilerin neolitik dönemi anlamlandırması açısından önem taşıdığını belirten Aslan, şöyle devam etti: “Merkezde ziyaretçilerin, özellikle Buzul Çağı’ndan, Göbeklitepe’nin ortaya çıkışından sonraki o hikayeyi anlaması açısından önemli bir kurgu var. Buzul Çağı’ndan çıkış, neolitik dönem insanının avcı ve toplayıcı olarak hareket etmesi, barınaklarını oluşturması, ardından Göbeklitepe’nin inşası gibi süreçleri anlatan animasyon ve belgesel filmler var. Akabinde avcı ve toplayıcılıktan tarıma ve hayvanların evcilleştirilmesine giden o insanlık sürecini takip eden bir hikayeyi kurguluyoruz. Ziyaretçilerimiz bu deneyimi görerek, yaşayarak memnuniyetlerini dile getiriyor. Ziyaretçilerimize, Göbeklitepe’yi görmeden önce sanal canlandırma merkezini gezerek alanın nasıl oluştuğunu deneyimlemelerini öneriyoruz.” ZİYARETÇİLER BEĞENİYOR Ailesiyle sanal canlandırma merkezini gezen 11 yaşındaki Mehmet Bektaş, “Burası çok güzel ve harika bir yer. Bence herkes gelmeli. Buradaki canlandırmalar çok güzel. Kendimi eski zamana gitmiş gibi hissettim.” dedi. Merkezi gezen 7 yaşındaki Ümit Yıldız, animasyon filmini “Rafadan Tayfa Göbeklitepe”ye benzettiğini belirterek, “Çok güzel yapmışlar, iyi ki de gelip gördüm.” diye konuştu. Nurgül Günal da merkezi beğendiğini dile getirerek, “Herkese gelmelerini tavsiye ederim. Beğendik, çok etkilendim. Hatta iki defa uzun uzun seyrettim. İnsanın tüyleri diken diken oluyor. Sanki buradaki yaşantı anlatılmış, değişik ve iyi bir şekilde anlatılmış. Hoşuma gitti.” ifadelerini kullandı.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Magazin

Halil Ergün’den skandal sözler: “Her haltı Atatürkçüler yiyor”

Yayımlandı

üzerinde

Halil Ergün’den skandal sözler: “Her haltı Atatürkçüler yiyor”

Yayın Tarihi: 24 Haziran 2026, 19:30

FatihDoğanMedya

Ünlü oyuncu Halil Ergün, katıldığı bir YouTube programında Atatürk ve Atatürkçüler hakkında ağır ifadeler kullandı. “Ben Cumhuriyetçiyim, Atatürkçü falan olmadım” diyen Ergün’ün sözleri sosyal medyada büyük tepki çekti.

Yaprak Dökümü dizisinin Ali Rıza Efendi’si olarak hafızalara kazınan usta oyuncu Halil Ergün, “Nil Gülsüm ile Maksat Muhabbet” adlı YouTube programında yaptığı açıklamalarla gündeme oturdu. 79 yaşındaki sanatçının Atatürk ve Cumhuriyet’in kuruluş sürecine ilişkin sarf ettiği sözler, kısa sürede sosyal medyada geniş yankı buldu.

“Her haltı bu ülkede Atatürkçüyüm diyenler yiyor”

Programda kendisini “Cumhuriyetçi” olarak tanımlayan Halil Ergün, “Ben Mustafa Kemal Atatürkçü filan olmadım” ifadesini kullandı. Sunucunun neden “Atatürk” ifadesini tercih etmediğini sorması üzerine Ergün, şu sözlerle tepki çekti:

“Ya Atatürk’ü sence… Ya üç sene kullandığı, soyadı kanununda zaten hasta olan bir adamcağızın şeyde… Herkes Atatürk, her halta Atatürkçülük yapanlar oluyor biliyorsunuz değil mi yanlışlıkla? Mustafa Kemal ve arkadaşları…”

Ergün, “Her haltı bu ülkede Atatürkçüyüm diyenler yiyor” diyerek sözlerini noktaladı.

“Mustafa Kemal gökten zembille inmedi”

Cumhuriyet’in kuruluş sürecinin doğru anlaşılması gerektiğini savunan oyuncu, Mustafa Kemal Atatürk’ün ortaya çıktığı tarihsel koşullara dikkat çekti:

“Hepimiz, biz imparatorluk çocuklarıyız. Yani kolay, gökten zembille inmedi Mustafa Kemal.”

2010 referandumu için “doğrudan evet” dedim

Halil Ergün, 2010 anayasa referandumunda “büyük bir keyifle evet oyu kullandığını” belirterek, “Anamı babamı da aldım gidip oy kullandım. O referandum 12 Eylül ile bir hesaplaşmaydı” dedi. “Yetmez ama evet” eleştirilerine ise “doğrudan evet” dediğini vurguladı.

Okumaya Devam Et

Magazin

AK Partili Yayman’dan İbrahim Tatlıses’e hastane ziyareti! Başkan Erdoğan’ın selamını iletti

Yayımlandı

üzerinde

AK Partili Yayman’dan İbrahim Tatlıses’e hastane ziyareti! Başkan Erdoğan’ın selamını iletti

Tarih: 23 Haziran 2026
Saat: 22:55

ANKARA – AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Kültür ile Sanat Politikaları Başkanı Hüseyin Yayman, Ankara Bilkent Şehir Hastanesi’nde fizik tedavi gören ünlü sanatçı İbrahim Tatlıses’i ziyaret etti. Yayman, ziyarette Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın selamlarını sanatçıya iletti.

Ziyarete AK Parti MKYK üyeleri Fatima Yurduseven ve Mehmet Ali Kurt ile Sabah Gazetesi yazarı Yavuz Donat da eşlik etti. Heyet, hastanenin Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon bölümünde tedavisi devam eden Tatlıses ile bir süre görüştü.

“Süperim” dedi, türküler söyledi

Yayman, ziyaret sırasında Tatlıses’e tedavi sürecini sordu. Ünlü sanatçı, “Süperim” yanıtını vererek sağlık durumunun iyi olduğunu belirtti. Tatlıses ayrıca Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “çok iyi bir hastane yaptığını” ifade ederek tedavisinden memnuniyet duyduğunu dile getirdi.

Sanatçı, hastanedeki sağlık çalışanlarından övgüyle bahsederken, ziyaretçilerine Mardin ve Urfa türkülerinden seslendirdi ve tatlı ikramında bulundu. Tatlıses ayrıca Şanlıurfa’da düzenlenecek TEKNOFEST’e davet edildiğini anlattı.

Yayman’dan paylaşım: “Moralli ve sağlıklı gördük”

Ziyaretin ardından sosyal medya hesabından açıklama yapan Hüseyin Yayman, şu ifadeleri kullandı:

“Bilkent Şehir Hastanesi’nde tedavi sürecine devam eden kıymetli sanatçımız İbrahim Tatlıses’i ziyaret ettik. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın selamlarını ilettik. Kendilerini son derece moralli ve sağlıklı görmekten büyük memnuniyet duydum. Türküleriyle gönüllerimize dokunan değerli sanatçımıza acil şifalar diliyor, en kısa zamanda sevenleriyle buluşmasını temenni ediyorum.”

İbrahim Tatlıses’in sağlık durumu

Usta sanatçı İbrahim Tatlıses, bir süredir Ankara Bilkent Şehir Hastanesi’nde fizik tedavi ve rehabilitasyon sürecine devam ediyor. Daha önce İstanbul’daki evinde rahatsızlanarak hastaneye kaldırılan Tatlıses, geçirdiği ameliyatın ardından tedavisine Ankara’da devam ediyor.

 

Okumaya Devam Et

Magazin

Etiler’de Ferdi Tayfur’un damadının restoranına operasyon: Kadınların getirdiği müşterilere yüksek hesap ödetmişler

Yayımlandı

üzerinde

Etiler’de Ferdi Tayfur’un damadının restoranına operasyon: Kadınların getirdiği müşterilere yüksek hesap ödetmişler

Tarih: 22.06.2026 | Saat: 15:26

Beşiktaş Etiler’de lüks bir restoranda arkadaşlık uygulaması üzerinden tuzak kurulduğu iddiasıyla operasyon düzenlendi. İşletme sahibinin merhum sanatçı Ferdi Tayfur’un damadı Muhammet Aydın olduğu ortaya çıktı. Polis, kadınların yönlendirmesiyle gelen 6 kişiye fahiş fiyatlı hesap çıkarıldığını belirledi.

Beşiktaş Asayiş Büro Amirliği ekipleri, Etiler Mahallesi’nde bulunan bir restorana “yüksek hesap” operasyonu düzenledi. Olay, 5 Haziran Cuma günü saat 19.45 sıralarında meydana geldi.

Edinilen bilgiye göre; Tahir E. (49), Mehmet Halil T. (28), Sinan A. (37), Recep A. (34), Ömer Y. (36) ve Kağan G. (41), arkadaşlık uygulaması üzerinden tanıştıkları kadınların kendilerini yemek yeme bahanesiyle restorana getirdiğini ve burada kendilerinden yüksek hesap talep edildiğini belirterek şikayetçi oldu.

Kadınlar önce kafede buluşturmuş

Şikayet üzerine harekete geçen Beşiktaş Asayiş Büro Amirliği ekipleri, işletmedeki 5 kadın ve 4 çalışanı yakaladı. Kadınların İrem H. (24), Negın A. S. (27), Selin G. (22), Yasemin A. (24) ve Beyza Gül T. (24) olduğu belirlendi.

Yapılan araştırmalarda kadınların, işletme çalışanları Umut E. (27), Barış Ç. (43), Uğur K. (45) ve Ebubekir Ş. (28) ile anlaşmalı hareket ettiği öne sürüldü. Güvenlik kamerası görüntülerinde, kadınların erkeklerle önce bir kahve dükkanında buluşup sohbet ettiği, ardından birlikte restorana doğru yürüdükleri anlar yer aldı.

Ferdi Tayfur’un damadı da gözaltına alındı

Soruşturma kapsamında organizasyonu yaptığı öne sürülen Burak A. (38) ile işletme sahibi ve Ferdi Tayfur’un damadı Muhammet Aydın (31) gözaltına alındı. Toplam 11 şüpheli, emniyetteki işlemlerinin ardından savcılık kararıyla serbest bırakıldı.

Operasyondan 1 gün sonra kamera kayıt cihazı söküldü

Olaydan 1 gün sonra görüntü incelemesi için işletmeye giden ekipler, restorandaki güvenlik kamerası kayıt cihazının yerinde olmadığını ve kabloların söküldüğünü tespit etti. İşletme çalışanları cihazın arızalandığını ve tamire gönderildiğini öne sürdü. Kayıt cihazının teslim edilmemesi üzerine Muhammet Aydın hakkında “Suç delillerini yok etme, gizleme veya değiştirme” suçundan işlem yapıldı.

Sigortasız çalışan ve kapalı alanda sigara tespiti

İşletmede yapılan denetimlerde 7 kişinin sigortasız çalıştığı ve kapalı alanda tütün mamulü tüketildiği tespit edildi.

Şüphelilerden Muhammet Aydın’ın 9, Burak A.’nın ise poliste daha önceden 2 suç kaydı olduğu öğrenildi. İşletme çalışanlarından Umut E.’nin “Nitelikli dolandırıcılık”, Uğur K.’nin “Kasten yaralama”, İrem H.’nin ise “Çocuğun kaçırılması ve alıkoyulması” suçlarından kaydı bulunduğu belirlendi.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar