Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Gündem

Bayburt’ta Şiddetli Fırtına Dehşeti: Uçan Çatılar ve Savrulan Minibüs Yolcuları Güvenlik Kamerasında

Yayımlandı

üzerinde

Açıklaması :
Bayburt’ta aniden bastıran fırtına, çatıları uçurdu, minibüsteki yolcuları savurdu. Güvenlik kamerasına yansıyan dehşet anları ve alınması gereken önlemler…

Özet

Bayburt’ta etkisini aniden artıran şiddetli fırtına, kent merkezinde çatıları yerinden sökerken, trafikteki bir minibüsteki yolcuları da savurdu. Güvenlik kameralarına yansıyan görüntülerde, uçan metal ve kırık cam parçalarının yarattığı paniğin yanı sıra vatandaşların nasıl korunabileceğine dair önemli dersler bulunuyor. Bu makalede; olayın detayları, güvenlik kamerası görüntülerinin önemi, olası hasar türleri ve gelecekte benzer afetlere karşı alınacak tedbirler adım adım ele alınacaktır.


1. Fırtınanın Gelişimi ve Şiddeti

1.1. Ani Hava Değişimi

  • Rüzgar Hızı: Meteoroloji verilerine göre anlık rüzgâr hızları 80–100 km/saat arasında ölçüldü.

  • Basınç Düşüşü: Hızla alçalan basınç, fırtınanın merkezini ve şiddetini körükledi.

  • Karadeniz Etkisi: Bölgeye özgü nemli deniz havası, yerel rüzgâr sistemlerini güçlendirdi.

1.2. Etki Alanı

  • Kent merkezindeki binaların çatılarında ağır deformasyon ve parçalanma.

  • Ana arterlerde ağaç, tabela ve çatı parçalarının yola savrulması nedeniyle trafik akışının durma noktasına gelmesi.

  • BAYBURT’TA DÜN AKŞAMÜSTÜ YAŞANAN FIRTINA BİRÇOK EVİN ÇATISINI UÇURDU (ÖZNUR DEMİR/BAYBURT-İHA)


2. Güvenlik Kameralarına Yansıyan Dehşet Anları

2.1. Minibüs Yolcularının Savrulması

  • Minibüsün son durağa yaklaşırken kapı camlarının kırılması ve içeridekilerin dengesini kaybedip savrulması.

  • Görüntülerde, rüzgârın minibüs kapısını açıp yolcuların savrulmasına neden olduğu anlık kareler.

2.2. Çatı Parçalarının Uçuşu

  • Metal çatı saclarının cadde ortasında savrulurken, yayalar için oluşan ölümcül tehlike.

  • Kamerada belirgin şekilde görülen çatının bütünüyle kopup sokak lambasına çarptığı an.


3. Oluşan Hasar ve Zararlara Genel Bakış

3.1. Fiziksel Hasarlar

  • Çatı, pencere camları ve dış cephe kaplamalarında ağır hasar.

  • Minibüsün kapılarının, camlarının ve iç döşemesinin zarar görmesi.

3.2. Can Kaybı ve Yaralanmalar

  • Neyse ki belirgin bir can kaybı bildirilmedi; ancak hafif ve orta şiddette yaralanma vakaları.

  • Travma uzmanları, ani darbelerin yol açtığı yaralanma örüntülerine dikkat çekiyor.


4. Fırtınaya Karşı Alınacak Önlemler

4.1. Bina ve Çatı Güvenliği

  • Periyodik Bakım: Çatı bağlantı noktalarının ve kaplama malzemelerinin yılda en az iki kere kontrol edilmesi.

  • Güçlendirme: Özellikle eski yapılar için takviye profiller ve rüzgâr direncini artıran braket sistemleri.

4.2. Trafik ve Vatandaş Güvenliği

  • Ani rüzgâr uyarılarının anlık SMS veya mobil uygulamalar üzerinden halka iletilmesi.

  • Ana cadde ve köprülerde hız sınırlarının rüzgâr hızına göre geçici olarak düşürülmesi.

4.3. Acil Durum Planları

  • Toplanma Alanları: Açık hava toplanma noktalarının ve tahliye güzergâhlarının önceden belirlenmesi.

  • Eğitim ve Tatbikatlar: Okullar, hastaneler ve toplu konut projelerinde düzenli acil durum tatbikatları.


5. Sonuç ve Genel Değerlendirme

Bayburt’ta yaşanan bu fırtına, doğal afetlerin aniden gündelik yaşamı ne kadar dramatik şekilde kesintiye uğratabileceğini bir kez daha gösterdi. Güvenlik kameralarına yansıyan dehşet anları, sadece haber değeri taşımakla kalmayıp, önleyici tedbirlerin hayati önemini de gözler önüne serdi. Hem bireysel hem de kurumsal düzeyde alınacak önlemlerle, gelecekte benzer olaylarda can ve mal kaybı en aza indirilebilir. Fırtına uyarılarına dikkat etmek, yapı güvenliğini düzenli denetlemek ve acil durum planlarına hâkim olmak hepimizin sorumluluğu.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gündem

Mayıs 2025’in önemli gök olayları: Mayıs Dolunayı ne zaman gerçekleşecek?

Yayımlandı

üzerinde

Merkür, mayıs ayının başında Güneş’ten yaklaşık 50 dakika önce doğuyor. Ayın ilerleyen günlerinde Merkür’ün parlaklığı ve gezegen yuvarlağının görünen kısmının oranı artsa da gezegen ufuktan çok yükselmediğinden görülmesi hayli zor. Merkür, 30 Mayıs’ta ise üst kavuşum konumundan geçiyor. Bu konumdayken Merkür, Güneş ve Dünya aynı hizadadır ve Merkür, Dünya’ya göre Güneş’in arkasından geçer. Bu süreçte gökyüzünde Güneş’e çok yakın hareket ettiğinden Merkür’ü birkaç hafta boyunca gözlemlemek mümkün değildir.

MAYIS 2025’TE AYIN EVRELERİ

Ay; 4 Mayıs’ta ilk dördün, 12 Mayıs’ta dolunay, 20 Mayıs’ta son dördün, 27 Mayıs’ta yeni ay evresinde.

Ay, Dünya etrafındaki yörünge hareketi sırasında 11 Mayıs’ta yeröte yani Dünya’ya en uzak, 26 Mayıs’ta ise yerberi yani Dünya’ya en yakın konumuna geliyor. Bu konumlardayken Ay ile Dünya arasındaki mesafe sırasıyla 406.244 km ve 359.102 km.

Okumaya Devam Et

Gündem

Kuşadası’nda motosikletler çarpıştı

Yayımlandı

üzerinde

‘ın ilçesinde meydana gelen kazada iki kişi yaralandı.
Kaza, Güzelçamlı Mahallesi girişinde meydana geldi.

Edinilen bilgilere göre, iki motosiklet henüz bilinmeyen bir nedenle çarpıştı.

Akülü motosiklette bulunan yaşlı kadın başından, diğer motosiklette bulunan kişi ise ayağından yaralandı.

Kazayı gören vatandaşların ihbarı üzerine olay yerine 112 Acil Sağlık ve jandarma ekipleri sevk edildi.

Sağlık ekipleri yaralılara ilk müdahalelerini yaparak ambulansla hastaneye kaldırdı.

Hastanede tedavi altına alınan yaralıların sağlık durumlarının iyi olduğu öğrenildi.

Okumaya Devam Et

Gündem

Mehmet Emin Karamehmet kimdir?

Yayımlandı

üzerinde

Karamehmet ailesinin en bilinen isimlerinden biri olan Mehmet Emin Karamehmet, 1 Nisan 1944’te Mersin’in Tarsus ilçesinde doğdu.

Karamehmet, liseyi Tarsus Amerikan Koleji ve Robert Koleji’nde tamamladı. Ardından İngiltere’de bulunan Dover College’da ekonomi eğitimi aldı. Mehmet Emin Karamehmet’in başkanlığını yaptığı dönemde (1969-1970) Mersin İdmanyurdu birinci ligi dördüncü sırada tamamladı.

Çukurova Holding bünyesinde Turkcell (1994) ve Digiturk (1999) gibi dev projelere imza attı. dergisinin 2010 yılında açıkladığı “dünyanın en zenginleri” sıralamasında 4 milyar dolar ile en zengin Türk iş insanı olmuştu.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar