Gündem
Bodrum’da Can Pazarı: Minibüsle Otomobil Çarpıştı, 15 Kişi Yaralandı
Açıklama :
“31 Mayıs 2025 akşamı Bodrum Milas-Bodrum Karayolu’nda yolcu minibüsü ile otomobilin çarpıştığı kazada 15 kişi yaralandı. Olayın ayrıntıları, yaralıların durumu ve bölgedeki güvenlik önlemleri
Giriş
31 Mayıs 2025 Cumartesi akşamı saat 20:30 civarında Muğla’nın Bodrum ilçesinde yolcu minibüsü ile otomobilin çarpıştığı feci bir kaza meydana geldi. Kazada, minibüste ve otomobilde bulunan toplam 15 kişi çeşitli yerlerinden yaralandı. Hukuksal ve tıbbi süreç, kaza anı ve bölgedeki güvenlik önlemleriyle ilgili ilk bilgiler İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirleri tarafından derlendi.
1. Kaza Detayları
-
Zaman ve Yer: Kaza, 31 Mayıs 2025 Cumartesi günü saat 20:30 sıralarında Milas-Bodrum Karayolu üzerindeki Güvercinlik mevkiine yakın bir noktada gerçekleşti.
-
Araç ve Sürücü Bilgileri:
-
Minibüs: 48 S 1221 plakalı yolcu minibüsünü Ahmet K. (yaş bilgisi henüz netleşmedi) yönetiyordu.
-
Otomobil: 48 ARP 670 plakalı otomobili İlyas Ç. sürüyordu.
-
-
Çarpışma Şekli: İHA’nın edindiği bilgilere göre, Ahmet K. idaresindeki minibüs, Milas istikametinden Bodrum yönüne doğru ilerlerken önünde seyreden İlyas Ç. yönetimindeki otomobile hızla çarptı. Çarpışmanın şiddetiyle her iki araçta da büyük maddi hasar oluştu ve minibüs ile otomobil yol kenarına savruldu.
-
Hava ve Yol Koşulları: Olay anında hava açık, yol ise kuru ve görüş mesafesi yüksekti. Trafik yoğunluğu, akşam saatlerinin yola çıktığı saatlere denk geldiğinden orta seviyedeydi. Bu nedenle kazanın oluş nedenleri arasında “yakın takip” ve “ani fren” gibi insan faktörlü etkenler değerlendiriliyor.
2. Yaralıların Durumu ve İlk Müdahale
-
Yaralanan Sayısı: Kazada minibüste bulunan 14 yolcu ile otomobil sürücüsü olmak üzere toplam 15 kişi yaralandı.
-
İlk Müdahale ve Nakil Süreci: Bölgeye sevk edilen 112 Acil Sağlık ekipleri, olay yerinde gerekli ilk müdahaleyi gerçekleştirip yaralıları ambulanslarla Bodrum Devlet Hastanesi ve Milas Devlet Hastanesi’ne sevk etti. Yaralılardan bazılarının hafif yaralanmalarla ayakta tedavi gördüğü, çoğunluğunun ise orta şiddette yaralanma tespitleriyle yoğun bakım ve servislerde tedavi altına alındığı öğrenildi. Hayati tehlikesi bulunan vakaya rastlanmadığı, yaralıların durumlarının stabil olduğu sağlık yetkilileri tarafından bildirildi.
-
Sağlık Ekiplerinin Değerlendirmesi: Doktor raporlarına göre vakaların çoğunda ezilme, kesik ve kırık tespit edildi. Kaza nedeniyle bölgede kısa süreli panik yaşanırken; sağlık ekipleri, “ambülans helikopteri” sevk etmeyi planlamış ancak karayolu trafiğinin açılmasıyla kara ambulansları yeterli bulunarak nakil işlemlerine devam edilmiştir.
3. Emniyet ve Trafik Güvenliği İncelemesi
-
Jandarma ve Polis Ekipleri: Olaya ilk müdahale eden Jandarma Trafik Şube Müdürlüğü ekipleri, kaza mahallini halkın güvenliği adına trafiğe kapatarak incelemelere başladı. Kaza yerindeki fren kalıntıları, lastik izleri ve yol çizgileri tek tek tespit edilerek belge altına alındı
-
Soruşturma: Sürücüler Ahmet K. ve İlyas Ç.’nin ilk ifadelerinde, birbirlerini fark etmeden şerit ihlali ya da hız hatası sonucu kazanın yaşandığını belirttikleri öğrenildi. Jandarma birimleri, olayla ilgili “takip mesafesi ihlali” ve “dikkatsizlik” ihtimallerini değerlendiriyor. Ayrıca minibüsün fren sistemine ait herhangi bir mekanik arıza olup olmadığına dair rapor istenmiş durumda.
-
Trafik Akışının Düzenlenmesi: Kaza alanının trafik akışına kapatılması sebebiyle Milas-Bodrum Karayolu’nda yaklaşık 1 saat süreyle kontrollü ve tek şerit halinde geçiş sağlandı. Kurtarma ve çekici araçlarının bölgeden kaldırılmasıyla birlikte trafik normale döndü. Emniyet yetkilileri, “özellikle akşam saatlerinde Milas-Bodrum güzergâhında hız kontrollerinin artırılacağı” bilgisini paylaştı
4. Bölge Halkı ve Görgü Tanıklarının İfadeleri
-
Görgü Tanıklarının Anlattıkları: Kazayı gören bir bölge sakini, “Minibüs ve otomobil çok yakın mesafedeydi, korna çaldım ancak ikisi de durmadı ve arkadan çarpışma oldu” dedi. Başka bir tanık ise “Ani bir fren sesi duydum, ardından büyük bir gürültüyle camlarda titreşim oldu. Panikle koştum, herkes yardım etmeye çalışıyordu” ifadelerini kullandı.
-
Bölge Esnafının Görüşleri: Milas-Bodrum Karayolu üzerindeki bazı esnaflar, akşam saatlerinde bölgedeki trafik yoğunluğuna dikkat çekerek, “Sık sık kısa mesafeli takip kazaları yaşanıyor. Yol çizgileri eskimiş, sinyalizasyon yok denecek kadar az. Yetkililerden daha fazla denetim ve altyapı iyileştirmesi bekliyoruz” diye konuştular.
5. Uzman Görüşleri ve Trafik Güvenliği Önerileri
-
Olası Nedenler ve Uzman Değerlendirmesi: Trafik mühendisleri, arkadan çarpışma tipindeki kazaların en yaygın sebepleri arasında “takip mesafesi kuralına riayet etmeme” ve “dikkat dağınıklığı” bulunduğunu vurguluyor. Özellikle akşam saatlerinde yoldaki sürücülerin yorgunluk, cep telefonu kullanımına bağlı dikkat eksikliği veya hıza aşırı güvenme durumlarının risk oluşturduğunu belirtiyorlar.
-
Alınabilecek Önlemler:
-
Hız Denetimlerinin Artırılması: Milas-Bodrum Karayolu’nun kritik kesimlerinde radar ve mobese kameralarının arttırılması, hız limitlerini aşan sürücülerin anında tespit edilmesi.
-
Yol Çizgisi ve Uyarı Levhalarının Yenilenmesi: Özellikle Güvercinlik mevkii gibi sık kaza yaşanan bölgelerde yol çizgilerinin belirginleştirilmesi, refüj ve şerit uyarılarının görünürlüğünün iyileştirilmesi.
-
Sürücü Eğitimi ve Bilinçlendirme: Minibüs, ticari taksi ve otomobil sürücüleri için “takip mesafesi” ve “akşam araç kullanımı” konularında periyodik seminerler düzenlenmesi.
-
Acil Durum Müdahale Planlaması: Bölgede “kara ambulansı” sayısının artırılması, gerektiğinde “ambulans helikopteri” alternatifinin hızlı konuşlandırılması ve kurtarma personelinin kaza bilgilendirme süreçlerine daha etkin dahil edilmesi.
-
6. Kaza Sonrası Sonuç ve Genel Değerlendirme
31 Mayıs 2025 tarihinde Bodrum Milas-Bodrum Karayolu’nda meydana gelen minibüs-otomobil çarpışması, bir kez daha yolda “takip mesafesi” ve “dikkatli sürüş” kurallarının hayati önemini gösterdi. İHA’nın haberine göre 15 yaralının tedavi süreçleri devam ederken, jandarma forumlarında kazanın kesin nedenlerinin raporlanması için teknik inceleme başlatıldı. Yetkililer ve uzmanlar; benzer kazaların tekrarlanmaması adına altyapı iyileştirmeleri, denetimlerin arttırılması ve sürücü eğitimlerinin yaygınlaştırılması gerektiğini vurguluyor. Yaralı 15 kişiye acil şifalar dilerken, sürücülerin ve yolcuların da trafik kurallarına eksiksiz riayet etmesinin önemini bir kez daha hatırlatıyoruz
Gündem
Diyarbakır’da dehşete düşüren görüntüler: Dört çocuğa hayvan dışkısı yedirildiği iddiası

Diyarbakır‘ın Çınar ilçesinde Suriye uyruklu kadın, ismi açıklanmayan kişiyle, dini nikahla birlikte yaşamaya başladı.
Bu birliktelikten 4 çocuğu olan kadın, baskı gördüğü gerekçesiyle evi terk edip Hatay‘a gitti.
BASKI VE ŞİDET UYGULANDI
Kadın, çocuklarını yanına alamadı.
İddiaya göre, evde kalan 3, 6, 7 ve 10 yaşındaki çocuklara baskı ve şiddet uygulanmaya başlandı.
HAYVAN DIŞKISI YEDİRİLDİĞİ İDDİASI
Çocuklara hayvan dışkısı yedirildiği ve bu anların video kaydına alınıp anneye gönderildiği öne sürüldü.
Görüntülerde çocuklara eziyet eden kişilerin, çocukların üvey ağabeyleri olduğu belirlendi.
SUÇ DUYURUSUNDAN BULUNULDU
Görüntülere ulaşan Diyarbakır Barosu, olaya ilişkin suç duyurusunda bulundu.
Gündem
“Faladdin” ve “Binnaz”ın kurucusu: Ben falcılara inanmam

Fal, astroloji, spiritüalizm, medyumluk ve yıldız haritası gibi birçok alanda hizmet veren ve fal bakma uygulamaları “Faladdin” ve “Binnaz”ın sahibi Sertaç Taşdelen hakkında bilişim sistemi kurarak suç geliri elde ettiği ve bu gelirleri yurt dışına çıkardığı iddiasıyla yürütülen soruşturma sürüyor.
Soruşturma kapsamında dün “suçtan kaynaklanan mal varlığı değerlerini aklama” suçundan tutuklanan şüpheli Taşdelen’in Sulh Ceza Hakimliği’nde verdiği ifadesi ortaya çıktı.
“FALCILARA İNANMAM”
Taşdelen kimlik tespitinde aylık gelirinin ortalama 150 bin lira olduğunu belirtti.
Şüpheli ifadesinde ise “Ben Türkiye‘ye para girişi sağlamış, istihdam sağlamış teknoloji girişimcisiyim. Bizler yapay zekanın da kullanıldığı uygulamalar üretiyoruz.” dedi.
Falcılıkla, muskacılıkla, üfürükçülükle, hocalıkla alakası olmadığını savunan Taşdelen, “Daha önce de böyle bir soruşturma geçirdim ama sonucunda takipsizlik aldım. Ben falcılara inanmam.” ifadelerini kullandı.
Kendisinin vatansever olduğunu dile getiren şüpheli, şöyle devam etti:
“Yurt dışında bir çok yerde konuşmalar yaptım. Ben vatanseverim, kaçmak gibi bir hayalim olsaydı buraya gelmezdim. Uygulamalarımız 120 ülkede kullanılıyor ve ülkemize döviz girişi sağlıyorum. Yüksek bir mal varlığı sahibi değilim. Ben bir kanaat önderi olmak istiyorum. Adaletin mutlak gücüne saygı duyuyorum.”
Gündem
Son dakika deprem mi oldu? Az önce deprem nerede oldu? İstanbul, Ankara, İzmir ve il il AFAD son depremler 18 Temmuz 2025

-
Gündem1 hafta önce
“DAĞ Plakalı Lüks Araç Çetesi Çökertildi: Aksaray ve Laleli’de 50 Milyar TL’lik Sahte-Siren Operasyonu”
-
Gündem1 hafta önce
Çanakkale’de Kabinde Gizli Çekim Skandalı: Uygunsuz Fotoğrafları Çeken Meslektaşı Olarak Görev Yapan Doktor Tutuklandı
-
Gündem5 gün önce
Ankara’da Kahreden Konteyner İnfazı: Anne Hayatını Kaybetti, 12 Yaşındaki Oğlu Ölü Numarasıyla Kurtuldu
-
Teknoloji1 hafta önce
Meta’dan Apple’ın Yıldız Mühendisi Ruoming Pang’a 200 Milyon Dolarlık Rekor Teklif
-
Gündem4 gün önce
Ankara’da Çatıya Çıkma Umuduyla Çıktılar: Yangın Faciasında Anne, Bebek ve Güvenlik Görevlisi Dumandan Zehirlendi
-
Gündem5 gün önce
“Alarm Çalmadı, 3 Can Gitti”: Ankara Yaşamkent Valero Sitesi Yangın Faciasında Alarm Sistemi İhmal Mi Edildi?
-
Gündem1 hafta önce
Pençe‑Kilit Bölgesi’nde Metan Gazı Faciası: Kuzey Irak’ta 12 Mehmetçiğimiz Nasıl Şehit Oldu?
-
Politika1 hafta önce
İsrailli Uzmanlar Uyarıyor: Netanyahu‑Trump Zirvesinde Gizli Mesajlar ve “Alışılagelmedik” Ziyaretin Anatomisi