Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Ekonomi

Pazarkule Sınır Kapısı’ndan Yunanistan’a kolay ulaşım

Yayımlandı

üzerinde

Pazarkule Sınır Kapısı'ndan Yunanistan'a kolay ulaşım

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolu’nu toplam 7,6 kilometre uzunluğunda inşa ettiklerini belirtti. Pazarkule Sınır Kapısı’nın TEM Otoyolu’na yüksek standartlı bağlantısının sağlandığını kaydeden Bakan Uraloğlu, “Yolumuz sayesinde yıllık toplam 49,5 milyon lira tasarruf edeceğiz.” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Edirne’de Pazarkule-Edirne-Tem Bağlantı Yolu’nun açılış töreninde konuştu. Bakan Uraloğlu, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 2025 yılına birbiri ardına açtığımız yollarımızla çok güçlü bir giriş yaptık ve ocak ayında adeta açılış rüzgârı estirdik.” ifadelerini kullandı. BİR AYDA 7 PROJENİN AÇILIŞI YAPILDI  Bakan Uraloğlu, 10 Ocak’ta Aydın-Denizli Otoyolu’nu, 17 Ocak’ta Konya Çevre Yolu 2. Kesimini ve Kayseri Havalimanı yeni terminalini, 18 Ocak’ta Korkuteli-Elmalı Yolu’nu, 24 Ocak’ta Malatya Çevre Yolu 2.Etabı’nı, 25 Ocak’ta Elazığ-Harput İl Yolu’nu hizmete açtıklarını kaydetti. Ocak ayının son gününde ise Pazarkule Sınır Kapısı’nın direkt olarak TEM Otoyolu’na bağlantısını sağlayacak Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolu’nu açmanın gururunu yaşadıklarını kaydeden Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti: “6’sı karayollarında olmak üzere toplam 7 projemizin açılışını yaparak Türkiye Yüzyılı’nda hizmetlerimize devam ediyoruz. Türkiye’nin, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde geçen son 23 yılı tarihe aziz milletimizin yeniden doğuşu ve şahlanışı olarak geçti. Sosyal alandan ekonomiye, hukuktan dış politikaya, eğitimden sağlığa, savunma sanayiine, ulaşımdan çevre ve şehirciliğe, üretimden teknolojiye hemen her konuda zafer niteliğinde başarılar elde ettik.” “BÖLÜNMÜŞ YOL AĞIMIZI 29 BİN 730 KİLOMETREYE ÇIKARDIK” Uraloğlu ayrıca, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Yol medeniyettir; sanayi, üretim, turizm, ticaret, emniyet, kalkınma ve dünya ile bütünleşme demektir” sözleriyle çizdiği vizyonla 80 yılda yapılan yatırımların katbekat fazlasını 23 sene içerisinde yaptıklarını vurguladı. Türkiye’nin bölünmüş yol ağının 23 yıl önce 6 bin 101 kilometre uzunluğunda olduğunu belirten Uraloğlu, “Sadece 6 ilimiz birbirine bağlanıyordu. Bugün bölünmüş yol ağımızı 29 bin 730 kilometreye çıkardık ve 77 ilimizi bölünmüş yollarla birbirine bağladık. Yıllar itibariyle karayollarımızda seyreden araç sayısı artarken bölünmüş yollarımızdaki hızımızı iki katından fazla yükselttik.” diye konuştu. Uraloğlu, araç sayısının 8.5 milyondan 31 milyona ulaşmasına rağmen seyahat hızının ortalama 40 kilometreden 90 kilometreye çıktığını vurguladı. Uraloğlu, son 23 yılda Türkiye’deki toplam köprü uzunluğunu 797 kilometreye, tünel uzunluğunu ise yaklaşık 15 kat artırarak 789 kilometreye çıkardıklarını ifade etti. Bakan Uraloğlu, “Toplamda bin 586 kilometre uzunluğunda köprü ve tünel ağımız var ve bu mesafe Edirne’den Muş’a, batıya doğru Türkiye sınırından neredeyse Prag şehrine ulaşıyor. Yine, ileri teknoloji gerektiren büyük ölçekli projelerle de ulaşım altyapımızı çağın ilerisine taşıdık.” açıklamasında bulundu. Marmara ringinin önemli bir parçası olan Kuzey Marmara Otoyolu ile Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü hayata geçirdiklerini de ifade eden Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: “İstanbul ile Türkiye’nin diğer büyük sanayi kentlerini yakınlaştıran İstanbul-İzmir Otoyolu ile Osmangazi Köprüsü’nü, Malkara-Çanakkale Otoyolu ve dünyanın en büyüğü olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nü, Ankara-Niğde Otoyolu, Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ve son olarak Aydın-Denizli Otoyolunu tamamlayarak otoyol ağımızı genişlettik. 2003 öncesi bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı 2 bin 82 kilometre artırarak 3 bin 796 kilometreye ulaştırdık.”

EDİRNE’NİN ULAŞIM VE İLETİŞİM ALTYAPISINA 50 MİLYAR LİRA YATIRIM Edirne’nin 92 yıl boyunca Osmanlı İmparatorluğu’na başkentlik yaptığını anımsatan Bakan Uraloğlu, “450 yıldır Selimiye Cami’ni bağrında taşıyor. AK Parti Hükümetleri nezdinde Edirne’nin çok ayrı bir yeri var. Bildiğiniz üzere Anadolu’yu Avrupa’ya bağlayan yol güzergahları üzerinde bulunan ve coğrafyasında farklı kültürleri harmanlayan Edirne; jeopolitik konumu, transit taşımacılıktaki önemi ve organize sanayi bölgeleri ile de her geçen gün gelişiyor.” dedi. Edirne’nin TEM Otoyolu ve Devlet Yolları ile Pazarkule Sınır Kapısı üzerinden Yunanistan’a, Kapıkule Sınır Kapısı üzerinden Bulgaristan’a giden uluslararası karayolu güzergahları üzerinde yer aldığını belirten Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: “Bu nedenle Edirne’nin ulaşım ağını modernize etmek ve iletişim altyapısını güçlendirmek adına kapsamlı bir yatırım programı başlattık. Edirne’nin ulaşım ve iletişim altyapısı için yaklaşık 50 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. 2002 yılında 70 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 277 kilometreye yükselttik, 264 kilometre olan BSK kaplamalı yol uzunluğunu ise 613 kilometreye çıkardık. Malkara Ayrımı-İpsala-Hudut Kapısı Yolu’nu bölünmüş yol olarak trafiğe açtık. Keşan-Korudağı-Gelibolu projesini bölünmüş yol olarak bitirdik.” Uraloğlu ayrıca, Edirne–Kırklareli Yolu, Keşan–Enez Yolu, Tarihi Uzunköprü’nün restorasyonu, Oğulpaşa Köprüsü yapımı gibi 5 karayolu projesinin yapımına da devam ettiklerini belirtti. PAZARKULE-EDİRNE-TEM BAĞLANTI YOLU 7,6 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA Edirne’de hayata geçirilen en önemli projelerden birinin de sıfırdan inşa edilen Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolu olduğunu ifade eden Uraloğlu, “Yolumuzu; toplam 7,6 kilometre uzunluğunda, 2 gidiş 2 geliş olmak üzere 4 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa ettik. Proje kapsamında; toplamda 3 bin 473 metre uzunluğa ulaşan; Dr. Mehmet Müezzinoğlu ve Yıldırım Beyazıt Köprüleri ile K4-K5 Üstgeçit Köprüleri ve Tunca İkileme Köprüsü’nü de inşa ettik.” dedi. Uraloğlu, yol sayesinde, Yunanistan ile Türkiye’yi birbirine yakınlaştıracak ikinci bir geçiş noktası konumuna getirilmesi planlanan Pazarkule Sınır Kapısı’nın direkt olarak TEM Otoyolu’na yüksek standartlı bağlantısının sağlandığını söyledi. Uraloğlu, “Gazimihal ve Yıldırım Kavşakları ile Edirne’nin batısındaki yeni yerleşim alanlarının TEM Otoyolu’na ve şehir içine ulaşımlarını güvenli bir şekilde tesis ettik. Edirne civarındaki sanayi tesislerinin ihracat ve ithalat imkanlarını arttırdık.” şeklinde konuştu. YILLIK TOPLAM 49,5 MİLYON LİRA TASARRUF Proje ile Karaağaç – Edirne arasındaki tarihi köprüler nedeniyle izin verilmeyen ağır taşıt trafiğine alternatif bir geçiş sağladıklarını belirten Bakan Uraloğlu, “Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolumuz sayesinde zamandan 40 milyon lira, akaryakıttan 9,5 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 49,5 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 598 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız.” açıklamasında bulundu. KAPIKULE-ÇERKEZKÖY ETABINDA YÜZDE 95 FİZİKİ İLERLEME SAĞLANDI Gün içerisinde II. Murad tarafından Gelibolu’yu Balkanlara bağlamak için Ergene Nehri üzerinde yaptırılan dünyanın en uzun taş köprüsü olma özelliğine sahip tarihi Uzunköprü’deki restorasyon çalışmalarını da yerinde inceleyeceklerini belirten Bakan Uraloğlu, “Edirne’deki yatırımlarımız elbette sadece karayolu çalışmalarıyla sınırlı değil. Edirne’nin mevcut demiryolu hattının tamamını yeniledik ve modernize ettik. Ayrıca ülkemizin, demiryollarında tam anlamıyla uluslararası bir köprü olmasını sağlayacak Halkalı-Kapıkule demiryolu projesine de devam ediyoruz. 55 kilometresi Edirne’den geçen 229 kilometre uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren projesi ile Edirne’yi İpek Demiryolu güzergâhının önemli merkezlerinden biri haline de getiriyoruz.” dedi. Bakan Uraloğlu, Halkalı–Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın Kapıkule-Çerkezköy, Çerkezköy-Ispartakule ve Ispartakule-Halkalı olmak üzere 3 etaptan oluştuğunu belirterek “Projenin en uzun ilk etabı olan 153 kilometre uzunluğundaki Kapıkule-Çerkezköy etabının genelinde yüzde 95 fiziki ilerleme sağladık. 2025’te bu etabımızı hizmete açmayı planlıyoruz. Proje kapsamında Kapıkule’ye yeni bir istasyon inşa ediyor, Edirne İstasyonumuzu da modernize ediyoruz. Ayrıca Kapıkule’de Gar Tevsiatı ile de toplam saha alanını 252 bin metrekareden 338 bin metrekareye çıkarıyoruz.” açıklamasında bulundu. Projenin tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini 4 kat arttıracaklarını da vurgulayan Bakan Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresini 4 saatten 1,5 saate; yük taşıma süresini ise 8,5 saatten 3,5 saate düşüreceklerini de belirtti.Konuşmasının ardından yeni yolda TOGG aracıyla test sürüşü yapan Bakan Uraloğlu, yola tam puan vererek yüklenici firma ve Karayolları Genel Müdürlüğü çalışanlarıyla bir araya geldi. Uraloğlu, personeli çalışmalarından dolayı tebrik etti.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ekonomi

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz: Enflasyonu kademeli şekilde aşağı çekiyoruz

Yayımlandı

üzerinde

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz CNN Türk’te açıklamalarda bulundu. 

rakamlarının yarın (bugün) netleşeceğini söyleyen Yılmaz, “Enflasyon vatandaşın temel meselesi, bunun için enflasyonu birinci öncelik haline getirdik. Enflasyonu kademeli bir şekilde aşağı çekiyoruz. 2024’te yüzde 44’e düştü, bu yıl yüzde 30 civarında bekliyoruz.” dedi. 

2026 yılı hedefinin yüzde 20’nin altı olduğunu söyleyen Cevdet Yılmaz,  2027’de ise hedefin yeniden tek hanelere ulaşmak olduğunu belirtti.

Yılmaz, “Temel mallarda bu rakama geldik. Ama hizmetler biraz geriden geliyor. Kira başta olmak üzere, eğitim ve kira kalemlerinde biraz geriden geliyoruz. 3 sütunlu bir bütüncül politikamız var. Birincisi para politikası. Diğer taraftan maliye politikamız var. Oralarda da 90 milyar dolar deprem nedeniyle harcama yaptığımız halde mali disiplini koruyoruz.” diye konuştu. 

“GIDADA KURAKLIK VE DON NEDENİYLE ETKİYİ GÖREMİYORUZ”

Bu rakamların en güçlü ekonomileri dahi sarsacak rakamlar olduğunu dile getiren Yılmaz, depremin mali etkisinin sonraki yıllarda ortaya çıktığını söyledi.

Yılmaz, programın üçüncü ayağının yapısal dönüşümler olduğunu belirtirken, “Eylül ayında beklentinin biraz üzerinde geldi. Ama bu bir aylık durum. Büyük resmi görmek lazım. Enflasyon aşağı doğru iniyor. Vatandaşlarımız bu düşüşü belirli gruplarda görüyor. Gıdada kuraklık ve don nedeniyle etkiyi göremiyoruz. Burada birde fırsatçılık var. Enflasyon aşağı doğru inmeye devam edecek. Vatandaşımız hizmet sektörü dahil her alanda bunu görecek.” ifadelerini kullandı. 

“EMEĞİN MİLLİ GELİRDEN ALDIĞI PAY ÇOK ÖNEMLİ”

Ekonomiyi konuşurken biraz dünyaya da bakmak gerektiğini söyleyen Cevdet Yılmaz şunları kaydetti: 

“Dünya çok zor bir durumdan geçiyor. Ciddi tarife tartışmaları yaşanıyor. Birde birçok bölgede çatışma var. Pandemiden bugüne dünya ekonomisi yüzde 15 büyürken, ekonomisi yüzde 30 büyüdü. Emeğin milli gelirden aldığı pay çok önemli. Bu pay geçen yıl yüzde 39 oldu. 2025’in ilk yarısında yüzde 35,9. Emeğin, milli gelirden aldığı pay olarak bu rakam tarihimizin en yüksek noktasında.” 

FAİZ DÜŞÜŞÜ DEVAM EDECEK Mİ?

Faiz indirim döngüsüne girildiğini ve devam edeceğini belirten Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz, “Enflasyon da faizler de aşağı doğru trende girmiş durumda. Gelecek yılın ortalarından sonra bu konular gündemimizi daha az işgal edecek.” dedi. 

Cevdet Yılmaz’ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle;

TARIMA 888 MİLYAR BÜTÇE

“Tarım stratejik bir sektör. Gelecek yıl bütçemizden 888 milyar ayırdık. İlave kaynak da olacak. Özellikle tarladan marketlere kadar gelen süreçte kayıp kaçaklar yaşanıyor. Bunun önünde geçmek için çalışmalar yapılıyor.”

“Su hayati bir şey. İklim değişikliği ile birlikte daha kritik bir hale geldi. Bu arada su tüketiminin yüzde 80’i tarım sektöründe. DSİ baraj yapıyor. DSİ, şehre götürüyor. Ama şehirlerde muazzam bir kayıp kaçak var. Şehir içi şebekelerin bakım ve onarımı bu anlamda çok önemli. Ankara’da bunu yaşadık. Belediye başkanı ‘bakım yapılmadığı için borular çatladı’ dedi. Mahalli idarelerin yatırıma kaynak ayırması gerekiyor.” 

“Satın alma gücünü altın üzerinden ölçmek abesle iştigal. Altın cinsinden asgari ücrette düşüş; ABD’de yüzde 87, Fransa’da yüzde 83, İspanyada yüzde 80, Türkiye’de yüzde 61. Bunun üzerinden ölçmenin hiçbir ekonomik rasyonalitesi yok. Altın üzerinden ölçüm yapmak tam bir popülizm.” 

TERÖRSÜZ TÜRKİYE SÜRECİ

“Terörün olduğu yerde ekonomik potansiyelinizi de hayata geçiremezsiniz. Önümüzdeki dönemde Doğu, Güneydoğu Türkiye ortalamasının üstünde büyüyecek. Bir süreç başladı ve ilerleme yönünde adımlar atıldığını görüyorsunuz. Terörsüz Türkiye artık bir devlet politikasına dönüşmüş durumda. Komisyonumuz Meclis’te çalışıyor. Komisyon genel çerçeveyi ortaya koyacak ve Meclisimiz gerekli düzenlemeyi sağlayacaktır.”

GAZZE’DE ATEŞKES

“Kırılgan bir areşkes olduğunu hepimiz görüyoruz. Kırılgan da olsa bir ateşkes sağlandı. Gazze’nin yeniden inşası çok çok önemli. Nerede olursa olsun barış isteyen bir Türkiye var. Diğer bütün çevresinde istikrarsızlık oluşturmaya çalışan İsrail var. Temenni ederiz ki bu ateşke skalıcı olsun. ‘İki devletli çözüm’ dediğimiz siyasi çözüm oluşsun.” 

“Yerel yönetimlerle ilgili bu kadar yolsuzluk bu kadar hizmet eksikliği tartışılıyorsa burada düzenleme ihtiyacı da var demektir. Şirketlerin dahil olduğu katı kurallar getirilmesi laızm. Ana misyonuna önce belediye kaynağını ayırsın, temiz su, çöp toplama gibi sonra konser mi yapıyor ne yapıyorsa yapsın.” 

Okumaya Devam Et

Ekonomi

Almanya’da ekonomi raporu: 3 şirketten biri 2026’da işten çıkarma planlıyor

Yayımlandı

üzerinde

Alman ekonomisine dair olumsuz veriler Alman şirketlerin 2026 yılına dair planlamalarında değişikliğe neden olmaya devam ediyor.

Köln merkezli Alman Ekonomi Enstitüsü’nün (IW) 2 bin şirketle görüşerek yaptığı son araştırmaya göre, ’da her 3 şirketten biri gelecek yıl işten çıkarma yapmayı planlıyor.

Araştırmaya katılan şirketlerin yüzde 36’sı ekonomik görünümün kötüleşmesi gerekçesiyle gelecek yıl personel sayısında azaltmaya gideceğini bildirdi. 2026’da yeni işe alımlar yapmayı planladıklarını beyan eden şirketlerin oranı ise yüzde 18’de kaldı.

SANAYİ SEKTÖRÜNDE TABLO DAHA KÖTÜ

Almanya’da işten çıkarma planlarında sanayi sektöründeki şirketler öne çıkıyor. Buna göre 2026 yılında sanayi sektöründe faaliyet gösteren firmaların yüzde 41’i bazı çalışanlarıyla iş sözleşmelerini sonlandırmayı planlıyor. Bu sektördeki şirketlerin 7’de biri ise yeni istihdam oluşturmak istediğini beyan etti.

SADECE YÜZDE 23’Ü YENİ PROJELERE KAYNAK AYIRMAK İSTİYOR

2026 yılında yatırım yapma planlarında da Almanya’da ekonomik veriler nedeniyle alarm zilleri çalıyor. IW araştırmasına göre gelecek yıl şirketlerin sadece yüzde 23’ü yeni projelere daha fazla kaynak ayırmak isterken, yüzde 33’ü ise yeni yatırım için daha az para harcama istiyor.

Okumaya Devam Et

Ekonomi

Papara para iadesi ne zaman yapılacak? Gözler TCMB düzenlemelerine çevrildi

Yayımlandı

üzerinde

Papara tarafından konuya ilişkin yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Değerli Kullanıcımız,

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın 30.10.2025 tarihli ve 11929/21528 sayılı kararı uyarınca, Papara Elektronik Para A.Ş.’nin ödeme hizmetleri ve elektronik para ihracı faaliyet izni iptal edilmiştir.

Papara olarak, söz konusu karar doğrultusunda ödeme ve elektronik para hizmetlerimizi sonlandırıyor, ilgili mevzuat kapsamında tüm kullanıcı fonlarının güvenli bir şekilde iadesi için gerekli işlemleri ivedilikle başlatıyoruz.

Kullanıcılarımızın hesaplarında bulunan elektronik para bakiyeleri, yürürlükteki mevzuat gereği koruma hesaplarında güvence altındadır. Fon iadeleri ve hesap kapatma süreci, TCMB düzenlemeleri doğrultusunda gerçekleştirilecektir.

Bu süreci şeffaflık ve kullanıcı güveni ilkeleriyle yürütmeye devam edeceğimizi kamuoyuna bildirir, gösterdiğiniz anlayış ve sabrınız için teşekkür ederiz”

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar