Gündem

ÖZEL EĞİTİMDE SKANDAL İDDİA: Otizmli çocuklar sıralara bağlandı — İl Milli Eğitim inceleme başlattı

Yayımlandı

üzerinde

ÖZEL EĞİTİMDE SKANDAL İDDİA: Otizmli çocuklar sıralara bağlandı — İl Milli Eğitim inceleme başlattı

FATİHDOGANMEDYA / GÜNDEM
8 Aralık 2025 — 20:35 | Okuma süresi: 3 dk

Bursa’daki BTSO Baha Cemal Zağra Özel Eğitim Uygulama Okulu’nda olduğu öne sürülen ve sosyal medyada yayılan görüntülerde, 9–16 yaş arası otizmli öğrencilerin ders esnasında sıralara bağlandığı iddia edildi. İl Milli Eğitim Müdürlüğü iddialarla ilgili inceleme başlattığını açıkladı; veliler, eğitim ve denetim için acil çözüm talep ediyor.

Sosyal medyada paylaşılan kısa videoların yayılmasıyla birlikte iddia hızla kamuoyuna yansıdı. Görüntülerde 9–16 yaş aralığında özel gereksinimli öğrencilerin sıralara bağlandığı ve bu şekilde sınıfta tutulduğu ileri sürüldü. İddiaların ortaya çıkmasının ardından Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü konuyla ilgili acil inceleme başlattığını duyurdu. Okulun resmi kayıtları ve kapasite bilgileri de ilgili makamlar tarafından inceleniyor.

Velilerin tepkisi: “Çocuklarımızın eğitimi tehlikede”

Sosyal medyada görüntüleri paylaşan bazı veliler, çocuklarının güvenliği ve düzgün özel eğitim alma hakkı için yetkililerden hızlı ve şeffaf bir müdahale istiyor. Veliler, hem fiziksel hem ruhsal zarar riskine dikkat çekerek okullarda denetim, personel eğitimi ve ailelerin bilgilendirilmesini talep ediyor. Resmî soruşturma sonuçlanana kadar veliler okul yönetiminden ve İl Milli Eğitim’den bilgi talep ediyor.

İl Milli Eğitim Müdürlüğü, gelen ihbarlar ve yayılan görüntüler üzerine okulda iddiaların doğruluğunu belirlemek amacıyla idari ve adli soruşturma başlatıldığını bildirdi. Soruşturma kapsamında okul yönetimi, görevli personel, derslik kameraları (varsa) ve velilerle görüşmeler yapılacağı, gerekli görülürse sağlık ve psikolojik değerlendirmeler için kurumlara yönlendirme yapılacağı belirtildi. Resmî süreç tamamlanana dek okulla ilgili geçici idari tedbirler alınabileceği ifade edildi.

Eğitim sisteminde yapısal sorunlar: Özel eğitimin kapasitesi ve denetim eksikliği

Uzmanlar ve sivil toplum temsilcileri, benzer vakaların önüne geçebilmek için şu alanlarda adımlar atılması gerektiğini vurguluyor: alan mezunu personel istihdamı, özel eğitim sınıflarının yeterliliği, öğretmen başına düşen öğrenci sayısının azaltılması ve bağımsız, şeffaf denetim mekanizmalarının güçlendirilmesi. Türkiye’de son dönemde özel gereksinimli öğrenci sayısının arttığına dair veriler de özel eğitimin kapasite planlamasında zayıflıkları ortaya koyuyor; bu durum, ailelerin kaygılarını artırıyor.

  • İl Milli Eğitim ve Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ortak inceleme yürütebilir.

  • Okuldaki personel ve uygulamalar bağımsız uzmanlarca değerlendirilmeli.

  • Velilere şeffaf bilgi akışı sağlanmalı; kriz iletişimi oluşturulmalı.

  • Benzer vakaların önlenmesi için ülke genelinde özel eğitim standartları ve denetim sıklığı gözden geçirilmeli.

Görüntülerin doğrulanması ve soruşturmanın sonuçlanması bekleniyor. Olay, özel eğitimde hem yerel hem ulusal düzeyde denetim, kaynak dağılımı ve personel niteliği konularını yeniden gündeme taşıdı. Velilerin talepleri, yetkili kurumların şeffaf ve hızlı adımlar atmasını gerektiriyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Çok Okunanlar

Exit mobile version