Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Gündem

Bazı ilaç firmalarının tercih edilip çıkar sağlandığı iddiası: 5’i doktor, 10 gözaltı

Yayımlandı

üzerinde

Bazı ilaç firmalarının tercih edilip çıkar sağlandığı iddiası: 5’i doktor, 10 gözaltı

FatihDoganMedya — Konya | 4 Şubat 2026, 16:26

Konya Emniyeti’nin Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen soruşturmada, belirli ilaç firmalarının tercih edilmesiyle çıkar sağlandığı iddiası üzerine Konya merkezli İstanbul, Antalya, Mardin ve Kayseri’de eş zamanlı operasyon düzenlendi. Operasyonda Beyhekim Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile Ereğli Devlet Hastanesi’nde görevli 5 doktor ile 5 ilaç mümessili olmak üzere toplam 10 şüpheli gözaltına alındı.

Polis ekipleri yürüttükleri teknik ve fiziki takip sonucunda, bazı hekimlerle ilaç temsilcileri arasında “belirli firmaların tercih edilmesi” karşılığında çıkar sağlandığı yönündeki şüpheleri derinleştirdi. Bu bulgular üzerine Konya merkez olmak üzere, farklı kentlerde eş zamanlı operasyonlar gerçekleştirildi ve 10 kişi gözaltına alındı.

Kurum tepkisi ve soruşturmanın seyri

Konya İl Sağlık Müdürlüğü, konuya ilişkin olarak 2025 yılı Mart ayında idari soruşturma başlatıldığını açıkladı. Müdürlük açıklamasında adli ve idari soruşturma süreçlerinin devam ettiği, gerekli koordinasyonun Konya İl Sağlık Müdürlüğü ile Konya Emniyet Müdürlüğü arasında sağlandığı belirtildi. Gözaltıların ardından hem adli hem idari soruşturmanın sürdüğü vurgulandı.

Nerede ve kimler etkilendi?

Gözaltına alınan sağlık çalışanlarının Beyhekim Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile Ereğli Devlet Hastanesi’nde görevli olduğu, operasyonun Konya merkezli olmak üzere İstanbul, Antalya, Mardin ve Kayseri’deki adımları kapsadığı bildirildi. Soruşturmanın kapsamı ve şüphelilerin ifadeleri doğrultusunda ilerleyen işlemler sonrası yeni gelişmelerin olabileceği kaydedildi.

Ne oluyor şimdi?

Emniyet ve sağlık müdürlüğü yetkililerinin koordinasyonuyla yürütülen idari ve adli süreç sürüyor. Şüphelilerle ilgili ifadeler alındıktan sonra savcılık soruşturmasının yönü daha netleşecek; gerekli görülürse yeni operasyon veya gözaltılar olabileceği belirtiliyor.

Gündem

Kayseri’de Yürekleri Ağza Getiren Olay: 10 Aylık Bebek Arabada Unutuldu, Aile Gazetecilere Saldırdı

Yayımlandı

üzerinde

Kayseri’de Yürekleri Ağza Getiren Olay: 10 Aylık Bebek Arabada Unutuldu, Aile Gazetecilere Saldırdı

Tarih: 23 Haziran 2026
Saat: 01:40 (Güncelleme: 05:15)

İHA

Kayseri’nin Talas ilçesinde, 10 aylık bir bebeğin otoparkta park halindeki araçta unutulması yürekleri ağza getirirken, olay yerine gelen basın mensuplarına yönelik saldırı ise ayrı bir skandal olarak kayıtlara geçti. Bebeğin itfaiye ekipleri tarafından kurtarılmasının ardından anne ve yakınları, haber yapmaya çalışan gazetecilere saldırarak tehditler savurdu.

Kayseri’nin Talas ilçesi Kiçiköy Mahallesi Hoca Ahmet Yesevi Caddesi’nde bulunan Millet Bahçesi’nin otoparkında dün akşam saatlerinde yaşanan olayda, bir anne 10 aylık bebeğini aracın içinde unuttu. Park halindeki araçta mahsur kalan bebek, çevredekilerin ihbarı üzerine olay yerine sevk edilen itfaiye ekipleri tarafından cam kırılarak kurtarıldı. Bebeğin sağlık durumunun iyi olduğu öğrenildi.

KAYSERİ’NİN TALAS İLÇESİNDE 10 AYLIK BEBEĞİNİ ARABADA UNUTAN KADIN VE YAKINLARI, DURUMU HABER YAPMAYA GELEN GAZETECİLERE SALDIRARAK, TEHDİT ETTİ. 10 AYLIK BEBEK İTFAİYE EKİPLERİNİN ÇALIŞMALARIYLA ARAÇTAN KURTARILDI. (MÜKREMİN KAYA – SAMET AKSOY/KAYSERİ-İHA)

Ancak olayın ardından yaşananlar, asıl tartışmayı beraberinde getirdi. Bebeğini arabada unutan kadın ve yanındaki yakınları, olay yerine gelerek haber çekimi yapmak isteyen basın mensuplarına adeta çıldırdı. Anne ve yakınları, gazetecilerin kameralarına müdahale ederek görüntü almalarını engellemeye çalıştı, hakaret ve tehditler savurdu. Saldırgan grup, görevini yapmaya çalışan gazetecilere fiziksel müdahalede bulunurken, güvenlik güçlerine de zor anlar yaşattı.

O anlar amatör kameralara yansırken, yaşanan gerilim dakikalarca sürdü. Bebeğini araçta unutan annenin olay sonrası sergilediği bu tavır, sosyal medyada büyük tepki çekti.

Okumaya Devam Et

Gündem

KAYSERİ’DE ‘LAF ATMA’ YÜZÜNDEN BIÇAKLI KAVGA: 1 ÖLÜ, 2 YARALI

Yayımlandı

üzerinde

KAYSERİ’DE ‘LAF ATMA’ YÜZÜNDEN BIÇAKLI KAVGA: 1 ÖLÜ, 2 YARALI

· Tarih: 23 Haziran 2026
· Saat: 03:54

DHA, İHA

Olay, Kayseri’nin Kocasinan ilçesi Şeker Mahallesi’nde saat 01.00 sıralarında meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, B.A. ile Alper A., Yusuf B. ve Yiğit Can Y. arasında ‘laf atma’ nedeniyle tartışma çıktı. Kısa sürede büyüyen tartışma bıçaklı kavgaya dönüştü. B.A., yanında bulundurduğu bıçakla 3 kişiyi yaraladı.

İhbar üzerine olay yerine sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Ağır yaralanan Alper A., Yusuf B. ve Yiğit Can Y., sağlık ekiplerinin ilk müdahalesinin ardından Kayseri Şehir Hastanesi’ne kaldırıldı. Ancak ağır yaralanan Alper A., doktorların tüm müdahalesine rağmen hayatını kaybetti. Yaralılardan Yusuf B.’nin durumunun ise ağır olduğu öğrenildi.

Olayın şüphelisi B.A., polis ekipleri tarafından kısa sürede yakalanarak gözaltına alındı. Şüpheli, Kayseri Devlet Hastanesi’ndeki sağlık kontrolünün ardından polis merkezine götürüldü.

Olayla ilgili soruşturma başlatıldı.

Okumaya Devam Et

Gündem

Nevşehir’de Park Halindeki İki Otomobile Çarpıp Kaçan Alkollü Sürücü, Aracında Uyurken Yakalandı

Yayımlandı

üzerinde

Nevşehir’de Park Halindeki İki Otomobile Çarpıp Kaçan Alkollü Sürücü, Aracında Uyurken Yakalandı

Yayın Tarihi: 23 Haziran 2026
Yayın Saati: 04:26

DHA

Nevşehir’in Emek Mahallesi’nde gece saatlerinde park halindeki iki otomobile çarpan alkollü sürücü, olay yerinden kaçtıktan sonra aracının direksiyonunda uyurken polis ekiplerince bulundu. Sürücünün 2.70 promil alkollü olduğu tespit edilirken, toplamda 27 bin 719 TL ceza kesildi ve ehliyetine 6 ay el konuldu.

Nevşehir’de gece yarısı yaşanan trafik kazası, alkollü sürücünün hem can güvenliğini hiçe sayması hem de olay yerinden kaçarak uyumasıyla damga vurdu. Kaza, saat 01.00 sıralarında Merkez ilçeye bağlı Emek Mahallesi Değirmendere Sokak’ta meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, E.G. idaresindeki 06 PG 562 plakalı otomobil, park halinde bulunan iki araca çarptı. Sürücü, çarpmanın şiddetiyle bölgeye gelen vatandaşları fark etmemek için hızla olay yerinden kaçtı.

KAÇAN SÜRÜCÜ 1 KİLOMETRE UZAKTA BULUNDU

İhbar üzerine kaza yerine sevk edilen polis ekipleri, güvenlik kameraları ve tanık ifadelerinden yola çıkarak kaçan aracın izini sürmeye başladı. Yapılan çalışmalar sonucunda E.G., kaza mahallinden yaklaşık 1 kilometre uzaklıktaki bir sokakta otomobilinin içinde uyurken yakalandı. Polis ekipleri tarafından zorlukla uyandırılan sürücüye ilk olarak alkol testi uygulandı. Test sonucunda E.G.’nin 2.70 promil alkollü olduğu belirlendi.

AHMET KÖSE: “SES DUYUP DIŞARI ÇIKTIK”

Kazada hasar gören otomobil sahiplerinden Ahmet Köse, olay anını şu sözlerle anlattı:

“Benim aracımın arkasındaki araca çarpıyor. Araçta kazanın şiddetiyle benim arabama çarpıyor. Ondan sonra kaçıp buraya gelmiş. Kenara çekmiş. İçinde uyumuş. Biz de ses duyup dışarı çıktık. Polisi aradık.”

CEZA YAĞDI: 27 BİN 719 TL VE 6 AY EHLİYET

Polis ekipleri tarafından alkollü araç kullanmaktan işlem yapılan E.G.’ye 27 bin 719 TL idari para cezası kesildi. Ayrıca sürücünün ehliyetine 6 ay süreyle el konuldu.

Olayla ilgili soruşturma devam ederken, yetkililer alkollü araç kullanmanın hem sürücü hem de diğer vatandaşlar için büyük tehlike oluşturduğunu bir kez daha hatırlattı.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar