Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Ekonomi

Mavi sulardan 224 futbol sahası büyüklüğünde hayalet ağ çıkarıldı

Yayımlandı

üzerinde

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, yaptığı yazılı açıklamada, 2014’te, balıkçılık faaliyetleri esnasında kaybolan veya terkedilen av araçlarının sucul ekosistemden temizlenmesi amacıyla Hayalet Ağ Projesi’nin (HAP) uygulamaya konulduğunu bildirdi.

Başlatıldığı günden itibaren aralıksız sürdürülen projeyle denizlerde ve iç sulardaki av aracı atıklarının temizlendiğine işaret eden Yumaklı, bu sayede kaybolan ya da bilinçli olarak terk edilen ancak su içerisinde işlevini sürdürerek insan kontrolü olmaksızın sucul organizmaların ölümüne yol açan av araçlarının neden olduğu “hayalet avcılığın” da engellendiğine dikkati çekti.

“1,1 MİLYON METREKARE HAYALET AĞ”

Yumaklı, bilimsel veriler ve Bakanlıkça yürütülen çalışmalar sonucunda, su kaynaklarının, biyolojik ve ekolojik açıdan önemi, barındırdıkları türlerin endemik ve koruma statüleri açısından değerlendirilerek önceliklendirildiğini belirterek, şunları kaydetti:

“Bununla birlikte, barındırdıkları endemik ve nesli tehlike altındaki türler nedeniyle 2022’den itibaren Diyarbakır, Muş, Batman, Van ve Bitlis’te akarsularımıza da ağırlık verildi. Daha sonra tüm iç sularımızı kapsayacak şekilde genişletilen proje kapsamında yaşanan müsilaj sorunu nedeniyle 2021-2024 yıllarında Marmara Denizi’nden toplam 154 futbol sahası büyüklüğünde (1,1 milyon metrekare) hayalet ağ çıkartıldı ve ekosistem üzerindeki olumsuz etkileri giderildi.”

Bakan Yumaklı, HAP kapsamında yapılan çalışmalara ilişkin de şu bilgileri verdi:

“Denizlerimizde ve iç sularımızda 2024’te 146,1 milyon metrekare alan taranarak, 1,6 milyon metrekare yani 224 futbol sahası büyüklüğünde ağ ve 13 bin 750 diğer av aracı çıkartıldı. Projenin başladığı 2014’ten bu yana toplam 452,6 milyon metrekare alan taranarak, 2,6 milyon metrekare ağ ve 65 bin diğer av aracı sucul ekosistemlerimizden temizlendi. Çıkarılan ağların bir kısmı geri dönüşüme kazandırıldı. Çalışmalarımız sonucunda, 10 yılda yaklaşık 8,5 milyon su canlısının kaybını engellemiş olduk.”

Proje çerçevesinde yürütülen çalışmaların aralıksız devam edeceğini vurgulayan Yumaklı, denizlerin ve iç suların, sucul ekosisteme zarar veren hayalet ağlardan temizlenmesi için gereken tedbiri almayı sürdüreceklerini ifade etti.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ekonomi

Adidas’tan Trump Tarifelerine Sert Uyarı: ABD Ürünlerinde Fiyat Artışı Kapıda

Yayımlandı

üzerinde

 Açıklaması

Adidas, Trump’ın yeni ABD tarifelerinin ürün maliyetlerini artıracağını ve Amerikan pazarındaki satış fiyatlarını yükselteceğini açıkladı. Güçlü çeyrek performansına rağmen şirket, belirsizlikler nedeniyle yıl sonu tahminlerini güncellemekten kaçınıyor.

Özet
Adidas, 29 Nisan Salı günü yaptığı açıklamada, ABD Başkanı Donald Trump’ın uygulamaya koyduğu tarifelerin tüm ABD’ye yönelik ürünlerinin maliyetini yükselteceğini ve dolayısıyla nihai satış fiyatlarına yansıyacağını bildirdi . Bu uyarı, şirketin güçlü gelen ilk çeyrek sonuçlarına rağmen yıl sonu tahminlerini güncellemekten kaçınmasına yol açtı . Adidas CEO’su Bjørn Gulden, tarife belirsizliğinin planlama süreçlerinde önemli bir engel oluşturduğunu ve henüz fiyat artışlarının boyutunu öngöremediklerini belirtti .

ABD Tarifeleri ve Adidas’ın Uyarısı

Tarife kapsamı ve geldiği nokta

  • ABD yönetimi, Çin menşeli ürünlere ek olarak Vietnam, Endonezya ve Kamboçya’dan gelen spor giyim ürünlerine de yeni vergiler getirdi .

  • Adidas, ürünlerinin bir bölümü hâlâ bu ülkelerden tedarik edildiği için tarife artışlarının nihai satış fiyatlarını kaçınılmaz şekilde yukarı çekeceğini açıkladı .

  • “Higher tariffs will eventually cause higher costs for all our products for the U.S. market,” şeklindeki açıklama, şirketin fiyatları ilk zam yapan marka olmak istemediğini yansıttı .

Adidas’in Finansal Performansı ve Görünüm

Güçlü ilk çeyrek, temkinli bakış

  • Q1 2025’te Adidas’ın satışları yıllık bazda %13 artışla 6,2 milyar € seviyesine yükseldi; bu artış, beklenenin üzerinde geldi .

  • Net kârda ise Yeezy etkisi hariç tutulduğunda %17’lik büyüme kaydedildi .

  • Buna rağmen, tarife belirsizlikleri nedeniyle şirket yılın tamamı için kâr ve gelir tahminini güncellemekten kaçındı .

Fiyat Artışının Tüketiciye Olası Etkisi

  • Tarife maliyetleri nihai ürün fiyatlarına yansıdığında, özellikle spor ayakkabı ve performans spor giyim segmentlerinde ortalama satış fiyatlarında belirgin yükseliş beklentisi oluşuyor .

  • Bu durum, ABD’de halihazırda rekabetin yoğun olduğu pazarda tüketici talebini baskılayabilir

  • Adidas, Nike ve Puma gibi rakiplerine göre ABD gelirinin şirket toplamındaki payı %20 civarında kalarak daha az bağımlı kalma avantajına sahip .

Adidas’in Stratejik Önlemleri

  • Tarife öncesi stok biriktirme stratejisiyle maliyet artışını ertelemeye çalışan Adidas, envanterini küresel pazarlarda yeniden dengelemeye yöneldi .

  • Ürün yönlendirmesiyle ABD’ye gitmesi planlanan bazı partileri alternatif bölgelere kaydırarak yerel fiyat artışını minimize etmeye çalışıyor .

  • Şirket, fiyat artışını tüketiciye ilk yansıtan marka olmamak için esnek fiyatlandırma ve marj yönetimi uygulamalarını gözden geçiriyor .

Sonuç

Adidas’ın Salı günkü uyarısı, Trump yönetiminin ticaret politikasının global spor giyim devleri üzerinde ne denli doğrudan etkili olduğuna işaret ediyor. Şirket, güçlü performansına rağmen belirsizliklerden ötürü temkinli bir duruş sergiliyor ve fiyat artışını erteleme stratejileri üzerinde yoğunlaşıyor. Tüketicilerin, yaz sezonu yaklaşırken bu dalgalanmayı fiyat ceplerinde hissetmesi muhtemel görünüyor.

Okumaya Devam Et

Ekonomi

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Türk ekonomisi büyümeyi sürdürüyor

Yayımlandı

üzerinde

Cumhurbaşkanı , ‘nın başkenti Roma’da Türkiye-İtalya İş Forumu’nda konuştu.

Erdoğan Türkiye ekonomisinin büyümeyi sürdürdüğünü belirterek hedeflere doğru adımlarla ilerlediklerini söyledi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açıklamalarından satır başları şöyle;

“Gümrük tarifeleri üzerinden yaşanan karşılıklı restleşmeleri takip ediyoruz. Bu dönemi fırsata çevirme gayreti içindeyiz.

Türkiye ekonomisi, bölgemizdeki çatışmalara, savaşlara ve 2023 yılında yaşadığımız asrın felaketi olan depreme rağmen büyümeyi sürdürüyor.

Ekonomi programımızı kararlılıkla uyguluyoruz. Gerek yatırım ortamının iyileştirilmesi gerekse yapısal reformların hayata geçirilmesi noktasında kararlıyız.

Depremin dolaylı maliyetli 150 milyar doları buluyor. Buna rağmen yaralarımızı hızla sarıyoruz. Hedeflerimize doğru adımlarla ilerliyoruz.

Türk firmaları İtalya’yı nasıl Avrupa’ya açılan kapı olarak görüyorsa İtalyan firmaları Türkiye’yi Asya’ya, Orta Doğu’ya Afrika’ya açılan kapı olarak görsün.”

Ayrıntılar geliyor… 

Okumaya Devam Et

Ekonomi

Kira artış oranı Mayıs 2025 TÜİK: Bir sonraki kira zam oranı ne zaman, saat kaçta açıklanacak?

Yayımlandı

üzerinde

Nisan ayı kira zammı üst sınırı 51,26 olarak duyurulmuştu. Her ay bir önceki aya ait enflasyon rakamları açıklanıyor. Nisan ayında açıklanan mart enflasyon oranlarına göre (TÜFE), martta aylık bazda yüzde 2,46, Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) yüzde 1,88 artış göstermişti. Yıllık enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 38,1, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 23,5 olarak kayıtlara geçmişti.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar