Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Gündem

Son dakika deprem mi oldu? Az önce deprem nerede oldu? İstanbul, Ankara, İzmir ve il il AFAD son depremler 24 Mart 2025

Yayımlandı

üzerinde

AFAD SON DEPREMLER LİSTESİ Lokasyon Saat / Tarih Enlem Boylam Derinlik Büyüklük Doğanşehir (Malatya) 23:54:12 23-03-2025 37,94583 37,67639 7,87 1,5 Van Gölü – [00.89 km] Tuşba (Van) 23:50:57 23-03-2025 38,75167 43,20833 9,03 1,4 Kırıkhan (Hatay) 23:42:59 23-03-2025 36,6 36,50472 7 1,2 Sarayköy (Denizli) 23:41:54 23-03-2025 37,91417 28,80417 7,3 2,2 TEKKEKOY-SARAYKOY (DENIZLI) 23:41:52 23-03-2025 37,9215 28,8028 10,3 2,5 Gürün (Sivas) 23:34:09 23-03-2025 38,83528 37,44667 7,16 1,5 Saimbeyli (Adana) 22:48:53 23-03-2025 37,80167 36,23306 6,98 1,2 Marmara Denizi – [09.98 km] Şarköy (Tekirdağ) 22:00:29 23-03-2025 40,67278 27,41861 7 1,4 GUZELKOY ACIKLARI-TEKIRDAG (MARMARA DENIZI) 22:00:26 23-03-2025 40,6695 27,4252 10,8 1,6 Susurluk (Balıkesir) 21:57:02 23-03-2025 40,09139 28,1375 8,53 1,9 TIRNOVA-MUSTAFAKEMALPASA (BURSA) 21:56:54 23-03-2025 39,8738 28,4517 13,2 2 Tillo (Siirt) 21:50:16 23-03-2025 37,96083 42,05028 8,55 1,3 Sincik (Adıyaman) 21:47:29 23-03-2025 38,08583 38,57889 7,01 1,6 Battalgazi (Malatya) 21:34:13 23-03-2025 38,20528 38,60444 7 1 EGE DENIZI 20:13:30 23-03-2025 36,6492 25,6388 9,5 3,2 Marmara Denizi – [05.00 km] Şarköy (Tekirdağ) 18:58:31 23-03-2025 40,67444 27,34389 7,56 1,9 MUREFTE ACIKLARI-TEKIRDAG (MARMARA DENIZI) 18:58:29 23-03-2025 40,6493 27,4037 16,3 1,4 Merkez (Elazığ) 18:27:50 23-03-2025 38,59361 39,66056 7,02 1,5 KAPIACMAZ-KOVANCILAR (ELAZIG) 18:27:47 23-03-2025 38,7013 39,8705 24,4 1,7 Andırın (Kahramanmaraş) 17:49:40 23-03-2025 37,72583 36,5025 7,04 1,7 AYSEPINARI-ANDIRIN (KAHRAMANMARAS) 17:49:37 23-03-2025 37,6307 36,5238 18,8 1,7 EGE DENIZI 15:00:29 23-03-2025 36,6628 25,8402 12,5 2 Aladağ (Adana) 14:51:47 23-03-2025 37,59028 35,43917 6,35 1,4 DARILIK-ALADAG (ADANA) 14:51:45 23-03-2025 37,5955 35,4195 12,8 1,5 Dalaman (Muğla) 14:49:17 23-03-2025 36,91694 29,01 7,09 1,5 COGMEN-DALAMAN (MUGLA) 14:49:16 23-03-2025 36,8723 29,0568 16,8 1,5 Hınıs (Erzurum) 14:33:53 23-03-2025 39,26944 41,9225 12,96 2,5 MOLLADAVUT-KARACOBAN (ERZURUM) 14:33:53 23-03-2025 39,2602 41,9435 6,8 2,5 Bahçesaray (Van) 12:59:20 23-03-2025 38,22556 42,76 7,12 2 SOGUTLU-TATVAN (BITLIS) 12:59:20 23-03-2025 38,3308 42,7258 6,9 2,1 Milas (Muğla) 12:58:13 23-03-2025 37,10889 27,85611 6,97 1,2 SEKKOY-MILAS (MUGLA) 12:58:13 23-03-2025 37,1465 27,9367 11,8 1,4 EGE DENIZI 12:50:08 23-03-2025 36,5435 25,6228 1,9 1,6 Kırıkhan (Hatay) 12:37:42 23-03-2025 36,42778 36,30444 7 1,7 MARASBOGAZI-(HATAY) 12:37:41 23-03-2025 36,3973 36,2638 5,7 1,7 Göksun (Kahramanmaraş) 12:35:58 23-03-2025 38,04167 36,60306 7 1,9 TEMURAGA-GOKSUN (KAHRAMANMARAS) 12:35:57 23-03-2025 38,0547 36,5872 14,3 1,8 KIBRIS-LEFKOSA 12:25:53 23-03-2025 34,9757 33,354 51,4 2,7 Bigadiç (Balıkesir) 12:11:06 23-03-2025 39,47583 28,16389 7 2,1 DEGIRMENLI-BIGADIC (BALIKESIR) 12:11:05 23-03-2025 39,4702 28,1148 12,2 2 EGE DENIZI 11:48:35 23-03-2025 36,5602 25,5948 14,6 1,6 Kaman (Kırşehir) 11:20:04 23-03-2025 39,44167 33,71861 7 2,3 SARIOMERLI-KAMAN (KIRSEHIR) 11:20:04 23-03-2025 39,429 33,7113 5,4 2,3 EGE DENIZI 10:28:38 23-03-2025 36,5607 25,6522 19,1 2,1 EGE DENIZI 09:56:16 23-03-2025 36,6177 25,6277 9,6 1,4 BADEMPINARI-(ELAZIG) 09:53:43 23-03-2025 38,5192 39,1265 8,9 2,4 Sivrice (Elazığ) 09:53:42 23-03-2025 38,47556 39,15972 11,5 2,6 EGE DENIZI 08:57:41 23-03-2025 36,6247 25,6057 7,4 2,3 EGE DENIZI 08:43:43 23-03-2025 36,6465 25,6422 6,5 1,7 Germencik (Aydın) 08:31:52 23-03-2025 37,85278 27,60889 7 2,5 HIDIRBEYLI-GERMENCIK (AYDIN) 08:31:51 23-03-2025 37,8832 27,5868 5 2,6 YUNANISTAN 08:31:06 23-03-2025 40,3807 23,5358 5 1 EGE DENIZI 08:26:30 23-03-2025 36,5858 25,6215 5 1,1 TOPARLAR-KOYCEGIZ (MUGLA) 08:07:54 23-03-2025 37,0133 28,667 7,2 2,3 Köyceğiz (Muğla) 08:07:53 23-03-2025 37,00306 28,69389 6,92 2,1 Çardak (Denizli) 07:49:58 23-03-2025 37,73889 29,6875 11,4 1 Pütürge (Malatya) 07:48:10 23-03-2025 38,23917 38,80972 7 1 Doğanşehir (Malatya) 07:20:38 23-03-2025 37,9375 38,04528 7,13 3,2 GUZELKOY-DOGANSEHIR (MALATYA) 07:20:37 23-03-2025 37,9775 38,0435 2,3 3,3 Yeşilyurt (Malatya) 07:17:09 23-03-2025 38,29222 38,21194 7,06 1,7 IKIZCE-YESILYURT (MALATYA) 07:17:08 23-03-2025 38,288 38,2087 5,5 1,4 Germencik (Aydın) 06:59:10 23-03-2025 37,84306 27,60167 7 1,3 GERMENCIK (AYDIN) 06:59:09 23-03-2025 37,8722 27,6033 16,1 1,6 Başçiftlik (Tokat) 06:06:22 23-03-2025 40,55833 37,14278 7 1,8 BASCIFTLIK (TOKAT) 06:06:22 23-03-2025 40,5513 37,1367 4,8 2,1 SOGUTCUK-KORKUTELI (ANTALYA) 05:52:00 23-03-2025 37,0215 30,4015 2,1 1,6 Bucak (Burdur) 05:51:57 23-03-2025 37,22083 30,75194 7 1,4 Saimbeyli (Adana) 05:33:10 23-03-2025 37,87222 36,23833 7 1,5 AKSAAGAC-SAIMBEYLI (ADANA) 05:33:09 23-03-2025 37,919 36,2022 7,2 1,6 Ege Denizi – [05.02 km] Bodrum (Muğla) 05:26:44 23-03-2025 36,92278 27,29 7 2,1 GOKOVA KORFEZI (EGE DENIZI) 05:26:43 23-03-2025 36,9482 27,3628 5,9 2,1 SENKOY-YEDISU (BINGOL) 05:11:27 23-03-2025 39,3795 40,5043 19,9 1,1 Doğanşehir (Malatya) 05:09:56 23-03-2025 38,17083 37,88556 15,35 1,5 Ortahisar (Trabzon) 04:49:56 23-03-2025 40,95472 39,67611 22,83 1,6 Gördes (Manisa) 04:46:30 23-03-2025 39,01861 28,21306 7,51 1,9 Tekman (Erzurum) 03:42:27 23-03-2025 39,60778 41,60583 7 1,7 ILIGOZE-TEKMAN (ERZURUM) 03:42:26 23-03-2025 39,624 41,5517 2,1 1,7 Akçadağ (Malatya) 03:12:05 23-03-2025 38,50639 37,94917 7,02 1,6 ALICERI-AKCADAG (MALATYA) 03:12:05 23-03-2025 38,4615 37,9422 9,9 1,6 Kozan (Adana) 03:10:18 23-03-2025 37,64444 35,90472 6,97 1,5 KARABUCAK-KOZAN (ADANA) 03:10:17 23-03-2025 37,638 35,8967 11,1 1,3 Menteşe (Muğla) 02:10:29 23-03-2025 37,12639 28,81083 6,92 1,6 KARACAOREN-(MUGLA) 02:10:29 23-03-2025 37,147 28,823 8,8 1,7 Van Gölü – [10.04 km] Gevaş (Van) 02:03:57 23-03-2025 38,54278 42,8775 7,02 1,2 INKOY-GEVAS (VAN) 02:03:57 23-03-2025 38,5218 42,8818 5,2 1,5 Saray (Van) 01:41:34 23-03-2025 38,53722 44,27722 7,18 2,3 KAZLIGOL-SARAY (VAN) 01:41:34 23-03-2025 38,5798 44,2168 5 2,5 BOZLAR-BIGA (CANAKKALE) 01:30:17 23-03-2025 40,324 27,3953 10,1 2 Biga (Çanakkale) 01:30:16 23-03-2025 40,3125 27,38028 6,98 1,8 Menteşe (Muğla) 00:44:54 23-03-2025 37,12139 28,81917 7 1,5 KARACAOREN-(MUGLA) 00:44:54 23-03-2025 37,1337 28,8423 5,5 1,8 OGUZ-BULDAN (DENIZLI) 00:43:22 23-03-2025 38,0825 28,9288 4,3 2,1 Buldan (Denizli) 00:43:21 23-03-2025 38,085 28,935 12,83 2 URUNVEREN-(ELAZIG) 00:40:47 23-03-2025 38,5258 39,1675 9,8 1,2 Sivrice (Elazığ) 00:40:46 23-03-2025 38,46667 39,1425 7 1,6 Merkez (Elazığ) 00:40:19 23-03-2025 38,50667 39,16083 6,65 1,4
Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gündem

“Bermuda’nın En Büyük Gizemi Şeytan Üçgeni Değilmiş! Okyanusun Dibinde 20 Km’lik ‘Canavar’ Yatıyor”

Yayımlandı

üzerinde

“Bermuda’nın En Büyük Gizemi Şeytan Üçgeni Değilmiş! Okyanusun Dibinde 20 Km’lik ‘Canavar’ Yatıyor”

Tarih ve Saat: 16 Aralık 2025, 01:30
Tahmini Okuma Süresi:4 dakika

Atlantik’in derinliklerinde, bilim insanları “dünyadaki hiçbir şeye benzemeyen” devasa bir yapı keşfetti. 30 milyon yıldır sırrını koruyan bu oluşum, Bermuda Adaları’nın neden batmadığını açıklayabilir.

Atlantik Okyanusu’nun mavi suları, onlarca yıldır Bermuda Şeytan Üçgeni efsaneleriyle anılıyordu. Ancak yeni bir bilimsel keşif, bölgenin su altında kalan çok daha büyük bir gizemini ortaya çıkardı. Bilim insanları, Bermuda’nın okyanus tabanının altında, 20 kilometre kalınlığında ve dünyada benzeri görülmemiş dev bir kaya katmanı tespit etti.

Bu olağanüstü keşif, Geophysical Research Letters dergisinde yayımlandı. Araştırmacılar, 31 milyon yıldır aktif olmayan volkanik bir bölge olan Bermuda’nın, nasıl olup da okyanus yüzeyinin yaklaşık 500 metre üzerinde yükselen bir çıkıntı (swell) üzerinde dengede durduğunu nihayet açıklayabileceklerini düşünüyor.

Jeolojik Bir Anomali: Bermuda Neden Batmıyor?

Normalde, bir volkanik ada zinciri, mantodan yükselen sıcak bir “hotspot” (sıcak nokta) üzerinde oluşur. Tektonik plaka hareket ettikçe, volkan aktivitesi durur ve ada, soğuyan kabuğun ağırlaşmasıyla zamanla sönüp batar. Hawaii takımadaları bu sürecin klasik bir örneğidir.

Ancak Bermuda bu kuralı bozuyor. Son volkanik patlamasından onlarca milyon yıl sonra bile ada, Atlantik tabanından 1.640 fit (500 metre) yüksekte durmaya devam ediyor. Bu durum, bilim dünyasında uzun süredir bir gizem olarak kabul ediliyordu.

Carnegie Bilim Enstitüsü’nden sismolog William Frazer ve Yale Üniversitesi’nden Jeffrey Park liderliğindeki ekip, bu gizemi çözmek için yerkabuğunun derinliklerine baktı.

Deprem Dalgaları İle Görüntüleme

Araştırmacılar, Bermuda’daki bir sismik istasyondan toplanan verileri analiz etti. Bu istasyon, dünyanın dört bir yanında meydana gelen 396 büyük depremin titreşimlerini kaydetmişti. Bilim insanları, bu depremlerden yayılan ve Dünya’nın iç katmanlarından geçerek gelen sismik dalgaları inceledi. Dalgaların farklı kaya türlerinden geçerken değişen hızları ve yönleri, adanın altındaki 50 kilometrelik bir derinliğe kadar detaylı bir görüntü oluşturmalarını sağladı.

Dev Katmanın Keşfi

Elde edilen görüntü, beklenmedik bir yapıyı ortaya çıkardı. Okyanusal kabuğun altında, normalde üst manto kayalarının başlaması gereken sınırda, 12.4 mil (20 kilometre) kalınlığında devasa bir kaya katmanı tespit edildi. Frazer, “Bermuda’da, kabuğun altında, Bermuda’nın üzerinde oturduğu tektonik plakanın içinde yerleşmiş bu başka bir katman var” diyerek keşfin sıra dışılığını vurguladı.

Bu katman, çevresindeki manto kayalarından daha az yoğun. Bu hafiflik, tıpkı suyun üzerinde yüzen bir sal gibi, Bermuda’nın bulunduğu okyanus kabuğu bölümünü yukarı doğru itiyor olabilir.

“Dünyada Başka Örneği Yok”

Keşfedilen katmanın kalınlığı, dünyanın başka hiçbir yerinde gözlemlenmemiş düzeyde. Peki bu dev yapı nasıl oluştu? Araştırmacılar birkaç olasılık üzerinde duruyor:

· Magmanın Yer Altında Katılaşması: Bermuda aktif bir volkanik bölgeyken, yüzeye ulaşamayan magma, kabuğun hemen altında birikerek zamanla devasa bir “plüton” (katılaşmış magma kütlesi) oluşturmuş olabilir.
· Hafif Malzeme Birikimi: Derinlerden yükselen ve uçucu elementlerce zengin eriyikler, üst mantoyu değiştirerek geride daha hafif bir artık malzeme bırakmış olabilir.
· Süperkıta Kalıntısı: Araştırmaya dahil olmayan, Smith Koleji’nden jeolog Sarah Mazza, bu benzersizliğin nedeninin, Bermuda’nın eski süperkıta Pangea’nın kalbi üzerinde yer alması olabileceğini söylüyor. Mazza, “Pangea’nın oluşumu sırasında mantonun derinliklerine itilen karbonca zengin malzeme, Bermuda’nın volkanik kayalarının kaynağı olabilir” diye ekliyor. Bu, Pasifik’teki volkanik adalardan farklı bir köken anlamına geliyor.

Efsane ile Bilim: Şeytan Üçgeni Gerçeği

Bu çığır açıcı jeolojik keşif, Bermuda Şeytan Üçgeni olarak bilinen ve gemilerle uçakların gizemli şekilde kaybolduğu iddia edilen popüler efsaneden tamamen ayrı ve bilimsel bir konu. Ancak her ikisi de bölgenin gizemli atmosferini besliyor.

TÜBİTAK Bilim Genç sitesinin de aktardığı gibi, Bermuda Üçgeni’ndeki kayıp iddiaları genellikle doğal nedenlerle açıklanabiliyor:

· Ani ve Şiddetli Hava Koşulları: Bölge, hızla gelişen tropik fırtınalara ve Körfez Akıntısı’nın neden olduğu sert denizlere sahne olabiliyor.
· İnsan Hatası ve Teknik Sorunlar: En ünlü kayıp vakalarından biri olan 1945’teki Flight 19, eğitim uçuşundaki beş ABD donanma uçağının pusula arızaları ve yakıtlarının bitmesi sonucu kaybolmasıydı.
· Yoğun Trafik: Bölge, dünyanın en işlek deniz ve hava güzergahlarından birinde yer alıyor. İstatistiksel olarak, bu kadar çok geminin ve uçağın geçtiği bir bölgede kaza sayısının nispeten yüksek olması beklenen bir durum. Lloyd’s of London gibi sigorta şirketleri bile bölge için ekstra bir risk primi uygulamıyor.

Araştırmacı Larry Kusche’nin 1975’te yayımladığı “Bermuda Üçgeni Gizemi: Çözüldü” adlı kitabı, birçok kayıp hikayesinin abartıldığını, yanlış rapor edildiğini veya basitçe insan hatasına bağlı olduğunu belgeleriyle ortaya koymuştu.

Bilim Işığında Yeni Bir Sayfa

Bermuda’nın altındaki dev yapının keşfi, bilim için heyecan verici bir gelişme. Frazer, şimdi benzer katmanların dünyanın başka yerlerinde olup olmadığını araştırmayı planlıyor. Bu keşif, sadece bir adanın jeolojik tarihini aydınlatmakla kalmıyor, aynı zamanda Dünya’nın iç dinamiklerini, tektonik plaka davranışlarını ve süperkıta döngülerinin gezegenimizin derinliklerini nasıl şekillendirdiğini anlamamıza yardımcı oluyor.

Bermuda suları, efsanelerin aksine, bilimin çözmeye çalıştığı muazzam ve karmaşık doğal olaylara ev sahipliği yapıyor. Suyun üstündeki “şeytan üçgeni” efsanesi çürütülmüş olsa da, suyun altındaki bu 20 kilometrelik dev yapı, Dünya’mızın ne kadar şaşırtıcı olabileceğinin yeni ve somut bir kanıtı.

Okumaya Devam Et

Gündem

Fas’ta Sel ve Fırtına Felaketi: Çok Sayıda Can Kaybı ve Geniş Çaplı Hasar

Yayımlandı

üzerinde

Fas’ta Sel ve Fırtına Felaketi: Çok Sayıda Can Kaybı ve Geniş Çaplı Hasar

Tarih: 16 Aralık 2025 | Okuma Süresi: 4 dakika – 00:30

Fas’ta etkili olan şiddetli fırtına ve sel, ülkenin batı kıyısından iç ve dağlık kesimlerine kadar hayatı felç etti. Resmi kaynaklara göre hayatını kaybedenlerin sayısı 21’e yükselirken, bazı haber kaynakları ülke genelindeki toplam can kaybının daha yüksek olabileceğini bildiriyor.

Fas, son yılların en şiddetli doğa olaylarından biriyle karşı karşıya. Atlas Okyanusu kıyısından başlayarak ülkenin iç kesimlerine kadar yayılan şiddetli fırtına, sel ve kar yağışı, can kayıplarına, geniş çaplı maddi hasara ve ulaşımın durma noktasına gelmesine yol açtı.

 Afetin Merkez Üssü: Asfi Kenti

Felaketin en ağır vurduğu yer, Atlas Okyanusu kıyısındaki Asfi kenti oldu. Kentte etkili olan sel ve şiddetli fırtına nedeniyle can kaybı yaşandı. Yerel yetkililerin açıklamalarına göre, Asfi’nin tarihi şehir bölgesinde yaklaşık 70 konut ve iş yeri sel suları altında kaldı. Sel sularının gücü, yaklaşık 10 aracı da akıntıya sürükledi. Kent genelinde birçok ana yol ve güzergah ulaşıma kapanırken, arama-kurtarma ekipleri olası kayıpları bulmak için çalışmalarını sürdürüyor.

 Ülke Geneline Yayılan Yıkım ve Etkiler

Asfi ile sınırlı kalmayan olumsuz hava koşulları, Fas’ın farklı bölgelerinde de ciddi sonuçlar doğurdu. Ülke genelindeki etkiler şu şekilde özetlenebilir:

· Kıyı Bölgeleri: Atlas Okyanusu kıyısındaki şehirlerde şiddetli sel ve su baskınları yaşandı. Tanca, Tetuan ve Martil gibi kuzey şehirlerinde cadde ve sokaklar suyla doldu, çok sayıda evin içine su girdi.
· İç ve Yüksek Kesimler: Bu bölgelerde etkili olan yoğun kar yağışı, ulaşımı büyük ölçüde aksattı. Büyük Atlas Dağları’nın yüksek kesimlerinde kar kalınlığının yer yer 40-50 santimetreye ulaştığı bildirildi. Tinghir, Midelt gibi bölgelerde birçok yol trafiğe kapanırken, bazı kırsal yerleşim yerlerinin dış dünyayla bağlantısı kesildi.
· Ulaşım ve Deniz Trafiği: Cebelitarık Boğazı’nda etkili olan “Emilia” fırtınası, İspanya’nın Tarifa Limanı ile Fas’ın Tanca Şehir Limanı arasındaki tüm feribot seferlerinin durdurulmasına neden oldu.

 Kurtarma Çalışmaları ve Yardımlar

Felaketin hemen ardından harekete geçen yerel makamlar ve Fas Kraliyet Jandarması ekipleri, kurtarma çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Merzuga çevresinde sel sularına kapılan bir araçtaki iki İspanyol turist, bu ekipler tarafından kurtarılarak güvenli bir bölgeye ulaştırıldı.

Hasar gören bölgelerde, evsiz kalan aileler için geçici barınma merkezleri oluşturulduğu, bu kişilere gıda ve temel ihtiyaç malzemeleri dağıtımına başlandığı açıklandı. Yetkililer, hasar tespit çalışmalarının devam ettiğini ve sürecin tamamlanmasının ardından mağdur vatandaşlara daha kapsamlı destek sağlanacağını bildirdi.

 Soğuk Havanın Yol Açtığı Can Kayıpları

Sel ve fırtınanın yanı sıra, ülkenin doğusunda etkili olan aşırı soğuk hava da can aldı. Cezayir sınırına yakın Cerada iline bağlı Tuisit bölgesinde, bir hafta içinde Sahra Altı Afrika ülkelerinden gelen toplam 9 düzensiz göçmenin, aşırı soğuk ve bitkinlik nedeniyle hayatını kaybettiği bildirildi.

Fas, iklim değişikliğinin yol açtığı aşırı ve öngörülmesi zor hava olaylarıyla mücadelesine devam ediyor. Yaşamını yitirenlerin yakınlarına başsağlığı diliyor, yaralılara acil şifalar temenni ediyoruz.

Okumaya Devam Et

Gündem

Şehzadeler’in genç başkanı Gülşah Durbay, gözyaşlarıyla son yolculuğuna uğurlandı

Yayımlandı

üzerinde

Şehzadeler’in genç başkanı Gülşah Durbay, gözyaşlarıyla son yolculuğuna uğurlandı

Haber Tarihi: 15 Aralık 2025, 13:49 • Okuma Süresi: 4 dakika

Manisa’nın Şehzadeler Belediye Başkanı Gülşah Durbay, uzun süredir mücadele ettiği kolon kanseri nedeniyle tedavi gördüğü hastanede 37 yaşında hayatını kaybetti. Durbay için görev yaptığı belediye binası önünde düzenlenen törende, CHP Genel Başkanı Özgür Özel de dahil olmak üzere yüzlerce kişi gözyaşlarına boğuldu.

Törende duygu dolu anlar

Durbay’ın Türk bayrağına sarılı tabutu, belediye binası önüne alkışlar eşliğinde getirildi. Törene, CHP Genel Başkanı Özgür Özel, Manisa Valisi Vahdettin Özkan, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, CHP’li milletvekilleri, belediye başkanları, Durbay’ın ailesi ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Özgür Özel’in acı sözleri

Törende konuşan CHP Genel Başkanı Özgür Özel, duygularını şu sözlerle ifade etti:

· “Hepimiz için yine çok zor bir gün. Gerçekten hayata, siyasete atılırken her şeyi göze alıyorsunuz da bu kadarını göze almıyorsunuz. Daha 6 ay önce hep birlikte kardeşim Ferdi Zeyrek’i Gülşah’ın da gözyaşlarıyla yolcu ettik”.
· Özel, Durbay’ın en son sözlerinin “Çok acıklı bir hikaye yazdık” olduğunu belirterek, “Bu hikaye yazma lafı bitmedi. Böyle bitti” dedi.
· Durbay’ın siyasi mücadelesine de değinen Özel, “Yüzde 6 oy aldığımız şehirde yüzde 60 oy aldık. İnsanlar iki oy verdi; birini Gülşah’a, birini Ferdi’ye verdi” ifadelerini kullandı.

“Kardeşim” diye seslendi: “İyi ki geçtin bu memleketten”

Durbay’ın yakın arkadaşı Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, aile adına yaptığı konuşmada gözyaşlarına hakim olamadı. Denizli, “Gülüm” diye seslendiği Durbay için, “Senin kardeşin olmak benim için bir ayrıcalıktı. Asla unutulmayacaksın, iyi ki geçtin bu memleketten, iyi ki ışık saçtın hayatlarımıza” dedi.

Gülşah Durbay’ın sağlık mücadelesi ve siyasi kariyeri

· Sağlık Durumu: Gülşah Durbay, bir süredir kolon kanseri tedavisi görüyordu. 1 Aralık’ta rutin tedavisi için Manisa Şehir Hastanesi’ne gelen Durbay’ın kan değerlerindeki değişiklik nedeniyle yoğun bakıma alındığı açıklandı. Takip eden günlerde çoklu organ yetmezliği gelişen Durbay, solunum cihazına bağlandı ve 14 Aralık akşamı saat 20.00 sıralarında hayatını kaybetti.
· Siyasi Yaşamı: 37 yaşında hayata veda eden Durbay, 21 yaşından itibaren CHP saflarında aktif siyaset yapıyordu. Özgür Özel, onun için “Çok iyi bir CHP’li ailenin hepimizden çok daha iyi bir CHP’li evladı” ifadesini kullandı. Durbay, 2024 yerel seçimlerinde Şehzadeler Belediye Başkanı seçilmişti.

Hastalık sürecindeki tartışmalar

Gülşah Durbay’ın hastalık süreci, bazı medya organları ve sosyal medyada siyasi tartışmalara da konu olmuştu. Tedavisi devam ederken, kendisi ve CHP Genel Başkanı Özgür Özel hakkında asılsız iddialar ortaya atıldı.

Durbay, Eylül 2024’te yaptığı bir açıklamada, teşhis ve tedavi sürecini ailesinin özel durumu nedeniyle geç açıkladığını belirterek, “Bana alçakça iftiralar atanlar yüzünden… ilk kemoterapimi alırken ailem bu haberler nedeniyle apar topar İstanbul’a kardeşimin yanına gidip durumu açıklamak zorunda kaldı” demiş ve bu iftiraları “asla unutmayacağını, affetmeyeceğini” ifade etmişti.

Vefatının ardından da, partisinden ihraç edilmiş bir ismin, ölümünü Özgür Özel ile ilişkilendiren iddialı bir sosyal medya paylaşımı tepki çekmişti.

Cenaze namazı ve defin işlemleri

Belediye önündeki törenin ardından, Gülşah Durbay’ın naaşı Cumhuriyet Meydanı’nda kılınacak cenaze namazı için Hatuniye Camisi’ne götürüldü. Durbay’ın son yolculuğuna, sevenleri ve Manisalılar tarafından uğurlanacağı belirtildi.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar