Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Gündem

Selçuk Bayraktar: “Bizler asla durmayacağız”

Yayımlandı

üzerinde

Baykar Teknoloji Yönetim Kurulu Başkanı , KKTC 2025’in kapanış töreninde konuşma yaptı.

Bayraktar, “Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde bir TEKNOFEST’i daha heyecanla, coşkuyla tamamlıyoruz. Lefkoşa’nın tarih kokan sokaklarından, Güzelyurt’un bereketli topraklarına, bu meydanda umutlarımız bir kez daha yeşerdi. Bu vesileyle tam bağımsız bir vatan için mücadele eden Türk Mukavemet Teşkilatı’nın yiğitlerini, tüm şehit ve gazilerimizi hayırla yâd ediyorum. Onların en zor şartlarda gösterdiği mücadele azmi, köklerden göklere uzanan serüvenimizde bizlere ilham kaynağı oldu. Bizleri burada buluşturan sadece teknoloji değil, tarihimizin ve kardeşliğimizin bize yüklediği bu sorumluluktur.” dedi.

“DAHA DA İLERİYE GİDECEĞİZ”

TEKNOFEST için yola çıkarken bir hayallerinin olduğuna vurgu yapan Bayraktar, “Bu toprakların çocukları, bir gün kendi uçağını, uydusunu, yapay zeka teknolojisini geliştirsin diye yola çıktık. Bugün TEKNOFEST’lerde, genç kardeşlerim, roketlerini, insansız hava araçlarını, yazılımlarını yarıştırıyor. 47 bin gencimizin teknoloji yarışmalarına başvurduğu bu festival, Kıbrıs Türk’ünün inancının ve tutkusunun en güçlü nişanesidir! Ödüllerine kavuşan tüm şampiyonlarımızı yürekten tebrik ediyorum.” diye konuştu.

Bu yola çıkarken kendilerine “yapamazsınız” diyenlerin olduğunu belirten Bayraktar, şunları kaydetti:

“İthal edelim, siz uğraşmayın diyerek karşımıza dikilenler oldu. Ama sizler, TEKNOFEST kuşağı onları haksız çıkarttınız. Bu yol kolay değil. Engeller olacak. Önünüze takozlar koyulacak, ama emin olun sizi onlar da durduramayacak. Bir kez daha ilan ediyoruz; bizler asla durmayacağız. Gökyüzünü vatan bilenlerle birlikte daha da yükseğe, daha da ileriye gideceğiz.”

“MİLLİ TEKNOLOJİ HAMLESİNİN MEYDANIDIR”

‘in yalnızca bir teknoloji yarışması, bir festival olmadığını söyleyen , “TEKNOFEST, bir milletin uyanış hikayesidir! TEKNOFEST, geleceğe umutla bakan, kendine güvenen bir neslin inşa edildiği yerdir. TEKNOFEST, köklerinden aldığı güçle göklere uzanan bir çınarın, Milli Teknoloji Hamlesi’nin meydanıdır. Milli Teknoloji Hamlesi; sadece bir memleketin değil, tüm bir medeniyetin yeniden ayağa kalkma mücadelesidir. Bu muhteşem organizasyonun hayata geçmesinde emeği geçen herkese şükranlarımı sunuyorum.” diye konuştu.

KKTC halkına teşekkür eden Bayraktar, “KKTC, kardeş vatan, bu güzel ada, bu güzel insanlar; bize gönül kapılarını sonuna kadar açtınız. TEKNOFEST’i öyle bir kucakladınız, öyle bir bağrınıza bastınız ki gösterdiğiniz kardeşlik için sizlere tüm kalbimle teşekkür ediyorum. Sağ olun, var olun. Başta TEKNOFEST kuşağının en büyük destekçisi Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a, TEKNOFEST KKTC’yi himaye eden Cumhurbaşkanımız Sayın Ersin Tatar’a, gece gündüz demeden çalışan T3 Vakfı’ndaki fedakar ekip arkadaşlarıma, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımıza, bizlere destek veren tüm paydaş kurumlarımıza, bizi kardeş vatanda en güzel şekilde ağırlayan KKTC’nin emniyetinden sağlık birimlerine kadar her bir kurumuna, ve tabii ki TEKNOFEST’in isimsiz kahramanları olan gönüllü kardeşlerime yürekten teşekkür ediyorum. Hassaten, yağmur, çamur demeden bu meydanı dolduran, heyecanımıza ortak olan, dualarını eksik etmeyen aziz Kıbrıs Türk halkına, ‘den ve dünyanın her bir köşesinden gelen kardeşlerime şükranlarımı sunuyorum.” dedi.

“BİRLİK RUHUNUN YENİ ROTASI İSTANBUL”

TEKNOFEST yolculuğunun hız kesmeden devam ettiğini ifade eden Bayraktar, “Bu heyecanın, bu birlik ruhunun, yeni rotası İstanbul! Eylül ayında, dünyanın gözbebeği İstanbul’da, TEKNOFEST coşkusuyla yeniden buluşacağız! Kıbrıs’tan aldığımız güçle, İstanbul’da yeni rekorlara imza atacağız. Şimdiden hepinizi, tüm Türkiye’yi, tüm dünyayı TEKNOFEST İstanbul’a davet ediyorum.” diye konuştu.
Gençlere seslenen Bayraktar, “Hayallerinizin peşinden koşmaktan asla vazgeçmeyin. Merak edin, sorgulayın, araştırın, üretmekten geri durmayın. Birbirinize destek olun, birlikte çalışın. Çünkü birlikte daha güçlüyüz. Gelin, eleştirilerinizle, farklı fikirlerinizle gelin. Yüreğinizdeki vatan sevgisiyle gelin. Gelin, bu büyük teknoloji hareketine omuz verin. Gelin, daha güçlü, daha müreffeh, daha adil bir dünyayı hep birlikte inşa edelim. Gelecek sizin parlak zihinlerinizde, gelecek sizin tükenmeyen enerjinizde, gelecek sizin sarsılmaz inancınızda. Genç kardeşlerim gelecek sizlersiniz, siz geleceksiniz.” dedi.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gündem

Kayseri’de Yürekleri Ağza Getiren Olay: 10 Aylık Bebek Arabada Unutuldu, Aile Gazetecilere Saldırdı

Yayımlandı

üzerinde

Kayseri’de Yürekleri Ağza Getiren Olay: 10 Aylık Bebek Arabada Unutuldu, Aile Gazetecilere Saldırdı

Tarih: 23 Haziran 2026
Saat: 01:40 (Güncelleme: 05:15)

İHA

Kayseri’nin Talas ilçesinde, 10 aylık bir bebeğin otoparkta park halindeki araçta unutulması yürekleri ağza getirirken, olay yerine gelen basın mensuplarına yönelik saldırı ise ayrı bir skandal olarak kayıtlara geçti. Bebeğin itfaiye ekipleri tarafından kurtarılmasının ardından anne ve yakınları, haber yapmaya çalışan gazetecilere saldırarak tehditler savurdu.

Kayseri’nin Talas ilçesi Kiçiköy Mahallesi Hoca Ahmet Yesevi Caddesi’nde bulunan Millet Bahçesi’nin otoparkında dün akşam saatlerinde yaşanan olayda, bir anne 10 aylık bebeğini aracın içinde unuttu. Park halindeki araçta mahsur kalan bebek, çevredekilerin ihbarı üzerine olay yerine sevk edilen itfaiye ekipleri tarafından cam kırılarak kurtarıldı. Bebeğin sağlık durumunun iyi olduğu öğrenildi.

KAYSERİ’NİN TALAS İLÇESİNDE 10 AYLIK BEBEĞİNİ ARABADA UNUTAN KADIN VE YAKINLARI, DURUMU HABER YAPMAYA GELEN GAZETECİLERE SALDIRARAK, TEHDİT ETTİ. 10 AYLIK BEBEK İTFAİYE EKİPLERİNİN ÇALIŞMALARIYLA ARAÇTAN KURTARILDI. (MÜKREMİN KAYA – SAMET AKSOY/KAYSERİ-İHA)

Ancak olayın ardından yaşananlar, asıl tartışmayı beraberinde getirdi. Bebeğini arabada unutan kadın ve yanındaki yakınları, olay yerine gelerek haber çekimi yapmak isteyen basın mensuplarına adeta çıldırdı. Anne ve yakınları, gazetecilerin kameralarına müdahale ederek görüntü almalarını engellemeye çalıştı, hakaret ve tehditler savurdu. Saldırgan grup, görevini yapmaya çalışan gazetecilere fiziksel müdahalede bulunurken, güvenlik güçlerine de zor anlar yaşattı.

O anlar amatör kameralara yansırken, yaşanan gerilim dakikalarca sürdü. Bebeğini araçta unutan annenin olay sonrası sergilediği bu tavır, sosyal medyada büyük tepki çekti.

Okumaya Devam Et

Gündem

KAYSERİ’DE ‘LAF ATMA’ YÜZÜNDEN BIÇAKLI KAVGA: 1 ÖLÜ, 2 YARALI

Yayımlandı

üzerinde

KAYSERİ’DE ‘LAF ATMA’ YÜZÜNDEN BIÇAKLI KAVGA: 1 ÖLÜ, 2 YARALI

· Tarih: 23 Haziran 2026
· Saat: 03:54

DHA, İHA

Olay, Kayseri’nin Kocasinan ilçesi Şeker Mahallesi’nde saat 01.00 sıralarında meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, B.A. ile Alper A., Yusuf B. ve Yiğit Can Y. arasında ‘laf atma’ nedeniyle tartışma çıktı. Kısa sürede büyüyen tartışma bıçaklı kavgaya dönüştü. B.A., yanında bulundurduğu bıçakla 3 kişiyi yaraladı.

İhbar üzerine olay yerine sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Ağır yaralanan Alper A., Yusuf B. ve Yiğit Can Y., sağlık ekiplerinin ilk müdahalesinin ardından Kayseri Şehir Hastanesi’ne kaldırıldı. Ancak ağır yaralanan Alper A., doktorların tüm müdahalesine rağmen hayatını kaybetti. Yaralılardan Yusuf B.’nin durumunun ise ağır olduğu öğrenildi.

Olayın şüphelisi B.A., polis ekipleri tarafından kısa sürede yakalanarak gözaltına alındı. Şüpheli, Kayseri Devlet Hastanesi’ndeki sağlık kontrolünün ardından polis merkezine götürüldü.

Olayla ilgili soruşturma başlatıldı.

Okumaya Devam Et

Gündem

Nevşehir’de Park Halindeki İki Otomobile Çarpıp Kaçan Alkollü Sürücü, Aracında Uyurken Yakalandı

Yayımlandı

üzerinde

Nevşehir’de Park Halindeki İki Otomobile Çarpıp Kaçan Alkollü Sürücü, Aracında Uyurken Yakalandı

Yayın Tarihi: 23 Haziran 2026
Yayın Saati: 04:26

DHA

Nevşehir’in Emek Mahallesi’nde gece saatlerinde park halindeki iki otomobile çarpan alkollü sürücü, olay yerinden kaçtıktan sonra aracının direksiyonunda uyurken polis ekiplerince bulundu. Sürücünün 2.70 promil alkollü olduğu tespit edilirken, toplamda 27 bin 719 TL ceza kesildi ve ehliyetine 6 ay el konuldu.

Nevşehir’de gece yarısı yaşanan trafik kazası, alkollü sürücünün hem can güvenliğini hiçe sayması hem de olay yerinden kaçarak uyumasıyla damga vurdu. Kaza, saat 01.00 sıralarında Merkez ilçeye bağlı Emek Mahallesi Değirmendere Sokak’ta meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, E.G. idaresindeki 06 PG 562 plakalı otomobil, park halinde bulunan iki araca çarptı. Sürücü, çarpmanın şiddetiyle bölgeye gelen vatandaşları fark etmemek için hızla olay yerinden kaçtı.

KAÇAN SÜRÜCÜ 1 KİLOMETRE UZAKTA BULUNDU

İhbar üzerine kaza yerine sevk edilen polis ekipleri, güvenlik kameraları ve tanık ifadelerinden yola çıkarak kaçan aracın izini sürmeye başladı. Yapılan çalışmalar sonucunda E.G., kaza mahallinden yaklaşık 1 kilometre uzaklıktaki bir sokakta otomobilinin içinde uyurken yakalandı. Polis ekipleri tarafından zorlukla uyandırılan sürücüye ilk olarak alkol testi uygulandı. Test sonucunda E.G.’nin 2.70 promil alkollü olduğu belirlendi.

AHMET KÖSE: “SES DUYUP DIŞARI ÇIKTIK”

Kazada hasar gören otomobil sahiplerinden Ahmet Köse, olay anını şu sözlerle anlattı:

“Benim aracımın arkasındaki araca çarpıyor. Araçta kazanın şiddetiyle benim arabama çarpıyor. Ondan sonra kaçıp buraya gelmiş. Kenara çekmiş. İçinde uyumuş. Biz de ses duyup dışarı çıktık. Polisi aradık.”

CEZA YAĞDI: 27 BİN 719 TL VE 6 AY EHLİYET

Polis ekipleri tarafından alkollü araç kullanmaktan işlem yapılan E.G.’ye 27 bin 719 TL idari para cezası kesildi. Ayrıca sürücünün ehliyetine 6 ay süreyle el konuldu.

Olayla ilgili soruşturma devam ederken, yetkililer alkollü araç kullanmanın hem sürücü hem de diğer vatandaşlar için büyük tehlike oluşturduğunu bir kez daha hatırlattı.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar