Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Ekonomi

Emekli maaş farkları (SSK – Bağkur) ne zaman yatacak? Emekli maaş farkları ödeme takvimi 2025

Yayımlandı

üzerinde

Emekli maaş farkları (SSK - Bağkur) ne zaman yatacak? Emekli maaş farkları ödeme takvimi 2025

2025 yılı Ocak ayında emekli maaşlarına yapılan %15,75’lik zamla birlikte, en düşük emekli maaşı 12.500 TL’den 14.469 TL’ye yükseldi. Zam kararı ardından Bağkur ve SSK emeklilerinin maaşlarında fark oluştu. Emekli maaş farkları, yapılan zammın ardından oluşan maaş farklarını kapatmak amacıyla ödenecek. Peki, emekli maaş farkları ne zaman yatacak? Emekli maaş farkları ödeme takvimi belli oldu mu?

2025 emekli maaş farklarının ödeneceği tarihle ilgili araştırmalar sürmeye devam ediyor. Sigorta kapsamı 4A-4B olan SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin zamlı maaş farklarını ne zaman alacağı merak ediliyor. Emekli Sandığı maaş farkı ödemelerinin yapılacağı tarih Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından açıklanmıştı. TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı, AK Parti Samsun Milletvekili Mehmet Muş ise SSK ve Bağ-Kur emeklisi maaş farklarının yatırılacağını söyledi. Peki, 2025 SSK-Bağ-Kur emekli maaş farkları ne zaman yatacak? 1969 TL zam farkı ne zaman ödenecek?
En düşük emekli aylığının 14 bin 469 liraya yükseltilmesine ilişkin açıklama yapan TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı, AK Parti Samsun Milletvekili Mehmet Muş, düzenlemenin 2025 yılı Ocak ödeme döneminden itibaren geçerli olacağını belirterek, “Teklifin Meclis’te kabul edilmesi ve yürürlüğe girmesi halinde herhangi bir hak kaybının söz konusu olmaması ve 2025 Ocak aylıklarının fark ödemelerinin yapılması öngörülmekte.” dedi.Buna göre; En düşük emekli maaşlarının yükseltilmesine ilişkin teklifin TBMM Genel Kurulu’nda kabul edilmesinin ardından emekli maaş farkı ödemelerinin yapılması bekleniyor.
En düşük emekli aylığı, 2025 yılı itibarıyla 12 bin 500 liradan 14 bin 469 liraya yükseldi. Bu kapsamda taban maaş alan emekliler, 14.469 TL ile 12.500 TL arasındaki fark olan 1.969 TL tutarında ek ödeme alacak.
En düşük emekli maaşı 12 bin 500 TL’den 14bin 469 TL’ye yükseltilmişti. Bu kararın TBMM’de yapılacak olan düzenleme ile kabul edildikten sonra Resmi Gazete’de yayımlanması gerekiyor. Ancak en düşük emekli maaşına ilişkin düzenleme henüz TBMM’den geçmedi.
Emekli maaşını en düşük tutar üzerinden alan emeklilere eski tutar olan 12 bin 500 TL ödenmeye devam ediyor. Düzenleme sonrasında aradaki 1969 TL’lik fark ödemesinin önümüzdeki ay içinde hesaplara yatırılması bekleniyor.
SGK ve Bağ-Kur emeklileri temmuz ayı için yüzde 3,32, ağustos ayı için 2,47, eylül ayı için 2,97, ekim ayı için 2,88, kasım ayı için 2,24 ve aralık ayı için yüzde 1,03 enflasyon farkını hak etmiş oldu.Böylece emeklilerin maaş zammını ilgilendiren enflasyon metriği yüzde 15,75 olarak belirlendi.Buna göre; Emekliler yüzde 15,75’lik zammı haketmiş oldu.
Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ekonomi

PEGASUS’TAN YURT İÇİ UÇUŞLAR İÇİN TAVAN BİLET AÇIKLAMASI

Yayımlandı

üzerinde

Açıklaması:
Deprem sonrası Pegasus Hava Yolları, İstanbul kalkışlı/varışlı iç hat uçuşlarında 25 Nisan 2025’e kadar 1 750 TL, 30 Nisan’a kadar 2 850 TL tavan bilet fiyatı ve ücretsiz değişiklik hakları sundu.

Özet

23 Nisan 2025’te İstanbul’da yaşanan depremin ardından Pegasus Hava Yolları, İstanbul kalkışlı ve varışlı tüm yurt içi uçuşlarında bilet tavan fiyatlarını iki aşamada sabitledi. Cuma günü (25 Nisan 2025) sonuna kadar tavan fiyat 1 750 TL, 30 Nisan’a kadar ise 2 850 TL olarak belirlendi. Seyahat planı değişen yolcular için ücretsiz “açığa alma” ve bir hafta içinde ücretsiz değişiklik hakkı tanındı.

Neden Tavan Fiyat Uygulandı?

Deprem Etkisi

İstanbul’da 23 Nisan 2025’te meydana gelen deprem sonrası ulaşımda yaşanabilecek fiyat artışlarının önüne geçmek amacıyla Pegasus, tavan fiyat uygulamasına gitti .

Tavan Fiyat Detayları

25 Nisan 2025 Cuma Günü Sonuna Kadar

  • Tavan bilet fiyatı: 1 750 TL

  • Kapsam: İstanbul kalkışlı ve varışlı tüm yurt içi seferler

30 Nisan 2025’e Kadar

  • Tavan bilet fiyatı: 2 850 TL

  • Geçerlilik: 30 Nisan 2025 tarihine kadar İstanbul çıkışlı/varışlı iç hat uçuşlar

Yolculara Sunulan Ek Haklar

  • Ücretsiz açığa alma: 25 Nisan Cuma gününe kadar biletli misafirler ücretsiz olarak bileti “açığa alma” hakkı kullanabilir

  • Ücretsiz tarih değişikliği: Biletli misafirler, alınan biletlerini bir hafta (7 gün) içinde ücretsiz olarak farklı bir tarihe erteleyebilir

Nasıl Yararlanılır?

  1. Çağrı Merkezi: 0850 250 67 02 numarasını arayarak işlemlerinizi ücretsiz gerçekleştirebilirsiniz

  2. Online İşlemler: Pegasus’un resmi internet sitesinde ve mobil uygulamasında “Bilet İşlemleri” menüsünden açığa alma veya tarih değişikliği talebinde bulunabilirsini

Sıkça Sorulan Sorular (SSS)

S: Tavan fiyat uygulaması tüm iç hat uçuşları için mi geçerli?
A: Uygulama yalnızca İstanbul kalkışlı ve varışlı iç hat seferlerinde devrede

S: 30 Nisan’dan sonra fiyatlar nasıl olacak?
A: 1 Mayıs 2025 itibarıyla normal fiyatlandırma politikasına geri dönülecektir; özel kampanya veya indirimler duyurulmadıkça tavan fiyatlar kalkar

Sonuç

Pegasus’un deprem sonrası aldığı tavan fiyat kararı, ulaşım maliyetlerini öngörülebilir kılarak yolculara finansal güvence sunuyor. 25 Nisan’a kadar 1 750 TL, 30 Nisan’a kadar 2 850 TL tavan fiyatı ve ücretsiz haklar, acil durum dönemindeki yolculuk ihtiyaçlarına destek sağlıyor.

Okumaya Devam Et

Ekonomi

ABD’de işsizlik maaşı başvuruları arttı

Yayımlandı

üzerinde

‘de ilk kez işsizlik maaşı başvurusunda bulunanların sayısı 19 Nisan ile biten haftada 222 bine çıkarak piyasa beklentilerine paralel gerçekleşti.

ABD Çalışma Bakanlığı, işsizlik maaşı başvurularına ilişkin haftalık verileri açıkladı.

Buna göre, ülkede ilk kez işsizlik maaşı başvurusunda bulunanların sayısı, 19 Nisan ile biten haftada önceki haftaya kıyasla 6 bin kişi artarak 222 bine çıktı.

Bu dönemde işsizlik maaşına başvuranların sayısı piyasa beklentilerine paralel gerçekleşti.

İşsizlik maaşı başvuru sayılarına ilişkin önceki haftanın verisi 215 binden 216 bine revize edildi.

Geçen hafta itibarıyla 4 haftalık ortalama işsizlik maaşı başvuru sayısı, 750 kişi azalarak 220 bin 250’ye indi.

Devam eden işsizlik maaşı başvuru sayısı ise 12 Nisan ile biten haftada 37 bin azalışla 1 milyon 841 bine geriledi.

Okumaya Devam Et

Ekonomi

Binlerce BYD Elektrikli Araç Türkiye’ye Geldi! Manisa Fabrika Yatırımıyla Arz Sonu Gözükmüyor

Yayımlandı

üzerinde

Açıklama:
Çinli elektrikli araç devi BYD, 25 Şubat’ta “BYD Changzhou” gemisiyle 7 bin adet aracı Türkiye’ye sevk etti. Manisa’da kurulacak 1 milyar dolarlık fabrika ile hem iç hem dış pazarda üretim kapasitesini yıllık 150 bin adede çıkaracak BYD’nin Türkiye macerası hız kesmeden devam ediyor.

Özeti

Çin merkezli elektrikli araç devi BYD, 25 Şubat 2025’te Çin’in Ningbo Limanı’ndan yola çıkan ileri teknolojiye sahip “BYD Changzhou” gemisiyle 7 bin adet elektrikli aracı 39 günlük bir yolculuğun ardından 5 Nisan 2025’te Kocaeli’deki Safiport Derince Limanı’na teslim etti . Bu dev teslimat, Türkiye pazarındaki hızlı büyümeyi işaret ederken, Manisa’da yapılması planlanan yaklaşık 1 milyar dolarlık fabrika yatırımının da öncüsü olarak dikkat çekiyor . Proje hayata geçtiğinde yıllık 150 bin araç üretim kapasitesi ve 5 bin kişiye kadar istihdam sağlaması hedeflenen tesis, Türkiye’nin elektrikli araç ekosisteminde stratejik bir rol üstlenecek


Giriş

Çin’in elektrikli araç üretiminde dünya liderlerinden BYD, 2025 yılı itibarıyla Türkiye pazarını devasa bir operasyonla hedef aldı . Şirket, Şubat ayında “BYD Changzhou” isimli araç taşıma gemisiyle 7 bin sıfır kilometre elektrikli aracı Türkiye’ye sevk ederek, arz kapasitesinin sınırsız olduğunu gösterdi . Bu adım, Türkiye’de artan elektrikli araç talebine hızlı yanıt verme ve pazar payını hızla büyütme stratejisinin bir parçası olarak öne çıkıyor


BYD’nin Türkiye Stratejisi

Dev Teslimat Operasyonu

BYD, dünya çapında özel tasarlanmış “BYD Changzhou” gemisi ile 7 bin araçlık dev bir sevkiyat gerçekleştirdi . 39 günlük deniz yolculuğunun ardından 5 Nisan 2025’te Derince Safiport Limanı’na ulaşan gemiden indirilen araçlar, hem Türkiye hem de bölge ülkeleri için stokları yeniledi . Havadan çekilen görüntüler, limanda bekleyen binlerce elektrikli aracın etkileyici bir panoramasını sundu .

Pazara Etkisi

Türkiye’de elektrikli araç pazarının 2024’te %25 büyüdüğü; 2025 hedefinin ise iki kat artışı yakalamak olduğu tahmin ediliyor. BYD’nin geniş araç stokuyla bayilere hızlı dağıtım yapması, pazarın doygunluk sınırlarını erteleyecek bir unsur olarak görülüyor . Ayrıca, teslimat sonrası servis ağının güçlendirilmesi ve şarj altyapı yatırımları da planlar arasında bulunuyor.


Manisa Fabrika Projesi

ÇED ve İzin Süreci

BYD, Manisa’daki fabrika yatırımı için 2024’ün son çeyreğinde Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) sürecini başlattı . Yaklaşık 1 milyar dolarlık proje kapsamında sıfır atık yönetim planı, geri dönüşüm ve enerji geri kazanım stratejileri uygulanacak . İnşaatın 2025 yılında başlaması, 2026’nın ilk çeyreğinde makine ekipman kurulumuna geçilmesi ve aynı yılın sonunda üretime geçilmesi hedefleniyor .

Üretim Kapasitesi ve İstihdam

Fabrika açıldığında yıllık 150 bin araç üretim kapasitesiyle Türkiye’nin en büyük elektrikli araç üretim tesislerinden biri haline gelecek . Tesis bünyesinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit modellerin yanı sıra batarya teknolojileri üzerine Ar-Ge merkezi de kurulacak . Proje, doğrudan 5 bin kişiye, dolaylı olarak ise on binlerce kişiye istihdam sağlayacak.


Ekonomik ve Bölgesel Etkiler

BYD’nin Manisa yatırımı, Ege Bölgesi’nin sanayi altyapısını güçlendirirken, bölge ekonomisine can suyu olacak  Yerel tedarikçilerle kurulacak iş birlikleri, otomotiv yan sanayisinin gelişimini hızlandıracak; Türkiye’nin elektrikli araç ekosistemindeki yetkinliği artırılacak. Ayrıca, bölgedeki lojistik ve liman kapasitesinin de artırılması planlanıyor.


Geleceğe Bakış

Türkiye’de elektrikli araç penetrasyonunun 2030’a kadar %50’nin üzerine çıkması öngörülürken, BYD’nin bu erken yatırımı, pazarın şekillenmesinde kritik rol oynayacak . Manisa fabrikası faaliyete geçtiğinde, sadece iç pazara değil, ihracata da hizmet verecek bir merkez olacak. Böylece, Türkiye hem bölgesel bir elektromobilite üssü hem de küresel tedarik zincirinde kilit bir konuma yükselecek.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar