Ekonomi
Ankara’da Öğretmenlerin Açlık Grevi 8. Gününde: “Hakkımızı Almadan Ankara’yı Terk Etmeyeceğiz”
Ankara’da Öğretmenlerin Açlık Grevi 8. Gününde: “Hakkımızı Almadan Ankara’yı Terk Etmeyeceğiz”
Tarih: 22 Haziran 2026
Saat: 16:21
Özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağdurları, taban maaş ve atama talepleri için 8 gündür açlık grevinde. Polis müdahalesine tepki yağarken öğretmenler “korkumuz yok” diyerek direniş kararlılığını vurguladı.
ANKARA – Ankara’da 8 gündür açlık grevini sürdüren Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri ve mülakat mağduru öğretmenler, talepleri karşılanana kadar eylemlerine devam edeceklerini bildirdi.
Öğretmenler, özel sektörde görev yapan meslektaşları için taban maaş hakkının geri verilmesini ve 1611 mülakat mağduru öğretmenin atama hakkının iade edilmesini talep ediyor.Dün gerçekleştirilen polis müdahalesine de sert tepki gösteren öğretmenler, sendika binası önünde nöbetlerini sürdürüyor.
“Sözler Tutulmadığı İçin Buradayız”
Açlık grevindeki öğretmen Ayşenur Çalışkan, taleplerinin net olduğunu belirterek şunları söyledi:
“Özel sektör öğretmenleri, 2014 öncesine kadar sahip oldukları taban maaş haklarını istiyor. Mülakat mağduru öğretmenler ise 2025 KPSS’de zaten atanmıştı ama mülakatlarla atama hakları ellerinden çalındı. Bu 1611 mülakat mağduru öğretmen de atama hakkının iade edilmesini istiyor.”
Çalışkan, açlık grevine devam edeceklerini vurgulayarak, “Hiç kimse açlık grevi yöntemine başvurmak istemez. Bunun sağlığa zararlı olduğunun hepimiz farkındayız. Ama biz buna zorunda bırakıldık. Bize sözler verildi. Bu sözler tutulmadığı için şu anda bu durumdayız” dedi.
Dünkü polis müdahalesine de değinen Çalışkan, “Pek çok arkadaşımız darp edildi, işkenceye maruz kaldı, biber gazı sıkıldı” ifadelerini kullandı.
“Yıllarca İnşaatta Çalıştım, Mülakatta Elendim”
Diyarbakır’dan gelen mülakat mağduru öğretmen Abdullah Tunç, yaşadığı mağduriyeti anlattı. Tunç, Cumhurbaşkanı’nın 2023 yılında “mülakatı kaldıracağız” açıklamasının ardından KPSS’ye çalıştığını ancak mülakatın kaldırılmadığını söyledi.
Sınıf öğretmeni olan Tunç, alanında 3 bin 392 kişilik kontenjan açıldığını ve KPSS sıralamasında 3 bin 361’inci sırada yer almasına rağmen sözlü sınav sonuçlarının ardından 3 bin 811’inci sıraya gerilediğini belirtti.Tunç, “2023 yılından beri haklı bir mücadeleye devam ediyoruz. Bizi buraya ister kabul etsinler, ister etmesinler onlara yalvarmaya gelmedik. Biz hakkımızı mutlaka alacağımızı haber etmeye geldik” dedi.
6 Şubat depremlerini yaşadığını da hatırlatan Tunç, “Depremde biz hayatımızı kaybetmedik ama Yusuf Tekin’in yapmış olduğu mülakattan dolayı hayatımızı kaybetme eğilimine düştük. Açlık grevimiz devam edecek. Hakkımızı almadan Ankara’yı terk etmeyeceğiz” ifadelerini kullandı.
“Korkumuz Yok, Hakkımızı Almadan Eve Dönüş Yok”
Açlık grevindeki öğretmen Sevgi Şule de dünkü polis müdahalesine tepki gösterdi. Şule, “Bizler buraya hakkımızı almak için geldik. Bizler aslında yeni bir hak kazanmak için burada değiliz. Bizler kaybettiğimiz hakları almak için geldik” dedi.
Mülakatlarda pek çok hata ve eksiklik olduğunu ifade eden Şule, Bakan ile görüşmelerinde belgelere bakmayı reddettiğini öne sürdü.Şule, “Korkumuz yok, hakkımızı almadan eve dönüş yok” diyerek kararlılığını vurguladı.
“İşkencelerle Bizi Korkutamayacaklar”
Dün yaşanan polis müdahalesini anlatan öğretmen Merve Balta ise şunları söyledi:
“Arkadaşlarımızın arasında bayılanlar oldu. Biber gazı sıkıldı. Yumruklarla saldırdılar. Sendika binasına sağlık ekiplerinin girmesine uzun bir süre izin verilmedi. Korkunç bir akşam geçirdik aslında ama bütün bunlar bizi yıldırmayacak.”
Balta, taleplerinin meşru olduğunu belirterek, “İşkencelerle, saldırılarla, hukuksuzca, haksızca darp edilmelerle bizi korkutamayacaklar. Çünkü biz günü sonunda öğretmeniz ve öğretmenler artık şunu öğretmek zorunda halkımıza ve ülkemize. Mücadele etmek zorundayız haklarımız için” dedi.
Öğretmenler, taban maaş hakkı ve 1611 mülakat mağdurunun atanması talepleriyle açlık grevlerine ve sendika önündeki nöbetlerine devam edeceklerini bildirdi.