Gündem
Eski eşi tarafından boğulan Hanım’ın ağabeyi: Biri, birine mesaj attı diye adam mı öldürülür
Eski eşi tarafından boğulan Hanım’ın ağabeyi: Biri, birine mesaj attı diye adam mı öldürülür
Tarih: 23.06.2026
Saat: 14:01
DHA
ANTALYA – Antalya’nın Muratpaşa ilçesinde, eski eşi Hızır Çelik tarafından eşarbıyla boğularak öldürülen 2 çocuk annesi Hanım Biçer’in (30) cinayetinde yeni ayrıntılar ortaya çıktı. Davanın ikinci duruşmasında konuşan maktulün ağabeyi Recep Biçer, sanığın aldatma iddiasına isyan ederek, “Biri, birine mesaj attı diye adam mı öldürülür?” dedi.
Olay Gecesi ve Cinayet Anı
Cinayet, 11 Eylül 2025’te saat 01.00 sıralarında Muratpaşa ilçesi Güzeloba Mahallesi’ndeki bir apartman dairesinde meydana geldi. Olaydan bir hafta önce yeni evine taşınan Hanım Biçer, eski eşi Hızır Çelik ile eve geldi. İkili arasında başlayan tartışma kısa sürede kavgaya dönüştü. Çelik, Biçer’i eşarpla boğduktan sonra yastıkla yüzünü kapatarak etkisiz hale getirdi.
Cinayetin ardından yaklaşık 3 saat evde kalan Çelik, daha sonra olay yerinden ayrıldı. Yaklaşık 16 saat sonra ise Hanım Biçer’in kardeşini arayarak, “Eşimi öldürdüm, gidip teslim olacağım” dedi ve telefonu kapattı. Bunun üzerine yakınlar durumu 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bildirdi. Eve gelen Cinayet Büro Amirliği ekipleri, Hanım Biçer’in hayatını kaybettiğini belirledi. Biçer’in cansız bedeni otopsi için Antalya Adli Tıp Kurumu’na kaldırıldı.
Hızır Çelik ise Döşemealtı Polis Merkezi’ne giderek teslim oldu ve çıkarıldığı mahkemece tutuklandı. İlk ifadesinde, eşinin kendisini tehdit ederek para istediğini, bu nedenle tartışma çıktığını ve öldürdüğünü söylediği belirtildi.
Güvenlik Kamerası Görüntüleri Ortaya Çıktı
Hanım Biçer’in son anları güvenlik kamerasına yansıdı. Görüntülerde, Biçer ve Çelik’in siteye birlikte girdikleri, Biçer’in kapıyı açtığı ve ikilinin eve girdiği görülüyor. Bir süre sonra Hızır Çelik’in evden tek başına, elinde poşetle çıktığı ve merdivenden indikten sonra bir süre eve baktığı, ardından siteden uzaklaştığı anlar kameraya kaydedildi.
Ağabeyin İsyanı: “En Ağır Cezayı İstiyorum”
Davanın ikinci duruşması Antalya 1. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görüldü. Duruşmaya tutuklu sanık Hızır Çelik, maktulün ağabeyleri Resul Biçer ve Recep Biçer ile taraf avukatları katıldı.
Maktulün ağabeyi Recep Biçer, mahkemede yaptığı konuşmada sanığın daha önce kendisini arayarak eşinin kendisini aldattığını iddia ettiğini belirtti. Biçer, “Sanık çevremizdeki herkese Hanım’ı öldüreceğini söylemişti. Hatta bir düğüne gitmiştik. Hanım’a, ‘Düğüne gidersen çocukları öldürür, videosunu çeker sana atarım’ demiş. Kız kardeşim bu nedenle düğüne katılmadı” dedi.
Recep Biçer ayrıca, sanığın daha önce kendisine yönelik tehditlerini de anlattı: “Bunu duyan büyük kardeşim Resul, sanığa ve ağabeyine ulaşmış, neden böyle yaptığını sormuş. Sanık da ona, ‘Ben onunla karşılaşabilseydim balkondan atar, intihar süsü verirdim’ demiş”. Biçer, “Sanıktan şikayetçiyim. En ağır ceza neyse almasını istiyorum” ifadelerini kullandı.
Aldatma İddiasına Sert Tepki
Sanık avukatının sorusu üzerine söz alan Recep Biçer, sanığın aldatma iddiasına dayanak gösterdiği mesajla ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. Biçer, “Biz, ‘Kardeşimizin telefon hattı senin adına olduğu için, madem böyle bir şey varsa dokümanını çıkar, delil olarak bize göster’ dedik. Biri, birine mesaj attı diye adam mı öldürülür?” dedi.
Biçer, sanığın kendisine boşanmadan önce gösterdiği mesajda “Nasılsın canım” yazdığını ancak muhatabın isminin olmadığını, sadece bir numara bulunduğunu belirtti. Bu durumu maktule sorduğunda ise Hanım Biçer’in, “Telefon hattı zaten sanığa ait, bir şey varsa çıkarıp getirsin” dediğini ve mesajı atmadığını söylediğini aktardı.
Sanıktan Savunma: “Suçlamaları Kabul Etmiyorum”
Duruşmada söz alan sanık Hızır Çelik ise suçlamaları reddetti. Maktulün ailesiyle sorunlar yaşadığını ileri süren Çelik, “Bu insanlar baş edilebilecek insanlar değildi. Recep Biçer’in başkalarıyla kötü bir hayat sürdüğünü biliyorum” dedi.
Çelik ayrıca, maktulün çocuklarına şiddet uyguladığını iddia ederek, “Ben onun yerine çocuklarıma annelik yapıyordum. Çünkü o çocuklarıma şiddet uyguluyordu, kendi kendine jilet atıyordu” ifadelerini kullandı. Ancak mahkeme heyeti, sanık Hızır Çelik’in tutukluluk halinin devamına karar vererek duruşmayı erteledi.
Tanık Beyanları ve Yeni Gelişmeler
Duruşmada dinlenen tanıklardan biri olan sanığın kız arkadaşı Svitlana L., olaydan bir gün sonra haberdar olduğunu söyledi. Olay günü Çelik’in 2 çocuğuyla evine geldiğini anlatan Svitlana L., akşam saatlerinde sanığın telefonuna bir fotoğraf geldiğini belirtti: “Saat 21.00 civarındaydı. Sanığa Telegram ya da WhatsApp’tan bir fotoğraf geldi. Baktığımda sanık Hızır’ın eski eşinin bir sahilde oturduğunu gördüm. Hızır bana, ‘Acil gitmem gerekiyor, gitmezsem eşim kendini öldürecek’ dedi”.
Svitlana L., sanığın sabaha karşı 04.00-04.30 civarında eve geldiğini, aşırı telaşlı ve ağladığını, “Caddede aşırı trafik olduğunu, birisiyle kavga ettiğini ve birisini öldürdüğünü söyledi. Eşini öldürdüğünü bir gün sonra haberlerden öğrendim” diyerek ifade verdi.
“Çocuklarına Düşkünlüğünü Kullandı”
Recep Biçer, kardeşinin çocuklarına çok düşkün olduğunu belirterek, sanığın bu zafiyeti kullandığını ifade etti: “Velayet davası açmıştı. Sanık da ‘Tamam, çocukları sana vereyim’ demiş ve bir plan yapmış. Kardeşimin çocuklarına düşkünlüğünü kullanarak onu götürüp, bu olayı işledi”.
Mahkeme heyetinin sanık hakkındaki tutukluluk kararının devamına hükmetmesinin ardından dava ertelendi. Hanım Biçer’in ailesi, adalet arayışlarının sürdüğünü ve sanığın en ağır cezayı almasını beklediklerini dile getirdi.