Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Gündem

Meclis’te Yeni Dönem: Trafik Cezalarına Ağır Yaptırımlar ve Hapis Cezaları Geliyor!

Yayımlandı

üzerinde

Açıklaması:
Meclis’in gündemindeki yeni trafik kanun teklifiyle makas atma, drift, kırmızı ışık ihlali, aşırı hız ve alkollü araç kullanma gibi ihlallerde idari para cezaları katlanarak artırılıyor; ayrıca hapis cezaları ve ehliyete el koyma yaptırımlarıyla caydırıcılık güçlendiriliyor.

Özet

Meclis’e sunulması beklenen yeni kanun teklifiyle, trafik kurallarını ihlal eden sürücülere yönelik idari para cezaları ve hapis cezaları başta olmak üzere caydırıcı yaptırımlar ciddi oranda artırılacak . Makas atma, drift, kırmızı ışık ihlali, aşırı hız ve ambulansa yol vermeme gibi suçlarda ceza tarifeleri katlanarak yükselecek; üç kez kırmızı ışık ihlali durumunda ehliyete el konulması öngörülüyor . Ayrıca trafikte yol kesme, alkollü araç kullanma ve zincirleme kazada olay yerini terk etme gibi fiillere hapis cezaları getirilecek; alkollü araç kullanmanın alt sınırı 6 aya yükseltilirken para cezası 50 bin TL’ye çıkarılacak .


Giriş

Türkiye’de son yıllarda artan ölüm ve yaralanmalı trafik kazalarının önlenmesi amacıyla hazırlanan kanun teklifi, mevcut cezaların caydırıcılığını artırmayı hedefliyor . Teklifin, TBMM Başkanlığı’na sunulmadan önce komisyonlarda görüşülmesi ve nihai halinin belirlenmesi bekleniyor .


Teklifin Detayları

Cezaların Artırılması

  • Makas atma eylemine uygulanan idari para cezası 9.267 TL’den 50.000 TL’ye yükseltiliyor ve sürücülerin ehliyetine 1 yıl boyunca el konulması öngörülüyor

  • Drift yapmak suçu için mevcut 46.392 TL ceza 80.000 TL’ye çıkarılıyor, ehliyete el koyma süresi 60 günden 1 yıla uzatılıyor .

  • Ambulans, itfaiye ve polis araçlarına yol vermeme ihlaline 20.000 TL cezai tutar getiriliyor .

  • Aşırı hız ihlalleri için idari para cezaları, hız artış oranına göre katlanarak artırılacak; %50’den fazla hız ihlali cezası 9.267 TL’den yüksek oranlara çekilecek.

  • Hatalı şerit değiştirme ve dönüş kurallarına uyma ihlallerinde mevcut cezalar yükseltilerek, trafik düzeninin korunması amaçlanıyor .

  • Kırmızı ışık ihlali üç kez tekrarlandığında sürücü belgesinin geri alınması söz konusu olacak .

Hapis Cezaları ve Ehliyet Müdahaleleri

  • Alkollü araç kullanma suçuna ilişkin hapis cezasının alt sınırı 3 aydan 6 aya çıkarılıyor, para cezası ise 9.267 TL’den 50.000 TL’ye yükseltiliyor; ehliyete el koyma süresi 6 aydan 1 yıla uzatılıyor .

  • Trafikte yol kesme eylemine 3 yıla kadar hapis cezası verilebilecek .

  • Zaruret dışında ölümlü trafik kazası yerini terk etme suçu için 1 ila 3 yıl arasında hapis ve 2 yıl ehliyete el koyma yaptırımı planlanıyor .

Ceza Puanı ve Affı

Kanun taslağında ayrıca sürücülerin geçmiş ceza puanlarının belirli koşullar altında silinmesine yönelik düzenleme de yer alıyor; bu sayede, temiz bir sicil oluşturmak isteyen sürücülere ikinci bir şans tanınması hedefleniyor .


Beklenen Etkiler

Yeni düzenlemelerin, trafik disiplininin güçlendirilmesi ve ihlallerin azaltılması yoluyla ölümlü kazaların engellenmesine katkı sağlaması bekleniyor . Caydırıcı yüksek cezalar sayesinde riskli sürüş davranışlarının azalacağı öngörülürken, ehliyet müdahalelerinin de sürücüleri daha tedbirli olmaya teşvik etmesi planlanıyor .


Sonuç

Meclis gündemindeki bu trafik kanun teklifi ile hem idari para cezaları hem de hapis cezaları bakımından ciddi yaptırımlar getiriliyor. Sürücülerin, hız, makas atma, kırmızı ışık ve alkollü araç kullanma gibi kritik alanlarda daha dikkatli olması, trafik güvenliğinin artırılması açısından büyük önem taşıyor.

Gündem

Türkiye, Üç Deniz Girişimi’nin stratejik ortağı oldu

Yayımlandı

üzerinde

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ülkelerin öncelikle bölgesel, sınır veya yakın komşularıyla işbirliği yapması gerektiğini belirterek, “Bölgenizi ne kadar geliştirirseniz küreselde de o kadar güçlü olursunuz, karşılıklı menfaat içinde olursunuz.” dedi.

Bakan Uraloğlu, Polonya’nın başkenti Varşova’daki Kraliyet Şatosu’nda devlet ve hükümet başkanlarının katıldığı Üç Deniz Girişimi’nin 10. Zirvesi’nin ardından AA muhabirine yaptığı açıklamada, ‘nin bir geçiş noktasında bulunduğunu söyledi.

Uraloğlu, Türkiye’nin, Orta ve Doğu Avrupa’da enerji, ulaştırma ve dijitalleşme alanlarındaki altyapı eksikliklerinin giderilmesi hedefiyle Baltık, Adriyatik ve  ülkelerinin başlattığı Üç Deniz Girişimi’nde “stratejik ortak” olarak yeni bir rol üstlendiğine işaret etti.

Ülkenin bulunduğu konumun önemine değinen Uraloğlu, “Türkiye, öncelikle bir geçiş noktasında hem Doğu Batı’da Orta Koridor’da ve Kuzey Güney’de de Kalkınma Yolu Koridoru var. Burada da Üç Deniz Girişimi, Baltık’tan başlayıp Adriyatik Denizi’ne ve Karadeniz’e ulaşan ülkelerin başlattığı 10 yıllık bir girişim ve zirvenin 10’uncusu yapıldı. Bizim de geçen yıl başlattığımız bir ortaklık başvuru sürecini dün itibarıyla sonuçlandırmış olduk ve Türkiye artık Üç Deniz Girişimi’nin stratejik ortağı oldu, bu bizim için kıymetli.” ifadelerini kullandı.

Uraloğlu, burada 800 kilometre civarında bir kara yolu yapılmasının gündemde olduğunu, bunun yaklaşık 3’te 1’lik kısmının yapıldığını, 3’te 1’lik kesiminin devam ettiğini ve geri kalanının da yapılmasının planlandığını anlattı.

Yapılan ortaklıkla hem koridorların kullanılmasının sağlanacağını hem de Türk müteahhitlerinin iş yapma noktasında bir imkana sahip olacağını vurgulayan Uraloğlu, “Üç Deniz Girişimi ama Türkiye üzerinden biz bunu Hazar Denizi’ne ve Basra Körfezi’ne bağladığımızda, esasında 5 denizi bir anlamda da kapsayan bir proje ve girişim haline gelmiş oluyor. Bundan sonraki süreçten katkı sağlayacağız hem de ülkemizin bu projeden, ortaklıktan daha fazla istifade etmesini sağlamış olacağız.” diye konuştu.

Uraloğlu, Polonya’da, Moldova’da, Romanya’da, Bulgaristan’da, Arnavutluk’ta, Yugoslavya’da, Sırbistan’da birçok Türk firmasının çalıştığına dikkati çekerek, ilerleyen zamanda bunun daha da artacağını öngördüklerini dile getirdi.

“FİRMALARIMIZ HAZIR OLSUN”

Moldova Altyapı ve Bölgesel Kalkınma Bakanı Vladimir Bolea ile görüştüklerini aktaran Uraloğlu, “Yaklaşık iki milyar avro bir Avrupa Birliği fonuyla, Türk firmalarına ve müteahhitlerine buradaki işleri yaptırmak istediklerini, halihazırda çalışan firmaların olduğunu söyledi. Her türlü katkıyı, desteği vermeye hazır olduğumuzu ilettik. Bizim için de buralarda bir iş imkanı olması söz konusu. Elbette bu kıymetli ama dediğim gibi buradaki strateji, ortaklık bizim için en değerli olanı.” değerlendirmesinde bulundu.

Uraloğlu, hiçbir ülkenin kendi kendine yetmediğinin altını çizerek, ülkelerin öncelikle bölgesel, sınır veya yakın komşularıyla işbirliği yaparak, bir gelişme içinde olması gerektiğini vurguladı.

Üç Deniz Girişimi’nin tam da bunu anlattığını ifade eden Uraloğlu, şunları kaydetti:

“Türkiye’ye baktığınız zaman Kalkınma Yolu projesinde 4 ülke var. Orta Koridor, Azerbaycan başta olmak üzere Gürcistan ve Türk Cumhuriyetleri ve Çin’e kadar. Bölgenizi ne kadar geliştirirseniz küreselde de o kadar güçlü olursunuz, karşılıklı menfaat içinde olursunuz. Bizim firmalarımız hazır olsun, onlara güveniyoruz. Türk Cumhuriyetleri’nde, Afrika’da, Avrupa’da, Uzakdoğu’da, her tarafta çok başarılı işler yapıyorlar, bizi mahcup etmiyorlar. Onun için daha fazlasına hazır olsunlar, buralarda iş imkanları olacak diye bekliyoruz.”

Okumaya Devam Et

Gündem

BUDO seferlerine fırtına engeli

Yayımlandı

üzerinde

 Büyükşehir Belediyesince ile Bursa arasında işletilen deniz otobüslerinin 8 seferi olumsuz hava koşulları nedeniyle yapılamayacak.

Bursa Deniz Otobüslerinin () internet sitesindeki duyuruya göre, saat 07.00 ve 09.30’daki Bursa (Mudanya) – İstanbul (Eminönü/Sirkeci), 08.00 ve 11.30’daki İstanbul (Eminönü/Sirkeci) – Bursa (Mudanya), 09.30’daki Bursa (Mudanya) – Armutlu (İhlas), 10.00’daki Armutlu (İhlas) – İstanbul (Eminönü/Sirkeci) ve 11.30’daki İstanbul (Eminönü/Sirkeci) – Armutlu (İhlas) ile 12.55’teki Armutlu (İhlas) – Bursa (Mudanya) seferleri aynı gerekçeyle iptal edildi.

Okumaya Devam Et

Gündem

Pakistan’tan Kritik Uyarı: Hindistan 24–36 Saat İçinde Askeri Harekât Planlıyor

Yayımlandı

üzerinde

Açıklaması

Pakistan Enformasyon Bakanı Attaullah Tarar, Hindistan’ın 24–36 saat içinde sınırda askeri harekât düzenleme niyetinde olduğunu duyurdu. ABD’den tansiyonu düşürme çağrısı geldi

Özet

Son dönemde Hindistan ile Pakistan arasında Cammu-Keşmir kaynaklı gerilim tırmanıyor. Pakistan Enformasyon Bakanı Attaullah Tarar, “Hindistan’ın önümüzdeki 24–36 saat içinde askeri harekât düzenleme niyetinde olduğuna ilişkin güvenilir istihbarat aldıklarını” açıklad. Bu iddiaya karşılık, ABD Dışişleri Bakanlığı gerilimin artmaması çağrısında bulundu  Aynı zamanda Hindistan’ın Keşmir’deki saldırının sorumlularıyla bağlantılı olarak Pakistan’ı hedef gösterdiği, Hindistan’ın İndus Nehirleri Antlaşması’nı askıya aldığı ve Pakistan’ın hava sahasını kapattığı bildirilmekte . Bölgedeki bu hızlı tırmanış, nükleer kapasiteli iki komşu arasında uluslararası kaygıları da beraberinde getiriyor.


Gerilimin Arka Planı

Keşmir’deki Son Saldırı

Nisan ayı ortasında, Hindistan yönetimine bağlı Keşmir bölgesinde gerçekleşen terör saldırısında 26 kişi hayatını kaybetti. Hindistan, saldırının arkasında Pakistan destekli grupların olduğunu iddia etti .

Tarihsel Çatışma

1947’den bu yana Cammu-Keşmir, Hindistan ve Pakistan arasında en hassas mesele olarak öne çıkıyor. Her iki ülke de bölge üzerinde egemenlik iddiasında bulunuyor ve geçmişte birçok kez askeri gerilim tırmanışına tanık olundu.


Pakistan’ın Açıklaması

Pakistan Enformasyon ve Yayıncılık Bakanı Attaullah Tarar, X (eski Twitter) üzerinden yaptığı paylaşımda şunları söyledi:

“Hindistan’ın önümüzdeki 24 ila 36 saat içinde askeri harekât düzenleme niyetinde olduğuna ilişkin güvenilir istihbarat aldık.”

Tarar ayrıca Pakistan’ın herhangi bir saldırıya karşı “kararlı ve caydırıcı” bir yanıt vereceğini vurgulayarak, bölgesel istikrarın bozulması halinde Hindistan’ı sorumlu tutacaklarını belirtti .


Uluslararası Tepkiler

  • ABD: Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Tammy Bruce, hem Hindistan hem de Pakistan’a “tansiyonun artırılmaması” çağrısında bulundu

  • Çin ve Rusya: Resmi açıklama yapmamakla birlikte, iki ülkenin de tarafları itidal göstermeye ve diplomatik çözüm yollarına destek verdiği belirtiliyor.

  • Birleşmiş Milletler: BM Genel Sekreteri, taraflara itidal çağrısı yaparak diyalog masasına dönülmesi gerektiğini ifade etti.


Olası Senaryolar

1. Askeri Müdahale

Tarar’ın açıkladığı sürede Hindistan’ın sınıra sınırlı hava veya kara operasyonu düzenleme ihtimali bulunuyor. Bu durumda Pakistan, “nitelikli” yanıt vereceğini duyurdu .

2. Diplomatik Uzlaşma

ABD ve diğer büyükelçiliklerin devreye girmesiyle krizin tırmanmadan diplomatik yollardan çözülme ihtimali de devam ediyor. Tarihte benzer krizlerde ara buluculuk yapan aktörlerin yeniden harekete geçmesi beklenebilir.

3. Bölgesel Yayılma Riski

Gerilimin artması durumunda Afganistan veya Orta Asya’daki dengeler de etkilenebilir. Özellikle nükleer bir güç olarak iki komşunun karşı karşıya gelmesi, küresel güvenlik açısından kritik bir eşik oluşturuyor.


Sonuç

Pakistan’ın 24–36 saat uyarısı, bölgedeki tansiyonun ne kadar kırılgan olduğunu gösteriyor. İki taraftan da itidal çağrıları yükseliyor; ancak askeri adım ihtimali hâlâ masada. Bu kritik süreçte uluslararası aktörlerin hızlı diplomatik müdahaleleri, olası bir çatışmanın önüne geçebilir.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar