Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Spor

500 milyon dolarlık Super Bowl!

Yayımlandı

üzerinde

Amerikan Futbolu Ligi‘nde (NFL) şampiyonun belirleneceği organizasyonunun ülke ekonomisine etkisinin 500 milyon doları bulması bekleniyor.

Bu yıl 59’uncusu düzenlenecek ‘nin en çok izlenen ve en büyük spor organizasyonu Super Bowl, 10 Şubat Pazartesi günü (TSİ) 02.30’da Louisiana eyaletinin New Orleans kentindeki Caesars Superdome’da oynanacak.

ABD’de 100 milyondan fazla kişi tarafından takip edilmesi beklenen maçı, 83 bin taraftar da statta izleyecek.

NFL’de 2024 sezonu Lombardi Kupası’nın sahibini belirleyecek mücadelede, Amerikan Futbol Konferansı’nda (AFC) zafere ulaşan Kansas City Chiefs ile Ulusal Futbol Konferansı (NFC) şampiyonu Philadelphia Eagles karşılaşacak.

EKONOMİK ETKİSİ 500 MİLYON DOLAR

Super Bowl’un tahmini ekonomik etkisinin 500 milyon doları bulması öngörülüyor.

Organizasyonun, yerel ve uluslararası yayın hakkına sahip TV kuruluşlarından elde edilen gelirleri de kapsayan yayın gelirleri dışında pazarlama ve reklam gelirleri ile stadyumda bilet, forma satışı ve yiyecek-içecek gelirleri de dahil olmak üzere birçok kategoride ekonomik etkisi olacak.

Super Bowl öncesi bir biletin ortalama maliyeti 11 bin dolara (yaklaşık 400 bin lira) ulaşmış durumda. Bu da 2024’e göre bilet fiyatında yüzde 17’lik bir artış anlamına geliyor.

Son beş yılda bir biletin ortalama fiyatı 7 bin 584 dolar düzeyinde bulunuyor. Şimdiye kadar sadece bir bilete ödenen en yüksek rakamın ise 45 bin dolar olduğu kaydedildi.

EN ÇOK YİYECEK TÜKETİLEN İKİNCİ GÜN

Super Bowl gecesi, Şükran Günü’nden (Thanksgiving) sonra ABD’de en çok yiyecek tüketilen ikinci gün olarak dikkati çekiyor.

Organizasyonu takip etmesi beklenen 100 milyondan fazla ABD’linin, maç günü yiyecekleri fast-food ürünlerle ortalama 6 bin kalori alacakları, yani sağlıklı bir tüketimin yaklaşık 2 katı düzeyinde gıda tüketecekleri ifade ediliyor. Super Bowl gecesinde, 5 bin ton patates cipsinin tüketilmesi bekleniyor.

Bu yönüyle de Super Bowl, seyirciler açısından sağlıksız bir spor organizasyonu olarak da görülüyor.

REKLAMLARIN TOPLAM SÜRESİ 43 DAKİKA 45 SANİYE

Yapılan anketlerde izleyicilerin yüzde 17’si, reklamların organizasyondaki en iyi bölüm olduğunu söylüyor.

Bu yıl Super Bowl sırasında yayınlanacak 30 saniyelik bir reklamın maliyeti, 7 milyon doları buluyor.

Super Bowl organizasyonu sırasındaki reklamların toplam süresi 43 dakika 45 saniye olacak.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Spor

Kosova yenilgisi bardağı taşırdı: İsveç’te Tomasson gönderildi

Yayımlandı

üzerinde

İsveç Milli Takımı’nda Jon Dahl Tomasson’un görevine son verildiği açıklandı.

İsveç Futbol Federasyonundan yapılan açıklamada, 49 yaşındaki Danimarkalı çalıştırıcıyla yolların ayrıldığı belirtildi.

Kariyerinde Excelsior, Roda, Malmö ve Blackburn Rovers’ta görev yapan Tomasson, Şubat 2024’te İsveç’in başına geçmişti.

Tomasson yönetimindeki İsveç, 2026 FIFA Dünya Kupası Avrupa Elemeleri B Grubu’nda çıktığı 4 maçta bir puan elde ederek son sırada yer aldı.

Okumaya Devam Et

Spor

Kayserispor 2 sezondur ilk 8 haftada kazanamıyor

Yayımlandı

üzerinde

Süper Lig’de mücadele veren Kayserispor, 2025-2026 sezonunun ilk 8 haftasında galibiyet yüzü göremedi. Çıktığı 8 maçta 5 beraberlik 3 mağlubiyet alan sarı-kırmızılılar 5 gol atarken, kalesinde 17 gol gördü.

Galibiyet hasreti çeken Kayserispor, 2024-2025 sezonunun ilk 8 maçında da galip gelememişti. Sarı-kırmızılı ekip, geçen sezonun ilk 8 haftasında 5 beraberlik 3 mağlubiyet almıştı. Kayserispor bu süreçte 8 gol atarken 17 gol yemişti.

Geçen sezon ilk galibiyetini Hatayspor‘u 1-0 yenerek alan Kayserispor, bu sezonun 9. haftasında sahasında Samsunspor ile karşılaşacak.

Okumaya Devam Et

Spor

Elazığspor yeni hocasıyla 2’de 2 yaptı

Yayımlandı

üzerinde

TFF 2. Lig Beyaz Grup 8. haftasında Karaman FK’yı konuk eden ve rakibini 2-0 yenen Elazığspor’da maç sonu büyük coşku vardı.

Müsabakanın ardından ‘Nerede Kalmıştık’ paylaşımı ile sevinç görseli paylaşan bordo-beyazlı ekip, taraftarlarına da teşekkür etti.

temsilcisi, Fırat Gül’ün ardından göreve gelen Mustafa Sarıgül yönetiminde 2’de 2 yapma başarısı gösterdi. Son iki maçta rakip filleri 5 kez havalandıran Elazığspor, kalesinde ise hiç gol görmedi.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar