Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Sanat

Da Vinci’nin şifresi 500 yıl sonra çözüldü

Yayımlandı

üzerinde

Rönesans sanatçısı Leonardo da Vinci’nin 500 yıl önce çizdiği ve “mükemmel orantılı erkek bedeni”ni betimlediğine inanılan Vitruvius Adamı, sanatı, matematiği ve anatomi bilgisini bir araya getiren en ünlü çizimlerden biri olarak kabul ediliyor.

Londra merkezli bir diş hekimi olan Dr. Rory Mac Sweeney ise bu çizimin ardındaki geometrik şifreyi çözdüğünü iddia etti.

Sweeney’e göre çizimdeki gizli anahtar, da Vinci’nin notlarında bahsettiği ve figürün bacakları arasına yerleştirilmiş “eşkenar üçgen”de gizli.

“BONWILL ÜÇGENİ” BAĞLANTISI

Dr. Sweeney, bu üçgenin rastgele bir şekil olmadığını ve doğada sıkça tekrar eden bir tasarım planını yansıttığını ileri sürdü.

Doktor, üçgenin diş hekimliğinde çene fonksiyonlarını yöneten ve “Bonwill Üçgeni” olarak bilinen anatomik bir yapıyla örtüştüğünü belirtti.

Bu üçgenin çizimde kullanılmasıyla kare ve daire arasındaki oran da ortaya çıkıyor: 1.64. Bu oran ise doğada tekrar eden ve “verimli yapıların” temelini oluşturan özel bir sayı olan 1.6333’e son derece yakın.

“EVRENLE AYNI PLAN KULLANILMIŞ”

Sweeney, bu oranın yalnızca insan vücudunda değil, aynı zamanda güçlü kristallerin atomik yapısında, insan kafatasının oranlarında ve kürelerin en sıkı şekilde paketlenmesinde de bulunduğunu söyledi.

Aynı oranın yakalandığını vurgulayan Sweeney, “Leonardo, vücudumuzun evrendeki aynı matematiksel zarafetle inşa edildiğini sezmişti” dedi.

VITRUVIUS ADAMI

Yeni bulgulara göre Vitruvius Adamı, sadece estetik bir başyapıt değil, aynı zamanda döneminin çok ötesinde bilimsel bir hipotez olarak kabul ediliyor. Çalışma, Journal of Mathematics and the Arts adlı akademik dergide yayımlandı.

Makalenin sonuç bölümünde ise, “Leonardo da Vinci’nin figürün bacakları arasındaki eşkenar üçgene yaptığı açık gönderme, çizimin nasıl inşa edildiğini gösteriyor ve onun orantı seçimlerinin anatomik temelini ortaya koyuyor.” ifadeleri kullanıldı.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sanat

Dede mirası mesleğini yaşatıyor: El emeğini geleceğe taşıyor

Yayımlandı

üzerinde

Süt ağacından yapılma sepetler, hediyelik eşyalar, bayan çantaları, kitaplık, ayakkabılık, manav ve marketlerde kullanılan teşhir sepetleri, avizeler ve plaj şemsiyeleri gibi birçok ürünün üretildiğini aktaran Aydeniz, hem Aydın’daki hem de Muğla’daki atölyelerinde çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti.

Okumaya Devam Et

Sanat

Ceviz kabuklarından yapıyor: 110 farklı obje ortaya çıkarıyor

Yayımlandı

üzerinde

Bugüne kadar ortaya 110 farklı obje çıkaran Yücel, ceviz kabuklarından bağlama, kaplumbağa, kuş, abajur, el arabası, bebek beşiği, motosiklet, helikopter ve uçak gibi birçok figür tasarlıyor. İlk çalışmalarına bebek ve gemi figürleriyle başlayan Yücel, zamanla hayvan ve insan figürlerine yönelerek koleksiyonunu zenginleştirdiğini söyledi.

Okumaya Devam Et

Sanat

Nesilden nesle aktarılan gelenek: “Sabrı öğreniyoruz”

Yayımlandı

üzerinde

Öğretmenlikten istifa edip, Bursa Büyükşehir Belediyesi Konservatuarı’nda ney sanatçısı olarak görev alan Kılıç, hocasının yadigarı olan Tarihi Irgandı Köprüsü’ndeki atölyede de ney dersleri vermeye başladı. 1800’lü yıllardan bu yana nesilden nesile aktarılan neyzenlik geleneğini, ustasından devraldığı atölyede yaşatmaya çalışan Salih Kılıç, sanatını, merhum hocası İbrahim Benlioğlu’ndan aldığı elle hem ney üfleyip öğreterek hem de imal ederek sürdürüyor. Kılıç, neyzenliğin sabır ve süreklilik gerektiren bir sanat olduğuna dikkat çekiyor. Atölyesinde dersler vererek, usta-çırak geleneğini de sürdüren Kılıç, geçmişle bugünü birleştiren kültürel mirasa sahip çıkmayı amaçlıyor.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar