Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Gündem

BOSNA HERSEK’TE HUZUREVİNDE YANGIN FACİASI: EN AZ 9-10 ÖLÜ, YAKLAŞIK 20 YARALI

Yayımlandı

üzerinde

BOSNA HERSEK’TE HUZUREVİNDE YANGIN FACİASI: EN AZ 9-10 ÖLÜ, YAKLAŞIK 20 YARALI

Yayın: 05 Kasım 2025 | Saat: 03:20 (TSİ) · Okuma süresi: ~3 dakika

FatihDoganMedya — Tuzla (Bosna Hersek) — Bosna Hersek’in kuzeydoğusundaki Tuzla kentinde bir kamu huzurevinde akşam saatlerinde çıkan yangın, faciayla sonuçlandı. İlk gelen raporlara göre en az 9–10 kişi hayatını kaybetti, yaklaşık 20 kişi yaralandı ve çok sayıda sakin çeşitli hastanelere kaldırıldı


Olayın kısa özeti

Yangının, huzurevinin üst katlarında akşam saatlerinde başladığı, itfaiye ekiplerinin hızla bölgeye sevk edildiği ve kısa süre içinde alevlerin kontrol altına alınmaya çalışıldığı bildirildi. Olay yerine sevk edilen ekiplerin yaptığı tahliyeler sırasında çok sayıda yaşlının duman zehirlenmesi ve yanık şüphesiyle hastanelere götürüldüğü aktarıldı. Kesin can kaybı ve yaralı sayısı üzerinde çalışmalar sürüyor.

Yetkililerin açıklamaları

Tuzla kanton başkanı Irfan Halilagić, bazı ölü ve yaralı bilgileri aldıklarını doğrularken, sayıları en kısa sürede netleştireceklerini söyledi. Üniversite Klinik Merkezi Tuzla’dan yetkililer ise hastanelerinde karbonmonoksit zehirlenmesi ve yanık vakalarıyla ilgilenildiğini açıkladı; bazı yaralıların yoğun bakımda olduğu bildirildi. Yangının kesin nedeni henüz belirlenmedi; soruşturma başlatıldı.

Kurtarma ve sağlık müdahalesi

Tuzla itfaiye ekiplerine komşu belediyelerden de destek ekipleri gönderildi. Kurtarma çalışmaları kapsamında bina içindeki yaşlıların tahliyesi öncelikli olarak yürütüldü; yaralıların dağıtıldığı hastanelerde tedavi süreci devam ediyor. Sağlık merkezleri ve belediye yetkilileri, yakınlarına yardım ve bilgi sağlanması için irtibat noktaları oluşturdu.

Görgü tanıklarının ifadeleri

Olay yerinden gelen görüntüler ve görgü tanıklarının anlatımlarına göre, alevler kısa sürede üst katlara yayıldı ve yoğun duman bina içinde panik yarattı. Bazı sakinler camlardan atlayarak ya da balkonlara çıkarak kurtulurken, itfaiye ve sağlık ekiplerinin müdahalesiyle daha fazla can kaybı önlenmeye çalışıldı

Soruşturma ve olası neden

Resmi makamlar yangının çıkış nedenini belirlemek için teknik inceleme başlattı. İlk raporlarda kasti müdahale yönünde bir bilgi paylaşılmazken, yangın güvenliği uygulamaları, binanın elektrik tesisatı ve ateşin yayılma biçimi incelemeye alındı. Bölge yetkilileri, vatandaşlardan spekülasyonlardan kaçınmalarını ve yetkililerin açıklamalarını takip etmelerini istedi.


Arka plan (kısa)

Balkanlar’da huzurevi ve bakımevi yangınlarına dair geçmişte de endişe verici olaylar yaşanmıştı; bazı ülkelerde ihmale bağlı soruşturmalar açılmış, denetimler gündeme gelmişti. Uzmanlar, yaşlı bakım merkezlerinde yangın güvenliği yatırımlarının ve denetimlerinin artırılması gerektiğini vurguluyor. (İlgili geçmiş vakalar ve soruşturmalar için uluslararası haber kaynakları takip ediliyor.)


Ne yapılıyor — Resmi talepler

  • Yerel makamlar, yaralıların tedavisi ve tahliye sonrası barınma ihtiyacı için koordinasyon sağlıyor.

  • Polis ve itfaiye ekipleri yangının kesin nedenini tespit etmeye yönelik araştırmayı sürdürüyor.


Gelişmeler oldukça haberimiz güncellenecektir.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gündem

SON DAKİKA | İçişleri Bakanlığı duyurdu: CHP’li 2 belediye başkanı görevden uzaklaştırıldı

Yayımlandı

üzerinde

SON DAKİKA | İçişleri Bakanlığı duyurdu: CHP’li 2 belediye başkanı görevden uzaklaştırıldı

23 Haziran 2026 |  21:30.

İçişleri Bakanlığı, hakkında “suç işlemek amacıyla örgüt kurma ve rüşvet almak” suçlamasıyla soruşturma yürütülen iki CHP’li belediye başkanının görevden uzaklaştırıldığını duyurdu. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat ve Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut, tutuklanmalarının ardından geçici tedbir olarak görevlerinden alındı.

Bakanlığın sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat hakkında İstanbul Anadolu 3. Sulh Ceza Hakimliğinin 23.06.2026 tarihli ve 2026/711 sorgu numaralı kararıyla tutuklama kararı verildiği belirtildi. Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut ise Silifke Cumhuriyet Başsavcılığının 22.06.2026 tarihli ve 2026/2236 sorgu numaralı kararıyla tutuklandı.

Açıklamada, her iki başkanın da Anayasa’nın 127’nci maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 47’nci maddesi uyarınca, geçici bir tedbir olarak İçişleri Bakanlığınca görevlerinden uzaklaştırıldığı ifade edildi.

Adalar Belediye Başkanı Akpolat hakkında yürütülen soruşturma kapsamında “rüşvet”, “irtikap”, “resmî belgede sahtecilik” ve “suç işlemek amacıyla örgüt kurma ve yönetme” gibi suçlamalar yer alıyor. Soruşturma kapsamında Akpolat’ın yanı sıra çok sayıda kişinin gözaltına alındığı ve bazılarının tutuklandığı öğrenildi.

İstanbul Valiliği’nin, Adalar Belediye Başkanı Akpolat’ın tutuklanması ve görevden uzaklaştırılmasının ardından Adalar İlçe Belediye Meclisi’ni başkan vekili seçimi için toplantıya çağıracağı belirtiliyor.

Okumaya Devam Et

Gündem

Ordu’da Korkunç Cinayet: Tartıştığı Eşini Manavda Bıçaklayarak Öldürdü, Bir Kişiyi de Ağır Yaraladı

Yayımlandı

üzerinde

Ordu’da Korkunç Cinayet: Tartıştığı Eşini Manavda Bıçaklayarak Öldürdü, Bir Kişiyi de Ağır Yaraladı

Tarih: 23 Haziran 2026
Saat: 19:43

DHA

Ordu’nun Kumru ilçesinde dehşet saçan bir olay yaşandı. Serkan S. (38), henüz belirlenemeyen bir nedenle tartıştığı 4 çocuk annesi eşi Emine Sanmak’ı (36) çalıştığı manavda bıçaklayarak öldürdü. Olay sırasında yardıma koşan Celil A. (52) ise saldırgandan kaçmaya çalışırken bıçaklanarak ağır yaralandı.

Edinilen bilgilere göre olay, Kumru ilçesi Karacalı Mahallesi Halil Sıtkı Caddesi’nde saat 15.30 sıralarında meydana geldi. Serkan S. ile eşi Emine S. arasında çıkan tartışma kısa sürede büyüdü. Öfkeli koca, manavın içeriden kapısını kilitleyerek eşine bıçakla saldırdı. Emine Sanmak’ın çığlıkları üzerine çevredeki vatandaşlar manavın camını kırarak içeri girmek istedi. Ancak bu sırada saldırgan, manavdan kaçarak yol kenarında minibüsünde bekleyen Celil A.’yı da bıçaklayarak ağır yaraladı.

Eşi Hastanede Hayatını Kaybetti

İhbar üzerine olay yerine sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Ağır yaralanan Emine Sanmak, sağlık görevlilerinin ilk müdahalesinin ardından Kumru Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı. Doktorların tüm çabasına rağmen genç kadın kurtarılamadı. Celil A. ise Fatsa Devlet Hastanesi’ne sevk edilerek tedavi altına alındı. Hastaneden alınan bilgiye göre yaralının tedavisinin devam ettiği ve hayati tehlikesinin bulunduğu öğrenildi.

Katil Jandarmaya Teslim Oldu

Olayın ardından kaçan Serkan S., kısa süre içinde jandarma karakoluna giderek teslim oldu. Gözaltına alınan şüphelinin işlemleri devam ederken, olayla ilgili geniş çaplı soruşturma başlatıldı.

Yetkililerden Açıklama Bekleniyor

Ordu Valiliği ve Kumru Kaymakamlığı’nın olayla ilgili resmi bir açıklama yapması beklenirken, kamuoyunda kadına şiddet ve cinayetler bir kez daha kanayan yara olarak gündeme geldi.

Okumaya Devam Et

Gündem

Şişli’de Metrobüs İstasyonunda Gizlice Kadın Fotoğrafı Çeken Şüpheliye Vatandaş Müdahale Etti

Yayımlandı

üzerinde

Şişli’de Metrobüs İstasyonunda Gizlice Kadın Fotoğrafı Çeken Şüpheliye Vatandaş Müdahale Etti

Tarih: 23 Haziran 2026
Saat: 17:57

DHA

 

İstanbul Şişli’deki Mecidiyeköy Metrobüs İstasyonu’nda bir kişi, cep telefonuyla bir kadının fotoğraflarını gizlice çekti. Durumu fark eden vatandaşlar şüpheliye müdahale ederek polise teslim etti. O anlar cep telefonu kamerasına yansıdı

Olay, bugün saat 15.30 sıralarında Şişli Mecidiyeköy Metrobüs İstasyonu’nda meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, kimliği henüz öğrenilemeyen bir şahıs, istasyonda bekleyen bir kadının fotoğraflarını izinsiz olarak cep telefonuyla çekmeye başladı. Kadının fark etmesiyle birlikte çevredeki vatandaşlar da duruma müdahale etti.

Görgü tanıklarının ifadesine göre, şüphelinin rahatsız edici tavırları üzerine kalabalıklaşan vatandaşlar, şahsı yakalayarak çevre sarmıştı. Yaşanan arbede sırasında fotoğrafı çekilen kadın, sinirle şüpheliye “Bütün gün benim fotoğraflarımı çekmişsin” diyerek tepki gösterdi. O anlar, başka bir vatandaşın cep telefonu kamerasına yansıdı.

Kısa sürede olay yerine gelen polis ekipleri, vatandaşlar tarafından kontrol altında tutulan şüpheliyi teslim aldı. Yapılan ilk incelemelerde, şüphelinin cep telefonunda kadına ait fotoğrafların bulunduğu tespit edildi. Fotoğrafı çekilen kadının şüpheliden şikayetçi olduğu öğrenilirken, olayla ilgili adli soruşturma başlatıldı.

Yetkililer, özellikle toplu taşıma araçları ve kalabalık alanlarda benzer durumlarla karşılaşan vatandaşların 112 Acil Çağrı Merkezi’ne ihbarda bulunmaları ve güvenlik güçlerine yardımcı olmaları gerektiğini hatırlattı.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar