Gündem
Bodrum’da Can Pazarı: Minibüsle Otomobil Çarpıştı, 15 Kişi Yaralandı
Açıklama :
“31 Mayıs 2025 akşamı Bodrum Milas-Bodrum Karayolu’nda yolcu minibüsü ile otomobilin çarpıştığı kazada 15 kişi yaralandı. Olayın ayrıntıları, yaralıların durumu ve bölgedeki güvenlik önlemleri
Giriş
31 Mayıs 2025 Cumartesi akşamı saat 20:30 civarında Muğla’nın Bodrum ilçesinde yolcu minibüsü ile otomobilin çarpıştığı feci bir kaza meydana geldi. Kazada, minibüste ve otomobilde bulunan toplam 15 kişi çeşitli yerlerinden yaralandı. Hukuksal ve tıbbi süreç, kaza anı ve bölgedeki güvenlik önlemleriyle ilgili ilk bilgiler İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirleri tarafından derlendi.
1. Kaza Detayları
-
Zaman ve Yer: Kaza, 31 Mayıs 2025 Cumartesi günü saat 20:30 sıralarında Milas-Bodrum Karayolu üzerindeki Güvercinlik mevkiine yakın bir noktada gerçekleşti.
-
Araç ve Sürücü Bilgileri:
-
Minibüs: 48 S 1221 plakalı yolcu minibüsünü Ahmet K. (yaş bilgisi henüz netleşmedi) yönetiyordu.
-
Otomobil: 48 ARP 670 plakalı otomobili İlyas Ç. sürüyordu.
-
-
Çarpışma Şekli: İHA’nın edindiği bilgilere göre, Ahmet K. idaresindeki minibüs, Milas istikametinden Bodrum yönüne doğru ilerlerken önünde seyreden İlyas Ç. yönetimindeki otomobile hızla çarptı. Çarpışmanın şiddetiyle her iki araçta da büyük maddi hasar oluştu ve minibüs ile otomobil yol kenarına savruldu.
-
Hava ve Yol Koşulları: Olay anında hava açık, yol ise kuru ve görüş mesafesi yüksekti. Trafik yoğunluğu, akşam saatlerinin yola çıktığı saatlere denk geldiğinden orta seviyedeydi. Bu nedenle kazanın oluş nedenleri arasında “yakın takip” ve “ani fren” gibi insan faktörlü etkenler değerlendiriliyor.
2. Yaralıların Durumu ve İlk Müdahale
-
Yaralanan Sayısı: Kazada minibüste bulunan 14 yolcu ile otomobil sürücüsü olmak üzere toplam 15 kişi yaralandı.
-
İlk Müdahale ve Nakil Süreci: Bölgeye sevk edilen 112 Acil Sağlık ekipleri, olay yerinde gerekli ilk müdahaleyi gerçekleştirip yaralıları ambulanslarla Bodrum Devlet Hastanesi ve Milas Devlet Hastanesi’ne sevk etti. Yaralılardan bazılarının hafif yaralanmalarla ayakta tedavi gördüğü, çoğunluğunun ise orta şiddette yaralanma tespitleriyle yoğun bakım ve servislerde tedavi altına alındığı öğrenildi. Hayati tehlikesi bulunan vakaya rastlanmadığı, yaralıların durumlarının stabil olduğu sağlık yetkilileri tarafından bildirildi.
-
Sağlık Ekiplerinin Değerlendirmesi: Doktor raporlarına göre vakaların çoğunda ezilme, kesik ve kırık tespit edildi. Kaza nedeniyle bölgede kısa süreli panik yaşanırken; sağlık ekipleri, “ambülans helikopteri” sevk etmeyi planlamış ancak karayolu trafiğinin açılmasıyla kara ambulansları yeterli bulunarak nakil işlemlerine devam edilmiştir.
3. Emniyet ve Trafik Güvenliği İncelemesi
-
Jandarma ve Polis Ekipleri: Olaya ilk müdahale eden Jandarma Trafik Şube Müdürlüğü ekipleri, kaza mahallini halkın güvenliği adına trafiğe kapatarak incelemelere başladı. Kaza yerindeki fren kalıntıları, lastik izleri ve yol çizgileri tek tek tespit edilerek belge altına alındı
-
Soruşturma: Sürücüler Ahmet K. ve İlyas Ç.’nin ilk ifadelerinde, birbirlerini fark etmeden şerit ihlali ya da hız hatası sonucu kazanın yaşandığını belirttikleri öğrenildi. Jandarma birimleri, olayla ilgili “takip mesafesi ihlali” ve “dikkatsizlik” ihtimallerini değerlendiriyor. Ayrıca minibüsün fren sistemine ait herhangi bir mekanik arıza olup olmadığına dair rapor istenmiş durumda.
-
Trafik Akışının Düzenlenmesi: Kaza alanının trafik akışına kapatılması sebebiyle Milas-Bodrum Karayolu’nda yaklaşık 1 saat süreyle kontrollü ve tek şerit halinde geçiş sağlandı. Kurtarma ve çekici araçlarının bölgeden kaldırılmasıyla birlikte trafik normale döndü. Emniyet yetkilileri, “özellikle akşam saatlerinde Milas-Bodrum güzergâhında hız kontrollerinin artırılacağı” bilgisini paylaştı
4. Bölge Halkı ve Görgü Tanıklarının İfadeleri
-
Görgü Tanıklarının Anlattıkları: Kazayı gören bir bölge sakini, “Minibüs ve otomobil çok yakın mesafedeydi, korna çaldım ancak ikisi de durmadı ve arkadan çarpışma oldu” dedi. Başka bir tanık ise “Ani bir fren sesi duydum, ardından büyük bir gürültüyle camlarda titreşim oldu. Panikle koştum, herkes yardım etmeye çalışıyordu” ifadelerini kullandı.
-
Bölge Esnafının Görüşleri: Milas-Bodrum Karayolu üzerindeki bazı esnaflar, akşam saatlerinde bölgedeki trafik yoğunluğuna dikkat çekerek, “Sık sık kısa mesafeli takip kazaları yaşanıyor. Yol çizgileri eskimiş, sinyalizasyon yok denecek kadar az. Yetkililerden daha fazla denetim ve altyapı iyileştirmesi bekliyoruz” diye konuştular.
5. Uzman Görüşleri ve Trafik Güvenliği Önerileri
-
Olası Nedenler ve Uzman Değerlendirmesi: Trafik mühendisleri, arkadan çarpışma tipindeki kazaların en yaygın sebepleri arasında “takip mesafesi kuralına riayet etmeme” ve “dikkat dağınıklığı” bulunduğunu vurguluyor. Özellikle akşam saatlerinde yoldaki sürücülerin yorgunluk, cep telefonu kullanımına bağlı dikkat eksikliği veya hıza aşırı güvenme durumlarının risk oluşturduğunu belirtiyorlar.
-
Alınabilecek Önlemler:
-
Hız Denetimlerinin Artırılması: Milas-Bodrum Karayolu’nun kritik kesimlerinde radar ve mobese kameralarının arttırılması, hız limitlerini aşan sürücülerin anında tespit edilmesi.
-
Yol Çizgisi ve Uyarı Levhalarının Yenilenmesi: Özellikle Güvercinlik mevkii gibi sık kaza yaşanan bölgelerde yol çizgilerinin belirginleştirilmesi, refüj ve şerit uyarılarının görünürlüğünün iyileştirilmesi.
-
Sürücü Eğitimi ve Bilinçlendirme: Minibüs, ticari taksi ve otomobil sürücüleri için “takip mesafesi” ve “akşam araç kullanımı” konularında periyodik seminerler düzenlenmesi.
-
Acil Durum Müdahale Planlaması: Bölgede “kara ambulansı” sayısının artırılması, gerektiğinde “ambulans helikopteri” alternatifinin hızlı konuşlandırılması ve kurtarma personelinin kaza bilgilendirme süreçlerine daha etkin dahil edilmesi.
-
6. Kaza Sonrası Sonuç ve Genel Değerlendirme
31 Mayıs 2025 tarihinde Bodrum Milas-Bodrum Karayolu’nda meydana gelen minibüs-otomobil çarpışması, bir kez daha yolda “takip mesafesi” ve “dikkatli sürüş” kurallarının hayati önemini gösterdi. İHA’nın haberine göre 15 yaralının tedavi süreçleri devam ederken, jandarma forumlarında kazanın kesin nedenlerinin raporlanması için teknik inceleme başlatıldı. Yetkililer ve uzmanlar; benzer kazaların tekrarlanmaması adına altyapı iyileştirmeleri, denetimlerin arttırılması ve sürücü eğitimlerinin yaygınlaştırılması gerektiğini vurguluyor. Yaralı 15 kişiye acil şifalar dilerken, sürücülerin ve yolcuların da trafik kurallarına eksiksiz riayet etmesinin önemini bir kez daha hatırlatıyoruz
Gündem
Bakan Yerlikaya açıkladı: 4-6 Haziran arası ağır taşıtlara kısıtlama

Kurban Bayramı‘na az bir süre kaldı.
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, A Haber’de bayramda trafik önlemlerine ilişkin açıklamalarda bulunuyor.
Bakan Yerlikaya’nın açıklamalarından satır başları şöyle:
“Kurban Bayramı yaklaştı, biz bakanlık olarak ülkemizin huzuru ve güvenliği için trafikteki güven ve huzur için çalışmalara başladık. Tedbirler uygulanıyor. 81 valiliğe talimatları gönderdik. Bayramda gidiş dönüşlerde pik dönem oluyor. Bayramlaşmalarda şehir merkezlerinde trafikte yoğunlaşma oluyor. Bütün tedbirleri riski ortadan kaldırmaya yönelik aldık. 69 bin civarında polis ve jandarmamız görevli olacak. 17 bin 645 ekip, 33 bin 943 personel yollarda olacak. Bin 485 emniyet ve jandarmadaki radarlarımızın hepsi iş başında. Vatandaşlarımıza ceza yazmak gibi derdimiz yok, tek derdimiz can kaybı yaralanma olmasın.
OTOBÜSLERDE İKİ YENİLİK
Şehirler arası otobüslerde iki yenilik yaptık. Daha önce gizli yolcu olarak yaptığımız denetimin faydalarını gördük ve bunu çok daha güçlü hale getirdik. 81 il terminallerinde hatta bazı büyük ilçe terminallerinde görevli arkadaşlarımız gizli yolcu gibi otobüslere biniyor ve seyahat ediyor. Burada sürücünün tutum ve davranışları takip ediliyor. Kurallara olan hassasiyeti kayıt altına alınıyor. Burada yolda bir uygulama olursa kendi arkadaşının denetimi nasıl yaptığını da denetliyor. Onu da kayıt altına alıyor. Bu yolculuğun sonunda kendisini karşılaması için oradaki ekibe haber veriyor ve yolculuğun sonunda kendini otobüste tanıtıyor.
“30 KİLOMETREDE BİR RADAR VAR”
30 kilometrede bir radar var. Otoyollarda 120 radarımız olacak. Bu radarlarla gece gündüz hız denetimini yapıyoruz. Havadan trafik denetimi de yapıyoruz. 37 ilde helikopter ile, 81 ilde ise drone’lu denetimdeyiz. Otobüs terminallerinde polis başmüfettişi görevlendirdik. Mobil radar ile gece gündüz hız denetimini yapıyoruz.
AĞIR TONAJLI TAŞITLARA KISITLAMA
4 Haziran Çarşamba saat 16.00 ile 6 Haziran Cuma saat 11.00’e kadar trafiği seyreltme açısından kamyon, çekici ve tanker cinsi araçlar belirlenen yollarda seyirlerine müsaade edilmeyecek. Yani ağır taşıtlara bu zaman aralığında bir kısıtlama olacak. Yaş sebze-meyve, süt ve süt ürünleri gibi malzeme taşıyan araçlar gibi bazı istisnai durumlar olacak. Onlara izin verilecek.
YAKA KAMERASI İLE KAYIT YAPILACAK
Vatandaşla güvenlik birimlerinden kim yüz yüze temasa geçiyorsa yaka kamerası ile kaydedilecek.”
Gündem
Bayram namazı farz mı, kimler kılabilir?

KADINLAR BAYRAM NAMAZI İLE SORUMLU MUDUR?
İslâm âlimlerinin ittifakına göre kadınlar, cuma ve bayram namazlarıyla yükümlü değildirler (Semerkândî, Tuhfe, 1/161,165; Halîl, Muhtasar, 45, 47; İbn Rüşd, Bidâyetü’l-müctehid, 1/167, 229; Şirbînî, Muğni’l-muhtâc, 1/546). Bununla birlikte Hz. Peygamber (s.a.s.) kadınları bayram namazına katılmaya teşvik etmiştir (Buhârî, ʽÎdeyn, 15, 19, 21 [974, 979, 981]; el-Hac, 81 [1652]; Müslim, Salâtü’l-ʽîdeyn, 1-3, 10-12 [884-885, 890]). Bu itibarla kadınlar, şartların elverişli olması hâlinde cuma ve bayram namazlarına katılabilirler.
Gündem
İznik’te 3. Yüzyıla Ait Evin Zemininde Ortaya Çıkan 2.500 Yıllık Mozaik: Kraliçe Nicea’nın Sarayına Mı Ait?
Açıklama:
Bursa’nın İznik ilçesinde, Papa 14. Leo’nun ziyareti öncesi Beyler Mahallesi’nde yürütülen kazıda keşfedilen 2.500 yıllık mozaik, göz kamaştıran “geyik” ve “gemi” figürleriyle dikkat çekiyor. Kraliçe Nicea sarayı olasılığı, arkeoloji dünyasında heyecan yarattı.
Giriş ve Keşfin Arka Planı
Bursa’nın tarihî dokusuyla meşhur ilçesi İznik, bu kez Beyler Mahallesi’nde bir evin temelinde yapılan kurtarma kazısında ortaya çıkan mozaikle gündeme oturdu. Katoliklerin yeni ruhani lideri Papa 14. Leo’nun da ziyaret etmesinin beklendiği İznik’te, İznik Müzesi ekipleri tarafından iki ay önce başlatılan çalışmalarda, dünyanın ilk kez gördüğü nitelikte bir mozaik zemin keşfedildi. Bu mozaik, geyik, gemi ve av sahnesini betimleyen figürleriyle dönemin sosyal yaşamına ışık tutuyor ve bulunduğu konum itibarıyla 2.500 yıl önceye, yani MÖ 5. yüzyıla tarihlenebileceği iddiasıyla büyük sükse yaptı .
Tarihî ve Kültürel Bağlam
İznik (antik adıyla Nicaea), antik Çağ’dan Bizans Dönemi’ne uzanan zengin tarihî mirasıyla bilinir. MÖ 8. yüzyıla dek uzanan yerleşimine rağmen, özellikle 3. yüzyılda Bizans İmparatoru I. Konstantinos’un Hristiyanlığı resmî din kabul etmesi sonrası bölge, Büyük İznik Konsili’ne ev sahipliği yapmasıyla da tarihe geçti . Ancak keşfedilen mozaik deseni, hem stil hem de malzeme kullanımına göre MÖ 5. yüzyıla—Kraliçe Nicea dönemine—ait olabileceği yorumlarını gündeme taşıdı. Kraliçe Nicea efsanesi, şehrin adını aldığı MÖ 4. yüzyıl kraliçesiyle özdeşleştirilir; dolayısıyla mozağin bu döneme uzanan izler taşıması, İznik’in Helenistik Dönem’den Bizans’a uzanan kültürel sürekliliğinin benzersiz bir kanıtı olarak görülüyor .
Kazı Alanı ve Koruma Önlemleri
Mozaik, İznik Müzesi’ne bağlı uzman arkeologlar ve restoratörler eşliğinde titizlikle yürütülen kurtarma kazısı çalışmaları sırasında açığa çıktı. Evin temeline kadar inen sondajlarda, yaklaşık 150 metrekarelik bir alanda kaplanan mozaik zeminin, mavi brandalarla çevrilerek koruma altına alındığı bildirildi. Kazı alanına “Girmek Yasaktır” tabelası asılarak bölge güvenlik çemberine alındı. Sahanın 3. yüzyıl Roma mozaikleriyle benzerlikler taşıyan renk paleti ve taş işçiliği, incelemede yer alan uzmanlarca ilk etapta MÖ–MS geçiş dönemi olarak değerlendiriliyor .
Figürler ve İkonografi Analizi
Gün yüzüne çıkan mozaikte geyik, kalyon (yelkenli gemi) ve av sahnesi betimlemelerine rastlanıyor. Geyik figürü, antik dönemde hem avcılık hem de tanrısal simgelik açısından önem taşırken, kalyon motifi o dönemin denizcilik ve ticaret ilişkilerine dair ipuçları veriyor . Arkeologlar, bu ikonografik unsurların Helenistik Dönem’in zengin kültür-karmaşasını yansıttığını, Hristiyanlık öncesi Süryani, Grek ve Pers etkilerinin mozaik motiflerine yansımış olabileceğini belirtiyorlar. Ayrıca, mozaikteki av sahnesinin, dönemin soylu sınıfının günlük eğlence ve ritüellerine dair somut bir bellek haritası sunduğu kaydediliyo.
Kraliçe Nicea’nın Saray İddiası
Kazı ekibi ve bölgedeki yerel tarihçi-halk arasında dolaşan iddialara göre, mozaik, İznik’in efsanevi kurucusu Kraliçe Nicea’ya ait saray yapısından geriye kalmış bir parça olabilir. 2.500 yıl öncesine tarihlenen bu yapının, Helenistik Dönem’de kraliyet ailesi tarafından kullanılan gösterişli bir rezidans işlevi gördüğü ve sarayın marmara taşlarıyla süslü duvarlarının yerini bu mozaik zeminin koruduğu ileri sürülüyor . Ne var ki resmi arkeolojik raporlara göre mozaik, stil ve malzeme açısından 3. yüzyıl Roma mozaiklerine yakınlık arz ediyor; bu da Kraliçe Nicea’nın hüküm sürdüğü MÖ 4. yüzyıla tarihlenen orijinal sarayla arasındaki kronolojik uyumsuzluğu gündeme getiriyor. Gelecek analizlerde yapılacak stratigrafik incelemeler, radyo-karbon testleri ve mineral analizleri; mozağin kesin tarihini ve kronolojisini netleştirecek önemli veriler sağlayacak .
İznik ve Papa 14. Leo’nun Ziyareti Bağlamı
Papa 14. Leo’nun Haziran 2025’te Bursa ve İznik’i ziyaret etmesi planlanıyor. Papa’nın ziyaret rotasında, erken Hristiyanlık tarihinin mihenk taşlarından biri olan İznik Konsili’nin yapıldığı Ayasofya Kilisesi ile bu mozaik kazı alanının da yer alması bekleniyor . Vatikan heyeti, bölgedeki erken dönem Hristiyanlık kalıntılarına özel ilgi gösterirken, mozaik keşfi; Papa’nın konuşma ve programlarında İsa dönemine ait sanat eserleri örnekleri arasında sergilenecek. Bu vesileyle İznik, dünya çapında bir defa daha hem arkeolojik hem de dinî turizm açısından ön plana çıkacak.
Koruma, Restorasyon ve Gelecek Planları
İznik Müzesi tarafından yürütülen çalışmalarda, mozaik zeminin korunması amacıyla üstü geçici olarak şeffaf örtülerle kapatıldı. Restorasyon ekibi, mozaikteki renkleri güçlendirmek, kopan parçaları bir araya getirmek için titiz bir laboratuvar aşamasına hazırlanıyor. Ayrıca, bölge kazı raporuna göre, yakın zamanda yapılacak stratigrafik sondajlar ve dijital fotogrametri teknikleriyle mozaik tabanın uydu görüntüleri ve 3B modellemeleri oluşturulacak. Tüm bunlar, hem akademik araştırmalara kaynak teşkil edecek hem de İznik Müzesi’nin düzenleyeceği sergilerde dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçilerin beğenisine sunulacak .
Sonuç ve Değerlendirme
İznik’te 3. yüzyıldan kısmen miras taşıyan bu mozaik keşfi, bölgenin Helenistik’ten Bizans’a uzanan kültürel çeşitliliğini gözler önüne seriyor. Kraliçe Nicea’nın sarayına ait olabileceği yönündeki popüler iddialar, henüz bilimsel verilerle tam desteklenmese de şehrin mitolojik-kültürel dokusunu zenginleştiriyor. Öte yandan arkeolojik bulgular, mozaikteki figürlerin dönemin dinî, sosyal ve ticari yaşantısına dair nadir birer pencere açıyor. Bu keşif, Papa 14. Leo’nun ziyaretiyle uluslararası platforma taşınırken, İznik’in tarihî mirası bir kez daha dünya gündemine oturacak
-
Gündem6 gün önce
Özgür Evren Öziş’in Cansız Bedeni Ağaçta Bulundu: Ailesi Televizyon Programlarına Başvurmuştu
-
Gündem1 hafta önce
4 Yaşındaki Yahya, Gazze Ablukasında Açlıktan Öldü: İnsanlık Krizi Derinleşiyor
-
Teknoloji5 gün önce
Gizemli Uzay Nesnesi ASKAP J1832−091: Dünya’ya Her 44 Dakikada Bir Radyo ve X-Işını Sinyali Gönderiyor
-
Magazin7 gün önce
Yalı Çapkını’nın Hattuç Hala’sı Şerif Sezer Trafik Kazası Geçirdi – Aracı Hurdaya Döndü, Sağlık Durumu İyi
-
Gündem1 hafta önce
6 Şubat Depremlerinin Kahramanı Killian: İsveç’ten Gelen Arama Kurtarma Köpeği Hayatını Kaybettİ
-
Magazin1 hafta önce
Berk Oktay’dan kızı Mire Milena’ya: Nefesim nefesin olacak canım
-
Magazin1 hafta önce
Fahriye Evcen’den mutlu aile pozu
-
Gündem6 gün önce
Papara’ya Yasa Dışı Bahis Operasyonu: 8 Şirkete Kayyum Atandı