Gündem

Ankara’da 13 Gündür Süren Açlık Grevi Sona Erdi: Öğretmenler Mücadeleyi İllere Taşıyacak

Yayımlandı

üzerinde

Ankara’da 13 Gündür Süren Açlık Grevi Sona Erdi: Öğretmenler Mücadeleyi İllere Taşıyacak

Tarih: 27 Haziran 2026
Saat: 18:38

ANKA

Özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağduru öğretmenler, Ankara’da 13 gündür sürdürdükleri açlık grevini sonlandırma kararı aldı. Sendika yetkilileri, mücadelenin farklı illerde devam edeceğini duyururken, Temmuz ortasına kadar çözüm sağlanmaması halinde eylemlerin yeniden Ankara’ya taşınacağı uyarısında bulundu.

ANKARA – Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri ile mülakat mağduru öğretmenler, 15 Haziran’da başlattıkları süresiz açlık grevini 27 Haziran itibarıyla sonlandırdı. Sendikanın Ankara Şubesi önünde yapılan ortak açıklamada, greve son verilmesinin “arkadaşların ve ailelerin hayatı ile oluşabilecek olumsuz durumlar karşısında sorumlu davranma” ve “kamuoyunun çağrısına karşılık verme” kararı olduğu belirtildi.

“Mücadelemiz İllerde Devam Edecek”

Öğretmenler adına yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Arkadaşlarımızın, ailelerimizin hayatı ve yaşayabilecekleri olumsuz durumlar karşısında sorumlu davranıyor, kamuoyunun ve kamuoyunun temsiliyetini üstlenmiş aydın, akademisyen, sanatçı dostların çağrısına karşılık veriyor, Ankara’daki direnişimize ara veriyor, açlık grevimizi sonlandırıyoruz. Mücadelemiz illerde farklı biçimlerde büyük bir motivasyon ve enerji ile devam edecektir.”

Sendika, 1 Haziran’da başlatılan mücadelenin 14 Haziran’da direniş, 15 Haziran’da ise açlık grevi boyutuna taşındığını hatırlatarak, süreç boyunca taleplerinin toplum nezdinde daha görünür hale geldiğini ve eğitim alanındaki sorunların daha geniş kesimler tarafından tartışıldığını vurguladı.

Talepler ve Grev Süreci

Öğretmenlerin talepleri arasında taban maaş hakkının geri getirilmesi, güvenceli çalışma koşulları, insanca çalışma ortamı ve mülakat mağduriyetlerinin giderilmesi yer alıyor. Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Başkanı Eren Edebali ve sendika üyesi matematik öğretmeni Burcu Çıra’nın da aralarında bulunduğu öğretmenler, grev boyunca polis müdahaleleri ve gözaltılara maruz kaldı.

Sendika üyesi Burcu Çıra, açlık grevine başlamak zorunda kalmanın “onur kırıcı” olduğunu belirterek, “Bu bir çaresizlik ilanıdır. Başka çaremiz kalmadı. Çünkü biz zaten her gün açız. Ben hayatımın son 6-7 ayını tek öğüne düşürerek geçirmeye çalışıyorum” demişti.

Polis Müdahalesi ve Gözaltılar

Öğretmenlerin 15 Haziran’da Kurtuluş Parkı’nda yapmak istediği basın açıklamasına polis biber gazıyla müdahale etmiş, aralarında Sendika Genel Başkanı Eren Edebali ile Eğitim Sen Genel Başkanı Kemal Irmak’ın da bulunduğu üç kişi gözaltına alınmıştı. Daha önceki bir eylemde ise 41 kişi gözaltına alınmış, akşam saatlerinde serbest bırakılmıştı.

“Çözüm Sağlanmazsa Yeniden Ankara’dayız”

Açıklamada, iktidarın talepler karşısında çözüm üretmediği öne sürülürken, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, TBMM Milli Eğitim Komisyonu üyeleri ve ilgili siyasi aktörler çözüm için adım atmaya çağrıldı. Öğretmenler, Temmuz ayı ortasına kadar mücadelenin ülkenin farklı kentlerinde sürdürüleceğini, bu süreçte çözüm sağlanmaması halinde eylemlerin yeniden Ankara’ya taşınacağını bildirdi.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Çok Okunanlar

Exit mobile version