Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Sanat

97. Akademi Ödülleri (Oscar) Adayları: 2025 Oscar Ödül Töreni ne zaman, hangi kanalda?

Yayımlandı

üzerinde

Akademi Ödülleri bu yıl Los Angeles’taki Dolby Theatre’da yoğun katılımla gerçekleşecek. Gecenin sunuculuğunu ise Conan O’Brien üstleniyor. , 23 kategoride sahiplerini buluyor olacak. Emilia Perez filmi ise 13 adaylıkla en fazla adaylığa sahip yapım olmayı başardı. 10 adaylıkla peşinden The Brutalist ve Wicked geliyor. İşte, Osca ödül törenleri tarihi…

OSCAR ÖDÜL TÖRENİ NE ZAMAN, SAAT KAÇTA, HANGİ KANALDA?

97. Akademi Ödülleri için hayata geçirilecek tören, 2 Mart’ı 3 Mart’a bağlayan gece 03:00’te olacak. Törenin en beğenilen kısmı kırmızı hali ise 02:30’da başlayacak.

Oscar ödüllerinin bu yıl Disney+’dan yayımlanması bekleniyor.

97. AKADEMİ ÖDÜLLERİ (OSCAR) ADAYLAR

Anora | Alex Coco, Samantha Quan, Sean Baker
The Brutalist | Brady Corbet, D.J. Gugenheim, Brian Young, Andrew Morrison, Nick Gordon
A Complete Unknown | Fred Berger, James Mangold, Alex Heineman
Conclave | Tessa Ross, Juliette Howell, Michael A. Jackman
Dune: Part Two | Mary Parent, Cale Boyter, Tanya Lapointe, Denis Villeneuve
Emilia Pe | Pascal Caucheteux, Jacques Audiard
I’m Still Here | Maria Carlota Bruno, Rodrigo Teixeira
Nickel Boys | Dede Gardner, Jeremy Kleiner, Joslyn Barnes
The Substance | Coralie Fargeat, Tim Bevan, Eric Fellner
Wicked | Marc Platt

YÖNETMEN

Jacques Audiard | Emilia Pérez
Sean Baker | Anora
Brady Corbet | The Brutalist
Coralie Fargeat | The Substance
James Mangold | A Complete Unknown

ERKEK OYUNCU

Adrien Brody | The Brutalist
Timothee Chalamet | A Complete Unknown
Colman Domingo | Sing Sing
Ralph Fiennes | Conclave
Sebastian Stan | The Apprentice

KADIN OYUNCU

Cynthia Erivo | Wicked
Karla Sofía Gascón | Emilia Pérez
Mikey Madison | Anora
Demi Moore | The Substance
Fernanda Torres | I’m Still Here

YARDIMCI ERKEK OYUNCU

Yura Borisov | Anora
Kieran Culkin | A Real Pain
Edward Norton | A Complete Unknown
Guy Pearce | The Brutalist
Jeremy Strong | The Apprentice

YARDIMCI KADIN OYUNCU

Monica Barbaro | A Complete Unknown
Ariana Grande | Wicked
Felicity Jones | The Brutalist
Isabella Rossellini | Conclave
Zoe Saldaña | Emilia Pérez

ÖZGÜN SENARYO

Anora | Sean Baker
The Brutalist | Brady Corbet, Mona Fastvold
A Real Pain | Jesse Eisenberg
September 5 | Moritz Binder, Tim Fehlbaum, Alex David
The Substance | Coralie Fargeat

UYARLAMA SENARYO

A Complete Unknown | Jay Cocks, James Mangold
Conclave | Peter Straughan
Emilia Perez | Jacques Audiard, Thomas Bidegain, Léa Mysius, Nicolas Livecchi
Nickel Boys | RaMell Ross, Joslyn Barnes
Sing Sing | Greg Kwedar, Clint Bentley, Clarence Maclin, John “Divine G” Whitfield

KURGU

Anora | Sean Baker
The Brutalist | Dávid Jancsó
Conclave | Nick Emerson
Emilia Perez | Juliette Welfling
Wicked | Myron Kerstein

GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ

The Brutalist | Lol Crawley
Dune: Part Two | Greig Fraser
Emilia Perez | Paul Guilhaume
Maria | Ed Lachman
Nosferatu | Jarin Blaschke

PRODÜKSİYON TASARIMI

The Brutalist | Judy Becker, Patricia Cuccia
Conclave | Suzie Davies, Cynthia Sleiter
Dune: Part Two | Patrice Vermette, Shane Vieau
Nosferatu | Craig Lathrop, Beatrice Brentnerová
Wicked | Nathan Crowley, Lee Sandales

KOSTÜM TASARIMI

A Complete Unknown | Arianne Phillips
Conclave | Lisy Christl
Gladiator II | Janty Yates, Dave Crossman
Nosferatu | Linda Muir
Wicked | Paul Tazewell

ÖZGÜN MÜZİK

The Brutalist | Daniel Blumberg
Conclave | Volker Bertelmann
Emilia Perez | Clement Ducol & Camille
Wicked | John Powell, Stephen Schwartz
The Wild Robot | Kris Bowers

ÖZGÜN ŞARKI

“El Mal”; Emilia Perez | Clement Ducol, Camille, Jacques Audiard
“The Journey”; The Six Triple Eight | Diane Warren
“Like A Bird”; Sing Sing | Abraham Alexander, Adrian Quesada
“Mi Camino”; Emilia Perez | Clement Ducol, Camille
“Never Too Late”; Elton John: Never Too Late | Elton John, Brandi Carlile, Andrew Watt, Bernie Taupin

MAKYAJ & SAÇ TASARIMI

A Different Man | Mike Marino, David Presto, Crystal Jurado
Emilia Perez | Julia Floch Carbonel, Emmanuel Janvier, Jean-Christophe Spadaccini
Nosferatu | David White, Traci Loader, Suzanne Stokes-Munton
The Substance | Pierre-Olivier Persin, Stéphanie Guillon, Marilyne Scarselli
Wicked | Frances Hannon, Laura Blount, Sarah Nuth

SES

A Complete Unknown | Tod A. Maitland, Donald Sylvester, Ted Caplan, Paul Massey, David Giammarco
Dune: Part Two | Gareth John, Richard King, Ron Bartlett, Doug Hemphill
Emilia Perez | Erwan Kerzanet, Aymeric Devoldere, Maxence Dusssere, Cyril Holtz, Niels Barletta
Wicked | Simon Hayes, Nancy Nugent Title, Jack Dolman, Andy Nelson, John Marquis
The Wild Robot | Randy Thom, Brian Chumney, Gary A. Rizzo, Leff Lefferts

GÖRSEL EFEKT

Alien: Romulus | Eric Barba, Nelson Sepulveda-Fauser, Daniel Macarin, Shane Patrick Mahan
Better Man | Luke Millar, David Clayton, Keith Herft, Peter Stubbs
Dune: Part Two | Paul Lambert, Stephen James, Rhys Salcombe, Gerd Nefzer
Kingdom of the Planet of the Apes | Erik Winquist, Stephen Unterfranz, Paul Story, Rodney Burke
Wicked | Pablo Helman, Jonathan Fawkner, David Shirk, Paul Corbould

ULUSLARARASI FİLM

Emilia Perez (Fransa)
Flow (Letonya)
The Girl with the Needle (Danimarka)
I’m Still Here (Brezilya)
The Seed of the Sacred Fig (Almanya)

ANİMASYON

Flow | Gints Zilbalodis, Matiss Kaza, Ron Dyens, Gregory Zalcman
Inside Out 2 | Kelsey Mann, Mark Nielsen
Memoir of a Snail | Adam Elliot, Liz Kearney
Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl | Nick Park, Merlin Crossingham, Richard Beek
The Wild Robot | Chris Sanders, Jeff Hermann

BELGESEL

Black Box Diaries | Shiori Ito, Eric Nyari, Hanna Aqvilin
No Other Land | Basel Adra, Rachel Szor, Hamdan Ballal, Yuval Abraham
Porcelain War | Brendan Bellomo, Slava Leontyev, Aniela Sidorska, Paula DuPre’ Pesmen
Soundtrack to a Coup d’Etat | Johan Grimonprez, Daan Milius, Remi Grellety
Sugarcane | Julian Brave NoiseCat, Emily Kassie, Kellen Quinn

KISA FİLM

A Lien | Sam & David Cutler-Kreutz
Anuja | Adam J. Graves, Suchitra Mattai
I’m Not a Robot | Victoria Warmerdam, Trent
The Last Ranger | Cindy Lee, Darwin Shaw
The Man Who Could Not Remain Silent | Nebojsa Slijepcevic, Danijel Pek

KISA ANİMASYON

Beautiful Men | Nicolas Keppens, Brecht Van Elslande
In the Shadow of the Cypress | Shirin Sohani, Hossein Molayemi
Magic Candies | Daisuke Nishio, Takashi Washio
Wander to Wonder | Nina Gantz, Stienette Bosklopper
Yuck! | Loic Espuche, Juleitte Marquet

KISA BELGESEL

Death by Numbers | Kim A. Snyder, Janique L. Robillard
I Am Ready, Warden | Smriti Mundhra, Maya Gnyp
Incident | Bill Morrison, Jamie Kalven
Instruments of a Beating Heart | Ema Ryan Yamazaki, Eric Nyari
The Only Girl in the Orchestra | Molly O’Brien, Lisa Remington

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sanat

Frida Kahlo rekor kırdı: El sueño (La cama) 54,7 milyon dolara satıldı

Yayımlandı

üzerinde

Frida Kahlo rekor kırdı: El sueño (La cama) 54,7 milyon dolara satıldı

FatihDoganMedya / Haber Merkezi — 21 Kasım 2025, 11:00 (Europe/Istanbul) · Okuma süresi: ~3 dakika

Özet (: Meksikalı ikonik ressam Frida Kahlo’nun 1940 tarihli otoportresi El sueño (La cama), New York’taki Sotheby’s müzayedesinde 20 Kasım 2025’te 54,7 milyon dolar (komisyonlarla birlikte ilan edilen nihai tutar) karşılığında satılarak açık artırmada bir kadın sanatçının en yüksek satış rekorunu kırdı.


Detaylar — neler oldu?

  • Eser: El sueño (La cama) / The Dream (The Bed), 1940, yağlıboya, 74 × 98 cm. Eser, yatakta uyuyan Kahlo’yu, dört direkli yatağın üstünde dinlenen iskelet ve çiçek-bombalara gönderme yapan sembollerle betimliyor.

  • Müzayede: Sotheby’s — “Exquisite Corpus” (New York). Satış gece seansında gerçekleşti; lot Sotheby’s tarafından açık artırmaya sunulmuştu.

  • Satış fiyatı ve tarih: 20 Kasım 2025, satış sonunda El sueño 54,7 milyon USD’ye alıcı buldu. Bu rakam eserle ilgili medyada ve müzayede evinin sonuç raporlarında belirtilen nihai tutardır.

  • Rekor anlamı: Bu satış, açık artırmada bir kadın sanatçının ulaşmış olduğu en yüksek satış fiyatı olarak kayda geçti; önceki rekor Georgia O’Keeffe’ın 2014’te Sotheby’s’te aldığı 44,4 milyon USD’lik tutardı. Ayrıca Kahlo’nun kendi açık arttırma rekoru olan 2021’deki Diego y yo (34,9 milyon USD) rakamı da geride kaldı.

  • Alıcı/provenans: Alıcı resmen açıklanmadı; eser daha önce Nesuhi ve Selma Ertegun koleksiyonunda yer aldığı ve Sotheby’s kataloğunda bu koleksiyonun parçalarından biri olarak listelendiği bildirildi.


Neden önemli?

Frida Kahlo eserleri nadiren piyasaya çıkar; Meksika’nın kültürel mirası ve sınırlı sayıda özel sahipli çalışması, piyasa değerini artıran faktörler arasında. El sueño hem boyut hem de eser dili bakımından Kahlo külliyatında öne çıkan işlerden; ölüm, acı ve kişisel travma temalarını yoğun sembollerle işler. Bu yüzden eser, hem koleksiyonerler hem de müzeler için büyük çekim gücü taşıyor.


Piyasa ve yorumlar

Sanat piyasası gözlemcileri, Kahlo’ya yönelik talebin hem kültürel hem de yatırım amaçlı seyrinin güçlendiğini; ayrıca kadın sanatçılara ve Latin Amerika sanatına olan ilginin son yıllarda belirgin biçimde arttığını belirtiyor. Sotheby’s’in satış haftasındaki güçlü performansı ve nadir eserlerin pazara sunulması bu tür rekorların çıkmasına zemin hazırladı.


Kısa kronoloji

  • 1940 — Frida Kahlo, El sueño (La cama)’yı tamamladı.

  • 1980 — Eserin daha önceki bir açık satış kaydı (daha düşük rakamlarla) bulunuyor; fiyat artışının tarihi bir örneği büyük ilgi uyandırdı.

  • 20 Kasım 2025 — Sotheby’s, El sueño’yu 54,7 milyon USD’ye satıldı.

Okumaya Devam Et

Sanat

Ormandan toplayıp dönüştürüyor: Her parçasında duygusal bir anlam var

Yayımlandı

üzerinde

Kentte yaşayan driftwood sanatçısı Osman Dönmez, orman, dağ ve dere yataklarında doğanın kendi döngüsüyle devrilmiş veya dağılmış ağaç parçalarını toplayarak heykeller yapıyor. Doğadan aldığı parçaları yeniden doğaya kazandıran Dönmez, “Doğayı sevdiğim için doğadan ilham alıyorum. Bu malzemeleri birleştirip, hayvan figürlerine dönüştürüyorum” dedi. Atık ağaçlardan yaptığı heykellerin yapım sürecinin uzun ve titiz bir çalışma gerektirdiğini anlatan Dönmez, “Topladığımız parçaları temizleme aşamasından geçiriyoruz, sonra kaide veya iskelet üzerine yerleştirme süreci başlıyor. Günde 3 ila 5 parça üzerinde çalışıyorum. Bir heykelin tamamlanması yaklaşık 1 ayı buluyor” diye konuştu.

“DOĞANIN YAPTIĞINA DOKUNMUYORUM”

Doğal dokuyu korumaya özen gösterdiğini belirten Dönmez, “Doğanın yaptığına dokunmuyorum. Görünmeyen kısmı değil, doğanın bıraktığı yüzeyi alıyorum. O yüzeydeki damarları, kas hatlarını ve kıvrımları olduğu gibi figürün dış kısmına yerleştiriyorum. Hiçbir şekilde oynama yapmıyorum” dedi. Ağaçların ormandan kesilmediğini, tamamen doğanın döngüsünde devrilmiş yaşlı ağaçlardan toplandığını vurgulayan Dönmez, “300- 400 yıllık sedir ağaçları yaşlandığında doğada devriliyor, yıllar içinde parçalanıyor. Biz o parçaları topluyoruz. Doğadan bir şeyi koparmıyoruz, doğanın bize bıraktığı parçaları değerlendiriyoruz. Bu, aynı zamanda olası bir yangın öncesinde doğaya yardım etmek anlamına geliyor çünkü bu parçalar yanmaya daha meyilli” diye konuştu.

“HER PARÇA DUYGUSAL BİR ANLAM TAŞIYOR”

Hayvan figürleriyle çalışmasının duygusal bir yönü olduğunu dile getiren Osman Dönmez, “Biraz doğa aşığıyım. Hayvanlara ayrı bir sevgim var. Doğaya gittiğimde kendi hayvanım olmasa da oradaki hayvanlara yiyecek ve su bırakıyorum. Her yaptığım heykelde doğaya ve hayvanlara duyduğum saygıyı yansıtıyorum” dedi. Boyutuna göre fiyatları değişen heykelleri 1000 ila 4 bin lira arasında satışa sunduğunu belirten Dönmez, “Eserlerimden bazıları otellerde sergileniyor, bazıları meydanda. Her bir heykel, doğanın bana anlattığı bir hikayeyi temsil ediyor” diye konuştu.

MARANGOZLUKTAN SANATA UZANAN YOLCULUK

Marangozlukla başladığı mesleğini zamanla sanata dönüştürdüğünü kaydeden Dönmez, “İlk olarak mobilya ve marangozlukla ilgileniyordum. Bu işe hobi olarak başladım, sonra figür heykellerine yöneldim. Sosyal medya platformunda gördüğüm bir çalışmadan esinlenip at figürü yaparak başladım. Yaklaşık 12 yıldır marangozluk yapıyorum, son 1 yıldır ise bu işi yapıyorum” dedi. İlk yıllarda ustasız ilerlediğini, son 1 yıldır aldığı eğitimle realist çalışmalara geçtiğini aktaran Dönmez, “12 yıl boyunca kendi başıma denedim, bir ustadan el aldıktan sonra realist figürler üretmeye başladım. Şu anda daha gerçekçi, duyguyu yansıtan eserler ortaya koyuyorum. İnsanlardan gelen ilgiden çok memnunum. Hedefim, bu sanatı daha ileri taşımak” diye konuştu.

Okumaya Devam Et

Sanat

Dünyanın en büyük el yazması: İstanbul’da yazıldı

Yayımlandı

üzerinde

“Değerli olduğunu görünce bizim için de bir mutluluk hissi oluşturdu”

Projeye başlamadan önce dünyadaki en büyük Kur’an-ı Kerim’in ölçülerini araştırıp, çalışmalara başladıklarını ifade eden Zaman, “Şu anda var olan en büyük Kur’an-ı Kerim, bizimki haricinde, 2 metre 28 santim uzunluğunda ve 1,55 metre genişliğinde. Ama bu 4 metre uzunluğunda ve 1,5 metre genişliğinde, yan yana koyduğumuz zaman 3 metre oluyor. Bu Kur’an-ı Kerim ile 6 sene babam tek başına uğraştı ve çok güzel bir sonuç elde ettik.” dedi.

Babasının böyle bir eseri kaleme almasından çok mutlu ve gururlu olduğunu dile getiren Zaman, tarihe geçebilmenin çok güzel olduğunu söyledi.

Babasının Kur’an-ı Kerim’i yazdığı odanın kapısını genellikle kapalı tuttuklarını, bazen hava alması için açık bıraktıklarında içeri girip bakanların şaşırdığını belirten Zaman, şunları kaydetti:

“Mesela medresede bir tane hoca var. İlk kez gördüğünde çok şaşırmıştı, ‘Maşallah’ demişti, gözleri büyümüştü. Sonra 10 kere daha gördü, her seferinde aynı tepkiyi verdi. Camide öğrencilere gösterirken öğrenciler de bayağı sevmişlerdi, beğenmişlerdi. Geldiler babamın yanına, tebrikler olsun, el öpme olsun… İrademizi yükseltiler, sağ olsunlar. Değerli olduğunu görünce bizim için de mutluluk hissi oluştu.”

Eseri kapatıp, başına bir şey gelmemesi için korunaklı hale getireceklerini dile getiren Zaman, “Çünkü bunlar kağıt sonuçta. Herhangi bir yangında ya yırtılır ya da yanar. Sergilenmesini elbet isteriz. Ama Türkiye’de mi dışarıda mı? Bunu bilemeyiz. Biz sadece şu an bitirdikten sonra yayımlayacağız. Almak isteyen ulaşır, sergilemek isteyen ulaşır.” ifadelerini kullandı.

Zaman, eserin Türkiye’de kalmasının kendileri için de daha güzel olacağını belirterek, “Çünkü biz, bunu Türkiye adına yaptık. Türkiye’nin sanata verdiği değer adına yaptık. Tarihe baktığımız zaman Osmanlı döneminde hat sanatı çok büyük ilgi görmüş. Tabii ki bu Kur’an olarak değerlidir zaten ancak hat sanatı daha çok Türkiye’de değer gördüğü için Türkiye’de kalsın isteriz. Türkiye’nin arşivine bir eser eklemek bizim için daha güzel olur.” değerlendirmesinde bulundu.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar