Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Teknoloji

ABD’den Google’a reklam baskısı

Yayımlandı

üzerinde

Adalet Bakanlığı, federal bir yargıcın şirketin iki çevrimiçi reklam teknolojisi pazarına yasa dışı olarak hakim olduğuna karar vermesinin ardından Pazartesi günü bir mahkeme dosyasında Alphabet ‘ın AdX reklam pazarını ve reklam sunucusu DFP’yi elden çıkarmasını önerdi.

Yargıç, Google ve Adalet Bakanlığı’nın şirketin online yayıncılar tarafından kullanılan reklam araçlarındaki hakimiyetine yönelik olası çözüm önerilerini dinledikten sonra Cuma günü Eylül ayı için bir duruşma tarihi belirledi.

Adalet Bakanlığı, elden çıkarmalar da dahil olmak üzere önerilen çözümlerin Google’ın tekellerini sona erdirmek ve reklam borsası ve yayıncı reklam sunucusu pazarlarında rekabeti yeniden tesis etmek için gerekli olduğunu söyledi.

Google, şirketin gerçek zamanlı teklifleri rakiplerin kullanımına sunmak gibi davranışsal çözümleri desteklediğini, ancak savcıların yasal olarak işinin bir bölümünü satmaya zorlamak için bir teklifte bulunamayacağını söyledi.

GOOGLE KENDİNİ SAVUNDU

Google’ın Düzenleyici İşlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Lee-Anne Mulholland Reuters’a yaptığı açıklamada, “Adalet Bakanlığı’nın reklam teknolojisi araçlarımızı elden çıkarmaya zorlamaya yönelik ek teklifleri ‘nin bulgularının çok ötesine geçmekte, hukuken hiçbir dayanağı bulunmamakta ve yayıncılara ve reklamverenlere zarar verecektir” dedi.

AdX ya da Ad Exchange, yayıncıların satılmamış reklam alanlarını gerçek zamanlı olarak satın almak üzere reklamverenlerin kullanımına sunabildiği bir pazar. Yayıncı reklam sunucuları, web siteleri tarafından dijital reklam envanterlerini depolamak ve yönetmek için kullanılan platformlar olarak öne çıkıyor.

Reklam borsaları ile birlikte bu , haber yayıncılarının ve diğer çevrimiçi içerik sağlayıcılarının reklam satarak para kazanmalarını sağlıyor.

AVRUPA’DA DA SORUN OLMUŞTU

Geçtiğimiz yıl Google, AdX’i satma teklifiyle AB antitröst soruşturmasını sona erdirmek için önemli bir adım attı ancak Avrupalı yayıncılar teklifi yetersiz bularak reddetti.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teknoloji

Yapay zekanın yol açtığı hatalar şirketlerin maliyetini artırıyor

Yayımlandı

üzerinde

Son yıllarda insan iş gücünü hızla ile değiştirmeye çalışan şirketler, son dönemde yapay zeka araçlarının yaptığı hataları düzeltmek için yeniden insan çalışanlara başvurmak zorunda kalıyor.

Yapay zekanın yol açtığı aksaklıkları düzeltmek için çalışan yazılımcı ve metin yazarlarına olan talep adeta yeni bir sektör yarattı. Bu alanda yetenekli olanlar ise fırsatı iyi değerlendirerek ciddi kazanç elde ediyor.

MALİYETİ ARTIRDI

ABD’li pazarlama yöneticisi Sarah Skidd, BBC’ye yaptığı açıklamada, işini kaybetmekten korkmadığını çünkü son dönemde yaptığı işlerin çoğunun, yapay zekanın hatalarını düzeltmekten ibaret olduğunu söyledi. Skidd’in anlattığına göre, bu yıl başlarında bir ajans, maliyet düşürmek için içerik yazımını bir sohbet botuna yaptırdı, ancak sonuç beklentilerin çok altında kalınca Skidd’den metni baştan yazması istendi.

Ortaya çıkan metnin “çok yüzeysel” ve ilgi çekicilikten uzak olduğunu anlatan Skidd, “Satış yapması, merak uyandırması gerekiyordu ama ortaya çıkan metin tam bir hayal kırıklığıydı” dedi. Skidd, metni tamamen baştan yazmak için 20 saat harcadığını ve saatlik 100 dolarlık ücretiyle ajansın toplamda 2 bin dolar ödeme yapmak zorunda kaldığını belirtti.

Oysa baştan bir uzmana yazdırılsaydı bu maliyet çok daha düşük olacaktı.

DÜZELTME TALEPLERİ ARTIYOR

Son dönemde birçok şirketin, birkaç yıl önce yapay zekaya geçiş sürecinde işten çıkardığı çalışanların yerini araçlarla doldururken beklenmedik sorunlarla karşılaştığına dikkat çekiliyor.

İngiltere merkezli dijital pazarlama ajansı Create Designs’ın ortaklarından Sophie Warner da BBC’ye yaptığı açıklamada, müşterilerinden giderek artan sayıda “yapay zekayı düzeltme” talepleri aldığını söyledi. Warner, “Eskiden müşteriler sitede bir sorun olunca ya da yeni bir özellik eklemek isteyince bize gelirlerdi. Şimdi önce ChatGPT’ye gidiyorlar” dedi.

Warner’ın aktarımına göre, kısa süre önce bir müşteri, ChatGPT’nin yazdığı bir kod yüzünden web sitesiz üç gün geçirmek zorunda kaldı ve sorunu çözmek için ajansa yaklaşık 500 dolar ödedi. Oysa Warner, aynı güncellemeyi bir uzmanın sadece 15 dakikada yapabileceğini söylüyor.

Warner, “Müşteriler genelde hatayı kendileri yaptığını itiraf etmek istemiyor. Bu yüzden biz sorunu tespit etmek için ayrıca bir araştırma ücreti almak zorunda kalıyoruz. Başından itibaren bir uzmana danışmak çok daha hızlı ve ucuz olurdu” dedi.

Yapay zekanın hatalarını düzeltmekten para kazanıyor olmalarına rağmen, Skidd ve Warner teknolojiye karşı olmadıklarını ama uzman iş gücünün yerini alabileceği düşüncesine tepkili olduklarını belirtti.

Warner, “Hızlı ve ucuz gibi görünse de yapay zeka, markanın kendine has kimliğini, hedef kitlesini ya da satış odaklı tasarımı asla dikkate almaz. Bizim sektörümüzde insan uzmanlığının ve bağlam bilgisinin yerini tutamaz” ifadelerini kullandı.

Skidd ise “Belki biraz safça geliyor ama işinizi gerçekten iyi yapıyorsanız yapay zeka yüzünden işsiz kalmazsınız” diye konuştu.

Okumaya Devam Et

Teknoloji

Yapay zeka buldu, gönüllüler ayıkladı: 8 bin yeni “tutulmalı çift yıldız”

Yayımlandı

üzerinde

’nın ötegezegen araştırma uydusu projesine katılan dünya genelinden gönüllüler gökyüzünü tarayarak, 7 bin 936’sı daha önce bilinmeyen toplam 10 bin 1 “tutulmalı çift yıldız” sistemi belirledi.

Washington Post’un haberine göre yapay zeka destekli algoritmalar ilk olarak yaklaşık 1,2 milyon aday sistem tespit etti.

Bu adaylar daha sonra 60 bin kadar öncelikli hedefe indirgenerek vatandaş bilimcilerin incelemesine sunuldu.

Sonuçta, bu gözlemlerin 10 bin 1’inin gerçekten tutulmalı çift yıldız olduğu doğrulandı.

“TUTULMALI ÇİFT YILDIZ” NEDİR?

Bu sistemler, iki yıldızın birbirlerinin etrafında dönerken zaman zaman biri diğerinin önünden geçerek yıldızın parlaklığında gözle görülür bir düşüşe neden olduğu için “tutulmalı çift yıldız” olarak adlandırılıyor.

Bu geçici parlaklık azalması, gökbilimcilere yıldızların boyutlarını, kütlelerini ve evrimlerini daha doğru şekilde anlama imkânı veriyor.

YETMİYOR”

Proje liderlerinden biri olan Veselin Kostov (NASA Goddard Uzay Uçuş Merkezi ve SETI Enstitüsü), “Yapay zekâ büyük verileri hızlıca tarayabiliyor ama bazı karmaşık modelleri kaçırabiliyor. Bu yüzden insan gözünün sezgisine ihtiyaç duyuyoruz,” dedi.

Kostov, bu yeni keşfedilen yıldızların yalnızca yıldız fiziği açısından değil, aynı zamanda potansiyel ötegezegenlerin keşfi açısından da büyük önem taşıdığını vurguladı.

Proje hâlâ devam ediyor ve herkes katılabiliyor. İnternet bağlantısı olan herkes projenin web sitesinden katılarak verileri analiz edebilir.

Okumaya Devam Et

Teknoloji

Yazın telefonunuzu böyle kullanmayın: Hızlı bozulmasının nedeni

Yayımlandı

üzerinde

Ayrıca telefon tamircisi Kurşun, telefonların ısındıktan sonra bir süre soğumasını beklemenin de batarya sağlığı için olumlu olduğunu aktardı.

Yaz aylarında vatandaşların kendilerine en çok batarya şişmesi şikayeti ile geldiğini anlatan Mehmet Mahsun Kurşun, “Vatandaşlar telefonlarını şarjda kullanmayacaklar. Ayrıca telefonları fazla ısındığı durumda o an telefonu kullanmayı bırakıp soğumasını beklemeleri gerekiyor.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar