Gündem
Hasar tespit başvurusu nasıl yapılır? 2025 e-Devlet hasarlı bina tespit başvurusu ekranı
HASAR TESPİT BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Hasar tespiti için başvurular e-Devlet sistemi üzerinden kolaylıkla yapılabiliyor. İşte adım adım başvuru süreci:
1- e-Devlet’e giriş yapın: www.turkiye.gov.tr adresinden T.C. kimlik numaranız ve şifrenizle sisteme giriş yapın.
2- Arama kısmına “Hasar Tespit” yazın: Çıkan sonuçlar arasında “Afet Hasar Tespit Başvurusu” hizmetine tıklayın.
3- Başvuru formunu doldurun: Hasarlı olduğunu düşündüğünüz bina veya konut bilgilerini eksiksiz bir şekilde girin.
4- Fotoğraf ve belge yükleyin (varsa): Gözle görülen hasarın belgelenmesi için çektiğiniz fotoğrafları sisteme ekleyebilirsiniz.
5- Başvuruyu tamamlayın: Gerekli bilgileri doldurduktan sonra başvurunuzu onaylayarak işlemi tamamlayabilirsiniz.
Hasar tespiti başvurusu, e-Devlet mobil uygulaması üzerinden de yapılabiliyor.
BİNA HASAR TESPİT BAŞVURU EKRANI