Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Gündem

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Kooperatiflere 3 milyar liralık yeni kredi imkanı sunulacak

Yayımlandı

üzerinde

Türkiye Kooperatifçilik Stratejisi ve Eylem Planı Tanıtım Töreni, İstanbul’da gerçekleşti.

Törende bir konuşma yapan Cumhurbaşkanı , kooperatiflerle ilgili olarak hazırlanan yeni eylem planını açıkladı.

Türkiye’nin dinamik bir ticari hayata sahip olduğunu anlatan Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Kooperatifler son yıllarda dünyada da ön plana çıkmaya başladı. Vahşi kapitalizmin acımasız dişlileri arasında ezilmek istemeyen yerel üreticiler, güvenli bir liman olarak kooperatiflere sığınıyor.” dedi.

YENİ STRATEJİ BELGESİNDE NELER VAR?

Erdoğan, yeni strateji belgesinin beş politika ekseninde, iki amaç, altı hedef ve 23 faaliyet konusundan oluştuğunu söyledi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan; strateji belgesinde dijitalleşmeden, yeni kooperatif türlerine, mevzuatın güncel gelişmelere uyarlanmasından, kooperatiflerin kurumsal ve finansal kapasitelerinin artırılmasına kadar pek çok hedef olduğunu anlattı.

MAKİNE ALIM DESTEĞİ ARTTI

Kooperatiflere sunulan makine alım desteğinin 400 bin liradan 1 milyon liraya yükseltildiğini anlatan Erdoğan, “Kooperatiflerimizden gelen yoğun talep üzerine önümüzdeki sene desteğe ayırdığımız bütçeyi artıracağız.” dedi.

Erdoğan, “Destek programından bir defa faydalanan kooperatiflerimizin 5 sene geçmeden tekrar başvuru yapamaması kuralını 4 yıla indiriyoruz.” dedi.

3 MİLYAR LİRALIK YENİ KREDİ İMKANI

Kredi Garanti Fonu büntesinde yeni bir destek mekanizması oluşturduklarını da açıklayan Erdoğan, “100 milyon liralık fonla kooperatiflerimize 3 milyar liralık kredi imkanı sunacağız.” dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “İhracat destekleri için ayrı bir çalışma yürütülüyor. Yöresel ürünlerin perakende sektöründeki payının artırılması bir başka önceliğimizdir.” diye konuştu.

MUHALEFETE YÜKLENDİ

Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşmasında muhalefeti de eleştirdi.

“Kargaşa, kaos ve kriz içindeler.” diyen Erdoğan, “İstiyorlar ki Türkiye’de aynı girdabın içinde debelenip dursun.Her yolu denediler ama muvaffak olamadılar.” ifadelerini kullandı.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gündem

Ankara’da 13 Gündür Süren Açlık Grevi Sona Erdi: Öğretmenler Mücadeleyi İllere Taşıyacak

Yayımlandı

üzerinde

Ankara’da 13 Gündür Süren Açlık Grevi Sona Erdi: Öğretmenler Mücadeleyi İllere Taşıyacak

Tarih: 27 Haziran 2026
Saat: 18:38

ANKA

Özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağduru öğretmenler, Ankara’da 13 gündür sürdürdükleri açlık grevini sonlandırma kararı aldı. Sendika yetkilileri, mücadelenin farklı illerde devam edeceğini duyururken, Temmuz ortasına kadar çözüm sağlanmaması halinde eylemlerin yeniden Ankara’ya taşınacağı uyarısında bulundu.

ANKARA – Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri ile mülakat mağduru öğretmenler, 15 Haziran’da başlattıkları süresiz açlık grevini 27 Haziran itibarıyla sonlandırdı. Sendikanın Ankara Şubesi önünde yapılan ortak açıklamada, greve son verilmesinin “arkadaşların ve ailelerin hayatı ile oluşabilecek olumsuz durumlar karşısında sorumlu davranma” ve “kamuoyunun çağrısına karşılık verme” kararı olduğu belirtildi.

“Mücadelemiz İllerde Devam Edecek”

Öğretmenler adına yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Arkadaşlarımızın, ailelerimizin hayatı ve yaşayabilecekleri olumsuz durumlar karşısında sorumlu davranıyor, kamuoyunun ve kamuoyunun temsiliyetini üstlenmiş aydın, akademisyen, sanatçı dostların çağrısına karşılık veriyor, Ankara’daki direnişimize ara veriyor, açlık grevimizi sonlandırıyoruz. Mücadelemiz illerde farklı biçimlerde büyük bir motivasyon ve enerji ile devam edecektir.”

Sendika, 1 Haziran’da başlatılan mücadelenin 14 Haziran’da direniş, 15 Haziran’da ise açlık grevi boyutuna taşındığını hatırlatarak, süreç boyunca taleplerinin toplum nezdinde daha görünür hale geldiğini ve eğitim alanındaki sorunların daha geniş kesimler tarafından tartışıldığını vurguladı.

Talepler ve Grev Süreci

Öğretmenlerin talepleri arasında taban maaş hakkının geri getirilmesi, güvenceli çalışma koşulları, insanca çalışma ortamı ve mülakat mağduriyetlerinin giderilmesi yer alıyor. Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Başkanı Eren Edebali ve sendika üyesi matematik öğretmeni Burcu Çıra’nın da aralarında bulunduğu öğretmenler, grev boyunca polis müdahaleleri ve gözaltılara maruz kaldı.

Sendika üyesi Burcu Çıra, açlık grevine başlamak zorunda kalmanın “onur kırıcı” olduğunu belirterek, “Bu bir çaresizlik ilanıdır. Başka çaremiz kalmadı. Çünkü biz zaten her gün açız. Ben hayatımın son 6-7 ayını tek öğüne düşürerek geçirmeye çalışıyorum” demişti.

Polis Müdahalesi ve Gözaltılar

Öğretmenlerin 15 Haziran’da Kurtuluş Parkı’nda yapmak istediği basın açıklamasına polis biber gazıyla müdahale etmiş, aralarında Sendika Genel Başkanı Eren Edebali ile Eğitim Sen Genel Başkanı Kemal Irmak’ın da bulunduğu üç kişi gözaltına alınmıştı. Daha önceki bir eylemde ise 41 kişi gözaltına alınmış, akşam saatlerinde serbest bırakılmıştı.

“Çözüm Sağlanmazsa Yeniden Ankara’dayız”

Açıklamada, iktidarın talepler karşısında çözüm üretmediği öne sürülürken, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, TBMM Milli Eğitim Komisyonu üyeleri ve ilgili siyasi aktörler çözüm için adım atmaya çağrıldı. Öğretmenler, Temmuz ayı ortasına kadar mücadelenin ülkenin farklı kentlerinde sürdürüleceğini, bu süreçte çözüm sağlanmaması halinde eylemlerin yeniden Ankara’ya taşınacağını bildirdi.

Okumaya Devam Et

Gündem

Sıcak hava bunu da yaptırdı! Fransa’da ‘iklim izni’ önerisi

Yayımlandı

üzerinde

Sıcak hava bunu da yaptırdı! Fransa’da ‘iklim izni’ önerisi

27 Haziran 2026

Saat: 17:45

REUTERS

FatihDoğanMedya

Termometreler 40 dereceyi gösterince Yeşiller Partisi’nden flaş teklif: Çalışanlara yılda 5 gün ücretli izin!

Avrupa’yı kavuran aşırı sıcaklar Fransa’da yeni bir tartışmayı beraberinde getirdi. Yaklaşık iki haftadır etkisini sürdüren kavurucu sıcaklar nedeniyle muhalefetteki Yeşiller Partisi (EELV), çalışanlara yılda 5 günlük ücretli “iklim izni” verilmesini önerdi.

Partinin internet sitesinden yapılan açıklamada, iş yerinde termometre 40 dereceyi gösterdiğinde bundan en fazla etkilenen çalışanların korunması talep edildi. Söz konusu ücretli iznin yalnızca aşırı sıcaklarla sınırlı olmadığı, sel, yangın gibi olağanüstü hava koşullarında da kullanılabilmesinin öngörüldüğü kaydedildi.

Paris’te 24 saatte 3 bin kişi hastanelik oldu

Fransa’da durum giderek vahim bir hal alıyor. Başkent Paris ve çevresinde aşırı sıcak nedeniyle son 24 saatte yaklaşık 3 bin kişi hastanelere başvurdu. Kamu yayıncısı Franceinfo’nun aktardığı verilere göre, Paris’te dün aşırı sıcaklardan etkilendiği değerlendirilen 109 kişi hayatını kaybetti. Bu sayı yalnızca ev ve kamusal alanda yaşamını yitirenleri kapsarken, huzurevi ve hastanelerdeki ölümler bu rakama dahil edilmedi.

Yılın aynı döneminde normal bir günde Paris’te ortalama 7 kişi hayatını kaybederken, dün ayrıca 30 kişi kalp krizi geçirdi. Yüksek sıcaklığa bağlı hipertermi geçiren bir hastanın ateşi ise 43,7 derece olarak kayda geçti.

‘Son 4 yılda 200 bin kişi öldü’

Yeşiller Partisi açıklamasında, “Mayıs ayından itibaren görülen sıcak hava dalgaları ve haziranda yaşanan bir başka aşırı sıcaklık olayı: iklim giderek daha hızlı bir şekilde dengesini yitiriyor” ifadelerine yer verildi. Açıklamada, son 4 yılda Avrupa’da sıcak hava kaynaklı nedenlerle 200 binden fazla kişinin hayatını kaybettiği hatırlatıldı.

Yeşiller Partisi lideri Marine Tondelier ve parti üyeleri, önerinin hayata geçirilmesi için kamuoyu desteğinin önemine dikkat çekerek imza kampanyası başlattı. 21 Haziran’da başlatılan kampanyaya şu ana kadar yaklaşık 8 bin 800 kişi destek verdi.

İspanya’dan ilham alındı

Yeşiller Partisi’nin önerisinin, 2024 yılında İspanya’da uygulamaya konulan benzer bir uygulamadan ilham aldığı belirtiliyor. İspanya’da çalışanlar, aşırı iklim olayları sırasında sağlıklarını riske atmamak için yılda 4 gün ücretli izin kullanabiliyor.

Bakan’dan ilk tepki: ‘Fransa’yı her 30 derecede durduramayız’

Ancak öneriye hükümet kanadından ilk tepki gecikmedi. Fransa Çalışma Bakanı Jean-Pierre Farandou, Le Monde’a yaptığı açıklamada iklim izni fikrine karşı çıktığını belirtti. Farandou, “Fransa’yı her 30 dereceye ulaştığında durduramayız” dedi. Bakan, buna karşılık sendikalar ve işveren örgütleriyle aşırı hava olaylarında çalışma koşullarının nasıl daha iyi düzenleneceğine ilişkin görüşmelere açık olduğunu ifade etti.

Okumaya Devam Et

Gündem

Kütahya’nın Gediz ilçesinde meydana gelen traktör kazasında 1 kişi hayatını kaybederken, 1 kişi yaralandı.

Yayımlandı

üzerinde

Kütahya’nın Gediz ilçesinde meydana gelen traktör kazasında 1 kişi hayatını kaybederken, 1 kişi yaralandı.

Tarih: 27 Haziran 2026
Saat: 01:18

DHA

Kütahya’da Traktör Devrildi: 1 Ölü, 1 Yaralı

Kütahya’nın Gediz ilçesine bağlı Kıran köyü Karcıkaya mevkisinde, sabah saatlerinde meydana gelen trafik kazası yürekleri dağladı. Odun toplamak için ormanlık alana giden 22 FC 369 plakalı traktör, sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu devrildi. Kazada traktörün yolcu koltuğunda bulunan 71 yaşındaki Rasim Güler hayatını kaybederken, sürücü 61 yaşındaki Muharrem Ö. ağır yaralandı.

Edinilen bilgilere göre kaza, saat 09.30 sıralarında meydana geldi. İhbar üzerine olay yerine sağlık ve jandarma ekipleri sevk edildi. Sağlık ekiplerinin yaptığı kontrolde, Rasim Güler’in hayatını kaybettiği belirlendi. Yaralı sürücü Muharrem Ö., ambulansla Gediz Devlet Hastanesi’ne kaldırılarak tedavi altına alındı. Güler’in cansız bedeni ise kaza yerindeki incelemelerin ardından aynı hastanenin morguna gönderildi.

Jandarma ekipleri, kazayla ilgili geniş çaplı soruşturma başlattı.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar