Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Gündem

Kartalkaya Otel Yangını Komisyonu vakıf ve dernek yetkililerini dinledi

Yayımlandı

üzerinde

Komisyon, AK Parti Erzurum Milletvekili Selami Altınok başkanlığında toplandı. Altınok, İçişleri Bakanlığının, Bolu Belediyesi İtfaiyesi ve İl Özel İdaresi’ne ilişkin ön inceleme raporunun kendilerine ulaştığını raporun Komisyon üyeleriyle paylaşılacağını ifade etti.

Yangından Korunma ve Eğitim Vakfı (TÜYAK) Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Beceren, ilgili yönetmelikte yer alan otellere ilişkin hükümlerin hemen hemen hiçbirinin, yangının gerçekleştiği otelde mevcut olmadığını söyleyebileceğini kaydetti.

Dünyanın her yanında otel yangınları olduğunu ve geçmiş yıllarda daha çok can kaybı yaşandığını belirten Beceren, “Özellikle uluslararası yönetmeliklerdeki tedbirler sebebiyle artık can kayıpları azalmaya başladı.” diye konuştu. En çok yatak odalarında yangın çıktığını, servis alanlarında meydana gelen yangınlarda ise mutfakların ön planda olduğunu söyleyen Beceren, mimari tasarım ve yapısal önlemlerin, can güvenliğinin sağlanmasında oldukça önemli olduğunu belirtti.

Merkezi itfaiye teşkilatı kurulmasının önemli olduğunu ifade eden Beceren, seçimler sonrası belediye yönetimlerinin değişebildiğine işaret etti. Beceren, sözlerini şöyle sürdürdü:

“O zaman o belediyedeki yöneticiler de değişiyor. Genelde itfaiye erleri değişmemesine rağmen özellikle yangın önleme tarafındaki kadrodaki mühendis ve mimarların konumları da değişiyor. Dolayısıyla burada geçmişten gelen bir hafızanın olması gerekiyor. Birtakım kuralların konulmasını, bu kuralların merkezi olmasını ve bütün il belediyelerindeki itfaiyelerin bunlara bağlı olmasını öneriyoruz. Bu, bizim ortaya attığımız bir şey değil. Gelişmiş ülke itfaiyelerine baktığımız zaman genelde bu şekilde işliyor.”

“YANGIN MERDİVENLERİNİN DIŞARIDA OLMASI UYGUN DEĞİL”

Beceren binalardaki yangın merdivenlerinin nerede olması gerektiğiyle ilgili bir soruya ise “21,5 metrenin üzerindeki yangın merdivenlerinin dışarıda olması uygun değildir çünkü dış hava koşullarından etkilenir. Özellikle Kartalkaya gibi bir yerde yangın merdivenlerinin dışarıda olması güvenli tahliyeyi sağlamada zafiyetler meydana getirir. O otel binası zaten 21,5 metreden yüksek olduğu için bunun korunumlu bir merdiven olması gerekiyor.” diye yanıt verdi.

Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (İMSAD) Yapısal Yangın Güvenliği Çalışma Grubu Başkanı İlker İbik ise Türkiye’deki Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik’in, birçok Avrupa ülkesindeki düzenlemenin ilerisinde olduğunu söyledi. İbik, “Bizdeki temel problem niyet ve kontroldür. Önce niyet, sonra kontrol. Siz yapınızı yangına karşı dayanıklı tutma niyetinde olmalısınız. Sonra da tüm kamu, kontrol ve denetlemenin iyi olmasını sağlamakla mükelleftir.” ifadelerini kullandı.

Oteldeki yangın merdiveninin kapalı ve korunaklı olmadığını kaydeden İbik, “Daha da kötüsü içinde bir baz istasyonu ve elektrik tesisatı şaftı var. Elektrik tesisatı şaftı zaten yangına karşı korunumlu olmamasını gerektiriyor. Elektrik geçen kablolar bunun içerisinden geçiyor. Onların kendisi yanıcı. Baz istasyonları hakeza. Bir basınçlandırma sistemi veya havalandırma sistemi olması gerekirdi, bulunmuyor. İlk dakikalardan itibaren içeriye duman girdiğini görebiliyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.

Bina dışındaki çevre kaplamasının polimerin en dayanıksız halinden oluştuğunu anlatan İbik, “Kağıtla, yangına aynı tepki sınıfında bulunan bir malzemeden bahsediyoruz. Doğal olarak yangına karşı herhangi bir dayanımı yok. Ayrıca duman oluşturarak yangına yük sağlıyor.” dedi.

İlker İbik, asansörlerle ilgili de ciddi bir sıkıntı olduğuna işaret ederek, “Asansörler yangın esnasında çalışmamalıdır. Ne yazık ki asansörlerde can kaybı olduğunu da gördük.” diye konuştu

YANGINDA KAÇIŞ YOLLARININ ÖNEMİ

Isı, Su, Ses ve Yangın Yalıtımcıları Derneği (İZODER) Genel Sekreteri Timur Diz, yangında kritik meselelerden birinin kaçış yolları olduğunu belirtti.
Yapı içerisinde yaşayanların, yapıyı güvenli bir şekilde terk edebilmesi veya başka bir şekilde kurtarılabilmesi gerektiğini vurgulayan Diz, “Bunun için de kaçış yollarının düzgün bir şekilde tasarlanması; insan yoğunluğuna, binanın kullanım amacı, bina yüksekliği ve birçok unsur dikkate alınarak mevzuatta tanımlanan unsurlar çerçevesinde tahliye tedbirlerinin alınması gerekir.” dedi.

Yangın istatistiklerinin tutulmadığını söyleyen Diz, “Bizim yangın istatistiklerini bilip oradan bir strateji geliştirmemiz lazım.” şeklinde konuştu.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gündem

Powerbank nedeniyle uçak geri dönmüştü: THY’den akıllı bagaj kararı

Yayımlandı

üzerinde

Türk Hava Yolları () lityum bataryası ayrılmayan akıllı bagajların taşınması ile ilgili yeni bir karar aldı. 

Geçtiğimiz günlerde İstanbul-Seul seferini yapan öze bir havayolu şirketinin uçağı, Kazakistan Hava Sahası’na seyir halindeyken bir yolcunun taşınabilir şarj cihazının(powerbank) koltuk arasına düşmesi üzerine, güvenlik nedeniyle İstanbul Havalimanı’na geri döndü. Yaşanan buna benzer olaylar nedeniyle Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) içinde lityum batarya bulunan taşınabilir şarj cihazının sırasında kullanımını yasaklanması konusunda tavsiyede bulundu.

“LİTYUM BATARYA BAGAJDAN AYRILMALI”

SHGM’nin havayolu şirketlerinde yönelik tavsiye kararı sonrası Türk Hava Yolları, içerisinde lityum batarya bulunan akıllı bagajlarla ilgili yeni bir karar aldı. Havayolu şirketinin internet sitesinde, “Akıllı bagajlar; harici cihazları şarj etme imkânı sağlayan entegre lityum bataryalar, GPS takip cihazları, Bluetooth, Wi-Fi, kendini tartma özelliği ve de dijital kilit içeren cihazlardır. Lityum bataryası ayrılamayan akıllı bagajlar kabin bagajı ya da kayıtlı bagaj olarak taşınamaz. Akıllı bagajların kabin bagajı olarak taşınması, Lityum batarya bagajdan ayrılmalı, kabin bagajının içinde taşınmalı ve varış noktasına kadar akıllı bagaja tekrar takılmamalıdır. Kabin bagajında taşınacak ayrılmış lityum bataryanın kısa devreye karşı korunması için, batarya orijinal paketine konulmalı ya da terminalleri yalıtılmalı ya da muhafazalı plastik çantalara konmalıdır. Akıllı bagajların kayıtlı bagaj olarak lityum batarya akıllı bagajdan ayrılmalı ve kabinde ayrı olarak taşınmalıdır” ifadeleri yer aldı.

NE OLMUŞTU?

İstanbul-Seul seferini yapan özel bir havayoluna ait uçakta bir yolcuya ait taşınabilir şarj cihazı (powerbank) koltuk arasına düşmüştü. Yolcu ve kabin görevlileri şarj cihazını çıkaramayınca pilot, İstanbul Havalimanı’na geri dönüş kararı almıştı.​

Okumaya Devam Et

Gündem

THY’den Kritik Güvenlik Kararı: Bataryası Ayrılmayan Akıllı Bagajlar Uçağa Alınmayacak

Yayımlandı

üzerinde

,

Açıklaması
Türk Hava Yolları, entegre lityum bataryası ayrılmayan tüm akıllı bagajların hem kabin hem de kayıtlı bagajda taşınmasını yasakladı. Seyahatinizde sorunsuz geçmesi için yeni kuralları, yolcu haklarınızı ve pratik önerileri keşfedin!

Yeni Kısıtlama: Ne Değişti?

Türk Hava Yolları (THY), yolcularının ve mürettebatının emniyetini artırmak amacıyla “akıllı bagaj” olarak tanımlanan; harici şarj imkânı sağlayan entegre lityum bataryaya sahip çantaların bataryası ayrılmayan modellerinin ne kabin ne de kayıtlı bagaja alınmayacağını resmen duyurdu .


Akıllı Bagaj Nedir?

Akıllı bagaj; GPS takip, dijital kilit, Bluetooth/Wi-Fi bağlantısı, kendini tartma özelliklerinin yanı sıra harici cihazları şarj edebilen lityum batarya entegresi içeren valizlerdir. Son yıllarda yaygınlaşan bu çantalar, sundukları kolaylıkla dikkat çekerken, ayrılmayan bataryalar uçuş emniyeti açısından risk teşkil ediyor .


Neden Bu Kısıtlama Getirildi?

  • Yangın Riski: Lityum bataryaların mekanik hasar veya kısa devre durumunda aşırı ısınarak yangına neden olma ihtimali bulunuyor.

  • İlave Risk Yönetimi: Batarya çantadan çıkarılamadığında, acil müdahale ekipleri yangın anında söz konusu bataryayı hızla uzaklaştırma imkânına sahip olamıyor.

  • Uluslararası Standartlar: ICAO ve IATA, ayrılmayan bataryalı cihazların kontrollü şekilde ayrı taşınmasını öngörüyor; THY de bu maddeyi kendi politikalarına dahil etti .


THY’nin Uygulama Detayları

  1. Kabin Bagajı:

    • Bataryası ayrılabilen akıllı bagajlar, batarya çıkarıldıktan sonra kabin bagajı olarak taşınabilir.

    • Batarya, orijinal ambalajında veya terminalleri yalıtılmış şekilde ayrı olarak el bagajında bulundurulmalı .

  2. Kayıtlı Bagaj:

    • Akıllı bagajın bataryası çıkarılmalı, batarya el bagajında ayrı taşınmalı.

    • Ayrılamayan bataryalı modeller kesinlikle uçağa verilmeyecek .

  3. İstisnalar:

    • Sadece lityum düğme pil ile çalışan küçük kilit sistemleri bu kurala tabi değil.


Yolcular İçin Pratik Öneriler

  • Satın Alırken Dikkat: Yeni akıllı bagaj almayı planlıyorsanız, bataryanın kolayca çıkarılabildiğinden emin olun.

  • Yolculuk Öncesi Kontrol: Havalimanı güvenlik ekranından önce bataryayı çıkartın ve koruyucu kaplama ya da plastik torbada taşıyın.

  • Alternatif Seçenekler: Harici güç bankası kullanarak telefon/tablet şarjı yapabilir; kabin içi pratiklikten ödün vermeden güvenliği koruyabilirsiniz.


Sonuç

Bu yeni uygulama, dünya genelinde yaygınlaşan akıllı bagaj modellerinin yol açabileceği güvenlik risklerini minimize etmeyi amaçlıyor. Seyahatinizin sorunsuz geçmesi için bagajınızı önceden hazırlayın, bataryanızı çıkarmayı unutmayın!

Okumaya Devam Et

Gündem

Kağıthane’de Ev Arkadaşı Dehşeti: Yumurta Çırparken Boğazını Keserek Öldürdü

Yayımlandı

üzerinde

Açıklaması:
İstanbul Kağıthane Gürsel Mahallesi’ndeki gecekonduda çıkan kavgada Ferhat O., yumurta çırpan arkadaşı Oktay Barbaros’un boğazını keserek öldürdü. Olayın ayrıntıları, güvenlik kamerası görüntüleri ve soruşturma süreci bu haberde.

Olayın Genel Hatları

31 Temmuz 2025, saat 15:30 sıralarında İstanbul Kağıthane’ye bağlı Gürsel Mahallesi’ndeki bir gecekonduda yaşayan iki ev arkadaşı arasında çıkan tartışma, trajik bir şekilde sonlandı. İddiaya göre, marketten alınan yumurtaları tabağa koyup çırpmaya başlayan Oktay Barbaros (41), henüz bilinmeyen bir nedenle tartıştığı Ferhat O. tarafından boğazı kesilerek öldürüldü.

Olay Anı ve Görgü Tanıkları

  • Sabah saatlerinde birlikte markete giderek yumurta alan Barbaros ve Ferhat O., eve döndüklerinde Barbaros’un mutfakta yumurtaları çırptığı sırada tartışmaya başladı.

  • Kısa sürede kavgaya dönüşen olayda, Ferhat O. eline geçirdiği bıçakla Barbaros’un boğazını kesti. Barbaros, olay yerinde hayatını kaybetti .

  • Olayı gören başka bir tanık olmadı; ancak mahalle sakinleri, kısa süre sonra polis ve sağlık ekiplerinin bölgeye sevk edildiğini belirtti.

Güvenlik Kamerası Kayıtları

Olayla ilgili polis, şüphelinin marketten yumurta aldığı ve gecekondunun önünde beklediği anlara ilişkin güvenlik kamerası görüntülerini elde etti. Şüphelinin görüntüleri, failin olaydan sonra kaçma planını da netleştirdi.

Şüphelinin Yakalanması ve Soruşturma

  • Ferhat O., olayın ardından kaçtı; ancak polis ekipleri tarafından kısa süre içerisinde yakalandı ve gözaltına alındı .

  • Cumhuriyet Savcılığı, olay yerinde olay yeri inceleme ekiplerinin topladığı deliller ve güvenlik kayıtları doğrultusunda soruşturmayı derinleştirdi. Şüpheli, “kasten öldürme” suçundan adliyeye sevk edildi.

Hukuki Boyut ve Olası Cezai Süreç

Türk Ceza Kanunu’nda “kasten öldürme” suçu, ağırlaştırılmış müebbet veya 24–30 yıl arasında hapis cezasıyla cezalandırılıyor. Soruşturmanın tamamlanmasının ardından suçun niteliği, sanığın kast derecesi ve olaya etki eden diğer unsurlar göz önünde bulundurularak ceza belirlenmesi bekleniyor.

Bölge Halkının Tepkisi

Gürsel Mahallesi sakinleri, benzer olayların yaşanmaması için hem kolluk kuvvetlerinin bölge devriyelerini artırmasını hem de benzer gecekondulardaki güvenlik önlemlerinin güçlendirilmesini talep ediyor. Sosyal medya üzerinde de “Kağıthane’de Ev Arkadaşı Dehşeti” etiketiyle yayınlanan paylaşımlar, konunun ne kadar hassas olduğunu gözler önüne seriyor.

Sonuç ve Değerlendirme

Kağıthane’de peş peşe yaşanan bu tür şiddet olayları, toplumda “konut güvensizliği” ve “arkadaşlık/ortak yaşam anlaşmazlıkları” konusunda farkındalık oluşturuyor. Yetkililer, benzer trajedilerin önüne geçmek için erken müdahale mekanizmaları ve ruh sağlığı desteği uygulamalarının hayata geçirilmesi gerektiğine dikkat çekiyor.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar