Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Gündem

Atlantik’te Tarihi Operasyon: 1,7 Ton Kokain Taşıyan Narkotik Denizaltı Ele Geçirildi

Yayımlandı

üzerinde

Atlantik’te Tarihi Operasyon: 1,7 Ton Kokain Taşıyan Narkotik Denizaltı Ele Geçirildi

Haber: Fatih Doğan
Son Güncelleme: 05 Kasım 2025 – 14:00
Okuma Süresi: 4 dakika

Portekiz yetkilileri, Atlantik Okyanusu’nda 1,7 ton kokain taşıyan bir “narkotik denizaltıyı” ele geçirdi. Operasyonda dört Güney Amerikalı şüpheli gözaltına alındı.

İber Yarımadası’na yönelik olan ve yarı dalgıç tipi bir denizaltı olduğu belirtilen araç, Portekiz Donanması’na ait bir gemi tarafından yaklaşık 1.000 deniz mili açığında tespit edildi. Portekiz polisinin uyuşturucuyla mücadele biriminin başkanı Vítor Ananias, operasyonun, farklı milletlerden suçluların yer aldığı bir organizasyonu hedef aldığını belirtti .

🚨 Operasyonun Kritik Detayları

Operasyon Detayı Bilgi
Ele Geçirilen Madde 1,7 ton kokain
Yakalanan Şüpheliler 2 Ekvadorlu, 1 Venezuelalı, 1 Kolombiyalı
Operasyon Bölgesi Lizbon sahillerinden 1.000 deniz mili açık, Atlas Okyanusu
Gözetim Süresi 15-20 gün
Yargı Süreci Şüpheliler tutuklanarak Azorlar’da mahkemeye çıkarıldı

Operasyon, Lizbon merkezli Deniz Analiz ve Operasyon Merkezi (MAOC) tarafından istihbarat bilgisi alınmasının ardından başlatıldı. Portekiz gemisinin denizaltıyı bulmasının ardından, zorlu hava koşullarına rağmen güvenlik güçleri denizaltıya başarıyla çıkartma yaptı. Ancak aracın hassas yapısı ve kötü hava şartları nedeniyle karaya çekilemeyerek açık denizde battığı bildirildi .

Ananias, mürettebatın seyahat koşullarını “içerideki sıcak, teknenin dumanları ve yüksek dalgalar ile zorlu hava koşullarında sadece bir gün bile geçirmek zorlu” sözleriyle anlattı .

🔍 Narkotik Denizaltılar ve Avrupa Rotası

“Narko denizaltı” olarak adlandırılan bu araçlar, genellikle tamamen dalabilen denizaltılar değil, sadece kokpit ve egzoz borusu gibi küçük kısımları su yüzeyinde kalacak şekilde tasarlanan yarı dalgıç teknelerdir. Bu tasarım, onları radar ile tespit etmeyi oldukça zorlaştırır .

Bu yöntem, onlarca yıldır uyuşturucu kaçakçılığında kullanılıyor olsa da, son dönemde Güney Amerika’dan Avrupa’ya yönelik transatlantik seferlerde bir artış gözlemleniyor. İlk başarılı transatlantik geçiş 2019’da kanıtlanmış, o tarihten bu yana on ikiye yakın girişim engellenmiştir . Sadece 2025 yılı Mart ayında, yine Azorlar açıklarında ele geçirilen bir başka narko denizaltıda 6,5 ton kokain bulunmuştu .

Bu tekneler, uzun ve tehlikeli yolculuklar için inşa ediliyor. İlkel koşullara sahip olan araçlarda mürettebat, haftalar boyunca zehirli egoz gazları, aşırı sıcak ve temel ihtiyaç malzemelerinin yokluğu gibi koşullarda hayatta kalma mücadelesi veriyor .

🤖 Kaçakçılık Teknolojideki Yeni Trend: İnsansız Denizaltılar

Yetkilileri endişelendiren bir diğer gelişme ise, kaçakçılık teknolojisindeki hızlı dönüşüm. Geçtiğimiz Temmuz ayında Kolombiya donanması, ülke karasularında insansız ve otonom bir narkotik denizaltıyı ele geçirdi. İçinde mürettebat bulunmayan ve Starlink uydu interneti ile iki kamera ile donatılan araç, kaçakçıların operasyonel riskleri azaltmak için teknolojiye yatırım yaptığının net bir göstergesi .

Uzmanlar, insansız sistemlerin, organize suç gruplarının en büyük zaaflarından biri olan “insan faktörünü” ortadan kaldırdığı uyarısında bulunuyor. Mürettebatın yakalanması ve ifadesi gibi riskler olmadığında, yetkililer için organize yapıyı çökertmek çok daha zorlaşıyor .

Kolombiya donanması komutanı Amiral Juan Ricardo Rozo Obregón, bu keşfin, uluslararası deniz güvenliğine yönelik artan bir zorluk teşkil eden ve “suç manzarasını dönüştüren” insansız sistemlere doğru bir geçişi yansıttığını ifade etti .

Bu haber, FatihDoğanMedya için özgün olarak hazırlanmıştır. Alıntı yapılamaz.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gündem

SON DAKİKA | İçişleri Bakanlığı duyurdu: CHP’li 2 belediye başkanı görevden uzaklaştırıldı

Yayımlandı

üzerinde

SON DAKİKA | İçişleri Bakanlığı duyurdu: CHP’li 2 belediye başkanı görevden uzaklaştırıldı

23 Haziran 2026 |  21:30.

İçişleri Bakanlığı, hakkında “suç işlemek amacıyla örgüt kurma ve rüşvet almak” suçlamasıyla soruşturma yürütülen iki CHP’li belediye başkanının görevden uzaklaştırıldığını duyurdu. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat ve Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut, tutuklanmalarının ardından geçici tedbir olarak görevlerinden alındı.

Bakanlığın sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat hakkında İstanbul Anadolu 3. Sulh Ceza Hakimliğinin 23.06.2026 tarihli ve 2026/711 sorgu numaralı kararıyla tutuklama kararı verildiği belirtildi. Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut ise Silifke Cumhuriyet Başsavcılığının 22.06.2026 tarihli ve 2026/2236 sorgu numaralı kararıyla tutuklandı.

Açıklamada, her iki başkanın da Anayasa’nın 127’nci maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 47’nci maddesi uyarınca, geçici bir tedbir olarak İçişleri Bakanlığınca görevlerinden uzaklaştırıldığı ifade edildi.

Adalar Belediye Başkanı Akpolat hakkında yürütülen soruşturma kapsamında “rüşvet”, “irtikap”, “resmî belgede sahtecilik” ve “suç işlemek amacıyla örgüt kurma ve yönetme” gibi suçlamalar yer alıyor. Soruşturma kapsamında Akpolat’ın yanı sıra çok sayıda kişinin gözaltına alındığı ve bazılarının tutuklandığı öğrenildi.

İstanbul Valiliği’nin, Adalar Belediye Başkanı Akpolat’ın tutuklanması ve görevden uzaklaştırılmasının ardından Adalar İlçe Belediye Meclisi’ni başkan vekili seçimi için toplantıya çağıracağı belirtiliyor.

Okumaya Devam Et

Gündem

Ordu’da Korkunç Cinayet: Tartıştığı Eşini Manavda Bıçaklayarak Öldürdü, Bir Kişiyi de Ağır Yaraladı

Yayımlandı

üzerinde

Ordu’da Korkunç Cinayet: Tartıştığı Eşini Manavda Bıçaklayarak Öldürdü, Bir Kişiyi de Ağır Yaraladı

Tarih: 23 Haziran 2026
Saat: 19:43

DHA

Ordu’nun Kumru ilçesinde dehşet saçan bir olay yaşandı. Serkan S. (38), henüz belirlenemeyen bir nedenle tartıştığı 4 çocuk annesi eşi Emine Sanmak’ı (36) çalıştığı manavda bıçaklayarak öldürdü. Olay sırasında yardıma koşan Celil A. (52) ise saldırgandan kaçmaya çalışırken bıçaklanarak ağır yaralandı.

Edinilen bilgilere göre olay, Kumru ilçesi Karacalı Mahallesi Halil Sıtkı Caddesi’nde saat 15.30 sıralarında meydana geldi. Serkan S. ile eşi Emine S. arasında çıkan tartışma kısa sürede büyüdü. Öfkeli koca, manavın içeriden kapısını kilitleyerek eşine bıçakla saldırdı. Emine Sanmak’ın çığlıkları üzerine çevredeki vatandaşlar manavın camını kırarak içeri girmek istedi. Ancak bu sırada saldırgan, manavdan kaçarak yol kenarında minibüsünde bekleyen Celil A.’yı da bıçaklayarak ağır yaraladı.

Eşi Hastanede Hayatını Kaybetti

İhbar üzerine olay yerine sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Ağır yaralanan Emine Sanmak, sağlık görevlilerinin ilk müdahalesinin ardından Kumru Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı. Doktorların tüm çabasına rağmen genç kadın kurtarılamadı. Celil A. ise Fatsa Devlet Hastanesi’ne sevk edilerek tedavi altına alındı. Hastaneden alınan bilgiye göre yaralının tedavisinin devam ettiği ve hayati tehlikesinin bulunduğu öğrenildi.

Katil Jandarmaya Teslim Oldu

Olayın ardından kaçan Serkan S., kısa süre içinde jandarma karakoluna giderek teslim oldu. Gözaltına alınan şüphelinin işlemleri devam ederken, olayla ilgili geniş çaplı soruşturma başlatıldı.

Yetkililerden Açıklama Bekleniyor

Ordu Valiliği ve Kumru Kaymakamlığı’nın olayla ilgili resmi bir açıklama yapması beklenirken, kamuoyunda kadına şiddet ve cinayetler bir kez daha kanayan yara olarak gündeme geldi.

Okumaya Devam Et

Gündem

Şişli’de Metrobüs İstasyonunda Gizlice Kadın Fotoğrafı Çeken Şüpheliye Vatandaş Müdahale Etti

Yayımlandı

üzerinde

Şişli’de Metrobüs İstasyonunda Gizlice Kadın Fotoğrafı Çeken Şüpheliye Vatandaş Müdahale Etti

Tarih: 23 Haziran 2026
Saat: 17:57

DHA

 

İstanbul Şişli’deki Mecidiyeköy Metrobüs İstasyonu’nda bir kişi, cep telefonuyla bir kadının fotoğraflarını gizlice çekti. Durumu fark eden vatandaşlar şüpheliye müdahale ederek polise teslim etti. O anlar cep telefonu kamerasına yansıdı

Olay, bugün saat 15.30 sıralarında Şişli Mecidiyeköy Metrobüs İstasyonu’nda meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, kimliği henüz öğrenilemeyen bir şahıs, istasyonda bekleyen bir kadının fotoğraflarını izinsiz olarak cep telefonuyla çekmeye başladı. Kadının fark etmesiyle birlikte çevredeki vatandaşlar da duruma müdahale etti.

Görgü tanıklarının ifadesine göre, şüphelinin rahatsız edici tavırları üzerine kalabalıklaşan vatandaşlar, şahsı yakalayarak çevre sarmıştı. Yaşanan arbede sırasında fotoğrafı çekilen kadın, sinirle şüpheliye “Bütün gün benim fotoğraflarımı çekmişsin” diyerek tepki gösterdi. O anlar, başka bir vatandaşın cep telefonu kamerasına yansıdı.

Kısa sürede olay yerine gelen polis ekipleri, vatandaşlar tarafından kontrol altında tutulan şüpheliyi teslim aldı. Yapılan ilk incelemelerde, şüphelinin cep telefonunda kadına ait fotoğrafların bulunduğu tespit edildi. Fotoğrafı çekilen kadının şüpheliden şikayetçi olduğu öğrenilirken, olayla ilgili adli soruşturma başlatıldı.

Yetkililer, özellikle toplu taşıma araçları ve kalabalık alanlarda benzer durumlarla karşılaşan vatandaşların 112 Acil Çağrı Merkezi’ne ihbarda bulunmaları ve güvenlik güçlerine yardımcı olmaları gerektiğini hatırlattı.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar