Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Gündem

Çöp evden çıkarılıp, barınma merkezine yerleştirildi; görünümü değişti

Yayımlandı

üzerinde

Çöp evden çıkarılıp, barınma merkezine yerleştirildi; görünümü değişti

Tarih: 8 Mayıs 2026, Cuma
Saat: 11:30

Kocaeli’nin Gebze ilçesinde dramatik bir olay yaşandı. Evi icra yoluyla satıldıktan sonra 1 yıl boyunca dışarı çıkmayan ve biriktirdiği çöplerle yaşayan 60 yaşındaki Süleyman Kavaklı, belediye ekiplerinin titiz çalışmasıyla hem sağlığına hem de yeni bir yuvaya kavuştu.

İşte çöp evden barınma merkezine uzanan o hikayenin detayları ve Süleyman amcanın inanılmaz değişimi.

KÖTÜ KOKU İHBARI EKİPLERİ HAREKETE GEÇİRDİ

Olay, Gebze Mustafa Paşa Mahallesi 707’nci Sokak’taki 5 katlı bir binanın 2’nci katında meydana geldi. Daireden gelen dayanılmaz kötü koku üzerine apartman sakinleri, 6 Mayıs 2026 Salı günü durumu Gebze Belediyesi Zabıta Müdürlüğü’ne ve muhtara bildirdi.

İhbar üzerine adrese giden ekipler, kapıyı açtıklarında gözlerine inanamadı. Evin tavanına kadar ulaşan çöp yığınlarıyla karşılaşan zabıta, bitkin haldeki Süleyman Kavaklı’yı güçlükle fark etti. Olay yerine derhal Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri sevk edildi ve hummalı bir çalışma başlatıldı.

1 YIL SONRA GELEN TEMİZLİK

Süleyman Kavaklı’nın, kendisine belediye ve komşular tarafından getirilen yiyecekleri dahi biriktirdiği ve bu süreçte hiç dışarı çıkmadığı belirlendi. Ekipler, evden kamyon dolusu çöp çıkardı. Daha önce belediye ekipleri tarafından 4 kez temizlendiği öğrenilen daire, bu kez tamamen boşaltıldı ve detaylı bir şekilde ilaçlanarak dezenfekte edildi.

“BUNDAN SONRA BİZE EMANETSİN”

Sağlık kontrolü için Darıca Farabi Devlet Hastanesi’ne kaldırılan Süleyman Kavlaklı, buradaki tedavisinin ardından taburcu edildi. Onu yalnız bırakmayan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi ekipleri, “Senin yanındayız, bundan sonra bize emanetsin” diyerek yaşlı adamı İzmit Kuruçeşme Mahallesi’ndeki Barınma ve Konaklama Merkezi’ne götürdü.

Burada adeta yeniden doğan Süleyman amcanın önce kişisel bakımları yapıldı. Bir yılın ardından ilk kez sakal ve saç tıraşı olan yaşlı adam, sağlıklı ve temiz bir görünüme kavuştu. Görevlilerin sıcak ilgisi karşısında duygulanan Kavaklı’nın gözyaşlarını tutamadığı anlar ise kameralara yansıdı.

AİLESİNDEN GELEN YARDIMI REDDETMİŞ

Yaşanan dramın perde arkası ise yürek burktu. 20 yıl önce eşinden ayrılan ve şehir dışında yaşayan 2 kız çocuğu babası olan Süleyman Kavaklı’nın, sağlık sorunları nedeniyle hareket kabiliyetinin kısıtlandığı öğrenildi. Sık sık bayıldığını belirten Kavaklı, “Ayakta uzun süre durunca bayılıyorum. Bir senedir dışarı çıkmıyorum. Allah razı olsun belediye ve komşular yemek getiriyor ama birçoğunu yiyemiyorum. Çöpe gidemiyorum” sözleriyle içinde bulunduğu zor durumu anlattı.

Öte yandan yaşlı adamın, ailesinden ve akrabalarından gelen tüm yardım tekliflerini geri çevirdiği, hatta kendisine ulaşmaya çalışanları evine kabul etmediği belirtildi.

Süleyman K. Olayının Kronolojisi

Tarih/Süreç Gelişme
1,5 Yıl Önce Dairesi icra yoluyla satıldı.
1 Yıl Önce Hiç dışarı çıkmamaya ve çöp biriktirmeye başladı.
6 Mayıs 2026 Kötü koku ihbarı üzerine evde bitkin halde bulundu, evi temizlendi.
7-8 Mayıs 2026 Hastane kontrolünün ardından Barınma Merkezi’ne yerleştirildi ve kişisel bakımı yapıldı.

Olayın Yankıları ve Sosyal Medya

Süleyman amcanın hikayesi, kısa sürede sosyal medyada ve yerel basında geniş yankı buldu. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin insan odaklı yaklaşımı takdir toplarken, yalnızlık ve yaşlılık konuları bir kez daha gündeme geldi. Kullanıcılar, belediye ekiplerine teşekkür ederek Süleyman amcaya geçmiş olsun dileklerini iletti.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gündem

Görevi Başında Şehit Düşen AFAD Personelinin Cenaze Namazını Babası Kıldırdı: Yürek Yakan Veda

Yayımlandı

üzerinde

Görevi Başında Şehit Düşen AFAD Personelinin Cenaze Namazını Babası Kıldırdı: Yürek Yakan Veda

Tarih: 14 Haziran 2026, Pazar
Yayın Saati: 20:00

BOLU – Rize’nin Çamlıhemşin ilçesinde, Fırtına Deresi’nde arama kurtarma çalışmaları sırasında botun devrilmesi sonucu hayatını kaybeden AFAD personeli Ömer Faruk Özkan (28), memleketi Bolu’da düzenlenen törenle son yolculuğuna uğurlandı. Genç personelin cenaze namazını babası Şükrü Özkan kıldırırken, eşi Kübra Özkan tabuta sarılarak gözyaşı döktü.

Olay, Çamlıhemşin ilçesindeki Fırtına Deresi’nde meydana geldi. Bölgede iki gündür kayıp olarak aranan 23 yaşındaki Volkan Civelekoğlu’nun cansız bedenine ulaşılmasının ardından, AFAD ekibini taşıyan bot henüz bilinmeyen bir nedenle devrildi. Akıntıya kapılan 4 AFAD personelinden 3’ü çevredekilerce kurtarılırken, Ömer Faruk Özkan sulara kapılarak yaşamını yitirdi. İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi de sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, hayatını kaybeden AFAD personeline Allah’tan rahmet, ailesine ve yakınlarına başsağlığı diledi.

Acılı Baba Dua Ettirdi, Eşi Tabuta Sarıldı

Ömer Faruk Özkan’ın cenazesi, dün gece saatlerinde memleketi Bolu’nun Hamzabey köyüne getirildi. Bugün Hamzabey Köyü Camii’nde düzenlenen cenaze törenine, AFAD Başkan Yardımcısı Cengiz Gevrek, Bolu Valisi Abdülaziz Aydın, kurum amirleri, mesai arkadaşları ve çok sayıda vatandaş katıldı. Cenaze namazı, genç personelin imam olan babası Şükrü Özkan tarafından kıldırıldı.

Törende en yıkıcı anlardan biri ise eşi Kübra Özkan’ın tabuta sarılmasıydı. Genç kadın, “Seninle gurur duyuyorum” diyerek gözyaşlarına boğuldu. Tören boyunca ayakta durmakta zorlanan baba Şükrü Özkan ise “Bu kederli günümüzde yanımızda oldunuz. Allah’tan gelen her şeye razı olmayı kabul ediyoruz” diyerek metanetini korumaya çalıştı. Cenaze namazının ardından Ömer Faruk Özkan’ın naaşı, köy mezarlığında toprağa verildi.

Geride 10 Aylık Bebek Bıraktı

Genç yaşta görevi başında hayatını kaybeden Ömer Faruk Özkan’ın vefatı, memleketi Bolu’da büyük üzüntü yarattı. Tayin beklediği ve bayram tatilinde ailesini ziyaret ettikten sonra bir haftalığına görev yeri Rize’ye döndüğü öğrenilen Özkan’ın geride eşi Kübra Özkan ve henüz 10 aylık bir bebek bıraktığı ortaya çıktı.

Okumaya Devam Et

Gündem

Pendik’te Su Kanalında Erkek Cesedi Bulundu

Yayımlandı

üzerinde

Pendik’te Su Kanalında Erkek Cesedi Bulundu

Yayın Tarihi ve Saati: 14 Haziran 2026 – 16:44

PENDİK’TE SU KANALINDA ERKEK CESEDİ BULUNDU!

İstanbul Pendik’te TEM Bağlantı Yolu kenarında bulunan su kanalında bir erkeğe ait cansız beden bulundu. Olay çevrede büyük şok etkisi yaratırken, polis ekipleri kimliği belirsiz kişinin ölümüyle ilgili geniş çaplı soruşturma başlattı.

Su Kanalında Hareketsiz Yatarken Bulundu

Edinilen bilgilere göre olay, Pendik Harmandere Mahallesi Kurtköy-Pendik TEM Bağlantı Yolu kenarında saat 14.30 sıralarında meydana geldi. Yoldan geçen vatandaşlar, kanalın içinde hareketsiz yatan bir kişiyi fark ederek durumu hemen 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bildirdi.

Olay Yerine Çok Sayıda Ekip Sevk Edildi

İhbarın ardından bölgeye polis, sağlık ve itfaiye ekipleri sevk edildi. Kısa sürede olay yerine ulaşan ekipler, çevrede geniş güvenlik önlemi alırken, sağlık görevlilerinin yaptığı ilk kontrolde kişinin hayatını kaybettiği kesinleşti.

Kimlik ve Ölüm Sebebi Araştırılıyor

Olay yeri inceleme ekipleri, delil çalışmalarına uzun süre devam etti. Yapılan ilk incelemelerde, orta yaşlarda olduğu tahmin edilen erkek şahsın üzerinde herhangi bir resmi kimlik belgesi bulunmadı.

Yine ilk belirlemelere göre cesette herhangi bir kurşun veya kesici-delici alet yarasına rastlanmadı. Ölüm sebebinin ve kimliğinin kesin olarak tespit edilebilmesi için cansız beden, olay yeri incelemelerinin ardından Adli Tıp Kurumu Morgu’na kaldırıldı.

Soruşturma Çok Yönlü Devam Ediyor

Polis ekipleri, olayın cinayet, kaza veya intihar gibi ihtimallere karşı her ihtimali değerlendiriyor. Ayrıca bölgede bulunan güvenlik kameralarını incelemeye alarak, şahsın olay yerine nasıl geldiğini ve o esnada neler yaşandığını araştırıyor.

Okumaya Devam Et

Gündem

ORDU’DA SAĞANAK FELAKETİ: ÜNYE’DE EV VE İŞ YERLERİNİ SU BASTI

Yayımlandı

üzerinde

ORDU’DA SAĞANAK FELAKETİ: ÜNYE’DE EV VE İŞ YERLERİNİ SU BASTI

14.06.2026 – 17:25

ORDU (Fatihdoğanmedya) – Meteoroloji’nin kuvvetli sağanak uyarısı yaptığı Ordu’da beklenen felaket geldi. Ünye ilçesinde öğle saatlerinde başlayan şiddetli yağış hayatı felç etti. Çınarlık, Kaledere, Fevzi Çakmak ve Saraçlı mahallelerinde cadde ve sokaklar göle dönerken, çok sayıda ev ve iş yerini su bastı.

Meteoroloji Genel Müdürlüğü’nün sabah saatlerinde yaptığı “kuvvetli sağanak ve gök gürültülü sağanak” uyarısının ardından Ordu’nun Ünye ilçesinde saat 12.00 sıralarında başlayan yağış, kısa sürede şiddetini artırdı.

Yağış nedeniyle Çınarlık, Kaledere, Fevzi Çakmak ve Saraçlı mahallelerinde birçok cadde ve sokak su altında kaldı. Aşırı yağışa drenaj sistemlerinin yetersiz kalması da eklenince, yollarda yürümek neredeyse imkânsız hale geldi. Su baskınları nedeniyle zemin katlardaki ev ve iş yerlerini su bastı.

Bir binanın istinat duvarı çöktü, can kaybı yok

Saraçlı Mahallesi’nde bir binanın istinat duvarı, yağışın verdiği hasarla çöktü. Olay yerine sevk edilen ekipler, duvarın altında kalan olup olmadığını araştırdı. Yapılan ilk belirlemelerde can kaybı veya yaralanma yaşanmadığı öğrenildi.

İtfaiye ve AFAD ekipleri, mahsur kalan vatandaşları kurtarmak için seferber olurken, Ordu Büyükşehir Belediyesi ile OSKİ ekipleri de su tahliye çalışmalarına başladı. Özellikle alt geçitlerde ve çukur bölgelerde su birikintileri nedeniyle araçlar yolda kalırken, bazı sürücüler araçlarını terk etmek zorunda kaldı.

Ünye esnafı: “İlk kez böyle bir felaket gördüm”

Ünye ilçesinde yaklaşık 10 yıldır manifatura işleten Mehmet Karataş, “Dükkanın içi iki saatte tamamen suyla doldu. Malzemelerin hepsi mahvoldu. İlk kez bu kadar şiddetli bir sel yaşıyorum” dedi. Başka bir iş yeri sahibi ise sigorta şirketlerinin hasar tespiti için beklediklerini söyledi.

Valilik’ten uyarı: Dikkatli olun

Ordu Valiliği, yaptığı yazılı açıklamada bölgede sağanağın akşam saatlerine kadar etkisini sürdüreceğini belirterek, vatandaşları dere yataklarından, istinat duvarlarından ve su baskını riski bulunan bölgelerden uzak durmaları konusunda uyardı.

Meteoroloji 12. Bölge Müdürlüğü verilerine göre Ordu genelinde önümüzdeki 3 gün boyunca sağanak yağışların devam etmesi bekleniyor.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar