Gündem
18 YILLIK KAYIP VAKASINDA PLANLI CİNAYET ORTAYA ÇIKTI: 7 GÖZALTI
18 YILLIK KAYIP VAKASINDA PLANLI CİNAYET ORTAYA ÇIKTI: 7 GÖZALTI
Tarih: 26 Haziran 2026
Saat: 03:45
AA
Aydın’ın Koçarlı ilçesinde 2008 yılında kaybolan Naciye A.’nın dosyası, 18 yıl sonra yeniden ele alındı. Polis ekiplerinin titiz çalışmaları sonucunda olayın planlı bir cinayet olduğu ortaya çıktı. İzmir merkezli İstanbul ve Aydın’da düzenlenen eş zamanlı operasyonlarda 7 şüpheli gözaltına alındı.
Aydın’ın Koçarlı ilçesinde 12 Temmuz 2008 tarihinde kayıp olarak aranan Naciye A.’nın akıbeti, 18 yıl sonra aydınlatıldı. İçişleri Bakanlığı’nın açıklamasına göre, Torbalı Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde yürütülen kapsamlı soruşturma sonucunda Naciye A.’nın aynı yıl İzmir’in Karabağlar ilçesinde öldürüldüğü, cesedinin ise Torbalı ilçesine bırakıldığı tespit edildi.
Olayın “planlı şekilde gerçekleştirilen bir cinayet” olduğunun belirlenmesi üzerine soruşturma derinleştirildi. İzmir İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü Kayıp Şahıslar Büro Amirliği, Suç Analiz Büro Amirliği, Aydın İl Emniyet Müdürlüğü ve istihbarat birimlerinin desteğiyle yürütülen çalışmalarda:
· Teknik ve fiziki takip çalışmaları,
· İletişimin tespiti,
· Saha araştırmaları,
· Elde edilen delillerin değerlendirilmesi
sonucunda olayla bağlantılı şüpheliler tespit edildi.
Bu kapsamda İzmir merkezli İstanbul ve Aydın’da eş zamanlı operasyon düzenlendi. Operasyonlarda 7 şüpheli yakalanarak gözaltına alındı.
BAKANLIKTAN AÇIKLAMA
İçişleri Bakanlığı tarafından olaya ilişkin yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Polis ekiplerimizin titiz çalışmaları sonucu yıllar önce işlenmiş suçları aydınlatmaya ve suçluları adalete teslim etmeye devam ediyoruz. Kahraman polislerimizi, İzmir ve Aydın İl Emniyet Müdürlüklerimizi, Torbalı Cumhuriyet Başsavcılığımızı ve emeği geçenleri tebrik ediyoruz.”
Bakanlık, ayrıca İzmir ve Aydın İl Emniyet Müdürlükleri ile Torbalı Cumhuriyet Başsavcılığı ve operasyonda görev alan tüm ekipleri tebrik etti.