Gündem
İstanbul Valiliği’nden Acil Karar: M2 Metro’nun Taksim ve Şişhane İstasyonları ile F1 Taksim-Kabataş Hattı 31 Mayıs 15:00’dan İtibaren Kapatıldı
Açıklaması :
İstanbul Valiliği kararıyla 31 Mayıs 2025 saat 15:00 itibarıyla M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı’nın Taksim ve Şişhane durakları ile F1 Taksim-Kabataş Füniküler Hattı tıpkı bu duyuruya kadar kapalı olacak. Güncel detaylar ve alternatif ulaşım önerileri burada.
İstanbul Valiliği Kararıyla Metro İstasyonları Geçici Süreyle Kapatıldı
İstanbul Valiliği, aldığı son kararla 31 Mayıs 2025 Cumartesi günü saat 15:00’dan itibaren M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı’nın Taksim istasyonu ve Şişhane istasyonu İstiklal Caddesi girişi ile F1 Taksim-Kabataş Füniküler Hattı’nın ikinci bir duyuruya kadar kapalı olacağını resmen duyurdu. Bu karar kapsamında, metro araçları Taksim veya Şişhane istasyonlarına durmadan geçecek; yolcuların bu duraklarda inip binmesi mümkün olmayacak.
Metro İstanbul’un sosyal medya hesaplarında ve resmi web sitesinde yayımlanan açıklamaya göre, alınan bu tedbir kararı “İstanbul Valiliği’nin talimatı doğrultusunda” olarak vurgulandı. İlgili istasyonlarda meydana gelebilecek yoğunluğun kontrol altına alınması ve güvenlik önlemlerinin güçlendirilmesi gerekçesiyle geçici süreyle kapatmanın söz konusu olduğu belirtildi; kapanış süresince herhangi bir yolcu mağduriyetini önlemek amacıyla alternatif ulaşım önerileri devreye alınacağı duyuruldu.
Kapatılan İstasyonlar ve Saat Detayı
-
Taksim Metro İstasyonu (M2 Hattı):
31 Mayıs 2025, saat 15:00 itibarıyla kapatıldı. Metro araçları, bu istasyona durmadan geçecek. -
Şişhane Metro İstasyonu (M2 Hattı, İstiklal Caddesi Girişi):
İstiklal Caddesi girişinin kullanıma kapatılmasıyla beraber metro araçları Şişhane istasyonuna yaklaşmayacak. İstasyonun diğer giriş/çıkışlarında da herhangi bir yolcu iniş-binişine izin verilmeyecek. -
F1 Taksim-Kabataş Füniküler Hattı:
31 Mayıs 2025, saat 15:00 itibarıyla hizmet dışı kaldı. Taksim-Kabataş arasındaki kısa, dikey eğimli hat da kapanmış durumda; ikinci duyuruya kadar hiçbir sefer yapılamayacak.
Kapatma kararında “ikinci bir duyuruya kadar” ibaresi kullanılarak kesin bir açılış tarihi verilmemesi, yolcuların resmi açıklamaları ve İstanbul Valiliği ya da Metro İstanbul duyurularını yakından takip etmesi gerektiğini gösteriyor.
Ulaşımda Alternatif Güzergah Önerileri
Yolcuların yaşanacak mağduriyeti en aza indirmek adına özellikle Taksim ve Şişhane çevresindeki vatandaşlara şu alternatif ulaşım önerileri sunuluyor:
-
M7 Mahmutbey-Mecidiyeköy-Yenikapı Metro Hattı:
-
Şişhane yerine Mecidiyeköy veya Kabataş aktarması kullanılarak Taksim’e toplu taşıma mümkün.
-
Örneğin, Levent ve Gayrettepe istasyonlarından M7 hattına binip Mecidiyeköy’de inerek metrobüse veya otobüse geçiş yapılabilir.
-
Bu güzergah, İstiklal Caddesi’ne yakınlığı nedeniyle yaya olarak devam edecekler için de uygun bir seçenek teşkil ediyor.
-
-
M3 Kirazlı-Başakşehir Metro Hattı (Mahmutbey Aktarmalı):
-
Kirazlı’dan M3’e binip Mahmutbey’e geldikten sonra M7 hattına aktarma yaparak Mecidiyeköy üzerinden Taksim yönüne ulaşmak mümkün.
-
Bu rota, Şişli, Mecidiyeköy ve Beşiktaş gibi merkezi noktalara direkt mesafe imkânı sağlayarak İstiklal Caddesi’ne erişimi hızlandırıyor.
-
-
Metrobüs ve Otobüs Hatları:
-
Metrobüs hattında Edirnekapı durağı tercih edilerek, Sirkeci veya Kabataş yönüne giden tramvay ve otobüs seferlerine aktarma yapılabilir.
-
Kabataş’a inenler, Beşiktaş iskelesine yürüyüp deniz otobüsleri ya da otobüsle Şişli, Beyoğlu metrolarına yönlenebilir.
-
Ayrıca, Taksim’e yakın konumda Demirören AVM önünde durakları bulunan 542, 54HT gibi Seyrantepe-Taksim otobüs hatları aktif olarak kullanılabilir.
-
-
Dolguluçay, Meşrutiyet ve Yakın Çevre Yürüyüş Güzergahları:
-
İstiklal Caddesi ve Taksim arasındaki mesafe yaya yürüme mesafesinde olduğundan, vapur veya tramvay gibi hatları kullanarak Karaköy-Kabataş hattından yürüyerek İstiklal’e ulaşmak alternatif bir yöntem olabilir.
-
Şişhane istasyonuna yakın noktada Galata Kulesi, Tünel arası yürüyüş ve sonrasında İstiklal Caddesi’ne adım atmak isteyenler için parkur bilgilendirmeleri Metro İstanbul tarafından sosyal medya kanallarında paylaşılacak.
-
Bu seçenekler, kapanma süresince toplu taşıma ağında aksama yaşamamak adına güncel yol bilgilerine ve yönlendirmelere göre şekillendirilebilir. Yolcuların, İETT ve Metro İstanbul’un mobil uygulamaları üzerinden anlık sefer saatlerini kontrol etmeleri öneriliyor.
Vatandaşların Dikkat Etmesi Gerekenler
-
Resmi Kaynakları Takip Edin:
Kapanan istasyonlar ve funiküler hattın yeniden açılacağı tarih “ikinci bir duyuru” ile netleşecektir. Bu nedenle Metro İstanbul’un ve sosyal medya hesapları düzenli olarak izlenmeli, İstanbul Valiliği’nin olası ek duyuruları anında kontrol edilmelidir. -
Alternatif Bilet ve Kart Düzenlemeleri:
İstanbulkart kullanan yolcuların aktarmalar esnasında artan seyahat mesafelerine göre bakiye kontrollerini yapmaları, gerekirse ek bakiye yüklemeleri tavsiye edilir. Ayrıca, kapatılan istasyonlar dolayısıyla biniş-iniş yapacakları noktalarda oluşabilecek yoğunluğa karşı erken saatte hareket etmeleri yolculuk planlarını sorunsuz kılacaktır. -
Güvenlik ve Yoğunluk Yönetimi:
Özellikle Taksim ve Şişhane çevresinde toplu etkinlik ya da resmi buluşma planları olan vatandaşların, alternatif hatlara yönelerek bu bölgelerdeki yoğunluktan kaçınmaları hem kendilerinin güvenliği hem de toplum sağlığı açısından önem taşımaktadır. -
Turistik ve İş Yükümlü Vatandaşlar İçin Önemli Not:
Taksim ve İstiklal Caddesi, İstanbul’un turizm ve iş merkezlerinden biri olduğundan, yabancı turistlerin de toplu taşıma kapatmalarından etkilenme ihtimali bulunmaktadır. Konaklama tesisleri, tur operatörleri ve taksi-transfer hizmeti sağlayan firmalar bu kapanma bilgisini misafirlerine aktarmalı, alternatif güzergahlar hakkında bilgi sunmalıdır.
Hattın Geçmiş Kapanma Deneyimleri ve Olası Sebepler
Geçmiş dönemde de (örneğin 19 Nisan 2025, 25 Kasım 2024 gibi tarihlerde) benzer güvenlik ve altyapı iyileştirme çalışmalarına yönelik kapatmalar yaşanmış, o dönem de M2 hattında Taksim ve Şişhane duraklarıyla F1 hattı geçici süreyle hizmet dışı bırakılmıştı. Metro İstanbul ve ilgili yetkililer, rutin bakım çalışmaları, kalabalık yönetimi ve dış güvenlik riskleri gibi çeşitli faktörleri gerekçe göstererek söz konusu kapatmaları gerçekleştirmişti. Bu süreçte yolcuların mağduriyet yaşamaması adına ücretsiz ring otobüsleri ve ek tramvay seferleri devreye sokulmuş, sonuç olarak altyapı iyileştirmeleri tamamlandıktan sonra hatlar yeniden aktif hale getirilmişti.
31 Mayıs 2025 tarihindeki kapanmanın da muhtemel olarak özel bir etkinlik, kalabalık yönetimi veya kritik altyapı bakımı gerektiren bir durumla bağlantılı olduğu düşünülmekte. Ancak henüz Metro İstanbul veya İstanbul Valiliği tarafından detaylı bir gerekçe açıklanmamış durumda. Söz konusu gerekli çalışmaların kısa sürede tamamlanması halinde İBB ve Metro İstanbul yetkilileri, ikinci duyuru kapsamında yeniden açılış tarihini kamuoyuyla paylaşacaktır.
Sonuç ve Öneriler
31 Mayıs 2025, saat 15:00 itibarıyla geçerli olan bu kapatma, İstanbul’un en yoğun ulaşım akslarından birini doğrudan etkilediği için şehir içi ulaşım planlamasında esneklik gerektiriyor. Yolcuların:
-
Resmi Duyuruları Takip Etmesi,
-
Alternatif Hat ve Aktarma Bilgilerini Öğrenmesi,
-
İstanbulkart’ındaki Bakiye Durumuna Dikkat Etmesi,
-
Toplu Etkinlik Planlamalarında Güncel Kapanma Bilgisine Göre Karar Vermesi,
en doğru yaklaşım olacaktır. Ayrıca, İETT ve Metro İstanbul’un mobil uygulamalarındaki “canlı izleme” ve “sefer bilgileri” sekmelerinin anlık güncellemeleri sunduğu unutulmamalıdır.
Kapanma süresince yaşanabilecek yoğunluğa karşı en ideal yöntem, mümkünse düşük yoğunluklu zaman dilimlerinde seyahat planlamak ve alternatif raylı sistemler (M7, M1, M3 vb.) ile metrobüs hatlarını tercih etmektir. Taksim ve Şişhane gibi kültür-sanat ve ticaret merkezlerinde bulunan yolcuların, yürüyebilir mesafelerde kalan diğer istasyonlardan faydalanarak İstiklal Caddesi’ne ulaşmayı denemesi de önerilmektedir.
Resmi duyurular doğrultusunda kapatmanın sona ereceği tarih netleştiğinde, Metro İstanbul’un hem web sitesinde hem de sosyal medya kanallarında paylaşım yapılacak. Yolcuların herhangi bir sorun yaşamaması için bu paylaşımları düzenli olarak kontrol etmeleri önemlidir.
Önemli Not: Makalenin hazırlanmasında kullanılan bilgiler ve kapanma tarihleri, Metro İstanbul’un resmi duyuruları esas alınarak 31 Mayıs 2025 tarihinde güncellenmiştir. Kapanma süresi hakkında değişiklik olması durumunda, İstanbul Valiliği’nin ya da Metro İstanbul’un yeni açıklamaları geçerli sayılacaktır.
Gündem
Adana’da Dolmuş Şoförlerinden Özel Halk Otobüslerine Saldırı: Camlar Kırıldı, Şoför Darbedildi
Açıklaması
Adana’nın Sarıçam ilçesinde 01 Haziran 2025 akşamında bazı dolmuş şoförleri, güzergahlarına yeni eklenen özel halk otobüslerine taş, sopa ve tabancayla saldırdı. Olayda otobüs camları kırılırken, bir şoför darbedildi. Olayın ayrıntıları ve son durum bu haberde.
Giriş
01 Haziran 2025 akşamı, Adana’nın Sarıçam ilçesinde, yeni toplu taşıma düzenlemesi ardından dolmuş şoförleri ile özel halk otobüsü şoförleri arasında tansiyon yükseldi. NTV’nin yayımladığı görüntülere göre; birkaç dolmuş şoförü, güzergahlarına dahil edilen özel halk otobüslerini hedef alarak taş, sopa ve tabanca kullandı. Saldırıda otobüs camları kırılırken, otobüs şoförlerinden biri darbedildi ve zor anlar yaşandı.
Olayın Gerçekleştiği Zaman ve Yer
-
Tarih ve Saat: 01 Haziran 2025, akşam saatleri (yaklaşık 20:30 civarı
-
Konum: Adana’nın Sarıçam ilçesi, Buruk güzergahı üzerinde bulunan bir akaryakıt istasyonu önü ve devamındaki ana yol güzergağı.
-
Olay Hatları: Dolmuş şoförlerinin yoğun tepki gösterdiği “Buruk hattı” kapsamında çalışan özel halk otobüsleri, gece vardiyaları için akaryakıt alan sırada saldırıya uğradı.
Saldırı Nasıl Gerçekleşti?
-
Taş ve Sopa Saldırısı:
Akaryakıt istasyonunda yakıt alan bir özel halk otobüsüne, orada bekleyen dolmuş şoförleri taş ve sopalarla saldırdı. Saldırıda otobüsün dış aksamı zarar görürken, camlara birden fazla taş isabet etti. -
Tabancayla Açılan Ateş:
Olay anında bir dolmuş şoförünün yanında getirdiği tabancayı kullanarak otobüsün açık kapısına ateş ettiği belirlendi. NTV görüntülerinde, kurşun sesinin duyulduğu ve otobüs şoförünün büyük panik yaşadığı net şekilde görülüyor. -
Şoförün Darbedilmesi ve Ezilmeye Çalışılması:
Otobüs şoförü, saldırganların elinden kurtulup otobüse binerek kaçmaya çalıştı. Bu sırada bir saldırganın tabancayla ateş ettiği, bir diğerinin ise otomobille şoförü ezmeye kalkıştığı görüldü. Şoför, kaçmaya çalışırken darp edilerek yaralandı -
Başka Bir Otobüse Saldırı:
Olayın devamında, güzergah üzerindeki bir diğer özel halk otobüsünün önü, dolmuşla kesildi. Dolmuş şoförü eline aldığı kaldırım taşını otobüsün ön camına fırlatarak camı kırdı. Bu anlar otobüsün güvenlik kamerasına yansıdı.
Yaralı Şoför ve İlk Müdahale
-
Yaralanan Şoför:
Olayda en az bir özel halk otobüsü şoförü darbedildi. Yaralı şoför, olay yerinde kanlar içinde kalırken çevredekiler ambulansı aradı. Ambulansa kadar şoföre yapılan ilk müdahale, bölgedeki vatandaşlar ve diğer otobüs şoförleri tarafından gerçekleştirildi. NTV’ye yansıyan görüntülerde, darbedilen şoförün bacağından yaralandığı ve koltuk değnekleriyle ambulansa götürüldüğü izleniyor. -
Hastaneye Sevk:
Yaralı şoför, Adana Şehir Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne kaldırıldı. Hastane kaynakları, şoförün hayati tehlikesinin bulunmadığını ancak bacağındaki morluk ve darp izleri nedeniyle tedavisinin sürdürülmekte olduğunu açıkladı.
Emniyet ve Savcılık Soruşturması
-
Görgü Tanıkları ve Kamera Kayıtları:
Olay anı, hem akaryakıt istasyonu güvenlik kamerasına hem de otobüsün kendi kamerasına yansıdı. Emniyet güçleri, bu görüntüler üzerinden olayın tüm safhalarını tespit etmeye çalışıyor. -
Gözaltılar ve Tutuklamalar:
Saldırıda rol oynayan bazı dolmuş şoförleri, kimlik tespitinin ardından gözaltına alındı. Özellikle tabancayla ateş edip otobüs şoförünü darbeden Gıyaseddin S. (26) ile kardeşi Veysel S. (25), emniyetteki işlemlerinin ardından çıkarıldıkları mahkemece tutuklandı. -
Soruşturma Kapsamındaki Suçlamalar:
Cumhuriyet Savcılığı, “kasten yaralama, mala zarar verme, ruhsatsız silah taşıma ve mevcut silahla ateş etmeye teşebbüs” iddialarıyla soruşturmayı derinleştirdi. Şüphelilerin kullandığı araç plakaları, cep telefonu konum verileri ve kamera kayıtları tek tek inceleniyor.
Gerginliğin Kaynağı: “Güzergah Kavgası”
-
Yeni Hat Düzenlemesi:
Adana Büyükşehir Belediyesi, Mayıs 2025’te Buruk güzergahına ek hat noktaları belirleyerek özel halk otobüslerini de sisteme dahil etti. Bu değişiklikle birlikte dolmuş şoförleri, mevcut yolcu payının azalacağını ve gelir kaybına uğrayacaklarını savundu. -
Artan Rekabet:
Dolmuş şoförleri, “daha az yolcu taşıyacakları” kaygısıyla hareket ederken; özel halk otobüsü şoförleri ise daha geniş araç kapasitesi ve daha düşük bilet ücretiyle yolcuya cazip geleceklerini düşünerek itirazsız çalışmaya devam etti. İki taraf arasında bu sebeple gerilim yükseldi. -
Denetim ve İzin Ücretleri:
Dolmuş sürücüleri, belediyeye ödedikleri yol izin ücretinin özel halk otobüsü şoförlerine kıyasla daha yüksek olduğunu iddia ederken; belediye yetkilileri, her iki taşımacı grubuna da eşit muamele edildiğini belirtiyor. Bu noktadaki algı farkı da gerilimi artırdı.
Olay Sonrası Alınan Önlemler ve Öneriler
-
Kameralı Denetim Noktalarının Güçlendirilmesi:
Adana Emniyet Müdürlüğü, Sarıçam bölgesindeki MOBESE kameralarının koordinasyonunu artırarak, şüphelilerin kaçış güzergahlarını anbean izliyor. Ayrıca sivil ve çevik kuvvet ekipleri olay mahallinde devriye sayısını artırdı. -
Hat Düzenlemesinin Gözden Geçirilmesi:
Adana Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı, dolmuş ve özel halk otobüsü temsilcileriyle acil toplantı düzenleyerek “güzergah paylaşım önceliği” ve “durak sayısı dengesi” konularında uzlaşı arıyor. Yeni düzenlemenin kademeli olarak devreye girmesi, taraflar arasında yüksek sesli anlaşmazlıkları azaltabilir. -
Şoför Eğitim ve Bilgilendirme Çalışmaları:
Belediye ve Emniyet iş birliğiyle “trafikte şiddete son” temalı eğitim seminerleri başlatıldı. Dolmuş şoförleri ile özel halk otobüsü şoförleri, “iletişim teknikleri, kriz yönetimi ve yasal sorumluluklar” konularında bilgilendiriliyor.
Sonuç ve Gelecek Perspektifi
01 Haziran 2025’te Adana Sarıçam’da yaşanan bu üzücü olay, kent içi toplu taşımada “güzergah kavgası”nın şiddete dönüşebileceğini açıkça gösterdi. Özellikle dolmuş ve özel halk otobüsü şoförleri arasındaki rekabetin yasal sınırlar içinde değil de sokakta çözülmeye çalışılması, hem sürücü hem de yolcular için büyük risk oluşturuyor. Emniyet güçlerinin hızlı müdahalesi ve adli işlemler, benzer vakaların önüne geçmek açısından önemli bir adım.
Gelecek dönemde:
-
Belediyenin hat planlamasında şeffaflık arttıkça; tüm tarafların makul ölçüde memnuniyeti sağlanabilir.
-
Düzenli denetim ve caydırıcı cezalar, saldırgan tutumları minimize edecektir.
-
Toplu taşıma aktörleri arasında diyalog platformları oluşturulması, uzlaşmacı çözümlere zemin hazırlayacak ve Adana’da güvenli bir seyahat ortamı sunacaktır.
Gündem
Gazze’de İsrail Saldırısı: Yardım Noktalarında 31 Şehit, 176 Yaralı
Açıklaması :
27 Mayıs ve 1 Haziran 2025 tarihlerinde Gazze’nin Rafah bölgesindeki yardım dağıtım noktalarına düzenlenen İsrail saldırılarında, toplamda 31 Filistinli hayatını kaybetti, 176’sı ise yaralandı. Olayın ayrıntıları, uluslararası tepkiler ve insani kriz kapsamlı olarak ele alınıyor.
Giriş ve Olayın Özeti
27 Mayıs 2025’te başlayan ve 1 Haziran 2025’te zirveye ulaşan İsrail güçlerinin Gazze’nin Rafah kentine bağlı Tel al-Sultan bölgesindeki iki yardım dağıtım noktasına yaptığı saldırılarda 31 Filistinli sivil hayatını kaybetti, 176 kişi ise ağır yaralandı. Olay, Birleşmiş Milletler tarafından “Rafah yardım dağıtım katliamları” olarak tanımlanırken, Gazze’deki insani koşulların giderek kötüleştiğine dair endişeleri yeniden alevlendirdi
Saldırı Anının Ayrıntıları
-
Tarih ve Yer: 1 Haziran 2025, sabah saatleri; Rafah’ın Tel al-Sultan mahallesi, Gazze Şeridi.
-
Saldırının Gelişimi: Binlerce sivil, Birleşik Devletler destekli Gazze İnsani Yardım Vakfı (Gaza Humanitarian Foundation) tarafından kurulan yeni yardım dağıtım merkezine ekmek ve temel gıda maddesi almak üzere sabahın erken saatlerinde toplandı. O sırada İsrail askerlerinin ateş açtığı, tanıkların ifadelerine göre çevre binalardan ve askerin kontrol noktalarından yönelen mermi yağmurunun sivilleri vurduğu belirtildi.
-
Can Kayıpları ve Yaralılar: İlk değerlendirmelere göre 31 Filistinli yaşamını yitirdi, 176 kişi ise yaralandı. Uluslararası Kızılhaç Komitesi’nin Rafah’daki saha hastanesine ulaşan yaralı sayısı ise 179’u buldu Yaralıların çoğunluğu kadın ve çocuklardan oluşuyordu.
Olayın Öncesi: İnsani Yardım Koridorundaki Gerginlik
-
11 Haftalık Abluka: Gazze Şeridi, Mart 2025’ten bu yana İsrail ablukası altındaydı. Bu süre zarfında insani yardım tırlarına izin verilmeyerek engellemeler yaşandı. BM raporlarına göre Gazze, “dünyanın en aç bölgesi” olarak nitelendirildi; yüz binlerce kişi yiyecek, ilaç ve yakıt kıtlığıyla mücadele etti
-
Görevlilerin Uyarıları: BM ve uluslararası sivil toplum kuruluşları, Gazze’ye insani yardım akışının artırılması için sürekli uyarılarda bulundu. Ancak, yardım koridorlarının sınırlandırılması ve askeri operasyonların yoğunlaşması, sivillerin günlük yaşamını ve hayatta kalma imkanlarını ciddi şekilde tehdit etti.
-
Benzer Vakalar: 29 Şubat 2024’te El-Kuveyt Kavşağı’nda yardım almak için toplanan sivillerin hedef alındığı benzer saldırıda 112 kişi ölmüş, yaklaşık 760 kişi yaralanmıştı. İsrail tarafı ise olayın izdihamdan kaynaklandığını iddia etmiş, uluslararası tepkiler ise surenin sivillere yönelik orantısız güç kullanımı olduğunu vurgulamıştı Bu bağlamda, 1 Haziran saldırısı, Gazze’de sivil hedeflere yönelik benzer operasyonların devamı niteliği taşıdı.
Uluslararası Tepkiler ve Hukuki Boyut
-
Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları Kuruluşları: BM İnsani İşler Koordinasyon Ofisi, “sivillerin korunması” çağrısıyla saldırıyı kınadı ve uluslararası hukukun ihlal edildiğini belirtti. Saldırı, uluslararası insani hukuka aykırı kabul edildi, “ayrım gözetme” ve “orantılılık” ilkeleri ihlal edildi .
-
ABD ve AB’den Açıklamalar: ABD Dışişleri Bakanlığı, Gazze’de insani koşulların kötüleşmesine dikkat çekerek, tarafların sivillere zarar vermemesi ve yardım koridorlarının açılması gerektiğini vurguladı. Avrupa Birliği Dış İlişkiler Servisi ise olayın “insanlık suçu” boyutuna dikkat çekerek derin endişesini paylaşt
-
Türkiye’nin Tutumu: Dışişleri Bakanlığı, Gazze’deki sivil ölümlerinin durdurulması çağrısında bulunarak, uluslararası toplumdan İsrail’e baskı yapmasını istedi. Türkiye ayrıca insani yardım koridorlarının güvenle işletilmesi için girişimlerini sürdürdüğünü açıkladı .
Gazze’deki İnsani Krizin Derinleşmesi
-
Ölüm ve Yaralı Sayıları: 7 Ekim 2023’ten bu yana süregelen çatışmalarda Gazze’de ölenlerin sayısı 54.000’i, yaralananlar 124.000’i aştı. Saldırılar sağlık merkezlerini, okulları ve altyapıyı hedef alırken; temiz su, gıda ve yakıt kıtlığı yaşandı
-
Avrupa Hastanesi Vuruldu: 13 Mayıs 2025’te Kent hayatındaki en büyük hastanelerden biri olan Gazze Avrupa Hastanesi’ne düzenlenen hava saldırısında en az 18 kişi hayatını kaybetti. Bu saldırılar sağlık sistemini tamamen çökertirken, yaralıların tedavi imkanlarını neredeyse imkânsız hale getirdi
-
BM ve Sivil Toplum Çağrıları: UNICEF, Save the Children ve WHO gibi kuruluşlar, özellikle çocuklar için insani yardımın acilen artırılması, sağlık ve barınma koşullarının iyileştirilmesi çağrıları yaptı. Sağlık çalışanları, ilaç ve ekipman eksikliği nedeniyle yaralıların hastaneye kabul edilemediğini, “tedaviyi beklerken ölenlerin” sayısının arttığını söyledi .
Bölgedeki Güvenlik Krizi ve Siyasi Yansımalar
-
Hamas ve İsrail Arasında Müzakereler: 31 Mayıs 2025’te Hamas, ABD arabuluculuğunda teklif edilen geçici ateşkes anlaşmasını bazı ek taleplerle revize edip geri gönderdi. Anlaşma, 60 günlük ateşkes, bazı esir takasları ve insani yardıma erişim şartları içeriyordu. Ancak, bu süreçte yaşanan saldırılar barış umutlarını zedeledi .
-
İslami Cihad ve Diğer Grupların Tutumu: Hamas dışındaki Filistinli silahlı gruplar da İsrail’in ablukasını ve sivil hedeflere yönelik saldırılarını kınadı. Siyasi liderler, “Gazze’de toplu cezalandırma” olarak tanımlanan bu politikaların barış arayışlarını baltaladığını belirtti .
-
Bölgesel Etkiler: Lübnan ve Suriye sınırlarında da gerilim tırmanırken, İran’ın artan uranyum üretimi Batı’nın tepkisini çekti. İsrail’in bölgedeki tek taraflı saldırılarını sürdürmesi, Arap dünyasında sert tepkilere neden oldu .
Sonuç ve İnsani Yardımın Önemine Vurgu
Gazze’deki insani kriz, özellikle 27 Mayıs ve 1 Haziran saldırılarıyla derinleşti. 31 sivilin hayatını kaybettiği ve 176 kişinin yaralandığı bu olay, uluslararası hukukun ihlali olarak nitelendirilirken, bölgeye acilen insani yardım tırlarının güvenli bir şekilde ulaşması gerekliliğini bir kez daha ortaya koydu. Çocuk, hasta ve yaşlıların bulunduğu bu yardım noktalarının vurulması, Gazze’deki sivillerin “insani koridor” haklarına yönelik ciddi bir ihlal oluşturuyor .
Uluslararası toplumun ve Türkiye’nin çabaları, sahadaki insani koşulları yumuşatmaya yönelik olsa da, sürmekte olan ablukalar ve askeri operasyonlar, sivil halkın temel ihtiyaç aksesini kısıtlamaya devam ediyor. Barış ve adalet adına, insani yardım koridorlarının güvence altına alınması, sivillerin korunması ve ateşkese yönelik samimi adımların atılması büyük bir aciliyet taşıyor.
Gündem
Kadıköy’de Ev Hapsi Altındaki Zanlı, Silah Teşhiri Yüzünden Tutuklandı: Kolye Gaspı ve Sosyal Medya Skandalı
Açıklaması: İstanbul Kadıköy’de kolye gaspı nedeniyle ev hapsine çarptırılan şüpheli, sosyal medyada silah gösterisi yaptığı gerekçesiyle tutuklandı. Olayın detayları ve hukuki süreci bu makalede bulabilirsiniz.
Olayın Kısa Özeti
Kadıköy’de bir kişinin kolyesini bıçak tehdidiyle gasbettiği iddiasıyla yargılanarak ev hapsi cezası verilen şüpheli, sosyal medya hesabından silah teşhiri yaparken polis tarafından yakalanıp tutuklandı. İlk dosyada “bıçakla gasp” suçundan dolayı ev hapsi alan S. Ö. (isim kısaltılmıştır), ev hapsi şartlarını ihlal ederek çevrimiçi platformlarda cezaevinden çıktıktan sonra yasadışı şekilde silah gösterimi yaptı.
1. Kolye Gaspı ve Ev Hapsi Kararı
-
Tarih ve Yer: İstanbul Kadıköy, 2025’in ilk çeyreği.
-
Suçun Niteliği: İddiaya göre S. Ö., yürüyen bir kişiye bıçak çekerek kıymetli bir kolyeyi zorla almıştı.
-
Yargılama Süreci: Kolluk kuvvetlerinin yürüttüğü soruşturma sonucunda zanlı gözaltına alındı. Nöbetçi Sulh Ceza Hakimliği tarafından, “bıçakla korkutma ve nitelikli gasp” suçlamasıyla tutuklama talebi yükseltilmesine rağmen, mahkeme ev hapsi ve elektronik kelepçe uygulaması kararı verdi.
-
Ev Hapsi Şartları: Mahkeme, zanlının ikametgahından dışarı çıkmamasını şart koştu ve haftalık iki kez karakola giderek imza atmasını hükme bağladı. Ev hapsi kararının gerekçesinde, “tutukluluk gerektirmeyen ve delil karartma riski düşük” görüldüğü ifade edildi.
2. Sosyal Medyada Silah Teşhiri Kriterleri ve Örnekler
-
Genel Çerçeve: Türkiye’de son dönemde sosyal medya üzerinden silah fotoğrafı paylaşan veya silah kullanımı propagandası yapan birçok şüpheli hakkında operasyonlar düzenleniyor. Salt hatırlatmak gerekirse;
-
NTV Haber’e göre, İstanbul Emniyeti’nin farklı operasyonlarında 55 şüpheli gözaltına alındı ve 100’e yakın ruhsatsız silah ele geçirildi
-
Ankarabankanlı bir vaka kapsamında Eren B. isimli kişi canlı yayında silah gösterimi yaparken yakalanmış, evinde pompalı tüfek ve tabanca bulunmuş, ardından tutuklanmıştı .
-
-
Suç Unsuru: Silah teşhiri, TCK Madde 6133’e göre “ruhsatsız silah ve mermi satışı/teşhirine” ilişkin yasak dahilinde değerlendirilebiliyor. Özellikle sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımlar, “kamu düzenini bozma” ve “silah kullanımını özendirme” gibi suç unsurları barındırıyor.
3. Şüphelinin Sosyal Medya Faaliyetleri
-
Hesap Tespiti: Polis, sanal devriye ve bilirkişiler eşliğinde S. Ö.’nün Instagram ve TikTok hesaplarını takibe aldı.
-
Paylaşımlar: Hesapta, yaklaşık 3 video ve 5 fotoğraf bulundu. Bu içeriklerde;
-
Av Tüfeği Taşıma: Zanlı, ev hapsi kararını aldığı tarihten sonra, ev içerisinde üzerinde marka bilinmeyen bir av tüfeğiyle poz verdi.
-
Pompalı Fotoğrafı: Elektronik kelepçe takılı olduğu halde, elinde pompalı tüfekle çekilmiş bir fotoğraf paylaştı.
-
Sloganlı Paylaşım: “Ceza evine girdim ama korku bende değil” şeklinde yazılı bir görsel de dikkat çekti.
-
-
Delil Niteliği: Bu paylaşımlar, ev hapsi koşullarını ihlal etmekle kalmadı, aynı zamanda “ruhsatsız silah bulundurma” ve “silahı teşhir ederek korku salma” suçları kapsamında değerlendirildi.
4. Polis İncelemesi ve Yakalama Operasyonu
-
Takip Süreci: İstanbul Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü, sosyal medyadaki paylaşımları tespit edip, İçişleri Bakanlığı ve İl Emniyet Müdürlükleri ile koordineli şekilde çalışma başlattı.
-
İkamet Baskını: 25 Mayıs 2025 sabahı, Kadıköy’de şüphelinin evine polisler tarafından baskın düzenlendi.
-
Ele Geçirilenler: Aramada; 1 adet ruhsatsız av tüfeği, bir miktar fişek ve sosyal medya görüntülerinde kullanılan silaha ait olduğu değerlendirilen bir kılıf bulundu.
-
Gözaltı: Zanlı S. Ö., ev hapsi şartlarını açıkça çiğnediği ve ek suç unsuru oluşturduğu için gözaltına alındı.
-
-
Tutuklama Gerekçesi:
-
Ev Hapsi İhlali: Kelimenin tam anlamıyla “evden çıkma yasağı” ve “aksi takdirde derhal tutuklama” şartlarını ihlal etmesi.
-
Silah Teşhiri: Hem ruhsatsız silah bulundurma, hem de sosyal medya üzerinden silah göstererek toplumsal korku yaratma.
-
Delil Karartma Riski: Hakkındaki paylaşımlar ve gizli tutulan silah nedeniyle kamuoyu üzerindeki etkisinin devamı ve suç delillerinin ortadan kaldırılması riski.
-
5. Hukuki Süreç ve Olası Cezai Yaptırımlar
-
Ek Suçlamalar: S. Ö. hakkında ek olarak “6133 sayılı Kanun’a muhalefet” ve “halkı silahla korkutma” suçlamaları yöneltildi.
-
Tutuklama Talebi: İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı, sulh ceza hâkimliğine “tutuklama” talebini sundu. Hakimlik, mevcut deliller ışığında “tutuklama” kararı vererek zanlının cezaevine sevkine hükmetti.
-
Bekleyen Duruşma: İlk duruşmanın Haziran 2025’te yapılması planlanıyor. Bu duruşmada:
-
Ara karar talepleri değerlendirilecek,
-
Savcılık soruşturmasının devamı ve ek deliller değerlendirilecek,
-
Zanlı savunmasını sunacak.
-
-
Muhtemel Cezai Yaptırımlar:
-
Bıçakla Gasp: 10–15 yıl hapis (TCK Madde 148). Ev hapsi devam eden dosyada bu suç bölümünün cezai sınırları tartışılacak.
-
Ruhsatsız Silah Taşıma ve Teşhir: 2–4 yıl arası hapis ve para cezası.
-
Ev Hapsi Şartlarına Aykırı Davranış: Ek ceza uygulanması olası; mevcut cezası uzatılabilir.
-
6. Kamuoyunun Tepkisi ve Sosyal Medya Yansımaları
-
Yerel Mahalle Halkı: Olay mahalline yakın bölge sakinleri, “Kadıköy’deki bu vakada ev hapsinin yeterli olmadığını düşünüyoruz” temalı tepkiler gösterdi. Emniyet’in bölgedeki devriyelerini artırması talep edildi.
-
Sosyal Medya Tartışmaları: Twitter ve Facebook’ta “Kadıköy ev hapsi skandalı” etiketi açıldı. Bir kısmı “henüz göstermelik paylaşımlar, medya abartıyor” derken, bir kısmı da “silahla korkutma, bir an önce ağırlaştırılmış müebbet şart” şeklinde sert ifadeler kullandı.
-
Hukukçuların Görüşü:
-
Av. Merve Aydın (Ceza Hukuku Uzmanı) oluşturduğu video analizinde, “Mahkeme, delil karartma riskine karşı tutuklama hükmü verebilirdi. Ev hapsi, her olayda yeterli olmuyor” değerlendirmesinde bulundu.
-
Av. Kerem Yıldız (İdare Hukuku) ise, “Sosyal medyada paylaşılan içerikler, kolluk kuvvetleri için ciddi bir delil kaynağıdır; adli merciler bunları mutlaka dikkate almalı” dedi.
-
-
Gündem5 gün önce
Özgür Evren Öziş’in Cansız Bedeni Ağaçta Bulundu: Ailesi Televizyon Programlarına Başvurmuştu
-
Gündem1 hafta önce
4 Yaşındaki Yahya, Gazze Ablukasında Açlıktan Öldü: İnsanlık Krizi Derinleşiyor
-
Magazin1 hafta önce
Yeşilçam Efsanesi Mehmet Serdar Sulukahya, Üniversite Öğrencisi Tarafından Bıçaklanarak Hayatını Kaybetti
-
Teknoloji4 gün önce
Gizemli Uzay Nesnesi ASKAP J1832−091: Dünya’ya Her 44 Dakikada Bir Radyo ve X-Işını Sinyali Gönderiyor
-
Magazin6 gün önce
Yalı Çapkını’nın Hattuç Hala’sı Şerif Sezer Trafik Kazası Geçirdi – Aracı Hurdaya Döndü, Sağlık Durumu İyi
-
Gündem1 hafta önce
6 Şubat Depremlerinin Kahramanı Killian: İsveç’ten Gelen Arama Kurtarma Köpeği Hayatını Kaybettİ
-
Magazin1 hafta önce
Berk Oktay’dan kızı Mire Milena’ya: Nefesim nefesin olacak canım
-
Gündem6 gün önce
Papara’ya Yasa Dışı Bahis Operasyonu: 8 Şirkete Kayyum Atandı