Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Gündem

Antalya ve Muğla’da Orman Yangını: Üç Mahalle Boşaltıldı, Ekipler Alevlerle Mücadeleyi Sürdürüyor

Yayımlandı

üzerinde

Tarih & Saat: 20 Eylül 2025 — Son güncelleme: 11:00 (TSİ)
Okuma süresi: ~3 dakika
Yayın: FatihDoganMedya

Antalya’nın Alanya ilçesi ile Muğla’nın Köyceğiz ve Milas bölgelerinde ayrı noktalarda çıkan orman yangınları yerleşim yerlerine yakın bölgelere sıçradı. Muğla’da Akköprü, Sazak ve Pınar mahalleleri tedbir amaçlı boşaltılırken, yaklaşık 218 ev ve yüzlerce vatandaş güvenli bölgelere nakledildi. Karadan ve havadan çok sayıda iş gücü ve araçla söndürme çalışmaları sürüyor.

Çanakkale’nin Gelibolu ilçesinde tarım arazisinde çıkan yangına havadan ve karadan müdahale ediliyor. ( Doğan Zelova – Anadolu Ajansı )

Çanakkale’nin Gelibolu ilçesinde tarım arazisinde çıkan yangına havadan ve karadan müdahale ediliyor. ( Doğan Zelova – Anadolu Ajansı )


Detaylar — Muğla

Muğla’nın Köyceğiz (ve bazı haberlerde Milas bölgesinde) çıkan yangına karadan ve havadan yoğun müdahale ediliyor. Alevlerin yaklaştığı Akköprü, Sazak ve Pınar mahallelerinde tedbir amaçlı 218 ev boşaltıldı; 582 kişi güvenli bölgelere tahliye edildi. Bölgede ayrıca 997 küçükbaş ve 496 büyükbaş hayvanın tahliyesi gerçekleştirildi; ilk belirlemelere göre 2 depo ve 2 ahır zarar gördü, bazı küçükbaş hayvan kayıpları yaşandı. Müdahale ekipleri yangını kontrol altına almak için karadan 100’lerce araç ve yüzlerce personel ile havadan uçak-helikopter desteği kullanıyor.

Söndürme gücü: Bölgedeki çalışmalara 100’lere varan arazöz / müdahale aracı, iş makineleri ve yüzlerce yangın personeli ile birlikte havadan onlarca uçak/helikopter takviyesi verildi; sayılar bölgeye göre değişiyor.


Detaylar — Antalya

Antalya’nın Alanya ilçesinde gece başlayan yangın rüzgârın etkisiyle birden fazla mahalleye yayıldı. Aliefendi (Ali Efendi), İspatlı, İshaklı, Kargıcak ve çevresi gibi yerleşimlerin etkilendiği, bazı ev, sera ve turistik tesislerin tedbir amaçlı tahliye edildiği bildirildi. Alanya’da bazı haberlerde tek bir mahalle olarak bildirim yapılırken, başka kaynaklar birkaç mahallede tahliyeler gerçekleştirildiğini aktarıyor; bölgedeki müdahale ekipleri hem yerel itfaiye hem de orman teşkilatıyla yoğun şekilde çalışıyor. Bölgede şu ana kadar can kaybı bildirilmediği, tahliye ve ulaşım güvenliği çalışmalarının sürdüğü yetkililerce açıklandı.


Yerel etkiler ve zararın ilk tespiti

  • Muğla’da bazı ahır ve depolar zarar gördü; ilk belirlemelere göre küçükbaş hayvan kayıpları rapor edildi.

  • Antalya’da bazı seralar, bahçeler ve turizme bağlı tesislerde tahliyeler oldu; elektrik kesintileri ve yol tedbirleri uygulandı.


Yetkililerden ve saha notları

Bölge valilikleri, kaymakamlıklar ve il/ilçe itfaiye komutanlıkları koordinasyonunda tahliye, barınma ve hayvanların güvenli bölgelere taşınması öncelikli olarak sürdürülüyor. Rüzgârın şiddeti müdahaleyi zorlaştırıyor; ekipler alev hattını kontrol altına almak için gece-gündüz çalışıyor. Haberler geldikçe FatihDoganMedya olarak güncellemeye devam edeceğiz.


Önemli not

Bu gelişmeler sahadaki hızlı değişime açık. Veriler resmi kurumlardan (valilikler, AFAD, Orman Genel Müdürlüğü, İl İtfaiye) gelen ilk ve ajans kaynaklarına dayanmaktadır; sayılar ve etkilenen bölgeler haber akışına göre güncellenebilir.

Gündem

Ankara’da 13 Gündür Süren Açlık Grevi Sona Erdi: Öğretmenler Mücadeleyi İllere Taşıyacak

Yayımlandı

üzerinde

Ankara’da 13 Gündür Süren Açlık Grevi Sona Erdi: Öğretmenler Mücadeleyi İllere Taşıyacak

Tarih: 27 Haziran 2026
Saat: 18:38

ANKA

Özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağduru öğretmenler, Ankara’da 13 gündür sürdürdükleri açlık grevini sonlandırma kararı aldı. Sendika yetkilileri, mücadelenin farklı illerde devam edeceğini duyururken, Temmuz ortasına kadar çözüm sağlanmaması halinde eylemlerin yeniden Ankara’ya taşınacağı uyarısında bulundu.

ANKARA – Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri ile mülakat mağduru öğretmenler, 15 Haziran’da başlattıkları süresiz açlık grevini 27 Haziran itibarıyla sonlandırdı. Sendikanın Ankara Şubesi önünde yapılan ortak açıklamada, greve son verilmesinin “arkadaşların ve ailelerin hayatı ile oluşabilecek olumsuz durumlar karşısında sorumlu davranma” ve “kamuoyunun çağrısına karşılık verme” kararı olduğu belirtildi.

“Mücadelemiz İllerde Devam Edecek”

Öğretmenler adına yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Arkadaşlarımızın, ailelerimizin hayatı ve yaşayabilecekleri olumsuz durumlar karşısında sorumlu davranıyor, kamuoyunun ve kamuoyunun temsiliyetini üstlenmiş aydın, akademisyen, sanatçı dostların çağrısına karşılık veriyor, Ankara’daki direnişimize ara veriyor, açlık grevimizi sonlandırıyoruz. Mücadelemiz illerde farklı biçimlerde büyük bir motivasyon ve enerji ile devam edecektir.”

Sendika, 1 Haziran’da başlatılan mücadelenin 14 Haziran’da direniş, 15 Haziran’da ise açlık grevi boyutuna taşındığını hatırlatarak, süreç boyunca taleplerinin toplum nezdinde daha görünür hale geldiğini ve eğitim alanındaki sorunların daha geniş kesimler tarafından tartışıldığını vurguladı.

Talepler ve Grev Süreci

Öğretmenlerin talepleri arasında taban maaş hakkının geri getirilmesi, güvenceli çalışma koşulları, insanca çalışma ortamı ve mülakat mağduriyetlerinin giderilmesi yer alıyor. Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Başkanı Eren Edebali ve sendika üyesi matematik öğretmeni Burcu Çıra’nın da aralarında bulunduğu öğretmenler, grev boyunca polis müdahaleleri ve gözaltılara maruz kaldı.

Sendika üyesi Burcu Çıra, açlık grevine başlamak zorunda kalmanın “onur kırıcı” olduğunu belirterek, “Bu bir çaresizlik ilanıdır. Başka çaremiz kalmadı. Çünkü biz zaten her gün açız. Ben hayatımın son 6-7 ayını tek öğüne düşürerek geçirmeye çalışıyorum” demişti.

Polis Müdahalesi ve Gözaltılar

Öğretmenlerin 15 Haziran’da Kurtuluş Parkı’nda yapmak istediği basın açıklamasına polis biber gazıyla müdahale etmiş, aralarında Sendika Genel Başkanı Eren Edebali ile Eğitim Sen Genel Başkanı Kemal Irmak’ın da bulunduğu üç kişi gözaltına alınmıştı. Daha önceki bir eylemde ise 41 kişi gözaltına alınmış, akşam saatlerinde serbest bırakılmıştı.

“Çözüm Sağlanmazsa Yeniden Ankara’dayız”

Açıklamada, iktidarın talepler karşısında çözüm üretmediği öne sürülürken, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, TBMM Milli Eğitim Komisyonu üyeleri ve ilgili siyasi aktörler çözüm için adım atmaya çağrıldı. Öğretmenler, Temmuz ayı ortasına kadar mücadelenin ülkenin farklı kentlerinde sürdürüleceğini, bu süreçte çözüm sağlanmaması halinde eylemlerin yeniden Ankara’ya taşınacağını bildirdi.

Okumaya Devam Et

Gündem

Sıcak hava bunu da yaptırdı! Fransa’da ‘iklim izni’ önerisi

Yayımlandı

üzerinde

Sıcak hava bunu da yaptırdı! Fransa’da ‘iklim izni’ önerisi

27 Haziran 2026

Saat: 17:45

REUTERS

FatihDoğanMedya

Termometreler 40 dereceyi gösterince Yeşiller Partisi’nden flaş teklif: Çalışanlara yılda 5 gün ücretli izin!

Avrupa’yı kavuran aşırı sıcaklar Fransa’da yeni bir tartışmayı beraberinde getirdi. Yaklaşık iki haftadır etkisini sürdüren kavurucu sıcaklar nedeniyle muhalefetteki Yeşiller Partisi (EELV), çalışanlara yılda 5 günlük ücretli “iklim izni” verilmesini önerdi.

Partinin internet sitesinden yapılan açıklamada, iş yerinde termometre 40 dereceyi gösterdiğinde bundan en fazla etkilenen çalışanların korunması talep edildi. Söz konusu ücretli iznin yalnızca aşırı sıcaklarla sınırlı olmadığı, sel, yangın gibi olağanüstü hava koşullarında da kullanılabilmesinin öngörüldüğü kaydedildi.

Paris’te 24 saatte 3 bin kişi hastanelik oldu

Fransa’da durum giderek vahim bir hal alıyor. Başkent Paris ve çevresinde aşırı sıcak nedeniyle son 24 saatte yaklaşık 3 bin kişi hastanelere başvurdu. Kamu yayıncısı Franceinfo’nun aktardığı verilere göre, Paris’te dün aşırı sıcaklardan etkilendiği değerlendirilen 109 kişi hayatını kaybetti. Bu sayı yalnızca ev ve kamusal alanda yaşamını yitirenleri kapsarken, huzurevi ve hastanelerdeki ölümler bu rakama dahil edilmedi.

Yılın aynı döneminde normal bir günde Paris’te ortalama 7 kişi hayatını kaybederken, dün ayrıca 30 kişi kalp krizi geçirdi. Yüksek sıcaklığa bağlı hipertermi geçiren bir hastanın ateşi ise 43,7 derece olarak kayda geçti.

‘Son 4 yılda 200 bin kişi öldü’

Yeşiller Partisi açıklamasında, “Mayıs ayından itibaren görülen sıcak hava dalgaları ve haziranda yaşanan bir başka aşırı sıcaklık olayı: iklim giderek daha hızlı bir şekilde dengesini yitiriyor” ifadelerine yer verildi. Açıklamada, son 4 yılda Avrupa’da sıcak hava kaynaklı nedenlerle 200 binden fazla kişinin hayatını kaybettiği hatırlatıldı.

Yeşiller Partisi lideri Marine Tondelier ve parti üyeleri, önerinin hayata geçirilmesi için kamuoyu desteğinin önemine dikkat çekerek imza kampanyası başlattı. 21 Haziran’da başlatılan kampanyaya şu ana kadar yaklaşık 8 bin 800 kişi destek verdi.

İspanya’dan ilham alındı

Yeşiller Partisi’nin önerisinin, 2024 yılında İspanya’da uygulamaya konulan benzer bir uygulamadan ilham aldığı belirtiliyor. İspanya’da çalışanlar, aşırı iklim olayları sırasında sağlıklarını riske atmamak için yılda 4 gün ücretli izin kullanabiliyor.

Bakan’dan ilk tepki: ‘Fransa’yı her 30 derecede durduramayız’

Ancak öneriye hükümet kanadından ilk tepki gecikmedi. Fransa Çalışma Bakanı Jean-Pierre Farandou, Le Monde’a yaptığı açıklamada iklim izni fikrine karşı çıktığını belirtti. Farandou, “Fransa’yı her 30 dereceye ulaştığında durduramayız” dedi. Bakan, buna karşılık sendikalar ve işveren örgütleriyle aşırı hava olaylarında çalışma koşullarının nasıl daha iyi düzenleneceğine ilişkin görüşmelere açık olduğunu ifade etti.

Okumaya Devam Et

Gündem

Kütahya’nın Gediz ilçesinde meydana gelen traktör kazasında 1 kişi hayatını kaybederken, 1 kişi yaralandı.

Yayımlandı

üzerinde

Kütahya’nın Gediz ilçesinde meydana gelen traktör kazasında 1 kişi hayatını kaybederken, 1 kişi yaralandı.

Tarih: 27 Haziran 2026
Saat: 01:18

DHA

Kütahya’da Traktör Devrildi: 1 Ölü, 1 Yaralı

Kütahya’nın Gediz ilçesine bağlı Kıran köyü Karcıkaya mevkisinde, sabah saatlerinde meydana gelen trafik kazası yürekleri dağladı. Odun toplamak için ormanlık alana giden 22 FC 369 plakalı traktör, sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu devrildi. Kazada traktörün yolcu koltuğunda bulunan 71 yaşındaki Rasim Güler hayatını kaybederken, sürücü 61 yaşındaki Muharrem Ö. ağır yaralandı.

Edinilen bilgilere göre kaza, saat 09.30 sıralarında meydana geldi. İhbar üzerine olay yerine sağlık ve jandarma ekipleri sevk edildi. Sağlık ekiplerinin yaptığı kontrolde, Rasim Güler’in hayatını kaybettiği belirlendi. Yaralı sürücü Muharrem Ö., ambulansla Gediz Devlet Hastanesi’ne kaldırılarak tedavi altına alındı. Güler’in cansız bedeni ise kaza yerindeki incelemelerin ardından aynı hastanenin morguna gönderildi.

Jandarma ekipleri, kazayla ilgili geniş çaplı soruşturma başlattı.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar