Daha fazla hava durumu tahmini: 15 günlük hava durumu İstanbul
Bizimle İletişimde Kalın

Ekonomi

Çin’den Trump’a vergi misillemesi: ABD mallarına yüzde 84 ek tarife getirilecek

Yayımlandı

üzerinde

ABD Başkanı Donald Trump’ın yeni gümrük vergisi tarifesi bugün itibarıyla yürürlüğe girerken, Maliye Bakanlığı’ndan konuya ilişkin açıklama yapıldı. Bakanlık, yeni bir misilleme kararına daha imza atarak ABD mallarına ek tarife uygulanacağını duyurdu. Bakanlığın açıklamasında, ABD mallarına uygulanacak ek tarifenin oranı yüzde 84 olarak açıklandı. ‘den daha önce yapılan açıklamada, bu oran yüzde 34 olarak belirtilmişti. Bakanlık, ABD mallarına yönelik ek tarifenin 10 Nisan itibarıyla yürürlüğe gireceğini bildirdi. 

Çin’den Dünya Ticaret Örgütü’ne (WTO) yapılan ayrı bir açıklamada ise ABD’nin Pekin’e misillemeye yönelik tarife uygulamasının “küresel ticareti daha fazla tehdit edeceğine” dikkat çekildi. Çin’in WTO misyonu, Reuters’ın gördüğünü ifade ettiği, bugün WTO’ya gönderilen açıklamada, durumun “tehlikeli bir biçimde tırmandığına” işaret etti. Çin’in de bu durumdan etkilenen taraflardan biri olduğuna işaret eden misyon, Pekin’in “çok büyük endişe duyduğunu” ve “bu pervasız hamleye sert bir biçimde karşı olduğunu” belirtti.

İLK TEPKİ ABD HAZİNE BAKANINDAN: “NE OLMUŞ YANİ?”

Çin’in misilleme hamlesine ilk tepki gecikmedi. ABD Hazine Bakanı Scott Bessent, Fox Business’a verdiği röportajda,”Çin’in yüzde 84’lük misilleme gümrük vergisi talihsiz” yorumunu yaptı.

Çin’in gerilimi tırmandırmasının “onlar için bir kayıp” olduğunu söyleyen Bessent, şunları söyledi: “Gümrük tarifelerini yükseltebilirler ama ne olmuş yani? Çinlilerle atılacak çok iyi bir adım fentanil öncüllerini kabul etmektir. Çin bu durumdan kurtulmak için devalüasyon yapmaya çalışmamalı. Çin masaya oturmalı.”

Bessent’e Çin hisse senetlerinin ABD borsalarından çıkarılması soruldu: “Her şey masada. Bu Trump’ın kararı olacak” yanıtını verdi. ABD’li bakan, borç tavanını uzlaşma yoluyla yapacaklarını sözlerine ekledi.

Bessent, rafa kaldırılan şirket faali̇yetleri ile ilgili soruya ise şu yanıtı verdi: “Ticaret anlaşmaları yaptıkça daha büyük bir kesinlik göreceğiz. Tahvil piyasasının sakinleşmesini bekliyoruz.”

“DURUMU TIRMANDIRAN TEK ÜLKE ÇİN”

ABD Hazine Bakanı Bessent, deregülasyoun bankaların dava fazla borç senedi almasına izin vermesi gerektiğine işaret etti, ABD’nin “güçlü bir dolar politikasının olduğuna” vurgu yaptı.

ABD Hazine Bakanı Bessent, çok az belirsizlik olduğunu ancak şirketlerin kendisine ekonominin “çok sağlam” olduğunu söyleyeceğini savundu. “Ekonomik olarak oldukça iyi durumdayız” diyen Bessent, “diğer ülkeler misillemede bulunmazsa tarife seviyelerinin tavan olduğunu” kaydetti.

Ülkelerin müzakere için ABD’ye gelmek istediğini, sırada 70 müzakerenin bulunduğunu aktaran ABD’li bakan, “Tarifelerle ilgili müzakerelerde liderlik rolü üstleneceğim” dedi, Çin’in mevcut durumu “tırmandıran” tek ülke olduğunu ileri sürdü.

ABD, ÇİN’E YÜZDE 104 GÜMRÜK VERGİSİ UYGULUYOR

ABD’nin Çin’e uyguladığı gümrük vergisi oranı, bugün itibarıyla yüzde 104’e yükseldi. Beyaz Saray, Çin’in tanınan süre içinde misilleme vergilerini kaldırmaması üzerine yüzde 104 oranında gümrük vergisinin 9 Nisan’dan itibaren uygulanacağını bildirmişti.

Çin, ABD’nin yüzde 34’lük tarifesine aynı oranda karşılık vereceğini duyurmuştu. Trump, Çin’in bu misillemeden vazgeçmediği durumda yüzde 50 ek vergi getirmekle tehdit etmişti. Çin Başbakanı Li Qiang, ABD’nin gümrük vergileri ile mücadele edecek yeterli araca sahip olduklarını belirtmişti.  2025 yılı büyüme rakamları için iyimserliğini sürdürdüklerini belirten Qiang, Çin’in uluslararası ticaret kurallarını savunduğunu sözlerine eklemişti.

TRUMP: 2 MİLYAR DOLAR KAZANIYORUZ

Trump, Beyaz Saray’da kömür madencilerinin de katıldığı programda, “Sıklıkla işittiğiniz gümrük tarifeleri var ya, bu tarifeler sayesinde her gün neredeyse 2 milyar dolar kazanıyoruz. Evet, günde 2 milyar dolar ve işlerimiz çok iyi gidiyor, gerçekten çok iyi.” açıklamasında bulunmuştu.

Okumaya Devam Et
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ekonomi

PEGASUS’TAN YURT İÇİ UÇUŞLAR İÇİN TAVAN BİLET AÇIKLAMASI

Yayımlandı

üzerinde

Açıklaması:
Deprem sonrası Pegasus Hava Yolları, İstanbul kalkışlı/varışlı iç hat uçuşlarında 25 Nisan 2025’e kadar 1 750 TL, 30 Nisan’a kadar 2 850 TL tavan bilet fiyatı ve ücretsiz değişiklik hakları sundu.

Özet

23 Nisan 2025’te İstanbul’da yaşanan depremin ardından Pegasus Hava Yolları, İstanbul kalkışlı ve varışlı tüm yurt içi uçuşlarında bilet tavan fiyatlarını iki aşamada sabitledi. Cuma günü (25 Nisan 2025) sonuna kadar tavan fiyat 1 750 TL, 30 Nisan’a kadar ise 2 850 TL olarak belirlendi. Seyahat planı değişen yolcular için ücretsiz “açığa alma” ve bir hafta içinde ücretsiz değişiklik hakkı tanındı.

Neden Tavan Fiyat Uygulandı?

Deprem Etkisi

İstanbul’da 23 Nisan 2025’te meydana gelen deprem sonrası ulaşımda yaşanabilecek fiyat artışlarının önüne geçmek amacıyla Pegasus, tavan fiyat uygulamasına gitti .

Tavan Fiyat Detayları

25 Nisan 2025 Cuma Günü Sonuna Kadar

  • Tavan bilet fiyatı: 1 750 TL

  • Kapsam: İstanbul kalkışlı ve varışlı tüm yurt içi seferler

30 Nisan 2025’e Kadar

  • Tavan bilet fiyatı: 2 850 TL

  • Geçerlilik: 30 Nisan 2025 tarihine kadar İstanbul çıkışlı/varışlı iç hat uçuşlar

Yolculara Sunulan Ek Haklar

  • Ücretsiz açığa alma: 25 Nisan Cuma gününe kadar biletli misafirler ücretsiz olarak bileti “açığa alma” hakkı kullanabilir

  • Ücretsiz tarih değişikliği: Biletli misafirler, alınan biletlerini bir hafta (7 gün) içinde ücretsiz olarak farklı bir tarihe erteleyebilir

Nasıl Yararlanılır?

  1. Çağrı Merkezi: 0850 250 67 02 numarasını arayarak işlemlerinizi ücretsiz gerçekleştirebilirsiniz

  2. Online İşlemler: Pegasus’un resmi internet sitesinde ve mobil uygulamasında “Bilet İşlemleri” menüsünden açığa alma veya tarih değişikliği talebinde bulunabilirsini

Sıkça Sorulan Sorular (SSS)

S: Tavan fiyat uygulaması tüm iç hat uçuşları için mi geçerli?
A: Uygulama yalnızca İstanbul kalkışlı ve varışlı iç hat seferlerinde devrede

S: 30 Nisan’dan sonra fiyatlar nasıl olacak?
A: 1 Mayıs 2025 itibarıyla normal fiyatlandırma politikasına geri dönülecektir; özel kampanya veya indirimler duyurulmadıkça tavan fiyatlar kalkar

Sonuç

Pegasus’un deprem sonrası aldığı tavan fiyat kararı, ulaşım maliyetlerini öngörülebilir kılarak yolculara finansal güvence sunuyor. 25 Nisan’a kadar 1 750 TL, 30 Nisan’a kadar 2 850 TL tavan fiyatı ve ücretsiz haklar, acil durum dönemindeki yolculuk ihtiyaçlarına destek sağlıyor.

Okumaya Devam Et

Ekonomi

ABD’de işsizlik maaşı başvuruları arttı

Yayımlandı

üzerinde

‘de ilk kez işsizlik maaşı başvurusunda bulunanların sayısı 19 Nisan ile biten haftada 222 bine çıkarak piyasa beklentilerine paralel gerçekleşti.

ABD Çalışma Bakanlığı, işsizlik maaşı başvurularına ilişkin haftalık verileri açıkladı.

Buna göre, ülkede ilk kez işsizlik maaşı başvurusunda bulunanların sayısı, 19 Nisan ile biten haftada önceki haftaya kıyasla 6 bin kişi artarak 222 bine çıktı.

Bu dönemde işsizlik maaşına başvuranların sayısı piyasa beklentilerine paralel gerçekleşti.

İşsizlik maaşı başvuru sayılarına ilişkin önceki haftanın verisi 215 binden 216 bine revize edildi.

Geçen hafta itibarıyla 4 haftalık ortalama işsizlik maaşı başvuru sayısı, 750 kişi azalarak 220 bin 250’ye indi.

Devam eden işsizlik maaşı başvuru sayısı ise 12 Nisan ile biten haftada 37 bin azalışla 1 milyon 841 bine geriledi.

Okumaya Devam Et

Ekonomi

Binlerce BYD Elektrikli Araç Türkiye’ye Geldi! Manisa Fabrika Yatırımıyla Arz Sonu Gözükmüyor

Yayımlandı

üzerinde

Açıklama:
Çinli elektrikli araç devi BYD, 25 Şubat’ta “BYD Changzhou” gemisiyle 7 bin adet aracı Türkiye’ye sevk etti. Manisa’da kurulacak 1 milyar dolarlık fabrika ile hem iç hem dış pazarda üretim kapasitesini yıllık 150 bin adede çıkaracak BYD’nin Türkiye macerası hız kesmeden devam ediyor.

Özeti

Çin merkezli elektrikli araç devi BYD, 25 Şubat 2025’te Çin’in Ningbo Limanı’ndan yola çıkan ileri teknolojiye sahip “BYD Changzhou” gemisiyle 7 bin adet elektrikli aracı 39 günlük bir yolculuğun ardından 5 Nisan 2025’te Kocaeli’deki Safiport Derince Limanı’na teslim etti . Bu dev teslimat, Türkiye pazarındaki hızlı büyümeyi işaret ederken, Manisa’da yapılması planlanan yaklaşık 1 milyar dolarlık fabrika yatırımının da öncüsü olarak dikkat çekiyor . Proje hayata geçtiğinde yıllık 150 bin araç üretim kapasitesi ve 5 bin kişiye kadar istihdam sağlaması hedeflenen tesis, Türkiye’nin elektrikli araç ekosisteminde stratejik bir rol üstlenecek


Giriş

Çin’in elektrikli araç üretiminde dünya liderlerinden BYD, 2025 yılı itibarıyla Türkiye pazarını devasa bir operasyonla hedef aldı . Şirket, Şubat ayında “BYD Changzhou” isimli araç taşıma gemisiyle 7 bin sıfır kilometre elektrikli aracı Türkiye’ye sevk ederek, arz kapasitesinin sınırsız olduğunu gösterdi . Bu adım, Türkiye’de artan elektrikli araç talebine hızlı yanıt verme ve pazar payını hızla büyütme stratejisinin bir parçası olarak öne çıkıyor


BYD’nin Türkiye Stratejisi

Dev Teslimat Operasyonu

BYD, dünya çapında özel tasarlanmış “BYD Changzhou” gemisi ile 7 bin araçlık dev bir sevkiyat gerçekleştirdi . 39 günlük deniz yolculuğunun ardından 5 Nisan 2025’te Derince Safiport Limanı’na ulaşan gemiden indirilen araçlar, hem Türkiye hem de bölge ülkeleri için stokları yeniledi . Havadan çekilen görüntüler, limanda bekleyen binlerce elektrikli aracın etkileyici bir panoramasını sundu .

Pazara Etkisi

Türkiye’de elektrikli araç pazarının 2024’te %25 büyüdüğü; 2025 hedefinin ise iki kat artışı yakalamak olduğu tahmin ediliyor. BYD’nin geniş araç stokuyla bayilere hızlı dağıtım yapması, pazarın doygunluk sınırlarını erteleyecek bir unsur olarak görülüyor . Ayrıca, teslimat sonrası servis ağının güçlendirilmesi ve şarj altyapı yatırımları da planlar arasında bulunuyor.


Manisa Fabrika Projesi

ÇED ve İzin Süreci

BYD, Manisa’daki fabrika yatırımı için 2024’ün son çeyreğinde Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) sürecini başlattı . Yaklaşık 1 milyar dolarlık proje kapsamında sıfır atık yönetim planı, geri dönüşüm ve enerji geri kazanım stratejileri uygulanacak . İnşaatın 2025 yılında başlaması, 2026’nın ilk çeyreğinde makine ekipman kurulumuna geçilmesi ve aynı yılın sonunda üretime geçilmesi hedefleniyor .

Üretim Kapasitesi ve İstihdam

Fabrika açıldığında yıllık 150 bin araç üretim kapasitesiyle Türkiye’nin en büyük elektrikli araç üretim tesislerinden biri haline gelecek . Tesis bünyesinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit modellerin yanı sıra batarya teknolojileri üzerine Ar-Ge merkezi de kurulacak . Proje, doğrudan 5 bin kişiye, dolaylı olarak ise on binlerce kişiye istihdam sağlayacak.


Ekonomik ve Bölgesel Etkiler

BYD’nin Manisa yatırımı, Ege Bölgesi’nin sanayi altyapısını güçlendirirken, bölge ekonomisine can suyu olacak  Yerel tedarikçilerle kurulacak iş birlikleri, otomotiv yan sanayisinin gelişimini hızlandıracak; Türkiye’nin elektrikli araç ekosistemindeki yetkinliği artırılacak. Ayrıca, bölgedeki lojistik ve liman kapasitesinin de artırılması planlanıyor.


Geleceğe Bakış

Türkiye’de elektrikli araç penetrasyonunun 2030’a kadar %50’nin üzerine çıkması öngörülürken, BYD’nin bu erken yatırımı, pazarın şekillenmesinde kritik rol oynayacak . Manisa fabrikası faaliyete geçtiğinde, sadece iç pazara değil, ihracata da hizmet verecek bir merkez olacak. Böylece, Türkiye hem bölgesel bir elektromobilite üssü hem de küresel tedarik zincirinde kilit bir konuma yükselecek.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar