Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Gündem

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Çiftçiye 37 milyar lira hibe vereceğiz

Yayımlandı

üzerinde

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi Beştepe Millet Sergi Salonu’nda düzenlenen çiftçilerle iftar programında konuştu.

15 Temmuz darbe girişiminde çiftçilerin milli iradeyi ve ülkeyi korumak için en ön safta yer aldığını belirten Erdoğan, “Darbecileri engellemek için mahsulünü ateşe verecek kadar vatanlarına sevdalı çiftçilerimizin fedakarlığını hiçbir zaman unutmayacağız.” dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, göreve geldikleri günden itibaren tüm vatandaşların saadeti, refahı ve kardeşliği için geceli gündüzlü koşturduklarını belirtti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan tarımda son 22 yılda 110 milyar dolarlık dış ticaret fazlası verdiklerini belirterek, 186 ülkeye 2 bin 250 çeşit tarımsal ürünün ihraç edildiğini söyledi.

Türkiye’nin ihracatta 13 üründe dünyada ilk 3 ülke arasında yer aldığını, ayrıca 104 ülkeye tohum ihracatı gerçekleştirildiğini dile getiren Erdoğan, bu listeyi daha da uzatmanın mümkün olduğunu ifade etti.

“Önümüze çıkan engellere takılmadan, şahsımızı ve hükümetimizi hedef alan saldırılara teslim olmadan, Türkiye’nin iyiliğini istemeyen alçakların sabotajlarına prim vermeden 85 milyonun huzuru ve esenliği için gayret gösteriyoruz.” diyen Erdoğan, şunları kaydetti:

“Hem tarıma hem de yaz kış demeden üretim yapan çiftçi kardeşlerimize hak ettiği değeri vermenin çabasındayız. Gayretlerimizin, emeklerimizin olumlu neticelerini hamdolsun çok geniş bir yelpazede bizzat görmeye başladık. Bitkisel üretimden hayvancılığa, balıkçılıktan kırsal kalkınma yatırımlarına, tarımın her alanında ülkemizin gerçek potansiyeli ortaya çıkıyor. Burada elbette uzun uzadıya anlatacak değilim. Sektörün içinde olanlar zaten neyin ne olduğunu gayet iyi biliyor. Sadece birkaç önemli rakamı paylaşmak arzusundayım. Özellikle ellerine geçirdikleri her fırsatı Türk tarımını ve onun arkasındaki milyonlarca kahramanı kötülemek için kullananların burayı çok dikkatli dinlemesini tavsiye ediyorum.”

206 ÇEŞİT MAHSUL ÜRETİLİYOR

Erdoğan, verimli ve kaliteli üretimin artması için son 22 yılda reel rakamlarla 2 trilyon 70 milyar lira tarım desteği verdiklerini, 2025 yılında şu ana kadar 24 milyar lira ödeme yaptıklarını vurguladı.

Yıl sonunda bu rakamın 135 milyar lirayı bulacağına dikkati çeken Erdoğan, şöyle devam etti:

“Yine burada, birilerinin ‘Türkiye’de tarım bitti’ dediği rakamları söylüyorum. Ülkemizde 206 çeşit tarım mahsulü üretiliyor. Bunların bir çoğunda hamdolsun kendimize yeter durumdayız. Sebze ve meyve üretiminde dünyada 4’üncüyüz. Bitkisel üretimde 11’inciyiz. 21 üründe dünyada ilk 3’teyiz. Çiğ süt üretiminde dünyada 9’uncu, Avrupa’da 3’üncü sıradayız. Sığır eti üretiminde dünyada 7’nci, Avrupa’da 1’inci konumdayız. Tavuk eti üretiminde dünyada 9’uncu, Avrupa’da ise 2’nciyiz. Yumurta üretiminde dünyada 10’uncu, Avrupa’da 2’nci. Bal üretiminde dünyada 2’nci, Avrupa’da ilk sırada bulunuyoruz. Su ürünleri yetiştiriciliğinde dünyada 16’ncı, Avrupa’da 2’nci sıradayız.”

Tarım sektörünün geçen yıl Türkiye ortalamasının da üzerinde büyüme gerçekleştirdiğini belirten Erdoğan, 2002 yılında 25 milyar dolar olan tarımsal hasılayı üç katına çıkartarak 2024 yılında 74 milyar dolara yükselttiklerini söyledi. Erdoğan şöyle konuştu:

“Şuraya da özellikle dikkatinizi çekiyorum; ‘Tarım bitti’ iftirası atılan Türkiye bugün, tarımsal hasılada Avrupa’da lider, dünyada ise 8’inci sıradadır. Aynı dönemde ihracatımızı 3,8 milyar dolardan aldık geçen sene 32,6 milyar dolara ulaştırdık. Yani 2002’de ülke olarak neredeyse bir yılda yaptığımız ihracatı bugün sadece tarımda gerçekleştiriyoruz.”

“TARIM SEKTÖRÜNÜ KARALAMAYA DEVAM EDERLER”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, idrakleri kapanmamış olanlar için bu rakamların ziyadesiyle kafi olduğuna vurgu yaparak, “İktidarla muhalefeti karıştıranlara ne desek boş. Onlar bir yalan bulup, değilse uydurup hükümetimizi ve tarım sektörünü karalamaya devam ederler. Güneş balçıkla sıvanmaz. Yalan ne kadar büyük olursa olsun hakikat güneşini kapatamaz. Muhalefetin çarpıtmalardan medet umarak perdelemeye çalıştığı tarım sektörümüzün gerçekleri bunlardır. Bütün bu başarıda emeği olan, alın teri döken siz çiftçi kardeşlerimi bugün bir kez daha yürekten tebrik ediyorum.” şeklinde konuştu.

Fırsatçılarla mücadelenini sürdüğünü belirten Erdoğan, kurumların fahiş fiyat incelemelerinin sürdüğünü ifade etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan, ayrıca ürün arzına dönük önlemleri de aldıklarına işaret ederek, temel gıda ürünlerinde arz sıkıntısının belirtti. Erdoğan şunları söyledi:

“İnsanımızın ücretini ödediği üründe hile, hurda, aldatmaca olmamasıdır. Bakanlığımız sizlerin alın terinizle ürettiğiniz ürünleri vatandaşlara sahtecilikle, taklitle sunanlara karşı bir denetim seferberliği başlattı. Denetimler sonucunda taklit, tağşiş yapılan sağlıksız ürünler artık anlık olarak yayınlanıyor. Sağlıklı ve güvenilir gıda denetimleri yanında fahiş fiyatla mücadelemizde hız kesmeden sürüyor. Aç gözlüler özellikle mübarek ramazan ayını fırsata çevirmek için eskiden beri malumunuz her yola başvurmaktadır. Bu ramazan öncesinde fırsatçılara meydanın boş olmadığını göstermek adına bir dizi tedbir aldık. Devlet olarak adeta dört koldan çok yoğun bir mücadele içine girdik. Ticaret Bakanlığımız, Hazine ve Maliye Bakanlığımız ve Rekabet Kurulumuz fahiş fiyat artışı yapanlarla ilgili incelemeler başlattı.”

Birçok işletmenin, indirim kampanyalarıyla hem enflasyonla mücadeleye destek verdiğine hem de ramazan ayında vatandaşın daha uygun maliyetle ürünlere ulaşmasına destek olduğuna dikkati çeken Erdoğan, “İnşallah ramazan ayından sonra da bu mücadelemiz sürecek. Vatandaşın helal lokmasına göz dikenlerin heveslerini Allah’ın izniyle kursaklarında bırakmaya devam edeceğiz.” dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, bütün tarım politikalarının merkezine, üretimin en temel faktörü suyu aldıklarını belirtti.

Son 22 yılda tam 3 trilyon 350 milyar lira maliyetli 11 bine yakın su ve sulama tesisini hizmete aldıklarını hatırlatan Erdoğan, “Bu yıl içinde de 132 milyar lira yatırımla 321 tesisi daha sizlerin hizmetine sunacağız. Şurası bir gerçek ki sadece devletimizin yatırımları ve sizlerin emeğiyle üretimde istenen sonuçların alınması mümkün değil. Her geçen yıl iklim değişikliğinin sebep olduğu sıkıntılara daha fazla maruz kalıyoruz. Maalesef bu yıl da benzer bir durumla karşılaştık. Bu tür durumlar için tarım sigortasının ehemmiyetini tekrar hatırlatıyor, sigorta yaptırmayan çiftçi kardeşlerimizi sigorta yapmaya davet ediyorum. Prim ödemelerinin 3’te 2’sine kadarını devlet olarak karşıladığımız TARSİM’in kapsamını her geçen yıl genişletiyor, yeniliklerle çiftçimizin ürünlerini koruma altına almasına destek sağlıyoruz.”

18,5 MİLYAR LİRALIK KIRSAL KALKINMA DESTEĞİ

Kırsalda hayat standardının yükseltilmesi, kadın ve genç nüfusun üretime teşvik edilmesine yönelik çalışmalarının sürdüğünü, uyguladıkları kırsal kalkınma programlarında yüzde 50 ile yüzde 100 arası hibe desteklerinin bulunduğunu aktaran Erdoğan, konuşmasını şu sözlerle tamamladı:

“Şu müjdelerimizi de paylaşmak istiyorum; 2025 yılında bütçeden ve uluslararası kurum, kuruluşlardan kredi ve eş finansman desteğiyle 18,5 milyar liralık kırsal kalkınma desteği vereceğiz. Böylece kırsala yaklaşık 25 milyarlık yatırım ve 10 bin kişiye istihdam sağlamış olacağız. Ayrıca uluslararası finans kuruluşlarından sağlanan yeni kaynakları taşkın koruma projelerinden kuraklık önleme sistemlerine, kırsal kalkınmadan ormancılığa kadar sektörümüzün gelişimi için kullanmayı sürdürüyoruz. Bu seneden itibaren 5 yıl boyunca tarımın çeşitli alanlarında kullanılmak üzere 1 milyar dolar yani 37 milyar lira yeni kaynağı çiftçilerimize hibe olarak vereceğiz. Bunun 250 milyon dolarının sadece deprem bölgesine tahsis edildiğini de ayrıca ifade etmek isterim. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun diyorum.”

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gündem

Isparta’da Tur Midibüsü Faciası: 5 Kişi Hayatını Kaybetti, Şoför Tutuklandı

Yayımlandı

üzerinde

Isparta’da Tur Midibüsü Faciası: 5 Kişi Hayatını Kaybetti, Şoför Tutuklandı

Tarih: 23.06.2026 | Saat: 16:23

DHA

Isparta’nın Gelendost ilçesinde meydana gelen trajik kazada, Konya’dan Barla’ya geziye giden bir tur midibüsü şarampole devrildi. Kazada 5 kişi hayatını kaybederken, 25 kişi yaralandı. Midibüs şoförü Halit Emre Cengiz (25), çıkarıldığı mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildi.

Kaza Nasıl Gerçekleşti?

Kaza, 20 Haziran’da saat 19.00 sıralarında Isparta-Konya kara yolunun Gelendost’a bağlı Bağıllı köyü yakınlarında yaşandı. Edinilen bilgiye göre, Halit Emre Cengiz yönetimindeki 42 BFT 431 plakalı tur midibüsü, sağanak yağış nedeniyle kayganlaşan yolda kontrolden çıkarak şarampole yuvarlandı. Kazanın şiddetiyle araç hurdaya dönerken, çevredeki vatandaşların ihbarı üzerine bölgeye çok sayıda sağlık ve jandarma ekibi sevk edildi.

Hayatını Kaybedenler ve Yaralılar

Kazada Öznur Altuntaş (37), Keziban Baysal (60), Gülperi Ertürk (77) ve Rahime Şahin (54) olay yerinde yaşamını yitirirken, ağır yaralanan Meryem Dinç (60) ise kaldırıldığı Isparta Şehir Hastanesi’nde tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı. Yaralanan 25 kişi ise hastanelerdeki tedavilerinin ardından taburcu edildi.

Şoför Tutuklandı

Kazayı hafif sıyrıklarla atlatan midibüs şoförü Halit Emre Cengiz, gözaltına alındıktan sonra Yalvaç’ta adliyeye sevk edildi. Mahkemeye çıkarılan Cengiz, “bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olmak” suçlamasıyla tutuklanarak Yalvaç T Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumu’na gönderildi.

Yetkililerden Açıklama

Jandarma ekipleri kazayla ilgili geniş çaplı soruşturma başlatırken, uzmanlar yağışlı havalarda sürücülerin hız limitlerine mutlaka uyması ve lastik kontrollerini ihmal etmemesi konusunda uyarılarda bulundu. Yetkililer, kazanın kesin nedeninin teknik inceleme raporunun ardından netlik kazanacağını belirtti.

Okumaya Devam Et

Gündem

Ankara’da Belediye Otobüsü ve Hafif Ticari Araç Çarpıştı: 1 Ölü, 9 Yaralı

Yayımlandı

üzerinde

Ankara’da Belediye Otobüsü ve Hafif Ticari Araç Çarpıştı: 1 Ölü, 9 Yaralı

Tarih: 23 Haziran 2026
Saat: 15:08

Ankara’nın Yenimahalle ilçesinde meydana gelen trafik kazasında EGO otobüsü ile hafif ticari araç çarpıştı. Feci kazada 1 kişi hayatını kaybederken 9 kişi yaralandı.

Kaza, öğle saatlerinde Fatih Sultan Mehmet Bulvarı üzerinde yaşandı. Aynı yönde ilerleyen 06 GAF 410 plakalı EGO otobüsü ile 06 BG 0864 plakalı hafif ticari araç, Şaşmaz Kavşağı yakınlarında çarpıştı. Çarpışmanın şiddetiyle araçlarda büyük hasar oluşurken, kazada 1 kişi hayatını kaybetti, 9 kişi yaralandı.

İhbar üzerine bölgeye polis, sağlık ve itfaiye ekipleri sevk edildi. Sağlık ekipleri yaralılara olay yerinde ilk müdahaleyi yaparken, yaralılar ambulanslarla kentteki çeşitli hastanelere kaldırıldı. Polis ekipleri kazanın meydana geliş nedenine ilişkin inceleme başlattı.

EGO’dan kazayla ilgili açıklama

Kazanın ardından EGO Genel Müdürlüğü sosyal medya hesabı üzerinden bir açıklama yayımladı. Açıklamada, kazanın saat 14.21’de Yenimahalle ilçesi Yeni Batı Mahallesi Fatih Sultan Mehmet Bulvarı Ankara istikametinde meydana geldiği belirtildi. EGO’ya bağlı 505 numaralı Sincan-Sıhhiye hattında hizmet veren otobüsün karıştığı kazada, ilk değerlendirmelere göre seyir halindeki otobüsün önüne aniden çıkan hafif ticari aracın yaptığı manevra sonucunda otobüs sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybettiği ifade edildi.

EGO yetkilileri, araç kamera kayıtlarının incelenmeye başlandığını ve teknik ile idari süreçlerin derhal başlatıldığını duyurdu. Açıklamada, “Meydana gelen kaza sonucunda maalesef bir vatandaşımız hayatını kaybetmiş, 9 vatandaşımız ise yaralanmıştır. Yaralı vatandaşlarımız olay yerine sevk edilen sağlık ekiplerince çevredeki hastanelere nakledilmiş olup tedavileri devam etmektedir. Hayatını kaybeden vatandaşımıza Allah’tan rahmet, kederli ailesine ve yakınlarına başsağlığı ve sabır diliyor; yaralı vatandaşlarımıza acil şifalar temenni ediyoruz” denildi.

Kazayla ilgili soruşturma sürüyor.

Okumaya Devam Et

Gündem

Eski eşi tarafından boğulan Hanım’ın ağabeyi: Biri, birine mesaj attı diye adam mı öldürülür

Yayımlandı

üzerinde

Eski eşi tarafından boğulan Hanım’ın ağabeyi: Biri, birine mesaj attı diye adam mı öldürülür

Tarih: 23.06.2026
Saat: 14:01

DHA

ANTALYA – Antalya’nın Muratpaşa ilçesinde, eski eşi Hızır Çelik tarafından eşarbıyla boğularak öldürülen 2 çocuk annesi Hanım Biçer’in (30) cinayetinde yeni ayrıntılar ortaya çıktı. Davanın ikinci duruşmasında konuşan maktulün ağabeyi Recep Biçer, sanığın aldatma iddiasına isyan ederek, “Biri, birine mesaj attı diye adam mı öldürülür?” dedi.

Olay Gecesi ve Cinayet Anı

Cinayet, 11 Eylül 2025’te saat 01.00 sıralarında Muratpaşa ilçesi Güzeloba Mahallesi’ndeki bir apartman dairesinde meydana geldi. Olaydan bir hafta önce yeni evine taşınan Hanım Biçer, eski eşi Hızır Çelik ile eve geldi. İkili arasında başlayan tartışma kısa sürede kavgaya dönüştü. Çelik, Biçer’i eşarpla boğduktan sonra yastıkla yüzünü kapatarak etkisiz hale getirdi.

Cinayetin ardından yaklaşık 3 saat evde kalan Çelik, daha sonra olay yerinden ayrıldı. Yaklaşık 16 saat sonra ise Hanım Biçer’in kardeşini arayarak, “Eşimi öldürdüm, gidip teslim olacağım” dedi ve telefonu kapattı. Bunun üzerine yakınlar durumu 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bildirdi. Eve gelen Cinayet Büro Amirliği ekipleri, Hanım Biçer’in hayatını kaybettiğini belirledi. Biçer’in cansız bedeni otopsi için Antalya Adli Tıp Kurumu’na kaldırıldı.

Hızır Çelik ise Döşemealtı Polis Merkezi’ne giderek teslim oldu ve çıkarıldığı mahkemece tutuklandı. İlk ifadesinde, eşinin kendisini tehdit ederek para istediğini, bu nedenle tartışma çıktığını ve öldürdüğünü söylediği belirtildi.

Güvenlik Kamerası Görüntüleri Ortaya Çıktı

Hanım Biçer’in son anları güvenlik kamerasına yansıdı. Görüntülerde, Biçer ve Çelik’in siteye birlikte girdikleri, Biçer’in kapıyı açtığı ve ikilinin eve girdiği görülüyor. Bir süre sonra Hızır Çelik’in evden tek başına, elinde poşetle çıktığı ve merdivenden indikten sonra bir süre eve baktığı, ardından siteden uzaklaştığı anlar kameraya kaydedildi.

Ağabeyin İsyanı: “En Ağır Cezayı İstiyorum”

Davanın ikinci duruşması Antalya 1. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görüldü. Duruşmaya tutuklu sanık Hızır Çelik, maktulün ağabeyleri Resul Biçer ve Recep Biçer ile taraf avukatları katıldı.

Maktulün ağabeyi Recep Biçer, mahkemede yaptığı konuşmada sanığın daha önce kendisini arayarak eşinin kendisini aldattığını iddia ettiğini belirtti. Biçer, “Sanık çevremizdeki herkese Hanım’ı öldüreceğini söylemişti. Hatta bir düğüne gitmiştik. Hanım’a, ‘Düğüne gidersen çocukları öldürür, videosunu çeker sana atarım’ demiş. Kız kardeşim bu nedenle düğüne katılmadı” dedi.

Recep Biçer ayrıca, sanığın daha önce kendisine yönelik tehditlerini de anlattı: “Bunu duyan büyük kardeşim Resul, sanığa ve ağabeyine ulaşmış, neden böyle yaptığını sormuş. Sanık da ona, ‘Ben onunla karşılaşabilseydim balkondan atar, intihar süsü verirdim’ demiş”. Biçer, “Sanıktan şikayetçiyim. En ağır ceza neyse almasını istiyorum” ifadelerini kullandı.

Aldatma İddiasına Sert Tepki

Sanık avukatının sorusu üzerine söz alan Recep Biçer, sanığın aldatma iddiasına dayanak gösterdiği mesajla ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. Biçer, “Biz, ‘Kardeşimizin telefon hattı senin adına olduğu için, madem böyle bir şey varsa dokümanını çıkar, delil olarak bize göster’ dedik. Biri, birine mesaj attı diye adam mı öldürülür?” dedi.

Biçer, sanığın kendisine boşanmadan önce gösterdiği mesajda “Nasılsın canım” yazdığını ancak muhatabın isminin olmadığını, sadece bir numara bulunduğunu belirtti. Bu durumu maktule sorduğunda ise Hanım Biçer’in, “Telefon hattı zaten sanığa ait, bir şey varsa çıkarıp getirsin” dediğini ve mesajı atmadığını söylediğini aktardı.

Sanıktan Savunma: “Suçlamaları Kabul Etmiyorum”

Duruşmada söz alan sanık Hızır Çelik ise suçlamaları reddetti. Maktulün ailesiyle sorunlar yaşadığını ileri süren Çelik, “Bu insanlar baş edilebilecek insanlar değildi. Recep Biçer’in başkalarıyla kötü bir hayat sürdüğünü biliyorum” dedi.

Çelik ayrıca, maktulün çocuklarına şiddet uyguladığını iddia ederek, “Ben onun yerine çocuklarıma annelik yapıyordum. Çünkü o çocuklarıma şiddet uyguluyordu, kendi kendine jilet atıyordu” ifadelerini kullandı. Ancak mahkeme heyeti, sanık Hızır Çelik’in tutukluluk halinin devamına karar vererek duruşmayı erteledi.

Tanık Beyanları ve Yeni Gelişmeler

Duruşmada dinlenen tanıklardan biri olan sanığın kız arkadaşı Svitlana L., olaydan bir gün sonra haberdar olduğunu söyledi. Olay günü Çelik’in 2 çocuğuyla evine geldiğini anlatan Svitlana L., akşam saatlerinde sanığın telefonuna bir fotoğraf geldiğini belirtti: “Saat 21.00 civarındaydı. Sanığa Telegram ya da WhatsApp’tan bir fotoğraf geldi. Baktığımda sanık Hızır’ın eski eşinin bir sahilde oturduğunu gördüm. Hızır bana, ‘Acil gitmem gerekiyor, gitmezsem eşim kendini öldürecek’ dedi”.

Svitlana L., sanığın sabaha karşı 04.00-04.30 civarında eve geldiğini, aşırı telaşlı ve ağladığını, “Caddede aşırı trafik olduğunu, birisiyle kavga ettiğini ve birisini öldürdüğünü söyledi. Eşini öldürdüğünü bir gün sonra haberlerden öğrendim” diyerek ifade verdi.

“Çocuklarına Düşkünlüğünü Kullandı”

Recep Biçer, kardeşinin çocuklarına çok düşkün olduğunu belirterek, sanığın bu zafiyeti kullandığını ifade etti: “Velayet davası açmıştı. Sanık da ‘Tamam, çocukları sana vereyim’ demiş ve bir plan yapmış. Kardeşimin çocuklarına düşkünlüğünü kullanarak onu götürüp, bu olayı işledi”.

Mahkeme heyetinin sanık hakkındaki tutukluluk kararının devamına hükmetmesinin ardından dava ertelendi. Hanım Biçer’in ailesi, adalet arayışlarının sürdüğünü ve sanığın en ağır cezayı almasını beklediklerini dile getirdi.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar