Son Dakika
American Airlines Taksi Yolunda Çarpıştı: Kongre Üyelerinin Yolculuğu Tehlikede
Açıklama: Federal Havacılık İdaresi’nin açıklamalarına göre, Reagan Washington Ulusal Havaalanı’nda American Airlines uçağı, taksi yolunda başka bir American Airlines jetinin kanat ucuyla çarpıştı. Üstelik uçakta en az üç kongre üyesi bulunuyordu. Olayın detayları, kazanın nedenleri ve devam eden soruşturma süreci makalemizde yer alıyor.
Olay, 10 Nisan 2025 Perşembe günü yerel saatle 12:45 civarında meydana geldi. American Airlines’a ait Flight 5490, Charleston, Güney Karolina’ya kalkış için taksi yaparken, JFK, New York’a gitmek üzere duran Flight 4522’nin kanat ucuna çarptı .
Her iki uçakta toplam 147 yolcu ve 8 mürettebat bulunuyordu. Yolcular arasında Temsilciler Meclisi üyeleri Nick LaLota, Grace Meng ve Josh Gottheimer da vardı . Kazada yaralanan olmadı ve uçuş operasyonları etkilenmedi
Olayın Gelişimi ve İlk Açıklamalar
Federal Havacılık İdaresi (FAA), Reagan Washington Ulusal Havaalanı’nda meydana gelen ve ülke gündeminde geniş yankı uyandıran kazaya ilişkin ilk açıklamalarda bulundu. İddiaya göre, American Airlines’a ait uçaktan en az üç kongre üyesi yolcu olarak seyahat ederken, uçağın taksi yolunda başka bir American Airlines jetinin kanat ucuyla çarpıştığı bildirildi. Bu beklenmedik kaza, havaalanında operasyonel süreçler ve yolcu güvenliği açısından ciddi soru işaretlerine neden oldu.
FAA’nın yaptığı açıklamada, olayın anında kontrol altına alınmaya çalışıldığı, herhangi bir yaralanma veya can kaybı yaşanmamakla birlikte, kaza sonrası acil durum prosedürlerinin devreye sokulduğu belirtildi. Her iki uçağın da kısa süre içinde güvenli bir şekilde durdurulduğu ve yolcuların güvenliği için gerekli tüm önlemlerin alındığı ifade edildi.
Kazanın Teknik ve Operasyonel Analizi
Taksi Yolunda Yaşanan Çarpışmanın Dinamikleri
Havaalanı operasyonlarında taksi yolları, uçakların hareketliliği açısından kritik bir öneme sahiptir. Bu tür kazalarda;
Koordinasyon Eksikliği: Operatörlerin ve pilotların uyumlu hareket etmemesi,
İletişim Problemleri: Radyo haberleşmesi veya görev kontrol merkezinden iletilen talimatlarda oluşabilecek aksaklıklar,
Araçların Konumlandırılması: Uçuş öncesi hazırlık esnasında oluşan yanlış yönlendirmeler gibi etkenler kaza riskini artırabilmektedir.
Bu olayda da, iki American Airlines uçağı arasında beklenmedik bir kesişme söz konusu oldu. Özellikle kanat ucuna çarpan ikinci jet, kaza anındaki hareket ve pozisyonlama hatalarını gözler önüne sermekte.
Güvenlik Protokollerinde Olası İhlalle
Kazanın meydana geldiği bölgede uygulanan güvenlik prosedürleri, her ne kadar titizlikle takip edilse de, olayın detaylı incelenmesi sonrasında mevcut protokollerin gözden geçirilmesi gerekebilir. Uzmanlar, FAA ve ilgili havaalanı yönetiminin;
Yer hareketlerinin daha sıkı takibi,
İletişim sistemlerinin güncellenmesi ve
Acil durum müdahale süreçlerinin yeniden yapılandırılması gerektiğini belirtmektedir.
Bu tür yapısal iyileştirmeler, gelecekte yaşanabilecek benzer olayların önüne geçilmesi adına büyük önem taşımaktadır.
Kongre Üyelerinin Yolculuğu ve Olayın Siyasi Yansımaları
Üst Düzey Yolcuların Güvenliği
Olayın en dikkat çekici yönlerinden biri, uçakta en az üç kongre üyesinin bulunuyor olmasıdır. Bu durum, sadece havacılık güvenliği açısından değil, aynı zamanda siyasi boyutuyla da gündeme oturmuştur. Kongre üyelerinin hayatı ve güvenliği, ülke genelinde önemli bir endişe kaynağı haline gelirken;
Siyasi faaliyetlerde kesinti yaşanmaması,
Kamuoyunun güveninin sarsılmaması gibi hususlar, öncelikli gündem maddeleri arasında yer almaktadır.
Siyasi Tepkiler ve Açıklamalar
Olayın ardından siyasi arenada çeşitli tepkiler gelmeye başlamıştır. Bazı milletvekilleri, havaalanı operasyonlarının daha şeffaf hale getirilmesini ve olayın nedenlerinin detaylıca soruşturulmasını talep ederken, yetkili makamlardan da konuyla ilgili kısa sürede kapsamlı bir rapor beklenmektedir. İlgili siyasi çevrelerin, bu tür kazaların kamuoyuna örnek teşkil etmemesi adına;
Güvenlik denetimlerinin artırılması
Yeni düzenlemelerin hayata geçirilmesi gibi talepleri gündeme getirdiği gözlemlenmektedir.
Devam Eden Soruşturma ve Geleceğe Yönelik Çalışmalar
Olayın İncelenmesi ve Soruşturma Süreci
Federal Havacılık İdaresi’nin olayla ilgili açtığı soruşturma kapsamında, hem uçuş verileri hem de yer kontrollerine ilişkin kayıtlar titizlikle incelenmektedir. Uzmanlar, olayın;
Teknik nedenler
İletişim aksaklıkları ve
Operasyonel süreçlerdeki bozukluklar gibi çeşitli faktörlerin birleşimi sonucu meydana geldiğini öne sürmektedir.
Bu kapsamlı inceleme, sadece mevcut olayın nedenlerini aydınlatmakla kalmayıp, havaalanları ve havayolu şirketlerinin benzer durumlarla nasıl başa çıkacağına dair önemli ipuçları sunacaktır. FAA’nın, gelecekte benzer kazaların yaşanmaması adına alacağı tedbirler, sektör genelinde geniş yankı uyandıracaktır.
İleriye Dönük Güvenlik Önlemleri
Kazanın ardından, Amerikan havacılık sektöründe risk analizlerinin yeniden ele alınması beklenmektedir. Uzmanların önerileri doğrultusunda;
Yüksek teknoloji ürünü sensör sistemleri,
Gelişmiş radar ve takip teknolojileri ile
Pilot ve yer ekibi eğitimlerinin artırılması,
gibi önlemlerin uygulanması, sektörde güvenlik standartlarının yükseltilmesine katkıda bulunacaktır.
Ayrıca, kongre üyelerinin hayatını tehlikeye atan bu tür kazaların tekrar yaşanmaması için, ulusal ve uluslararası düzeyde yeni düzenlemelerin getirilmesi de tartışmalar arasındadır.
Sonuç ve Değerlendirme
Reagan Washington Ulusal Havaalanı’nda meydana gelen bu beklenmedik çarpışma olayı, hava taşımacılığı sektöründe ve siyasi arenada geniş yankı uyandırdı. Federal Havacılık İdaresi’nin açıklamalarına göre, kaza sırasında hiçbir can kaybı yaşanmamış olsa da, olayın detaylarının ve olası ihmallerin netleşmesi için yapılan soruşturma devam etmektedir. Hem teknik hem de operasyonel açıdan ele alınması gereken bu durum, özellikle kongre üyelerinin uçuş güvenliği açısından önemli dersler barındırmaktadır.
Gelecekte benzer olayların yaşanmaması için;
Güvenlik protokollerinin gözden geçirilmesi,
Yeni teknolojik yatırımların yapılması ve
Uluslararası iş birliğinin artırılması gibi adımların atılması elzemdir.
Hava taşımacılığı sektöründeki tüm paydaşların, bu olaydan çıkarılacak dersler doğrultusunda önlemlerini güçlendirmesi beklenmektedir.
Bu makale, American Airlines’ın yaşadığı kazayı, FAA’nın açıklamaları ve olayın siyasi yansımalarını detaylarıyla ele alarak, sektörle ilgili kapsamlı bir bakış açısı sunmayı amaçlamaktadır. Hem teknik detaylar hem de geleceğe yönelik güvenlik tedbirleri, okuyuculara olayın önemini ve sonuçlarını net bir şekilde aktarmaktadır.
Son Dakika
Son dakika Amasya’da deprem mi oldu? Az önce deprem Amasya’da nerede oldu? Amasya deprem Kandilli ve AFAD son depremler listesi 24 Nisan 2025

Son dakika Amasya deprem haberleri 24 Nisan 2025..Amasya AFAD son depremler ve Amasya Kandilli son dakika deprem listesi..
Amasya AFAD SON DEPREMLER LİSTESİ (AFET VE ACİL DURUM YÖNETİM BAŞKANLIĞI) | |||||
Lokasyon | Saat / Tarih | Enlem | Boylam | Derinlik | Büyüklük |
Merkez (Amasya) | 20:20:07 24-04-2025 | 40,58556 | 35,97694 | 16,6 | 3,6 |
ARDICLAR-(AMASYA) | 13:17:18 16-04-2025 | 40,5597 | 35,9363 | 8,7 | 3,5 |
Merkez (Amasya) | 13:17:18 16-04-2025 | 40,55472 | 35,91833 | 7,02 | 3,2 |
Taşova (Amasya) | 17:43:02 13-04-2025 | 40,80278 | 36,16944 | 6,21 | 4,6 |
DESTEK-TASOVA (AMASYA) | 17:43:01 13-04-2025 | 40,8293 | 36,1543 | 5,7 | 4,7 |
Merkez (Amasya) | 14:38:55 10-04-2025 | 40,83694 | 36,01861 | 7 | 1 |
YIKILGAN-(AMASYA) | 14:38:54 10-04-2025 | 40,7795 | 35,9232 | 19,8 | 1,6 |
Gümüşhacıköy (Amasya) | 02:03:02 10-04-2025 | 40,825 | 35,18778 | 10,64 | 1,5 |
KORKUT-GUMUSHACIKOY (AMASYA) | 02:03:02 10-04-2025 | 40,8108 | 35,172 | 5,3 | 1,9 |
ABACI-GOYNUCEK (AMASYA) | 16:27:04 22-03-2025 | 40,4113 | 35,578 | 5,5 | 1,9 |
Göynücek (Amasya) | 16:27:03 22-03-2025 | 40,37528 | 35,55056 | 7,04 | 1,6 |
Göynücek (Amasya) | 23:47:41 21-03-2025 | 40,39278 | 35,55583 | 7 | 2,3 |
KISLABEYI-GOYNUCEK (AMASYA) | 23:47:40 21-03-2025 | 40,3885 | 35,5693 | 1,1 | 2,4 |
KISLABEYI-GOYNUCEK (AMASYA) | 22:53:40 21-03-2025 | 40,4042 | 35,5653 | 6 | 3,3 |
Göynücek (Amasya) | 22:53:39 21-03-2025 | 40,37056 | 35,5525 | 7,77 | 3,1 |
Göynücek (Amasya) | 07:37:07 21-03-2025 | 40,39 | 35,59278 | 6,99 | 1,7 |
Gümüşhacıköy (Amasya) | 23:39:07 13-03-2025 | 40,70694 | 35,17167 | 6,98 | 1 |
Göynücek (Amasya) | 00:54:07 28-02-2025 | 40,44194 | 35,60806 | 6,97 | 1,1 |
YENIKOY-GOYNUCEK (AMASYA) | 00:54:07 28-02-2025 | 40,4297 | 35,6165 | 6 | 1,3 |
Merkez (Amasya) | 05:07:50 22-02-2025 | 40,8325 | 35,90194 | 7 | 2,5 |
SEYFE-SULUOVA (AMASYA) | 05:07:49 22-02-2025 | 40,8352 | 35,8965 | 4,4 | 2,5 |
Taşova (Amasya) | 01:15:09 13-02-2025 | 40,80417 | 36,19306 | 10,99 | 2,2 |
YESILYURT-TASOVA (AMASYA) | 01:15:08 13-02-2025 | 40,822 | 36,2325 | 9,1 | 2,5 |
BESIKTEPE-GOYNUCEK (AMASYA) | 18:37:22 11-02-2025 | 40,3313 | 35,5532 | 5 | 1,6 |
Göynücek (Amasya) | 02:06:55 31-01-2025 | 40,35917 | 35,55444 | 5,69 | 0,8 |
Merkez (Amasya) | 18:54:53 30-01-2025 | 40,57667 | 35,54417 | 8,21 | 1,1 |
Merkez (Amasya) | 02:05:42 30-01-2025 | 40,47472 | 35,74528 | 18,53 | 1,8 |
MUSAKOY-(AMASYA) | 02:05:42 30-01-2025 | 40,4723 | 35,7722 | 7,4 | 2,1 |
Merkez (Amasya) | 04:35:34 22-01-2025 | 40,85528 | 35,96833 | 7 | 1 |
AKSALUR-(AMASYA) | 11:30:32 20-01-2025 | 40,507 | 35,8032 | 9,7 | 1,4 |
Suluova (Amasya) | 02:33:25 19-01-2025 | 40,70722 | 35,61222 | 7 | 1,3 |
FINDIKLI-(AMASYA) | 02:33:24 19-01-2025 | 40,7123 | 35,7922 | 14,9 | 1,4 |
KARAKOPRU-(AMASYA) | 23:39:27 26-12-2024 | 40,5322 | 35,7578 | 7,5 | 1,7 |
Merkez (Amasya) | 23:39:26 26-12-2024 | 40,56111 | 35,73694 | 8,26 | 1,5 |
Merkez (Amasya) | 05:39:59 27-11-2024 | 40,47444 | 35,72833 | 7 | 1,4 |
MUSAKOY-(AMASYA) | 05:39:58 27-11-2024 | 40,4783 | 35,7732 | 19,8 | 1,6 |
Göynücek (Amasya) | 08:33:31 15-11-2024 | 40,47111 | 35,53694 | 6,31 | 1,2 |
Merkez (Amasya) | 00:38:24 31-10-2024 | 40,70056 | 35,72444 | 7,08 | 1,4 |
Hamamözü (Amasya) | 22:13:54 23-10-2024 | 40,76667 | 35,10833 | 7 | 1 |
KOSELER-GUMUSHACIKOY (AMASYA) | 07:38:23 20-10-2024 | 40,7428 | 35,1672 | 1,7 | 2,1 |
KONURALAN-GOYNUCEK (AMASYA) | 12:03:12 04-10-2024 | 40,4598 | 35,5945 | 21,6 | 1,5 |
CAVUSKOY-GUMUSHACIKOY (AMASYA) | 13:27:00 05-09-2024 | 40,8315 | 35,2898 | 5 | 2,2 |
Gümüşhacıköy (Amasya) | 13:27:00 05-09-2024 | 40,85167 | 35,285 | 17,4 | 1,9 |
MUSAKOY-(AMASYA) | 14:28:26 04-09-2024 | 40,4813 | 35,7585 | 5 | 3,4 |
Merkez (Amasya) | 14:28:26 04-09-2024 | 40,48583 | 35,72333 | 7,03 | 3,2 |
Merkez (Amasya) | 14:23:28 04-09-2024 | 40,47722 | 35,73444 | 7,05 | 2,6 |
MUSAKOY-(AMASYA) | 14:23:28 04-09-2024 | 40,4825 | 35,756 | 1 | 3 |
CULPARA-GOYNUCEK (AMASYA) | 07:19:09 26-08-2024 | 40,5132 | 35,5345 | 7,6 | 1,8 |
Göynücek (Amasya) | 07:19:08 26-08-2024 | 40,49778 | 35,52333 | 6,96 | 1,6 |
Merzifon (Amasya) | 00:30:57 14-08-2024 | 40,6675 | 35,33972 | 6,96 | 1 |
Amasya KANDILLI SON DEPREMLER LİSTESİ | |||||
Lokasyon | Saat / Tarih | Enlem | Boylam | Derinlik | Büyüklük |
Merkez (Amasya) | 20:20:07 24-04-2025 | 40,58556 | 35,97694 | 16,6 | 3,6 |
ARDICLAR-(AMASYA) | 13:17:18 16-04-2025 | 40,5597 | 35,9363 | 8,7 | 3,5 |
Merkez (Amasya) | 13:17:18 16-04-2025 | 40,55472 | 35,91833 | 7,02 | 3,2 |
Taşova (Amasya) | 17:43:02 13-04-2025 | 40,80278 | 36,16944 | 6,21 | 4,6 |
DESTEK-TASOVA (AMASYA) | 17:43:01 13-04-2025 | 40,8293 | 36,1543 | 5,7 | 4,7 |
Merkez (Amasya) | 14:38:55 10-04-2025 | 40,83694 | 36,01861 | 7 | 1 |
YIKILGAN-(AMASYA) | 14:38:54 10-04-2025 | 40,7795 | 35,9232 | 19,8 | 1,6 |
Gümüşhacıköy (Amasya) | 02:03:02 10-04-2025 | 40,825 | 35,18778 | 10,64 | 1,5 |
KORKUT-GUMUSHACIKOY (AMASYA) | 02:03:02 10-04-2025 | 40,8108 | 35,172 | 5,3 | 1,9 |
ABACI-GOYNUCEK (AMASYA) | 16:27:04 22-03-2025 | 40,4113 | 35,578 | 5,5 | 1,9 |
Göynücek (Amasya) | 16:27:03 22-03-2025 | 40,37528 | 35,55056 | 7,04 | 1,6 |
Göynücek (Amasya) | 23:47:41 21-03-2025 | 40,39278 | 35,55583 | 7 | 2,3 |
KISLABEYI-GOYNUCEK (AMASYA) | 23:47:40 21-03-2025 | 40,3885 | 35,5693 | 1,1 | 2,4 |
KISLABEYI-GOYNUCEK (AMASYA) | 22:53:40 21-03-2025 | 40,4042 | 35,5653 | 6 | 3,3 |
Göynücek (Amasya) | 22:53:39 21-03-2025 | 40,37056 | 35,5525 | 7,77 | 3,1 |
Göynücek (Amasya) | 07:37:07 21-03-2025 | 40,39 | 35,59278 | 6,99 | 1,7 |
Gümüşhacıköy (Amasya) | 23:39:07 13-03-2025 | 40,70694 | 35,17167 | 6,98 | 1 |
Göynücek (Amasya) | 00:54:07 28-02-2025 | 40,44194 | 35,60806 | 6,97 | 1,1 |
YENIKOY-GOYNUCEK (AMASYA) | 00:54:07 28-02-2025 | 40,4297 | 35,6165 | 6 | 1,3 |
Merkez (Amasya) | 05:07:50 22-02-2025 | 40,8325 | 35,90194 | 7 | 2,5 |
SEYFE-SULUOVA (AMASYA) | 05:07:49 22-02-2025 | 40,8352 | 35,8965 | 4,4 | 2,5 |
Taşova (Amasya) | 01:15:09 13-02-2025 | 40,80417 | 36,19306 | 10,99 | 2,2 |
YESILYURT-TASOVA (AMASYA) | 01:15:08 13-02-2025 | 40,822 | 36,2325 | 9,1 | 2,5 |
BESIKTEPE-GOYNUCEK (AMASYA) | 18:37:22 11-02-2025 | 40,3313 | 35,5532 | 5 | 1,6 |
Göynücek (Amasya) | 02:06:55 31-01-2025 | 40,35917 | 35,55444 | 5,69 | 0,8 |
Merkez (Amasya) | 18:54:53 30-01-2025 | 40,57667 | 35,54417 | 8,21 | 1,1 |
Merkez (Amasya) | 02:05:42 30-01-2025 | 40,47472 | 35,74528 | 18,53 | 1,8 |
MUSAKOY-(AMASYA) | 02:05:42 30-01-2025 | 40,4723 | 35,7722 | 7,4 | 2,1 |
Merkez (Amasya) | 04:35:34 22-01-2025 | 40,85528 | 35,96833 | 7 | 1 |
AKSALUR-(AMASYA) | 11:30:32 20-01-2025 | 40,507 | 35,8032 | 9,7 | 1,4 |
Suluova (Amasya) | 02:33:25 19-01-2025 | 40,70722 | 35,61222 | 7 | 1,3 |
FINDIKLI-(AMASYA) | 02:33:24 19-01-2025 | 40,7123 | 35,7922 | 14,9 | 1,4 |
KARAKOPRU-(AMASYA) | 23:39:27 26-12-2024 | 40,5322 | 35,7578 | 7,5 | 1,7 |
Merkez (Amasya) | 23:39:26 26-12-2024 | 40,56111 | 35,73694 | 8,26 | 1,5 |
Merkez (Amasya) | 05:39:59 27-11-2024 | 40,47444 | 35,72833 | 7 | 1,4 |
MUSAKOY-(AMASYA) | 05:39:58 27-11-2024 | 40,4783 | 35,7732 | 19,8 | 1,6 |
Göynücek (Amasya) | 08:33:31 15-11-2024 | 40,47111 | 35,53694 | 6,31 | 1,2 |
Merkez (Amasya) | 00:38:24 31-10-2024 | 40,70056 | 35,72444 | 7,08 | 1,4 |
Hamamözü (Amasya) | 22:13:54 23-10-2024 | 40,76667 | 35,10833 | 7 | 1 |
KOSELER-GUMUSHACIKOY (AMASYA) | 07:38:23 20-10-2024 | 40,7428 | 35,1672 | 1,7 | 2,1 |
KONURALAN-GOYNUCEK (AMASYA) | 12:03:12 04-10-2024 | 40,4598 | 35,5945 | 21,6 | 1,5 |
CAVUSKOY-GUMUSHACIKOY (AMASYA) | 13:27:00 05-09-2024 | 40,8315 | 35,2898 | 5 | 2,2 |
Gümüşhacıköy (Amasya) | 13:27:00 05-09-2024 | 40,85167 | 35,285 | 17,4 | 1,9 |
MUSAKOY-(AMASYA) | 14:28:26 04-09-2024 | 40,4813 | 35,7585 | 5 | 3,4 |
Merkez (Amasya) | 14:28:26 04-09-2024 | 40,48583 | 35,72333 | 7,03 | 3,2 |
Merkez (Amasya) | 14:23:28 04-09-2024 | 40,47722 | 35,73444 | 7,05 | 2,6 |
MUSAKOY-(AMASYA) | 14:23:28 04-09-2024 | 40,4825 | 35,756 | 1 | 3 |
CULPARA-GOYNUCEK (AMASYA) | 07:19:09 26-08-2024 | 40,5132 | 35,5345 | 7,6 | 1,8 |
Göynücek (Amasya) | 07:19:08 26-08-2024 | 40,49778 | 35,52333 | 6,96 | 1,6 |
Merzifon (Amasya) | 00:30:57 14-08-2024 | 40,6675 | 35,33972 | 6,96 | 1 |
Son Dakika
“Tuzla Deri OSB Arıtma Tesisinde Patlama: 5 İşçi Yaralandı, Soruşturma Başlatıldı”
Açıklaması
24 Nisan 2025’te İstanbul Tuzla’daki Deri Organize Sanayi Bölgesi arıtma tesisinde meydana gelen patlamada 5 işçi yaralandı. Olay yerine itfaiye, polis ve sağlık ekipleri sevk edilirken teknik inceleme ekipleri patlamanın nedenini araştırıyor.
Bugün (24 Nisan 2025) saat 17:30 sularında, İstanbul Tuzla’daki Deri Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan arıtma tesisinde güçlü bir patlama meydana gelmiştir Patlamada biri ağır olmak üzere beş işçi yaralanmış, yaralılar çevredeki hastanelere sevk edilmiştir Olay yerine çok sayıda itfaiye, polis ve sağlık ekibi sevk edilerek müdahale çalışmalarına başlanmıştır . Şu ana kadar resmi bir sebep açıklanmazken, olay yeri inceleme ekipleri patlamanın nedenini araştırıyor
Olayın Detayları
-
Zaman ve Yer: 24 Nisan 2025, yaklaşık 17:30; Tuzla Deri Organize Sanayi Bölgesi içindeki su arıtma tesisi
-
Patlama Şiddeti: Görgü tanıkları, patlamanın yüksek bir gürültüyle birlikte hissedildiğini ve tesis yapısında hasar oluştuğunu bildiriyor
Yaralanan Personel
-
Yaralı Sayısı: Beşi işçi olmak üzere toplam 5 yaralı
-
Durumları: Yaralılardan birinin durumunun ciddi olduğu, diğer dört çalışanın ise hayati tehlikesinin bulunmadığı aktarılıyor
Müdahale ve Tahliye
-
Sevk Edilen Ekipler: İstanbul Büyükşehir Belediyesi İtfaiye, polis ve 112 Acil Sağlık ekipleri hızlıca bölgeye intikal etti
-
Tesisin Tahliyesi: Tesis çevresi güvenlik gerekçesiyle geniş çaplı olarak boşaltıldı ve bölge emniyet şeridiyle çevrildi
Olası Nedenler ve Soruşturma
Henüz patlamanın kesin nedeni açıklanmadı; teknik ekipler, elektrik tesisatındaki arıza veya basınç artışı ihtimallerini değerlendiriyor . Olayla ilgili İstanbul Valiliği ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan resmi açıklama bekleniyor
Güncel Durum ve İlerleyen Aşamalar
-
Olay Yeri İncelemesi: Kriminal ve kimyasal inceleme ekipleri hasar tespit ve patlama noktasındaki numune çalışmalarını sürdürüyor
-
Kamuoyu Bilgilendirmesi: Yetkililer, ilerleyen saatlerde basın açıklaması yaparak detaylı bilgi vereceklerini bildirdi
Olayla ilgili yeni bilgiler geldikçe sizi bilgilendirmeye devam edeceğiz.
Son Dakika
“Bakan Yerlikaya’dan Siber Darbe: 450 Bin Hatla 1,2 Milyar TL’lik Vurgun – 139 Gözaltı!”
Açıklaması
“İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya’nın açıkladığı büyük operasyon: 450 bin GSM hattı kullanılarak gerçekleştirilen 45.663 dolandırıcılık vakasında 139 şüpheli yakalandı, mağdurların zararı 1,2 milyar TL’ye ulaştı. Operasyon detayları, MASAK işbirliği ve geleceğe yönelik önlemlerle ilgili kapsamlı analiz.”
Özet
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, Antalya merkezli 13 ilde eş zamanlı düzenlenen operasyonda, bilişim sistemleri üzerinden vatandaşları dolandıran 139 şüphelinin yakalandığını açıkladı. Operasyonda, 450 bin GSM hattı kullanılarak gerçekleştirilen 45.663 ayrı dolandırıcılık eylemi neticesinde mağdurların toplam zararının 1,2 milyar TL’ye ulaştığı tespit edildi . Soruşturma, Jandarma Genel Komutanlığı, KEMER Cumhuriyet Başsavcılığı ve KOM Daire Başkanlığı koordinasyonunda, MASAK’ın da katılımıyla yürütülen 8 aylık yoğun çalışmalar sonucu tamamlandı .
Operasyonun Detayları
Yakalanan Şüpheliler ve Kullanılan Hatlar
Toplam 139 şüpheli hakkında “bilişim sistemlerinin kullanılması suretiyle dolandırıcılık” ve “suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama” suçlarından gözaltı kararı çıkarıldı .
Operasyonda kullanılan 450.000 GSM hattı, dolandırıcılık faaliyetlerinde araç olarak tespit edildi .
Coğrafi Kapsam
Antalya merkezli yürütülen operasyona İzmir, Adana, Bursa, Gaziantep, Kocaeli, Hatay, İstanbul, Denizli, Afyonkarahisar, Manisa, Aydın ve Kayseri olmak üzere 13 ilde eş zamanlı baskınlar düzenlendi .
Operasyon sırasında; ev, işyeri ve GSM operatörlerine ait santral gibi kritik noktalarda aramalar yapıldı ve dijital delil niteliği taşıyan çok sayıda sim kart, bilgisayar ve sunucu ele geçirildi .
MASAK İşbirliği ve Araştırma Süreci
Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) ile yaklaşık 8 ay süren ortak çalışmalar neticesinde, dolandırıcılık şebekesinin yapısı ve ödeme kanalları adım adım çözümlendi .
MASAK’ın finansal analizleri, şüphelilerin kara para aklama yöntemlerini ve tespit edilen hatalara ilişkin ayrıntılı raporlar hazırladı .
Bakan Yerlikaya’nın Açıklamaları
“450 bin GSM hattı üzerinden vatandaşlarımızı 1.2 milyar TL dolandıran 139 şüpheli yakalandı.”
— Ali Yerlikaya (@AliYerlikaya) April 24, 2025“Bu operasyon, bilişim suçlarıyla mücadelede atılan en kapsamlı adımlardan biridir. Vatandaşlarımızın güvenliği için siber suçlarla uyuyan hücreler üzerine titizlikle çalışmaya devam edeceğiz.” .
Toplam Zarar ve Mağdur Profili
45.663 ayrı dolandırıcılık eylemi gerçekleştirildiği belirlendi .
Mağdurların zarar tutarı 1,2 milyar TL olarak hesaplandı .
Hem bireysel vatandaşlar hem de KOBİ’ler hedef alınarak, özellikle otomatik arama ve sahte banka bilgilendirme mesajları aracılığıyla para transferi sağlandı .
Geleceğe Dönük Alınan Önlemler
Siber Güvenlik Eğitimleri: Emniyet ve jandarma personeline siber dolandırıcılık yöntemleri konusunda sürekli güncellenen eğitim programları verilecek
İşbirliği Ağlarının Güçlendirilmesi: MASAK, BDDK ve BTK ile bilgi paylaşımı protokolleri genişletilecek
Vatandaş Bilinçlendirme Kampanyaları: Dolandırıcılık yöntemleri ve korunma yolları hakkında sosyal medya, SMS ve yerel medya üzerinden düzenli bilgilendirmeler yapılacak
-
Ekonomi2 gün önce
Eskişehir’de Ormanlık Alanda Yakılarak Öldürülen 30 Yaşındaki Kadın Dehşeti: Sadece Saç ve Kemik Kaldı
-
Gündem12 saat önce
Şanlıurfalı Genç İşçi 3 Günlük Korkunç İşkenceyle Yüzleşti: Dişleri Kırıldı, Hamam Böceği Yedirildi
-
Son Dakika1 hafta önce
Yasak Aşk Skandalında Yeni Gelişme: Kayınvalide ve Damat Esra Erol Programında Canlı Yayında Gözaltına Alındı!
-
Gündem1 hafta önce
Ünlü İsimlerden Sırrı Süreyya Önder’e Destek: “Sakın Ölme Sırrı Abi… Benimle Yine Dalga Geç!”
-
Son Dakika1 hafta önce
Son Dakika: Şakir Paşa Ailesi Konakta Yangın! 1 Ölü – Tüm Detaylar
-
Gündem1 hafta önce
Kayınvalidesini hamile bırakmıştı! Arsız damadın babası konuştu: Oğlum sapıktır
-
Gündem1 gün önce
“Silivri’de 6,2’lik Depremin Derinden Gelen Uğultusu: Sismik Kayıtların Ardındaki Gerçek”
-
Son Dakika6 gün önce
Oyuncu Sevil Akdağ Arkadaşını Öldürdü: Fatih İskenderpaşa’daki Cinayet Olayının Tüm Detayları